handdator

Visa fullständig version : jobb+kost??


mangemani
2003-05-21, 13:46
ska nu börja jobba på måndag.är ett jobb där man har typ 2 raster på hela dagen.min fråga nu:hur ska jag lägga upp kosten då?ska jag dra med mej en helvetes massa mat och trycka i mej på rasterna?

en sak till,jobbet är lagerarbetare och man lyfter ju en massa tunga saker då,ska jag då dra med mej en massa protte drinkar osv eller?hur ska jag lägga upp detta?jobbet är ju som ett 9 timmars träningspass ju,kan väl inte vara bra för musklerna det eller???

Grahn
2003-05-21, 13:47
ta med mackor osv..bara att äta på i lugna stunder.

AnderssoN
2003-05-21, 13:51
Finns det kylskåp i närheten kan du blanda en shake och ta med till jobbet.

Kroppen kommer säkert vänja sig vid arbetsbelastningen. Känner många som arbetar fysiskt hårt om dagarna och lägger på sig bra med muskelmassa ändå.

Det är det som är det fina med vår kropp, den anpassar sig efter omständigheterna. Bara du ger den tillräckligt med bränsla så klart.

emmzan
2003-05-21, 14:47
Originally posted by AnderssoN
Finns det kylskåp i närheten kan du blanda en shake och ta med till jobbet.

Skaffa förslutningsbara små plastpåsar och ha proteinpulver med i så behöver du bara kallvatten... Har alltid numer påsar i väskan "just in case"

AnderssoN
2003-05-21, 15:16
Den idén är iofs bra. Men då vill det till att man klarar av att dricka protte blandat med vatten, det gör inte jag. :)

Lellan
2003-05-21, 15:40
Originally posted by AnderssoN
Den idén är iofs bra. Men då vill det till att man klarar av att dricka protte blandat med vatten, det gör inte jag. :)

Å så finns det oss andra som får rysningar av mjölkprottedrinkar.. :)

Det smidigaste som finns att ha med sig enligt mig är en liten plastburk med proteinpulver i (lättblandat pulver, kasein kräver shaker el stor burk), en burk makrill (behövs ju ingen öppnare) och en flaska vatten. Det har jag ALLTID med mig för man vet aldrig - tar ingen plats och blir inte dåligt.

En påse nötter eller en påse med havregryn kan va gott att mumsa på också.

blunder
2003-05-21, 15:48
Jag har x-antal matlådor, en stor burk på jobbet med mitt namn med proteinpulver i och såklart yoghurt och liknande i kylskåpet som mellanmål. Ta en egen hylla i kylskåpet och skriv ditt namn på :hbang:

mangemani
2003-05-21, 16:30
ok,tack för svaren.
så om man äter mycket mat + 1 proteindrink på första rasten och sen ta en till prottedrink på andra,så borde det väl duga,eller måste kroppen ha mer?hur ser ni på att man kanske tar en gainer på en av rasterna?

King Grub
2003-05-21, 16:38
Originally posted by mangemani
ok,tack för svaren.
så om man äter mycket mat + 1 proteindrink på första rasten och sen ta en till prottedrink på andra,så borde det väl duga,eller måste kroppen ha mer?hur ser ni på att man kanske tar en gainer på en av rasterna?

Hur mycker "kroppen måste ha" beror ju helt på dina mål och hur mycket energi du förbrukar. En gainer tror jag är ganska förkastligt. Varför trycka i sig toksnabba kolhydrater, om det inte är fettmängd du vill öka?