handdator

Visa fullständig version : Motivation


trollduva
2008-03-22, 20:40
Hur gör ni för att behålla motivationen när deffen går dåligt? Vad ska man göra när vågen står stilla (eller t.om. kanske ökar en aning) och man fylls av en hopplöshet som gör att man bara vill ge upp. :/
Några tips för att behålla motivationen och tålamodet?

Cohen
2008-03-22, 22:32
Tänk på hur snygg du kommer att vara när deffen är klar.

Enkelt men det funkar för mig.

Om du har svårt att motstå frestelser och onyttigheter är ett tips att tänka på den känsla du skulle få efter du ätit det onyttiga. Alltså, inte att du skulle få ångest, utan mer hur nöjd du skulle känna dig om du motstått.

Good luck!

Yuffie
2008-03-23, 02:13
Tänk på hur snygg du kommer att vara när deffen är klar.

Enkelt men det funkar för mig.

Om du har svårt att motstå frestelser och onyttigheter är ett tips att tänka på den känsla du skulle få efter du ätit det onyttiga. Alltså, inte att du skulle få ångest, utan mer hur nöjd du skulle känna dig om du motstått.

Good luck!

agreed

Inge Enveten
2008-03-23, 10:33
Jag kollar på x Rocky film och så är motivationen högt uppe igen :)

Eddie Vedder
2008-03-23, 10:44
Två personer här på forumet som i mina ögon har genomgått sjukt imponerande deffar är Tjuckot och Danny De Vito. Det båda dom två har gemensamt är att ingen verkar vara manisk över x antal kg fram tills dag x och att man under den tiden måste hålla kontant energiunderskott och helstrikt kost.

Så standardiserat blir aldrig ens liv, man kan bli sjuk, man blir bjuden på kalas, man hamnar i situationer där man "tvingas" äta annan mat än man planerat, man får en träningssvacka etc.
Då tror jag det är värdefullt för psyket att intala sig själv att det faktiskt inte är någon katastrof om man nått sin målvikt den 10: maj eller den 20:e (t.ex.). En dag utan koll på kalorierna är inte någon katastrof, att inte nå ens exakta planerade fettprocent och/eller kroppsvikt likaså.

De kraven kan man börja ställa på sig som tävlande bodybuilder eller någon idrott där man tävlar i viktklasser t.ex. Men annars tror jag bara det leder till onödigt huvudbry.

Danneeh
2008-03-23, 11:39
Resultat motiverar mig bäst, men att tänka hur snyggt det blir sen fungerar också.

Och nästan främst av allt, vänner som stöttar en!

Danny Devito
2008-03-23, 20:36
Två personer här på forumet som i mina ögon har genomgått sjukt imponerande deffar är Tjuckot och Danny De Vito. Det båda dom två har gemensamt är att ingen verkar vara manisk över x antal kg fram tills dag x och att man under den tiden måste hålla kontant energiunderskott och helstrikt kost.

Så standardiserat blir aldrig ens liv, man kan bli sjuk, man blir bjuden på kalas, man hamnar i situationer där man "tvingas" äta annan mat än man planerat, man får en träningssvacka etc.
Då tror jag det är värdefullt för psyket att intala sig själv att det faktiskt inte är någon katastrof om man nått sin målvikt den 10: maj eller den 20:e (t.ex.). En dag utan koll på kalorierna är inte någon katastrof, att inte nå ens exakta planerade fettprocent och/eller kroppsvikt likaså.

De kraven kan man börja ställa på sig som tävlande bodybuilder eller någon idrott där man tävlar i viktklasser t.ex. Men annars tror jag bara det leder till onödigt huvudbry.

Tack så mkt Eddie för att du nämner min deff som imponerade. *cupid*

Ja precis som Eddie skriver så har jag en mkt avslappnad syn till hela dieten, och det var aldrig gått så lätt eller varit så "trivsamt" att deffa.

Om deffen är för annorlunda mot det liv man normalt sett lever så blir det ofta svårt att hålla det i längden, speciellt om man "lider" och har långt kvar att deffa. Så att göra deffen så smärtfri som möjligt är ett bra tips för tålamodet.
Jag unnar mig t.ex. allt jag vill äta under deff, bara jag äter mindre än jag förbrukar under t.ex. en veckoperiod.

Att starta en deff-journal kan kanske också vara nåt för motivationen?

Mitt tips: Ha distans till det hela.

loztdignity
2008-03-24, 14:06
Motivation för mig är att ofta påminna mig om varför jag tränar när det tar emot, kolla på bilder på folk som är jävligt vältränade och personligen blir jag lite kåt på att vara väldigt strikt träna hårt så motivationen blir mest ett problem allra mest i slutet mot deffen.

udzie
2008-03-24, 17:16
Hela denna hemsidan har hållt min motivation uppe dagligen sedan jag började besöka den dagligen. Tycker att man blir jättetaggad av alla bilder på människor i god form*flex*