handdator

Visa fullständig version : Påskäggstraditioner


jenan546
2008-03-21, 19:51
Vad har ni för traditioner med påskägg? När jag var liten så hängde vi upp varsin raggsocka och under natten kom tranan och tryckte ner ett alldeles för stort påskägg däri *drool*

Just en trana kanske är typiskt småländskt, eller? Här i linköping ser alla frågande ut och snackar om påskharar istället.

Yankeee
2008-03-21, 19:55
Den enda gången min familj sätter på skägg är på julafton.

sunkan
2008-03-21, 19:57
jag fick ett ägg med godis av familjen men nu så får jag pengar i istället av någon anledning

Animalistic
2008-03-21, 19:58
fått påskägg med godis is av farmor + mamma, pappa sedan jag föddes. hoppas inte dom slutar :)

Timme
2008-03-21, 20:32
Den enda gången min familj sätter på skägg är på julafton.

hahah :laugh:

Du får ofta till det så vansinnigt bra!

sleep is the enemy
2008-03-21, 20:33
hahah :laugh:

Du får ofta till det så vansinnigt bra!

Du menar ofta, som i aldrig?

Trance
2008-03-21, 20:37
Du menar ofta, som i aldrig?

Du menar ofta, som i döda alla judar? Känns lite fel med rasistiska uttalande i en sådan här tråd. Det kan få dig bannad.

Själv så har vi få traditioner förutom maten. Får väl ett påskägg de påskar jag kommer hem till föräldrarna, annat är det ingenting.

sleep is the enemy
2008-03-21, 20:39
Du menar ofta, som i döda alla judar?

Känns lite fel med rasistiska uttalande i en sådan här tråd. Det kan få dig bannad. Själv så har vi få traditioner förutom maten. Får väl ett påskägg de påskar jag kommer hem till föräldrarna, annat är det ingenting.

Fyndigt!

Cilia
2008-03-21, 20:56
Min mamma brukade alltid gömma påskägget.
Hon var extremt fyndig. Något år lyckades vi inte hitta ett ägg. Tror hon det året hade gömt det i en ärm på en jacka som hängde i farstun.

Trodde alla gömde ägg att det var en svensk tradition?