handdator

Visa fullständig version : Någon här som är socionom?


Angel
2008-03-21, 23:04
Som har lust att berätta lite vad/var ni jobbar?

Handcuff
2008-03-21, 23:10
Jag inte socionom. Men läser med många nu. Har även jobbat med ett par stycken tidigare (ungdomar i anstalt).

Pudzianovski
2008-03-21, 23:10
Vill du inte veta vad de gör?

Angel
2008-03-21, 23:13
Vill du inte veta vad de gör?


Jo, allt såklart.

Pudzianovski
2008-03-21, 23:14
Jo, allt såklart.

(Majoriteten jobbar som Sockärringar. En del som kuratorer osv...
Det mesta står väl typ på AMS, wikipedia o sånt annars.)

Exdiaq
2008-03-21, 23:15
Här är lite info om socionom-yrken, vet inte om det är precis det du efterfrågar men postar ändå:

http://afi3.ams.se/go.aspx?TC=31&C1=31&C2=107&C3=107&GOREDIRECT=true&URL3=http://afi3.ams.se/yrken/

Angel
2008-03-21, 23:18
(Majoriteten jobbar som Sockärringar. En del som kuratorer osv...
Det mesta står väl typ på AMS, wikipedia o sånt annars.)

Jo jag vet vad en socionom gör överlag, det var lite mera detaljerade verklighetsbeskrivningar jag ville ha. Om det är något värt att bli.

Pudzianovski
2008-03-21, 23:19
Jo jag vet vad en socionom gör överlag, det var lite mera detaljerade verklighetsbeskrivningar jag ville ha. Om det är något värt att bli.

Det varierar en hel del beroende på vad man gör.

Lellan
2008-03-21, 23:27
Jo jag vet vad en socionom gör överlag, det var lite mera detaljerade verklighetsbeskrivningar jag ville ha. Om det är något värt att bli.

Då får du veta vad just exakt den socionomen gör, men det är ju inte nödvändigtvis just den typen av jobb du kommer hitta som nyutexaminerad.. Som Pudde sa, varierar massor. Jag har kolleger som är socionomer, vi gör exakt samma saker (är själv beteendevetare