handdator

Visa fullständig version : Pump tillskott


ztiggee
2008-03-22, 22:57
Tjena allesammans

Bara undrar en sak om det verkligen gör någon skillnad för större volym och ork med hjälpa av tex medel som rage lr andra pre-work lr vad dem kallas?

Finns det någon forskning som påpekar detta?

MVH

Animalistic
2008-03-22, 23:07
prestera bättre-lyfta tyngre/mer = 0,01% mer muskler
sådan är min tolkning :D
förlita dig inte på den, men ville bara skriva av mig då jag är less på allt hypande om pumptillskott

Mass-Tech
2008-03-22, 23:08
Tjena allesammans

Bara undrar en sak om det verkligen gör någon skillnad för större volym och ork med hjälpa av tex medel som rage lr andra pre-work lr vad dem kallas?

Finns det någon forskning som påpekar detta?

MVH

Ja, för de innehåller coffein och kreatin.
2 ämnen med vetenskaplig bevisad effekt.

ztiggee
2008-03-22, 23:18
hehe okey, asså jag har aldrig trott att det hjälper man alla skriver att det är så bra, tror mest att det är nåt i huvudet som gör att man orkar lite mer för att man tror att tillskottet hjälper.

Att man blir piggare utav koffeinb vet jag, men det finns inga studier om att man öker muskelcellerna som det står om alla produkter?

Sverker
2008-03-23, 07:56
Man får läsa sådana studier noga.
Självklart ökar kreatin muskelvolymen och muskelmassan. Kreatinet löser sig i muskelcellen och binder till sig vatten. Vips så har musklelmassan ökat.

Det går att öka muskelmassan med rent kolhydrat. Gör en ordentlig kolhydratladdning enligt konstens alla regler och muskelmassan kommer att öka pga mer muskelglykogen som binder vatten i muskeln.



Var kritisk och läs på noga så ska du nog finna det du söker.

ztiggee
2008-03-23, 08:41
Okey tack så mkt för svaren

loverius
2008-03-24, 10:49
Man får läsa sådana studier noga.
Självklart ökar kreatin muskelvolymen och muskelmassan. Kreatinet löser sig i muskelcellen och binder till sig vatten. Vips så har musklelmassan ökat.

Det går att öka muskelmassan med rent kolhydrat. Gör en ordentlig kolhydratladdning enligt konstens alla regler och muskelmassan kommer att öka pga mer muskelglykogen som binder vatten i muskeln.



Var kritisk och läs på noga så ska du nog finna det du söker.


Tycker du man ska köra kreatin+kolhydrat innan eller efter träningspasset? Finns skilda åsikter om detta
Eller både och kanske?*slap*

Sverker
2008-03-24, 12:17
Jag har ingen direkt uppfattning där. Det är upp till varje person.

Annars så är ju kreatin monohydrat bäst efter träningen och kreatin med någon organisk syra som -malat, -citrat, -pyruvat etc bäst före träningen.


Kolhydrat efter tränigspasset är bra för att snabbt fylla på glykogendepåerna till nästa träningspass.
Däremot är kolhydrat före och under träningspasset helt beroende på intensiteten, längden på träningspasset och vilket glykogenlager man har etc.

ztiggee
2008-03-24, 12:33
Okey, tack för svaret Sverker! Ska man börja ta kreatinet efter passet ist för före ^^

loztdignity
2008-03-24, 13:58
hehe okey, asså jag har aldrig trott att det hjälper man alla skriver att det är så bra, tror mest att det är nåt i huvudet som gör att man orkar lite mer för att man tror att tillskottet hjälper.

Att man blir piggare utav koffeinb vet jag, men det finns inga studier om att man öker muskelcellerna som det står om alla produkter?


Egentligen spelar det ingen roll varför det hjälper, OM det hjälper =)

Får jag en kick av kreatinet (som ändå är så billigt) är det strunt samma om det är placebo eller inte och placebo ska verkligen inte underskattas. Det är
t ex väldigt många mediciner som delvis fungerar med hjälp av placebo.