handdator

Visa fullständig version : Pendla = trööött


SummerS
2008-03-22, 15:44
Jag har en tendens att gnälla över att inget händer med min kropps utseende och ger upp med träning o "diet" ganska ofta. Jag har som mål att träna och äta på ett sätt som gör att min kropp ligger på en bra viktnivå, ca 50-52 kg tror jag (väger nu 56 på 157cm) och att jag har kraft och mår bra! Jag vill inte behöva räkna kcal hela tiden, jag blir knäpp av det.

Nu har jag fått jobb (är snart färdigutbildad) och kommer inom några månader börja pendla 5 dar i veckan och vara hemifrån 12 timmar/dag. Jag är rädd att inte orka träna alls och bara komma hem o vilja äta nåt sött o vila. Jag har pendlat en del o vet att risken finns... Har dessutom en tendens att tröstäta o klarar jag inte nya jobbet perfekt direkt kommer jag säkert gnälla över det genom att äta en extra chokladbit. Jag vill helt enkelt boosta min kropp så att jag får ork att gå upp tidigt på morgonen, komma hem ganska sent men ändå träna och må bra. Jag vet ju så jävla väl att jag mår riktigt bra och kroppen är i bra balans när jag väl är igång.

Några tips? Funderar på att börja jogga, tänker att jag då får komma ut i luften på kvällen (går inte upp 4 för att jogga!) och att jag inte behöver passa speciella tider för att träna varje gång. Har dock aldrig varit en joggare, hur börjar man? Vad ska jag äta nu inför sommaren för att riktigt få igång kroppen? Allt blir ju bättre, hy, sämn, sex o allt när man mår bra. Beachen är ju också nära... Min pojkvän gillar att träna o röra sig så det har blivit betydligt mindre gnäll o mer action sen vi blev ihop men jag behöver ändå det där lilla extra kosttricket känns det som, ge mig tips snälla :)

Scratch89
2008-03-22, 15:54
Ett tips jag har är att inte se träningen som något jobbigt som måste göras, utan att man tar träningen som avslappning och i underhållningssyfte. Kan inte du och din pojkvän träna gemensamt på helgerna? Två dagars träning där du inte behöver tänka på att du måste gå och lägga dig/gå upp i tid, utan kan byta ut söndagspromenaden/lördagsfestandet mot styrketräning och löpning.

Yuffie
2008-03-23, 02:28
Klart de e jobbigt att träna, men kör på ändå, annat snack om att man ska gilla vad man gör när man träna,det är skitprat.
kör tunga lyft när du är på gymet så bygger du mest 4-6 reps.
joggning är bara skit o jobbigt, fifan.

/tjaba