handdator

Visa fullständig version : Tips på greppträning


Yes
2008-03-22, 13:45
Godmorgon!

Jag har under viss tid nu bråkat lite till och från med mina grippers. Har satt som mål att i varje fall stänga den där jäkla RB180;an. Resultatet hittils har dock blivit att jag kan göra många fler reps med lättare grippers, men kommer bara längre ifrån RB180... Därför söker jag efter tips på hur jag ska träna detta.

Just nu påfrestas greppet 1-2ggr/vecka genom vanliga träningspass, som jag öven avslutar med lite träning för underarmarna. Sen blir det lite ostrukturerad träning med grippers på separata dagar ett par gånger per vecka.

Det jag har att tillgå är ett stycke vanlig plastjunk-gripper, RB100, RB130 och en RB180. Jag klarar ca 20 reps med en RB100 och 4-6 reps med RB130.

Hur hade ni lagt upp träningen i det här fallet?

Ryska_raketen
2008-03-22, 13:48
Jag hade kort och gott pm:at YTS

Mart|n
2008-03-22, 14:27
Singlar på målgrippern tills du tröttnar, gör det 2-3 gånger i veckan. Efter att du har gjort det ett tag så kan du variera med reps på grippern under.

Jorgen
2008-03-22, 14:57
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=37757 ?

Yes
2008-03-22, 16:32
Singlar på målgrippern tills du tröttnar, gör det 2-3 gånger i veckan. Efter att du har gjort det ett tag så kan du variera med reps på grippern under.
Ska man köra negativa reps då med RB180? Och, ungefär hur stor träningsvolym borde är att rekomendera(vilar jag bara så kan jag ju hålla på hur mycket som helst nästan)?

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=37757 ?
Tack! Hade missat den tråden. :)

Svedberg
2008-03-22, 16:40
Singlar på målgrippern tills du tröttnar, gör det 2-3 gånger i veckan. Efter att du har gjort det ett tag så kan du variera med reps på grippern under.

:thumbup:

Så har jag alltid kört, vill jag stänga en gripper så nöter jag på just DEN tills skiten är ihop. Värm upp, sen mosar du på singlar på 180n tills du blir less.

Mart|n
2008-03-22, 21:31
Ska man köra negativa reps då med RB180? Och, ungefär hur stor träningsvolym borde är att rekomendera(vilar jag bara så kan jag ju hålla på hur mycket som helst nästan)?

Ibland gör jag treor på en gripper jag inte klarar, och på den sista repetitionen så hjälper jag till med den andra handen för att få ihopa grippern och försöker då hålla den stängd (eller nästan stängd) i några sekunder.

Hur stor träningsvolym du ska ha är svårt att säga, du får testa dig fram, alternativt variera låg och högvolym.