handdator

Visa fullständig version : Skulle du överlevt i ett amerikanskt fängelse?


Röda_Lacket
2008-03-23, 23:24
Låt oss tänka att man blev inskickad i ett av dom tuffaste fängelserna i USA på livstid utan chans till att bli benådad eller att få bli isolerad. Du skulle få dela cell med en riktig galning som var 196cm lång och 130kg (han tar 200kg i bänkpress, 300kg i mark)..Och han var väldigt kramsugen på nätterna. På fängelset fanns det flera olika gäng 1 vitt 2 mexikanska 1 svart och några som var ensamna men ej organiserade.

Vad skulle du göra för att klara av att överleva där?

Officer
2008-03-23, 23:26
För mycket OZ?

Arf Pingvin
2008-03-23, 23:27
För mycket OZ?

beat me to it...

Stoltz
2008-03-23, 23:27
Låt oss tänka att man blev inskickad i ett av dom tuffaste fängelserna i USA på livstid utan chans till att bli benådad eller att få bli isolerad. Du skulle få dela cell med en riktig galning som var 196cm lång och 130kg (han tar 200kg i bänkpress, 300kg i mark)..Och han var väldigt kramsugen på nätterna. På fängelset fanns det flera olika gäng 1 vitt 2 mexikanska 1 svart och några som var ensamna men ej organiserade.


Ägde honom på längden så han blir min bitch.

Omöjligt att säga egentligen... Kanske. Jag hade nog, om jag känner mig själv rätt, dock saknat den självbevarelsedrift som faktiskt krävs för att gå med på att vara någons bitch.

tjabon
2008-03-23, 23:27
Till att börja med: Skaffa en kork.........;)

Tricklev
2008-03-23, 23:28
Inte för att vara elak, men alla Amerikanska fängelsen ser inte ut som OZ, ska vi snacka hårda fängelsen så hade något U-land nog varit mer passande.

Ont: Jag hade varit en av dom ariska ledarna, och mina flickvänner hade alla fått bära röd peruk, jag gillar rödtottar.

Exdiaq
2008-03-23, 23:32
Hade nog klarat mig, men förr eller senare hade jag nog blivit dödad som så många andra. Dock är amerikanska fängelser ingenting mot ryska eller thailändska.

Zibbe
2008-03-23, 23:32
Inte för att vara elak, men alla Amerikanska fängelsen ser inte ut som OZ, ska vi snacka hårda fängelsen så hade något U-land nog varit mer passande.

Ont: Jag hade varit en av dom ariska ledarna, och mina flickvänner hade alla fått bära röd peruk, jag gillar rödtottar.

+1 ;) Låter inte som en dum ide!

z_bumbi
2008-03-23, 23:32
Inte för att vara elak, men alla Amerikanska fängelsen ser inte ut som OZ, ska vi snacka hårda fängelsen så hade något U-land nog varit mer passande.

Brazilien, Thailand, Ryssland, Ukraina etc är tydligen inte så trevligt, amerikanska fängelser är för den skull inte en dans på rosor.

Edit: OnT Jag har ingen aning, jag tror det mesta har att göra med vilken motiviation man har för att fortsätta leva och kanske framför allt om Bubba är snygg..

Prankie
2008-03-23, 23:34
292vQgojGMA
Så där kommer det bli för mig. Dag 1 :D

Arne Persson
2008-03-23, 23:35
Brazilien, Thailand, Ryssland, Ukraina etc är tydligen inte så trevligt, amerikanska fängelser är för den skull inte en dans på rosor.

Edit: OnT Jag har ingen aning, jag tror det mesta har att göra med motiviation för att fortsätta leva och kanske framför allt om Bubba är snygg..

Varför inte ett trevligt nordkoeranskt arbetsläger?:)

Röda_Lacket
2008-03-23, 23:35
Själv hade man pluggat till advokat i fängelset och lovat alla biffar att man kunde hjälpa dom med gratis rättshjälp. Sedan hade jag gjort en deal så jag fick träna på utomhus gymmet under beskydd

Solros
2008-03-23, 23:38
Ja förfan!
Först hade jag fejkat att jag var diabetiker, och köpt pugnac av en tung svart lirare. På så sätt hade jag kommit åt sjukstugan ofta, och därifrån klättrat ut på en ledning.

Viktigt är också att viska hela tiden.

Deceiver85
2008-03-23, 23:39
Så länge han bara vill kramas så är det ingen fara. Vem vet, han kanske känner sig riktigt ensam, blev aldrig älskad som barn av sina föräldrar osv. Alla förtjänar att ha en vän.

Vill han däremot packa daim så skär jag halsen av honom så fort jag får chansen...

Deceiver85
2008-03-23, 23:40
Varför inte ett trevligt nordkoeranskt arbetsläger?:)

Politiska motståndare placeras faktiskt i "ferieläger", och det låter inte så tråkigt.

Greg
2008-03-23, 23:41
Jag hade gått tillväga på två olika sätt:

http://www.prisonbreakbuff.com/wp-content/uploads/2007/12/wentworth-miller-tattoo.jpg

eller

http://us.movies1.yimg.com/movies.yahoo.com/images/hv/photo/movie_pix/warner_brothers/the_shawshank_redemption/tim_robbins/shawshank.jpg

MAXX
2008-03-23, 23:43
Själv hade man pluggat till advokat i fängelset och lovat alla biffar att man kunde hjälpa dom med gratis rättshjälp. Sedan hade jag gjort en deal så jag fick träna på utomhus gymmet under beskydd

det hjälpte inte Beecher :sleep:

coxie
2008-03-23, 23:58
Jag hade tagit mitt liv första natten.

Hobbes
2008-03-24, 00:00
Jag hade tagit mitt liv första natten.

Jag hade inte haft en suck! Så Coxie har nog lösningen på mitt problem...

Jo, en ide hade varit att konventerat till Islam och på så sätt haft bröder som skyddade en - jobba i biblioteket!

(För er som inte sett Sleeper Cell S1-2, inser inte styrkan i mitt förlag:D )

IggaN
2008-03-24, 00:02
Jag vetifan vilket gäng jag hade sökt till. Jag är från serbien, jugge, tror inte arierna hade velat ha mig. :P Men hade sökt till vilket starkt gäng som helst, hade knäppt någon för att bli en full medlem i gänget och för att få respekt.

Hade också tryckt steroider för att bli biffigare och inte få på huvudet av vem som helst. Försökt fixa in pengar, kanske sälja lite knark för att ha makt, hade betalat mig torpeder som skyddar mig 24/7 och alltid respektarat de som förtjänar det och inte försökt fixa mig problem men heller inte backa undan om det händer.

Dissector
2008-03-24, 00:09
Jag vetifan vilket gäng jag hade sökt till. Jag är från serbien, jugge, tror inte arierna hade velat ha mig. :P Men hade sökt till vilket starkt gäng som helst, hade knäppt någon för att bli en full medlem i gänget och för att få respekt.

Hade också tryckt steroider för att bli biffigare och inte få på huvudet av vem som helst. Försökt fixa in pengar, kanske sälja lite knark för att ha makt, hade betalat mig torpeder som skyddar mig 24/7 och alltid respektarat de som förtjänar det och inte försökt fixa mig problem men heller inte backa undan om det händer.

Det där är ett sånt inlägg som många säkert fnissar åt först, men uppfattningen jag fick när jag lyssnade på en föreläsning av en svensk-amerikan som suttit av 20 år i amerikanskt fängelse (Richard Flinga, han föreläser här och där så många känner säkert till honom), var att det är just så folk gör för att överleva.
Frågan är väl var man hittar motivation till att överleva om man är dömd på livstid utan chans till frigivning :P

Jazen
2008-03-24, 00:12
hade sagt att man har aids, försök penetrera på en då =)

Stoltz
2008-03-24, 00:13
I någon film som jag såg för nått tag sedan så sade en snubbe till en annan, som skulle in i fängelse, att han skulle leta upp den största, grymmaste och farligaste bastarden som fanns där och ta kål på honom.

Så min plan, med bilder:

För slår jag honom med ett Burning Lariat:
http://www.ringinsider.com/wrestlingmedia/photos/gifs/burninglariat.gif

Efteråt, medan han ligger ner så kör jag ett hederligt springboard moonsault:
http://www.ringinsider.com/wrestlingmedia/photos/gifs/lionsault3.gif

Då är han lite nätt medvetslös, och då...

http://www.ringinsider.com/wrestlingmedia/photos/gifs/piledriver2.gif

Jag får wrestla, han åker till sjukstugan och jag blir untouchable. Annars var Jazens idé ganska bra, de lär ju inte vilja slå en blodig efter det heller.

Angel
2008-03-24, 00:15
Jag brukade drömma om att hamna i fängelse förr.

tntballe
2008-03-24, 00:15
Så fort cellkompisen somnat så skulle jag bita loss struphuvudet.
När han väl dött så skulle jag försöka slita loss hans ansikte och använda den som ansiktsmask när vakterna kommer.
Leende skull jag föras iväg till förhör.

Då skulle man nog få vara ifred iaf.

stevebc
2008-03-24, 00:17
hade sagt att man har aids, försök penetrera på en då =)+1

Betett mig extremt homosexuellt (suck, ni vet vad jag menar iaf) och bantat ner mig rejält sen vetefan om folk hade vågat...

Bättre fly än att illa fäkta :D

Exdiaq
2008-03-24, 00:18
Jag vetifan vilket gäng jag hade sökt till. Jag är från serbien, jugge, tror inte arierna hade velat ha mig. :P Men hade sökt till vilket starkt gäng som helst, hade knäppt någon för att bli en full medlem i gänget och för att få respekt.

Hade också tryckt steroider för att bli biffigare och inte få på huvudet av vem som helst. Försökt fixa in pengar, kanske sälja lite knark för att ha makt, hade betalat mig torpeder som skyddar mig 24/7 och alltid respektarat de som förtjänar det och inte försökt fixa mig problem men heller inte backa undan om det händer.




Så hade man nog fått göra, ja. Jag skulle nog försökt lära mig Krav Maga genom självstudier på biblioteket eller något. Skulle förmodligen inte gå, men hade helt klart försökt.

joriice
2008-03-24, 00:18
Jag hade varit god mot dem, lärt dem saker, om hur man blir en glad och fin människa. Eller bara bitit ihjäl någon.. O_o

Exdiaq
2008-03-24, 00:19
+1

Betett mig extremt homosexuellt (suck, ni vet vad jag menar iaf) och bantat ner mig rejält sen vetefan om folk hade vågat...

Bättre fly än att illa fäkta :D




Du hade förmodligen blivit pressad på pengar av olika gäng, fått göra skitgöra osv. Gör du inte det så knäpper de dig.

Tricklev
2008-03-24, 00:19
Jag hade besegrat dom med min överlägsna intelligens.

En tup lägger ett ägg på ett tak, åt vilket håll rular ägget?

Tuppar lägger inte ägg.

Yes
2008-03-24, 00:20
Innan jag åkt in hade jag skaffat mig ryska fängelsetatueringar och en bruten näsa. Pratar någon med mig upprepar jag bara: "sto, privjet, janiesnaje!"(vet inte hur det stavas men jag tror det betyder "vad, goddag, jag vet inte" - sjukt användbart alltså).

Cellkamraten är egentligen det enda problemet. Jag hade satsat allt på en episk pungspark av galaktiska mått. Sen hade jag bitit av hans hals och käkat upp hans ansikte.

Till sist är det väl bara att yla åt månen på nätterna och om dagarna gå runt och mumla att "Hank är hungrig"...

Något man lärt sig av alla filmer och serier är att psykfallen alltid lämnas ifred, därför är det bäst att redan från början bygga en sån image.

DarcyGrahn
2008-03-24, 00:20
I någon film som jag såg för nått tag sedan så sade en snubbe till en annan, som skulle in i fängelse, att han skulle leta upp den största, grymmaste och farligaste bastarden som fanns där och ta kål på honom.

Så min plan, med bilder:

För slår jag honom med ett Burning Lariat:
http://www.ringinsider.com/wrestlingmedia/photos/gifs/burninglariat.gif

Efteråt, medan han ligger ner så kör jag ett hederligt springboard moonsault:
http://www.ringinsider.com/wrestlingmedia/photos/gifs/lionsault3.gif

Då är han lite nätt medvetslös, och då...

http://www.ringinsider.com/wrestlingmedia/photos/gifs/piledriver2.gif

Jag får wrestla, han åker till sjukstugan och jag blir untouchable. Annars var Jazens idé ganska bra, de lär ju inte vilja slå en blodig efter det heller.


Det var nog "The new guy" du såg. Kung film:D

Exdiaq
2008-03-24, 00:23
Innan jag åkt in hade jag skaffat mig ryska fängelsetatueringar och en bruten näsa. Pratar någon med mig upprepar jag bara: "sto, privjet, janiesnaje!"(vet inte hur det stavas men jag tror det betyder "vad, goddag, jag vet inte" - sjukt användbart alltså).

Cellkamraten är egentligen det enda problemet. Jag hade satsat allt på en episk pungspark av galaktiska mått. Sen hade jag bitit av hans hals och käkat upp hans ansikte.

Till sist är det väl bara att yla åt månen på nätterna och om dagarna gå runt och mumla att "Hank är hungrig"...

Något man lärt sig av alla filmer och serier är att psykfallen alltid lämnas ifred, därför är det bäst att redan från början bygga en sån image.



Jag tror nog det skulle vara tvärtom, du är för opålitlig så därför röjs du ur vägen. Dessutom om du inte tillhör något gäng så är du ett lätt offer för 2-3 man.

Jacksatan
2008-03-24, 00:25
Ägde honom på längden så han blir min bitch.

Omöjligt att säga egentligen... Kanske. Jag hade nog, om jag känner mig själv rätt, dock saknat den självbevarelsedrift som faktiskt krävs för att gå med på att vara någons bitch.

Det handlar väl inte riktigt om att "gå med på". Du har helt enkelt inget jävla val.

Trance
2008-03-24, 00:25
Jag skulle nog bli misshandlad och våldtagen tills jag blev placerad i isoleringscell för att skydda mig. Där skulle jag nog långsamt bli mer och mer galen tills jag slutligen författade den bästa novellen någonsin, genom att skriva med mitt eget blod på väggen.

Exdiaq
2008-03-24, 00:25
Jag skulle sökt mig till ett vitt gäng. Göra det de ber mig att göra (utan att bli en bitch), inte vara onödigt kaxig men samtidigt inte låta någon jävlas med mig.

Visst, det är lätt att vara forum-tuff, jag vet, men så hade jag viljat att jag agerade :D

Stoltz
2008-03-24, 00:28
Det handlar väl inte riktigt om att "gå med på". Du har helt enkelt inget jävla val.

Nej alltså, jag menar att jag nog hade varit så dum att jag gjort enormt med motstånd och att jag snarare hade hamnat i sjukstugan/graven istället. Inte att jag skulle säga "Nej, grappar. Så här gör vi inte." ;)

Deceiver85
2008-03-24, 00:30
hade sagt att man har aids, försök penetrera på en då =)

AIDS-sjuka fångar hålls för sig för att inte smitta andra, och har du inte AIDS när du kommer dit så är risken överhängande att du får det. Jag reserverar mig mot ditt förslag.

Jacksatan
2008-03-24, 00:32
Nej alltså, jag menar att jag nog hade varit så dum att jag gjort enormt med motstånd och att jag snarare hade hamnat i sjukstugan/graven istället. Inte att jag skulle säga "Nej, grappar. Så här gör vi inte." ;)

Ah ok. Tja jag vette fan. Jag skulle troligen grina och skrika samt vifta med händerna som en liten skolflicka innan man blev van efter nåra veckor.

davvvan
2008-03-24, 00:35
Verkligen OZ på tråden :)

Köra en Beecher vore okej, förutom början då, men jag gillar när han roidragar sen.

Psychological
2008-03-24, 00:36
Låt oss tänka att man blev inskickad i ett av dom tuffaste fängelserna i USA på livstid utan chans till att bli benådad eller att få bli isolerad. Du skulle få dela cell med en riktig galning som var 196cm lång och 130kg (han tar 200kg i bänkpress, 300kg i mark)..Och han var väldigt kramsugen på nätterna. På fängelset fanns det flera olika gäng 1 vitt 2 mexikanska 1 svart och några som var ensamna men ej organiserade.

Vad skulle du göra för att klara av att överleva där?

Jag skulle skicka efter 100000000 limpor cigg så kunde jag under min vistelse där glida runt på en räkmacka !

coxie
2008-03-24, 00:38
Ni som säger att ni skulle gått med i ett gäng, spöa skiten ur folk eller tom. mördat någon för att överleva skulle ni orka leva med detta? Om ni nu lyckas ta er in i ett gäng, vad har ni sedan som drivkraft för att orka med psykiska pressen?

Deceiver85
2008-03-24, 00:40
Ni som säger att ni skulle gått med i ett gäng, spöa skiten ur folk eller tom. mördat någon för att överleva skulle ni orka leva med detta? Om ni nu lyckas ta er in i ett gäng, vad har ni sedan som drivkraft för att orka med psykiska pressen?

När det gäller våldtäkt och/eller mord så föredrar jag att vara den som utför handlingen, snarare sagt än råkar ut för den.

Exdiaq
2008-03-24, 00:42
Ni som säger att ni skulle gått med i ett gäng, spöa skiten ur folk eller tom. mördat någon för att överleva skulle ni orka leva med detta? Om ni nu lyckas ta er in i ett gäng, vad har ni sedan som drivkraft för att orka med psykiska pressen?


Ett par år eller så klarar jag nog mig. Jag skulle antingen själv blivit dödad eller begått självmord till slut. För fyfan att leva med den pressen och ändå veta att man aldrig kommer ha en möjlighet att komma ut. Hade man fått ett straff på 5-10år så har man i alla fall ett slut på eländet och kan kanske stå ut med det.

coxie
2008-03-24, 00:42
När det gäller våldtäkt och/eller mord så föredrar jag att vara den som utför handlingen, snarare sagt än råkar ut för den.

Så du ser inte självmord som ett alternativ?

Röda_Lacket
2008-03-24, 00:46
Jag skulle aldrig vågat gå med i något gäng ..... blev faktiskt inspererad av National geograpics dokumentär om the aryan brootherhood i usas fängelsen när jag gjorde denna tråden

Vem skulle ens våga umgås med sådana som Casper Crowell ?
vG6MRzyxsAk&feature=related

Motorbreath
2008-03-24, 00:49
Jag hade gjort som snubben i Blood In Blood Out.

Nej, seriöst. Självmord så fort tillfälle gavs. Orka sitta av om man vet att man aldrig kommer ut.

Exdiaq
2008-03-24, 00:52
Jag skulle aldrig vågat gå med i något gäng ..... blev faktiskt inspererad av National geograpics dokumentär om the aryan brootherhood i usas fängelsen när jag gjorde denna tråden

Vem skulle ens våga umgås med sådana som Casper Crowell ?
vG6MRzyxsAk&feature=related




Jag skulle också vara skiträdd och inte vilja göra det. Men gör man inte det så blir man med stor säkerhet bitch åt svarta och latinogäng. Inget val alltså.

Yes
2008-03-24, 00:53
Jag tror nog det skulle vara tvärtom, du är för opålitlig så därför röjs du ur vägen. Dessutom om du inte tillhör något gäng så är du ett lätt offer för 2-3 man.
Jag tror iof inte så många är sugna på att bråka med någon som just käkat upp en annan snubbes ansikte, plus bär tecken på att ha goda kontakter inom den ryska maffian.

Nejdu, min plan är vattentät. Och skulle något mot förmodan gå fel så tränade jag Judo för 15 år sedan!

För övrigt tycker jag frågeställningen är lite väl orealistisk. Jag funderar hellre på hur jag ska överleva när det kommer en zombieinvasion. För närvarande har jag en ganska väl utarbetad plan på hur jag ska frakta vapen och proviant ut på en lämplig ö.

Psychological
2008-03-24, 01:11
Hellre AM fängelse än Guantanamo !

Slartibartfast
2008-03-24, 01:14
Hellre AM fängelse än Guantanamo !

AM?

Guantanamo är ett amerikanskt fängelse.

Psychological
2008-03-24, 01:18
AM?

Guantanamo är ett amerikanskt fängelse.

AMERIKANSKT. Har skadat handen

Exdiaq
2008-03-24, 01:30
Hellre AM fängelse än Guantanamo !



Fångarna har bra sjukvård där i alla fall. Bättre än majoriteten av vanliga amerikaner. Guantanamo är inte så super hardcore precis.

tobbo
2008-03-24, 01:31
Fångarna har bra sjukvård där i alla fall. Bättre än majoriteten av vanliga amerikaner. Guantanamo är inte så super hardcore precis.

Hoppas du inte tar alla fakta från Michael Moore.

Psychological
2008-03-24, 01:33
Hoppas du inte tar alla fakta från Michael Moore.


:D

Exdiaq
2008-03-24, 01:37
Hoppas du inte tar alla fakta från Michael Moore.



hrrmhrrm..













<---- :whipped: :D

Psychological
2008-03-24, 01:38
Såg en dokumentär om ett ryskt fängelse och det verkade inte heller så lajbans att sitta där.

Exdiaq
2008-03-24, 01:42
Såg en dokumentär om ett ryskt fängelse och det verkade inte heller så lajbans att sitta där.



Mars-numret av Slitz hade ett kort reportage om ryska fängelser och betydelsen samt innebörden av de tattueringar fångarna har. Rätt intressant faktiskt.

jontahontas
2008-03-24, 01:58
Jag vetifan vilket gäng jag hade sökt till. Jag är från serbien, jugge, tror inte arierna hade velat ha mig. :P Men hade sökt till vilket starkt gäng som helst, hade knäppt någon för att bli en full medlem i gänget och för att få respekt.

Hade också tryckt steroider för att bli biffigare och inte få på huvudet av vem som helst. Försökt fixa in pengar, kanske sälja lite knark för att ha makt, hade betalat mig torpeder som skyddar mig 24/7 och alltid respektarat de som förtjänar det och inte försökt fixa mig problem men heller inte backa undan om det händer.

Hela det här svaret får mig att rygga tillbaka lite på något sätt. Känns ärligt och realistiskt.




...Jag hade gråtit 24/7 och haft alla psykiska men som finns i ordboken efter 1 timme.

High1ander
2008-03-24, 02:09
Those who break the rules go to prison, those who break the prison rules go to Alcatraz. -

Liksom skulle det vara San Quentin sa skulle det nog vara ganska k'o'rt for min del, jag vill inte bli en ligist och jag vill inte bli utnyttjad av ligister...

Tricklev
2008-03-24, 02:42
Ah, San Quentin, Jag hade ryckt upp min gitarr och dragit iväg en underbar cover på Johnny Cash´s legendariska livelåt San Quentin, sedan hade det varit lugnt för min del, sålänge jag ser upp för mina nya fiender, vakterna.

Yankeee
2008-03-24, 09:01
Om det förhåller sig någorlunda som Rickard Flinga säger så skulle jag försöka med ett självmordsförsök. Det var iallafall det snubbarna gjorde där han var för att komma iväg till ett lugnare ställe då man som självmordsbenägen inte var psykiskt stabil och således inte fick sitta med de andra fångarna.

Trance
2008-03-24, 09:48
Guantanamo är inte så super hardcore precis.

Jo.

Mr. Moose
2008-03-24, 09:50
Man gör vad som behövs för att överleva, punkt slut!

Eddie Vedder
2008-03-24, 09:55
Jag skulle inleda med ett försök att bara vara för mig själv, liksom helt utesluta ALLA. Jag tror inte det skulle funka tyvärr, tidigt skulle nog problemen hopa sig även för mig och då ser jag nog inte någon annan utväg än att ta livet av mig.

Detta förutsätter dock att givna förutsättningar från inledande poster är helt 100%-iga, d.v.s. det finns NOLL chans att på något sätt komma ut i framtiden eller bli förflyttad till mer "trivsam" anstalt samt att jag alltid kommer bli påhälsad av min kramgoa granne o.s.v.
Finns en möjlighet att slippa undan kanske jag skulle handlat annorlunda.

mini
2008-03-24, 09:59
Det skulle ju vara en av mina bästa chanser till en långvarig relation på senare år. Kramas är mysigt.

Gnusram
2008-03-24, 10:06
Det skulle ju vara en av mina bästa chanser till en långvarig relation på senare år. Kramas är mysigt.

Mini står och blänger uppåt: Det är du som är min bitch! *grr27* Jag slår dig på poäng!:whipped:

Cilia
2008-03-24, 10:26
Hade nog klarat mig, men förr eller senare hade jag nog blivit dödad som så många andra. Dock är amerikanska fängelser ingenting mot ryska eller thailändska.
Konstig definition på att överleva du har.


Jag hade nog dött av bara chocken att hamna i fängelse.
Men hade jag överlevt det tror jag att jag hade haft en rimlig chans förutsatt att jag även överlevde den första tiden när hackordningen ska sättas. Jag tror jag skulle bli en person i bakgrunden som får vara ganska mycket för mig själv och inte lägger sig i andras saker. Jag bara observerar.




OT
Gnusram, visste inte att du läste min journal *L*

JustinCredible
2008-03-24, 10:30
Jag är bra på att inte synas om jag inte vill och syns man inte så finns man inte. Jag skulle försöka vara som en statist bara. Jag skulle nog inte överleva hur som helst. Skulle förmodligen dö på nåt jävla onödigt sätt också. Typ få en dörr i ansiktet eller få en shank som var menad för nån annan.

Slartibartfast
2008-03-24, 11:14
Jo.

På Guantanamo förekommer ju knappt någon interaktion mellan fångarna. Alla sitter ju i isolering. Ingen rövtäkt, inga misshandlingar (förutom lite örfilar av vakterna).

Trance
2008-03-24, 11:19
På Guantanamo förekommer ju knappt någon interaktion mellan fångarna. Alla sitter ju i isolering. Ingen rövtäkt, inga misshandlingar (förutom lite örfilar av vakterna).

Att inte säga det är hårt är ju att överdriva rätt mycket. Tortyr av vissa, sitta inne utan att anklagas för något, förnedras, behandlas och tilltalas som objekt samt sitta i isolering konstant är nog vad jag skulle vilja kalla hårt.

skaparn
2008-03-24, 11:28
För mycket OZ?

Sakupplysning:

Det kan ALDRIG bli för mycket OZ.

z_bumbi
2008-03-24, 11:29
På Guantanamo förekommer ju knappt någon interaktion mellan fångarna. Alla sitter ju i isolering. Ingen rövtäkt, inga misshandlingar (förutom lite örfilar av vakterna).

Isolering är en av de grövre formerna av misshandel.

Gnusram
2008-03-24, 11:31
Skulle jag likt Josef K bara kastas rakt in i den miljön skulle det förmodligen inte vara så roligt. Hade jag gjort "karriär" och hamnat där hade jag kanske snappat upp några överlevnadsstrategier, vem vet?


Gnusram, visste inte att du läste min journal *L*

Jag är hemlig.

Exdiaq
2008-03-24, 12:26
Konstig definition på att överleva du har.



* .. klarat mig ett tag.

Coldsmith
2008-03-24, 14:51
Man hade väl blivit kär i den kramgoa grappen. Hade nog varit det enklaste. Och sen hade han fått skydda mig.

Frågan är bara om han är lika stor mellan benen :s

stridis
2008-03-24, 15:05
Hade jag gjort "karriär" och hamnat där hade jag kanske snappat upp några överlevnadsstrategier, vem vet?


Haha, om man tänker i de banorna så ja, då hade jag ju inte hamnat där tillsammans med de andra tror jag. *screwy*

Herrejävlar vad dåligt det skulle gå, bästa scenariot är väl att jag skulle råka ut för ett slagsmål tidigt och överleva och bli satt i isolering, då skulle överlevnadstiden vara längst iaf.

L-Sami
2008-03-24, 19:06
Skulle inte överlevt med min nuvarande attityd och den attityden leder inte till livstidsfängelse eller fängelse överhuvudtaget.

In case, jag var en galning som skjuter Tres Puntos ledare och hamnar i finkan, så skulle jag först sätta mig bland alla mexikaner vid deras matbord och möta en fet jävel som heter Popeye honom skulle jag spöa skiten ur för att få respekt. Efter det bli inkallad till Montanas cell och sträva efter att gå med i La Onda. För övrigt har jag gett ett äpple till Montana tidigare under dan, ett grönt sådant. Han klämmer på det samtidigt som han säger att han vill att jag tar Big Al's liv som jobbar i fängelseköket, han är chef där och fifflar lite med vakterna. Han somnar och vaknar aldrig igen när jag är dum mot honom i köksförrådet... efter det är jag med i La Onda och klarar mig bra i fängelset... får även villkorligt straff för att jag har skött mig så bra. Livet suger där ute och jag planerar ett värdetransport rån och min kusin skjuter mig i benet. Förlorar benet och är tillbaka i fängelset... Blir aldrig fri igen... Lever som en kung där dock tills livet skiljer mig åt.


Har sett en viss film alltför många gånger...

Daniiiel
2008-03-24, 19:09
Skulle inte överlevt med min nuvarande attityd och den attityden leder inte till livstidsfängelse eller fängelse överhuvudtaget.

In case, jag var en galning som skjuter Tres Puntos ledare och hamnar i finkan, så skulle jag först sätta mig bland alla mexikaner vid deras matbord och möta en fet jävel som heter Popeye honom skulle jag spöa skiten ur för att få respekt. Efter det bli inkallad till Montanas cell och sträva efter att gå med i La Onda. För övrigt har jag gett ett äpple till Montana tidigare under dan, ett grönt sådant. Han klämmer på det samtidigt som han säger att han vill att jag tar Big Al's liv som jobbar i fängelseköket, han är chef där och fifflar lite med vakterna. Han somnar och vaknar aldrig när jag är dum mot honom i köksförrådet... efter det är jag med i La Onda och klarar mig bra i fängelset... får även villkorligt straff för att jag har skött mig så bra. Livet suger där ute och jag planerar ett värdetransport rån och min kusin skjuter mig i benet. Förlorar benet och är tillbaka i fängelset... Blir aldrig fri igen... Lever som en kung där dock tills livet skiljer mig åt.


Har sett en viss film alltför många gånger...

Den filmen går inte för se för många gånger:hbang:

dared
2008-03-24, 19:14
Den filmen går inte för se för många gånger:hbang:

Wurd, såg den för 2h sen

olander08
2008-03-24, 19:23
Jag har sett prison break samt the shawshank redemption flera gånger så jag skulle klara mig.

130kg finsk sisu
2008-03-24, 20:20
Skulle kaxat mej rejält och sagt 200 i bänk med rövlyft. Det gör jag 10 reps på strikt...:D




(Förlåt för min kaxighet):Virro

Gnusram
2008-03-24, 20:21
Skulle kaxat mej rejält och sagt 200 i bänk med rövlyft. Det gör jag 10 reps på strikt...:D






Och sen hade du kramats? :D

130kg finsk sisu
2008-03-24, 20:25
Och sen hade du kramats? :D
Kramas är för tjejer, skulle tatt fram krämen direkt...
Jäkla homofober...*mini

Röda_Lacket
2008-03-24, 20:31
såg just 130kg finsk sisu 3x200kg in 3,2 sec *cry* Tror han skulle klara sig bäst av alla i fängelset

Mescreant
2008-03-24, 20:38
Hade säkert gått i klänning första dagen. *cry*

Undra hur Tyson hade det i fängelset.

Whistler
2008-03-24, 21:37
Jag hade legat och myst på nätterna och bara varit glad att jag inte satt i ett indiskt fängelse.

Tricklev
2008-03-25, 01:06
Skulle inte överlevt med min nuvarande attityd och den attityden leder inte till livstidsfängelse eller fängelse överhuvudtaget.

In case, jag var en galning som skjuter Tres Puntos ledare och hamnar i finkan, så skulle jag först sätta mig bland alla mexikaner vid deras matbord och möta en fet jävel som heter Popeye honom skulle jag spöa skiten ur för att få respekt. Efter det bli inkallad till Montanas cell och sträva efter att gå med i La Onda. För övrigt har jag gett ett äpple till Montana tidigare under dan, ett grönt sådant. Han klämmer på det samtidigt som han säger att han vill att jag tar Big Al's liv som jobbar i fängelseköket, han är chef där och fifflar lite med vakterna. Han somnar och vaknar aldrig igen när jag är dum mot honom i köksförrådet... efter det är jag med i La Onda och klarar mig bra i fängelset... får även villkorligt straff för att jag har skött mig så bra. Livet suger där ute och jag planerar ett värdetransport rån och min kusin skjuter mig i benet. Förlorar benet och är tillbaka i fängelset... Blir aldrig fri igen... Lever som en kung där dock tills livet skiljer mig åt.


Har sett en viss film alltför många gånger...

Vilken film?

Doctor Snuggles
2008-03-25, 01:33
Jag skulle etablerat mig som alphahane med tekniker jag lärt mig i "the game", tvingat alla att träna upp ordentliga böjrövar, och köpt en massa självhäftande plancher på välväxta damers baksidor i naturlig storlek.

L-Sami
2008-03-25, 05:53
Vilken film?



http://i25.tinypic.com/2qc2p6r.jpg

http://i27.tinypic.com/34rzok3.jpg

http://en.wikipedia.org/wiki/Bound_by_Honor

psirus
2008-03-25, 09:35
Ja förfan!
Först hade jag fejkat att jag var diabetiker, och köpt pugnac av en tung svart lirare. På så sätt hade jag kommit åt sjukstugan ofta, och därifrån klättrat ut på en ledning.

Viktigt är också att viska hela tiden.

aahhahaha! :laugh:

Granstr0m
2008-03-25, 19:37
Jag hade nog fördrivit min tid på gymmet , sen när jag tagit 210kg i bänk å 310kg i mark skulle ja hämta min svarta rumskompis och släpat in honom i matsalen för å göra upp. När han sen nästan blivit ihjälslagen framför alla fångars ögon blir jag den mest respekterade och ingen vågar jävlas med mig under min vistelse i fängelset. :D

Jense
2008-03-26, 15:47
Varför inte ett trevligt nordkoeranskt arbetsläger?:)

tyckte i första inlägget ana en beskrivning på en ung Arne