handdator

Visa fullständig version : Några direkta frågor ang kost


king_kong
2008-03-22, 23:31
Tjena alla glad forumiter!
*Jag undrar Hur vet man hur mycket kolhydrater man ska ha i sig per dag?
Har letat lite men hittar inget inte nått räknesätt osv.
*Sen stämmer det att när man räknar ut protein intag per dag räknar man då med 1.5 gånger sin vikt?
*Hur hjälper omgea-3 kroppen har hört att det varit bra för koncetrationen men finns det mer därtill?

J de Koof
2008-03-23, 00:00
*Jag undrar Hur vet man hur mycket kolhydrater man ska ha i sig per dag?

Utan att dö? För att gå ned i vikt? Upp i vikt? För att få stora fräcka muckler?

Förlåt cynismen men vanligen har alla människor en flerårig erfarenhet av att äta, och med vägledning av denna kan man i cykler om några månader experimentera och se hur just "jag" med mina förutsättningar och avsikter reagerar på förändringar.

/J

king_kong
2008-03-23, 00:24
Utan att dö? För att gå ned i vikt? Upp i vikt? För att få stora fräcka muckler?

Förlåt cynismen men vanligen har alla människor en flerårig erfarenhet av att äta, och med vägledning av denna kan man i cykler om några månader experimentera och se hur just "jag" med mina förutsättningar och avsikter reagerar på förändringar.

/J

Du får ursäkta mig. Tänkte på viktnedgång eller om man bara vill behålla samma vikt. Har testat att ligga lite lägre än vanligt förut var det bara proteinet jag brydde mig om.

Koloftw
2008-03-23, 00:27
How many carbs do you need?

Av Lyle Mcdonald

http://www.bodyrecomposition.com/Articles/howmanycarbs.html"]http://www.bodyrecomposition.com/Articles/howmanycarbs.html

machine gun
2008-03-23, 00:28
Ett hyffsat enkelt sätt är att först räkna ut vilken energinivå man bör ligga på. Sen räknar man på 1,5 g protein/kg kroppsvikt och 1 g fett/kg kroppsvikt för att sedan fylla ut resten med kolhydrater.

king_kong
2008-03-25, 12:33
Ett hyffsat enkelt sätt är att först räkna ut vilken energinivå man bör ligga på. Sen räknar man på 1,5 g protein/kg kroppsvikt och 1 g fett/kg kroppsvikt för att sedan fylla ut resten med kolhydrater.

Du får ursäkta mig men jag är lite oklar på hur man räknar energi nivån.:em:

loztdignity
2008-03-25, 14:06
Läs den klistrade guiden i Deff-forumet. Där står allt du vill veta och hur du räknar ut din ungefärliga energinivå