handdator

Visa fullständig version : Usa webshop


kollle1
2008-03-23, 14:47
Hej,jag undrar om nån här har handlat från www.moosejaw.com ??

Hobbes
2008-03-23, 17:46
Hej,jag undrar om nån här har handlat från www.moosejaw.com ??

Massor med gånger, har väl 8000 rewardpoints eller nåt sånt! Beställer snart grejer igen nu när dollarn är så låg!

Vad ville du veta?

skaparn
2008-03-23, 19:04
Vad ville du veta?

Ifall någon hade handlat där, det blev ett ja på den.

Jag däremot, skulle vilja veta huruvida det gick att beställa utan att behöva betala tull, med hjälp av att skicka som gift eller warranty exchange (som visst inte alltid funkar). Annars får man ju lägga på tull och moms på tullen, cirka 40% totalt. För det var rätt bra priser på sidan, och detta på bra prylar.

Yankeee
2008-03-23, 19:06
NOTE: Moosejaw cannot ship Arcteryx, Patagonia, Burton, Yakima, Thule, Quiksilver, Western Mountaineering or North Face products internationally.

Rätt kasst dock.

Vinter
2008-03-23, 19:09
Jag däremot, skulle vilja veta huruvida det gick att beställa utan att behöva betala tull, med hjälp av att skicka som gift eller warranty exchange (som visst inte alltid funkar). Annars får man ju lägga på tull och moms på tullen, cirka 40% totalt. För det var rätt bra priser på sidan, och detta på bra prylar.

De verkar skicka allt internationellt med UPS vilket betyder att UPS själva registrerar tull och moms automatiskt, dvs man slipper inte undan. Fast istället går det snabbare att få hem prylarna.

skaparn
2008-03-23, 19:13
Rätt kasst dock.

Rätt!!?? Jag borde börja läsa det finstilta. Man kan alltså bara beställa ett par justa skate-sneakers men inget annat.
Iofs ska det sägas att Mountain Hardware inte räknades upp där, och det är helt ok prylar.

De verkar skicka allt internationellt med UPS vilket betyder att UPS själva registrerar tull och moms automatiskt, dvs man slipper inte undan. Fast istället går det snabbare att få hem prylarna.

Ja, det går fort att få hem varan som efter tull, och moms på tullen, kostar lika mycket som den gör i svenska butiker. O to the värt.

Hobbes
2008-03-23, 19:18
Ifall någon hade handlat där, det blev ett ja på den.

Jag däremot, skulle vilja veta huruvida det gick att beställa utan att behöva betala tull, med hjälp av att skicka som gift eller warranty exchange (som visst inte alltid funkar). Annars får man ju lägga på tull och moms på tullen, cirka 40% totalt. För det var rätt bra priser på sidan, och detta på bra prylar.

Jo, jag insåg ju det med, därför la jag till min lilla extra fråga...utgick från att han ville veta mer än om just någon handlat där!

Man slipper inte så lätt undan moms och tull i dagens läge. Har beställt mycket via dem; halva min arc´teryx kollektion kommer från dem, black diamond Camalots C4or, Marmot dunsovsäck osv osv.

Enklast gör man så att man beställer till en adress man är på/kommer att vara på - eller till någon som bor där och är påväg hem till Sverige.

Ja, det är ruskigt bra priser, min arc fleece kostar 1700 kr på Arc' Stockholms butiken - ca 800 via Moosejaw. Dunsäcken 1600 i Sverige 2500. BDs Camlots ska vi bara inte prata om - 650 kronor och uppåt i Sverige, jag gav 60 dollar styck för mina.

Vet en hel del som beställt svensktillverkade Hilleberg tält via webshopar i USAS och fått dem levererade på 10 dagar och tusenlappen billigare än om de beställt dem i Sverige - då har de tullat in prylarna!

Hobbes
2008-03-23, 19:24
Utelivs prylar köpes med fördel i USA/Kanada när man är där. I Sverige på rea, det har jag gjort i många år och det skäms jag inte för!

www.mec.ca är min favoritbutik i Kanada, de säljer i sin tur till Yankees på besök för att det är så mycket billigare än i USA. BD får de exempelvis inte sälja utanför Kanadas gränser för att de är så billiga.

Vinter
2008-03-23, 19:26
Den som tänker börja beställa hem massor av grejer kan ju vända sig till någon mail forward service och få grejerna skickade till en egen virtuell adress inom USA. Och sedan vidare skickat till sverige genom mellanhand...

Kostar lite, men kan löna sig speciellt om företaget erbjuder gratis frakt inom staterna.

Cilia
2008-03-23, 19:38
Även om ni åker på tull och moms så blir det ju billigare när dollarn är låg eftersom skatterna och avgifterna baseras sig på inköpspriset