handdator

Visa fullständig version : Trimatrix före, gainer under, muscle gene activator efter träning. ohälsosamt?


Farzan
2008-03-23, 19:24
Hallå där! Jag har bestämt mig för att lägga ner en massa pengar på att få så mycket styrka och massa som möjligt inför sommaren. Därmed har jag börjat använda tillskott före, under och efter ett träningspass. Folk säger hela tiden att det är farligt och att jag bara förstör kroppen. Men de har ingen grund på detta och verkar bara vara allmänt paranoida. Men då jag har stort förtroende för folket här på kolozzeum tänkte jag fråga er. Tar min kropp skada av att jag tar alla dessa tillskott?

För övrigt så äter jag väldigt mycket och tränar intensivt så det är inga problem på den fronten.


Här nedan har jag klistrat in en beskrivning på vardera produkt.
Före träning - TriMatrix
Tri-Matrix Gör så att du kan prestera 100% varje träningspass även då energinivån i kroppen är låg (som under diet). Tri-Matrix innehåller stora mängder grenade aminosyror (BCAA) som ger energi till de arbetande musklerna och hindrar muskelnedbrytning (katabolism) under träningen. BCAA gör också att du blir pigg och mentalt fokuserad, genom att stimulera signalöverföring i nervsystemet.

Tri-Matrix innehåller vidare kreatin monohydrat (Creapure), citrullin malat (NO) och taurin som ger ökad styrka, uthållighet, blodflöde och tryck i musklerna. Samt beta Alanin som minskar mjölksyrabildningen. Slutligen innehåller Tri matrix koffein som frigör fett från fettdepåerna så att detta förbränns mer effektivt.

Under träning - Gainer pro.
Helt vanlig gainer med proteiner och kolhydrater.

Efter träning - Muscle Gene activator
Om du intar Leucin och HMB kan du aktivera mTOR och därmed ge kroppen samma anabola signal som den skulle få av enormt stora mängder mat, men utan att tillföra alla kalorier som göra oss feta samtidigt. Med Muscle Gene Aktivator bygger du alltså bara muskler utan att gå upp i fett.

HMB är ett ämne som direkt motverkar nedbrytningen av proteiner (3) däribland muskelmassa.

När vi går ned i vikt kan stora mängder muskler brytas ned varje dag. Vad många inte tänker på är att även när vi går upp i vikt så bryts ca 200g muskelmassa ned varje dag! Denna förlorade muskelmassa byggs visserligen upp igen under normala förhållanden men att minska denna nedbrytning är ett effektivt sätt att öka sin muskelmassa på längre sikt

Muscle Gene Aktivator innehåller alltså en kombination av det mest anabola och mest antikatabola tillskotten som finns.

Avslutningsvis:
Jag hoppas att det inte blev för mycket att läsa. Jag har använt dessa tillskott i tre veckor nu och jag känner mig frisk och kry. Jag känner mig rentav starkare. Men kan det vara skadligt i längden om vi antar att jag annars är en helt frisk människa som tar hand om hälsan?

pia
2008-03-25, 09:07
Det är bara att köra på om du tycker att det funkar. Enligt mig är det helt okej kosttillskott du tar.

Alfred Nobel
2008-03-25, 09:52
Kosttillskottet kan inte förstöra din kropp på något annorlunda sett än vanlig kost. Hade du istället ätit spenat och potatis, till samma mängd och energi, runt träning hade förmodligen gemene man ändrat åsikt och hurrat hurra för dina kostvanor. Då tänker jag först och främst på gainers under och efter träning.

Så länge ekonomin håller och du trivs finns det inte mycker mer att säga än, Go for it :thumbup:

Per B
2008-03-25, 10:03
Det är ju en sak vad som är skadligt, och en annan sak vad som är optimalt. Om det hade varit EAA och inte BCAA du tagit före träningen så hade jag avrådit dig att ta gainer under passet då den konstanta tillförseln av protein från gainern då skulle begränsa den stimulerande effekten på proteinsyntesen som EAA-intag före passet ger. Men hur det är med BCAA vet jag inte, det kanske nån annan kan svara på?! (Om jag förstått det hela rätt så är BCAA en delmängd av det som finns i EAA?!)

Sen ska man ju också ta reklamtexterna med en nypa salt, allt är inte så fantastiskt som det låter. För resultat är det bra träning, mycket (och bra) mat och mycket sömn/vila som gäller. Men det antar jag att du redan vet, och helt enkelt vill "krydda" det hela med lite tillskott... så gör jag också! :)

Farzan
2008-03-25, 15:14
tack för svaren, de uppskattas. :)

Per, det du säger stämmer helt och hållet. tillskotten är inte alls lika bra som reklamen säger att de är. Men bästa sättet att ta reda på hur effektiva de är, är att fylla magen med dessa tillskott och hålla tummarna. :)

Då kör jag på som vanligt och om jag märker att jag ökar mer än jag vanligtvis brukar göra så berättar jag om mina resultat innan sommaren.