handdator

Visa fullständig version : schema för viktminskning.


withis
2008-03-23, 21:59
hallå! :)

nu är det så att jag behöver gå ner i vikt alternativt 'strama upp', eller hur man nu säger. läst Deff - en guide., dvs tråden högst upp i denna kategori. men anledningen att jag skriver är för att jag behöver hjälp med att lägga upp hur min mat samt min träning ska se ut. försökt gå ner i vikt förut, men enbart lyckats då jag i det närmsta levt under svält. jag vet att jag kan gå ner men tyvärr så är jag inte helt på det klara med hur jag ska göra det. så all hjälp jag kan få uppskattas. det jag främst skulle vilja ha hjälp med är väl lite vilka kalorivärden jag bör ligga på, på längre sikt. det vill säga lite schemaliknande.

det som jag känner att jag kanske borde tillägga är att jag är lakto-ovo-vegetarian och beredd att göra stora förändringar i mina kostvanor och leva på en strikt diet, är dock inte beredd att övergå till blandkost. har tidigare tränat en 5 gånger i veckan, innan jag blev skadad. är i det närmsta helt återställd men tränar för tillfället ungefär två gånger i veckan plus en tre längre promenader i veckan. detta är dock något jag vill förändra och antagligen kommer göra ändå, till träning åtminstone 3-4 gånger i veckan och 3-4 promenader i veckan. förslag på hur denna balans bör anpassas samt vilka träningstyper som är bäst är nåt jag skulle uppskatta. något mer som jag gärna vill ha förslag på är vad för typ av träning jag bör göra i samband med detta för att undvika att få hängiga bröst (vilket typ vore en mardröm) samtidigt som de förminskas, vilket är en anledning till att jag känner ett behov av att gå ner i vikt.

kort om mig då;
ålder - 18 år
längd - 174-175 cm
vikt - ca 66 kg (morgonvikt)
bf (enlig vanlig våg) - 25-26 %

fundersam på om jag ska bifoga en bild för att kunna få bättre hjälp med vad det är för träning som behövs, dvs kondition eller styrka eller så samt vilka styrkeövningar som jag kan dra nytta av. om det underlättar så får jag isf ta en ny bild men då får ni gärna säga till..

tack :) /hanna