handdator

Visa fullständig version : Seduction och sånt


HjulaMedMig
2008-03-20, 21:29
hej! Jag undrar vad ni har för erfarenheter av seduction/utvecka sin personlighet/bli attraktivare ...... ja ni fattar vinken. Finns det något där ute som är något att ha eller är alltihop bara massa gojja? Funderar på om det skulle vara värt att kanske sätta sig in i nåt av det.

moment22
2008-03-20, 21:41
Det är riktigt jävla bra, förändrar otroligt många människors liv till att bli så helt sjukt mycket bättre, man får energi bara av att veta hur livet kan bli när man läser sakerna.
Googla på
David DeAngelo
Mystery
Neil Strauss
David X

gå in på www.sweseduction.com/forum

Det funkar SJUKT bra, men då gäller det att man gör sakerna som står i böckerna också.
Men gör INTE saker som du känner INTE är du, även om Mystery och Neil Strauss och många andra säger så, det ska du inte göra ibörjan iaf, det kan bara få dig att må dåligt.

Angel
2008-03-20, 22:27
Ja tror ja ska läsa Game, är den nått att ha?

HjulaMedMig
2008-03-20, 22:31
Ja tror ja ska läsa Game, är den nått att ha?

undrar jag med :)

Angel
2008-03-20, 22:33
Går allt ut på att få ligga mera?

n1tro
2008-03-20, 22:42
Går allt ut på att få ligga mera?

det kan inte va svårt för kvinnor att ligga

Angel
2008-03-20, 22:44
det kan inte va svårt för kvinnor att ligga

inte för killar heller

n1tro
2008-03-20, 22:47
inte för killar heller

hoppa in i ngn random snubbes famn på ngt hak o det e klart

Psychological
2008-03-20, 22:53
inte för killar heller

Jo !!!!!

ManuelIT
2008-03-20, 22:55
Jo !!!!!

alla tjejer som ligger måste väl ändå ligga med nån?
eller ligger alla tjejer med varandra?
konspiration!

tigerofsweden
2008-03-20, 22:58
Går allt ut på att få ligga mera?

JA

Pröva att dra en neg på din mormor så får du se

Fat tony
2008-03-20, 22:59
Jo !!!!!

+1

Angel
2008-03-20, 22:59
JA

Pröva att dra en neg på din mormor så får du se


min mormor är död

tigerofsweden
2008-03-20, 22:59
min mormor är död

Beklagar

tobbo
2008-03-20, 23:06
alla tjejer som ligger måste väl ändå ligga med nån?
eller ligger alla tjejer med varandra?
konspiration!

En kille ligger med alla tjejer.

Gpajpen
2008-03-20, 23:06
inte för killar heller
Absolut inte samma sak och det vet du, om du nu var seriös.

Allmänt: Har du stora problem med att ligga är du "missanpassad" på något sätt eller så inser du inte dina egna begränsningar alt. har krav som inte är i närheten att motsvara din egen nivå.
I princip alla kan ligga, mycket, om dom vill.

moment22
2008-03-20, 23:08
För vissa handlar det om att få ligga mer, för vissa inte, man får bestämma det själv, för mig handlar det om att utveckla mig själv.

och att få ligga mer med snygga tjejer :whipped:

Gpajpen
2008-03-20, 23:10
För vissa handlar det om att få ligga mer, för vissa inte, man får bestämma det själv, för mig handlar det om att utveckla mig själv.
Utveckla dig själv.. för att?
Få mer status?
Så att du kan ligga mer?

moment22
2008-03-20, 23:11
Utveckla dig själv.. för att?
Få mer status?
Så att du kan ligga mer?

l'ägg ner nu inte den attityden, FÖR ATT JAG MÅR BRA AV DET.
som faaan också, det gör alla!!!!!!!!!!!!!!!!

ps. jag mår bra av att ha sex med tjejer

tigerofsweden
2008-03-20, 23:12
l'ägg ner nu inte den attityden, FÖR ATT JAG MÅR BRA AV DET.
som faaan också, det gör alla!!!!!!!!!!!!!!!!

ps. jag mår bra av att ha sex med tjejer


Vad mår alla bra av?

Gpajpen
2008-03-20, 23:13
l'ägg ner nu inte den attityden, FÖR ATT JAG MÅR BRA AV DET.
som faaan också, det gör alla!!!!!!!!!!!!!!!!

ps. jag mår bra av att ha sex med tjejer
My point exactly.

moment22
2008-03-20, 23:21
Vad mår alla bra av?

du vet att jag vet svaret på den frågan vad vill du komma fram till?

tigerofsweden
2008-03-20, 23:22
du vet att jag vet svaret på den frågan vad vill du komma fram till?

Vad alla mår bra av?

ManuelIT
2008-03-20, 23:23
Vad alla mår bra av?

lycka

Gpajpen
2008-03-20, 23:24
lycka
Djupt, mannen. :cheers:

moment22
2008-03-20, 23:41
Vad alla mår bra av?

sluta vara så löjlig nu och skriv vad du egentligen vill få ut av att argumentera här eller något

Angel
2008-03-20, 23:54
Varför får killar ligga mindre än tjejjer då?

Gpajpen
2008-03-21, 00:05
Varför får killar ligga mindre än tjejjer då?
Fail.
Det börja med att du svara på "det kan inte vara svårt för tjejer att ligga" med "det kan de inte för killar heller"

Scenario 1: Buss 29 mot Centrum

Kille viskar till tjej: "Följ med hem till mig nu så ska vi bonka"

- Polis väntar vid nästa stopp, OM inte killen redan blivit nerslagen från bussen av andra killar som vill bonka tjejen när hon skriker att han är en sexgalen pervers fähund.

Scenario 2: Buss 29 mot Centrum

Tjej viskar till kille: "Följ med hem till mig nu så ska vi bonka"

- Svettigt sex med lite osäkert juck.

Krampus
2008-03-21, 00:15
En kille ligger med alla tjejer.

Vem!!? :confused:

Yes
2008-03-21, 00:32
Tjej viskar till kille: "Följ med hem till mig nu så ska vi bonka"

- Svettigt sex med lite osäkert juck.
Nog för att många killar säkert är lite slampiga, men det där är ren BS. Majoriteten hade helt säkert avböjt, även om få skulle erkänna det - man vill ju inte framstå som nån slags bög eller så. ;)

Greg
2008-03-21, 00:48
hej! Jag undrar vad ni har för erfarenheter av seduction/utvecka sin personlighet/bli attraktivare ...... ja ni fattar vinken. Finns det något där ute som är något att ha eller är alltihop bara massa gojja? Funderar på om det skulle vara värt att kanske sätta sig in i nåt av det.

Det finns massvid med saker där ute. Det sorgliga är att det mesta kostar en hel del pengar, men om du har tur kan du hitta saker att ladda ner.

Sidor värda att ta en närmare titt på:
http://area51lifestyle.com/blog/
http://www.venusianarts.com/forum/index.php

Saker som är intressanta att läsa:
Double Your Dating
Attraction Isn’t A Choice
Sex Secrets
The 8 Personality Types That Naturally Attract Women
Bridges
How To Change Yourself
The Venusian Arts Handbook
The Mystery Method: How to Get Beautiful Women Into Bed


Filmer att kolla på:
Mastery With Women & Dating
Cocky Comedy And Other Conversation Skills
Body Language For Success With Women And Dating
Approaching Women And Starting Conversations
Advanced Series (Advanced Dating Techniques)
Mystery's Magnum Opus, The Mind of Mystery

Sen finns det massvis med böcker om personlig utveckling, människopsykologi etc etc. Detta är lite vad jag kan komma på sådär på rak arm.

Ja tror ja ska läsa Game, är den nått att ha?

Den är skriven väl, däri hittar du också fler tips på personlig utveckling, tips om böcker och vad som helst. Men det är ingen handbok för att ligga med allt och alla. Mer en berättelse om hur den världen funkar, och hur Neil Strauss gick från att se ut som till höger, till att se ut som han till vänster:
http://theseductionbible.com/images/neil-strauss-before-and-after1.jpg

Angel
2008-03-21, 00:57
Ja hade inte legat med han varken då eller nu...

Andy.da.wohoo
2008-03-21, 01:05
gå in på www.sweseduction.com/forum


Har läst där en knapp halvtimme och tycker det är sjukt intressant! Tack för du länkade sidan :bow:

Greg
2008-03-21, 01:06
Ja hade inte legat med han varken då eller nu...

Han ser faktiskt helt OK ut. Han verkar väldigt trevlig, rolig, intelligent samt han klär sig väldigt bra.

Jag vet inte om du försöker vara rolig eller inte, men det är tur att allting inte handlar om utseende, annars skulle varken du eller jag få ligga.

Vem hade trott att det faktiskt, hör och häppna, existerar konversation mellan (och nu ska jag göra det enkelt) baren och sänghalmen.

Angel
2008-03-21, 01:08
Han kanske är supertrevlig och snäll, men ja hade inte legat med han ändå. Han ser ut som hm...satan ungefär.

Greg
2008-03-21, 01:10
Han kanske är supertrevlig och snäll, men ja hade inte legat med han ändå. Han ser ut som hm...satan ungefär.

http://www.halloween-mask.com/fcoff/satan_fcoff.jpg

Inte ungefär, inte alls.

Men jag skulle nog inte heller legat med honom.

oath5
2008-03-21, 02:12
Ja hade inte legat med han varken då eller nu...

Bara för att han är tunnhårig va va va *popcorn*

tobbo
2008-03-21, 02:34
Vem!!? :confused:

McGyver

Tigerkotten
2008-03-21, 02:52
Real Social Dynamics tycker jag om, då det handlar mycket om "natural game" för de.

Att folk börjar försöka lära sig sådant här material, är att man ska komma över "spärrar" som man har. Att man inte riktigt vågar gå fram till säg en het tjej & börja prata med henne. Sen om man väl gör det vad ska man säga? Hur ska man betee sig?

Mitt mål är att jag ska kunna gå fram till vem som helst / när som helst och inleda ett samtal. Då man e sugen på veta mer om någon, så ska inget hålla en tebax helt enkelt.

Hur många gör detta? Hur många ser inte en person de tänker wow, henne/han skulle jag vilja lära känna bättre. Men sen gör de inget åt saken, för det kan vara i vanlig situation som säg man är och handlar.
Krogen är ju enklare, samtidigt som alkohol hjälper de flesta med.

Stoltz
2008-03-21, 08:16
Vem!!? :confused:

Tja :)

Cilia
2008-03-21, 10:20
Har läst där en knapp halvtimme och tycker det är sjukt intressant! Tack för du länkade sidan :bow:
seriöst?
Jag tyckte det var ett sjukt forum.

ex på tråd
Öppna med en neg, erfarenheter?

- Mystery råder alltid att öppna set med HB8-10 med neggar istället för traditionella åsiktopeners.

Jag gjorde det för några veckor sedan (Läs min FR "K-avslut av en HB9 på Stureplan"). Det funkade fint.

Nu undrar jag om det är fler av er som brukar göra det och hur det i sådana fall fungerar?

Svar1
- Jag öppnade i lördags ett 2-set med HB8, HB9 med en åsiktsöppnare och det första som händer är att HB9:an avslutar sitt samtal så jag tror att du kan skapa intresse om du kör på rätt sätt men visst tror jag att det kan vara effektivare att öppna med en neg om tjejen är väldigt hög på HB-skalan.. Detta är som sagt bara ett av många set

del svar 2
Jag öppnade i lördags på HRC i GBG med ett negg, fast de va inte meningen att ja ens skulle ragga. Jag skulle köpa mig en öl och två tjejer står och bara hänger i baren så jag frågar "Är ni för fulla för att kunna stå för egen maskin eller"



edit
tvungen att komplettera med detta inlägg i en annan tråd med rubriken
Rubrik: hb 6-8 ?
- läste om detta först idag , efter att ha läst igenom mystery's material att det främst riktar sig mot hb 9-10 , är det det så med allt material ? har läst en del med deangelo men kan inte komma ihåg om han bara säger att det funkar på vissa eller om det funkar på allt .
hur som helst undrar jag vad som skiljer sig från en hb 6-8 tillskillnad från 9-10 i tillväga gångssättet , har nämligen fattat tycke för en hb 7-8 vet inte riktigt vart hon ligger . så vad funkar och vad funkar inte på hb 6-8 , tack för all hjälp

tigerofsweden
2008-03-21, 10:28
seriöst?
Jag tyckte det var ett sjukt forum.


+11111

Trance
2008-03-21, 10:39
seriöst?
Jag tyckte det var ett sjukt forum.


Kolozzeum är ju ganska likt från utsidan, titta i kostforumet när folk frågar om bracketing, EEA och andra "optimala" saker.

Stoltz
2008-03-21, 10:40
Jag förstår dock inte vad som var så sjukt med forumet?

Cilia
2008-03-21, 10:43
Kolozzeum är ju ganska likt från utsidan, titta i kostforumet när folk frågar om bracketing, EEA och andra "optimala" saker.
du menar med förkortningar?
sant, alla intressen har sitt fikonspråk.

men här handlade det inte bara om det utan även om innehållet.
För mig var det ett konstigt sätt att se på människor, allt handlade om att dela in dom i beteckningar.

Ibland kan jag reta mig på svenskan här på forumet men det är rena universitetsnivån jämfört med det forumet. Då tänker jag på hur dom låter. Så självsäkra och världsvana så kan dom inte ens stava till väldigt enkla ord. För mig är det avtändande. Tänk att få ett sms från en sån kille *rysning*

tigerofsweden
2008-03-21, 10:46
Kolozzeum är ju ganska likt från utsidan, titta i kostforumet när folk frågar om bracketing, EEA och andra "optimala" saker.

Fast jag är av samma åsikt om Kolozzeum, förstår t ex om vänner och bekanta tycker mitt beteende är konstigt :Virro

Cilia
2008-03-21, 10:47
Jag förstår dock inte vad som var så sjukt med forumet?
det låter som om dom pratar om någon sak istället för människor. Samma sätt att prata som om dom diskuterade hur man på bästa sätt installerar en tv eller annan teknisk utrustning. Det avpersonifierade av tjejer/kvinnor.

Trance
2008-03-21, 10:48
För mig är det avtändande. Tänk att få ett sms från en sån kille *rysning*

Det kanske är därför de är på ett forum för att lära sig. Jag har förstått att hela grejen anses förolämpande av vissa kvinnor men det betyder ju inte att det inte fungerar. Visst fastnar säkert en hel del i ett läge där de bara raggar för raggandets skull men jag vet inte direkt om det är något fel med det heller.

tigerofsweden
2008-03-21, 10:51
Om man läst "The Game" som jag gjort så kommer det ju fram att de flesta som figurerar i boken mår ganska psykiskt dåligt och de använder raggningen eller sargandet som det heter för att må mindre dåligt.

backflash
2008-03-21, 10:51
det låter som om dom pratar om någon sak istället för människor. Samma sätt att prata som om dom diskuterade hur man på bästa sätt installerar en tv eller annan teknisk utrustning. Det avpersonifierade ...

Ungefär som en enorm majoritet av alla politiker?

Stoltz
2008-03-21, 10:52
det låter som om dom pratar om någon sak istället för människor. Samma sätt att prata som om dom diskuterade hur man på bästa sätt installerar en tv eller annan teknisk utrustning. Det avpersonifierade av tjejer/kvinnor.

Det kan jag hålla med om att det är en tradig inställning, men knappast något som skulle avgöra ifall forumet var sjukt eller ej, i min enkla åsikt. Vad jag menar är att behandla andra som objekt är ju något som sker relativt ofta i många situationer.

De utgår ju snarare från människor i generell grupp som objekt med vissa funktioner, istället utifrån personlighet. Det är ju mer eller mindre samma som en producent av något en kund har behov av också gör.

Cilia
2008-03-21, 10:53
Det kanske är därför de är på ett forum för att lära sig. Jag har förstått att hela grejen anses förolämpande av vissa kvinnor men det betyder ju inte att det inte fungerar. Visst fastnar säkert en hel del i ett läge där de bara raggar för raggandets skull men jag vet inte direkt om det är något fel med det heller.
jag har inte sagt att det är ngt fel bara att jag uppfattar forumet som sjukt.
Men jag är inte heller rätt målgrupp, varesig könsmässigt eller åldersämässigt.
Eller så är jag fortfarande naiv för jag tror inte jag går på sånt där. Däremot älskar jag att sitta på krogen och titta på spelet. Det är så intressant och har väldigt många likheter med programmen på Discovery om man tar bort ljudet och bara ser på spelet.

edit
ser det nog inte heller som förolämpande bara väldigt ointressant.

Greg
2008-03-21, 10:59
Ni klagar på språket och förkortningar?

Dels är det för insatta, och dels är det där för att underlätta kommunikation mellan olika "Pick Up Artists". Detta språk, eller rättare sagt Mysterys språk, är universellt, vilket underlättar om man samtalar med andra personer på andra sidan Atlanten.

Att många tycker det är töntigt, kag jag förstå. För att, det är töntigt.

Alla pionjärer i detta "community" är f.d über-nördar. Mystery är en f.d D&D-nörd och Neil Strauss kysste inte sin första kvinna förrän han var 23 år gammal (eller något sådant).

Jag tycker att detta språk är snarlik vad jag och mina kompisar använder när vi diskuterar D&D.

Jag: Oh, ett longsword 2d10x3. Maffigt.
Andra: Ehhhh....

Jag personligen är inte så nerlusad i det hela att jag använder mig av förkortningar som de gör, jag vet de, och jag hänger på en del forum som har med detta att göra, men jag är inte lika manisk eller robotisk som de flesta där ute.

Angel
2008-03-21, 11:03
Bara för att han är tunnhårig va va va *popcorn*


Han kan negga mig hur jäkla mycket han vill när han öppnar sina set och fluffar och så, jag hade ändå aldrig legat med en 40åring med en hajtand i örat.



Jag tyckte forumet var väldigt underhållande, har läst på det i flera dagar, men ja håller med Cilia att det blir lite skrattretande när man ser P17 från Strängnäs och P19 från Munkefors utbyta Casanova-tipa med varandra.

Stoltz
2008-03-21, 11:04
Ni klagar på språket och förkortningar?

Dels är det för insatta, och dels är det där för att underlätta kommunikation mellan olika "Pick Up Artists". Detta språk, eller rättare sagt Mysterys språk, är universellt, vilket underlättar om man samtalar med andra personer på andra sidan Atlanten.

Att många tycker det är töntigt, kag jag förstå. För att, det är töntigt.

Alla pionjärer i detta "community" är f.d über-nördar. Mystery är en f.d D&D-nörd och Neil Strauss kysste inte sin första kvinna förrän han var 23 år gammal (eller något sådant).

Jag tycker att detta språk är snarlik vad jag och mina kompisar använder när vi diskuterar D&D.

Jag: Oh, ett longsword 2d10x3. Maffigt.
Andra: Ehhhh....

Jag personligen är inte så nerlusad i det hela att jag använder mig av förkortningar som de gör, jag vet de, och jag hänger på en del forum som har med detta att göra, men jag är inte lika manisk eller robotisk som de flesta där ute.

Ett longsword har oftast 1d8x19-20

:D

Angel
2008-03-21, 11:06
Min pappa raggade upp min mamma på en buggkurs nångång på 70-talet genom att gå fram och dra henne i flätorna, sjukt bra negg.

Sen frågade hon om han ville förfesta hos henne innan dom skulle ut och dansa en gång och då sa han att han skulle sitta i skogen och dricka. Också sjukt bra neg.

Så där apropå.

Greg
2008-03-21, 11:08
Ett longsword har oftast 1d8x19-20

:D

Jag bara rafsade ner snabbt. Trodde att longsword var 1d10. Är inte detta det vanligaste:

1d3 = fist
1d4 = tool
1d6 = dagger
1d8 = mace
1d10 = long sword
1d12 = axe

Gahhh.. Måste börja spela igen, var ett tag sen. Sen är jag osäker vilka regler vi använde, om det var de gamla, klassiska D&D eller om det var något annat.

AD&D är roligt (Baldur's Gate 2 ftw).

Yes
2008-03-21, 11:11
De utgår ju snarare från människor i generell grupp som objekt med vissa funktioner, istället utifrån personlighet.
Det här tycker jag är ett av de största felen med hela seduction-grejen. Man utgår liksom från den här grundläggande, men felaktiga, premissen. Människors "funktioner" avgörs själva verket av deras personlighet.

Anledningen till att hela grejen funkar så bra som den faktiskt gör är att människor i allmänhet, speciellt då beträffande sådana här saker, på många sätt är väldigt lika. Därför kan man utifrån generaliseringar hitta metoder för att manipulera folk.

Metoderna kommer alltså inte funka på alla och en fråga är ju hur man gör om man faktiskt är ute efter mer än att ligga med någon?

Stoltz
2008-03-21, 11:28
Jag bara rafsade ner snabbt. Trodde att longsword var 1d10. Är inte detta det vanligaste:

1d3 = fist
1d4 = tool
1d6 = dagger
1d8 = mace
1d10 = long sword
1d12 = axe

Gahhh.. Måste börja spela igen, var ett tag sen. Sen är jag osäker vilka regler vi använde, om det var de gamla, klassiska D&D eller om det var något annat.

AD&D är roligt (Baldur's Gate 2 ftw).

Ja, Baldur's gate 2 är gudomligt :) Är nog en av de största nördarna i världen vad gäller just det spelet :D

Det här tycker jag är ett av de största felen med hela seduction-grejen. Man utgår liksom från den här grundläggande, men felaktiga, premissen. Människors "funktioner" avgörs själva verket av deras personlighet.

Anledningen till att hela grejen funkar så bra som den faktiskt gör är att människor i allmänhet, speciellt då beträffande sådana här saker, på många sätt är väldigt lika. Därför kan man utifrån generaliseringar hitta metoder för att manipulera folk.

Metoderna kommer alltså inte funka på alla och en fråga är ju hur man gör om man faktiskt är ute efter mer än att ligga med någon?

Den är ju inte felaktig så till vida att den faktiskt fungerar i majoriteten av fallen. Om man dock vill komma längre än så, och ingå i ett förhållande, gifta sig och skaffa battingar... Ja, bra fråga.

Yes
2008-03-21, 11:52
Den är ju inte felaktig så till vida att den faktiskt fungerar i majoriteten av fallen. Om man dock vill komma längre än så, och ingå i ett förhållande, gifta sig och skaffa battingar... Ja, bra fråga.
Jo, alltså, som en generalisering är det ju korrekt. Det felaktiga är att man utgår ifrån att det är frågan om evolutionärt nedärvda funktioner, vilket är BS. Hela det resonemanget faller på att "spelet" faktiskt inte funkar på alla kvinnor. Detta för att det helt enkelt är personligheten som avgör "funktionerna".

Allan
2008-03-21, 11:56
Vad fan menar ni med seduction? Har ni blockerat svenska språket på tangentbordet eller vad?

Yes
2008-03-21, 11:58
Det är endast ett försök att förföra dig, Allan.

Slartibartfast
2008-03-21, 11:58
Det är riktigt jävla bra, förändrar otroligt många människors liv till att bli så helt sjukt mycket bättre

+1

Jag har ingen personlig erfarenhet av det hela, dvs jag är inte insatt/intresserad och har aldrig testat nåt av "knepen" i verkligheten (är stadgad), men de förändringar jag har iakttagit hos några av mina nära vänner är väldigt dramatiska. Går från att vara en relativ nolla när det gäller brudar till att kunna välja och vraka. *screwy*

Det verkar även som om det finns en avsevärd spill over effekt från seduction-delen av det hela till ens övriga liv. Man blir mera självsäker och bättre på allt som har med interpersonliga situationer att göra, så det kan vara en idé att bekanta sig med det hela även om man inte är ute efter att ligga.

Yankeee
2008-03-21, 11:59
Vad fan menar ni med seduction? Har ni blockerat svenska språket på tangentbordet eller vad?

Om konceptet heter seduction är det naturligtvis det man skriver, oavsett vilket språk det nu är.

Allan
2008-03-21, 12:00
Det är endast ett försök att förföra dig, Allan.

Jo, jag vet det. Men man kan ju inte komma från att man börjar se ner på folk som inte ens orkar skriva förförelse...

Stoltz
2008-03-21, 12:02
+1

Jag har ingen personlig erfarenhet av det hela, dvs jag är inte insatt/intresserad och har aldrig testat nåt av "knepen" i verkligheten (är stadgad), men de förändringar jag har iakttagit hos några av mina nära vänner är väldigt dramatiska. Går från att vara en relativ nolla när det gäller brudar till att kunna välja och vraka. *screwy*

Det verkar även som om det finns en avsevärd spill over effekt från seduction-delen av det hela till ens övriga liv. Man blir mera självsäker och bättre på allt som har med interpersonliga situationer att göra, så det kan vara en idé att bekanta sig med det hela även om man inte är ute efter att ligga.
Samma här. Jag har försökt sätta mig in i det, men jag är inte tillräckligt "oduglig" på det planet för att faktiskt behålla min motivation till att sätta mig djupare i det. Jag går alltid in i det med psykologiintresset främst :/

Slartibartfast
2008-03-21, 12:03
Ja hade inte legat med han varken då eller nu...

Jo, det är ju just det du skulle. Han hade gejmat dig! Det finns inget försvar!1 ;)

Yes
2008-03-21, 12:14
Jo, jag vet det. Men man kan ju inte komma från att man börjar se ner på folk som inte ens orkar skriva förförelse...
Bra neg där!

G_lund
2008-03-21, 12:14
Jo, det är ju just det du skulle. Han hade gejmat dig! Det finns inget försvar!1 ;)

han hade ju lätt fått till en number-close.. :laugh:

Allan
2008-03-21, 12:15
han hade ju lätt fått till en number-close.. :laugh:


*antecknar i svarta boken"

Slartibartfast
2008-03-21, 12:19
Jo, jag vet det. Men man kan ju inte komma från att man börjar se ner på folk som inte ens orkar skriva förförelse...

Ja, såna personer är mycket värre än såna som vägrar ta till sig standardbenämningar och vill ha allting översatt.

Röda_Lacket
2008-03-21, 12:38
Tror faktiskt allan skulle kunna lära er en heldel om seduction han är lite som alfa-hanen med enorm pondus det gillar tjejerna

Yes
2008-03-21, 13:22
Mitt mål är att jag ska kunna gå fram till vem som helst / när som helst och inleda ett samtal. Då man e sugen på veta mer om någon, så ska inget hålla en tebax helt enkelt.

Hur många gör detta? Hur många ser inte en person de tänker wow, henne/han skulle jag vilja lära känna bättre. Men sen gör de inget åt saken, för det kan vara i vanlig situation som säg man är och handlar.
Krogen är ju enklare, samtidigt som alkohol hjälper de flesta med.
Precis det här är vad jag faktiskt tycker är bra med hela den här grejen. Av den anledningen gillar jag också en del av David DeAngelo's material.

Mycket av hela seduction-grejen känns dock så jäkla falsk. Som ett exempel kommer jag ihåg ett tips jag stött på om att samla på sig kvitton med stora summor pengar. Tanken var då att om man skulle lämna sitt nummer till en tjej så skriver man det på ett sådant kvitto, för att tjejen då ska tro att man har mycket pengar. Jag menar... vadfan, hur pinsamt är inte det? Det är ju lite som för oskulden att framstå som "alfa", men när det väl kommer till kritan kan man inte ens träffa rätt hål.

Att däremot utveckla sociala färdigheter så till den grad att man kan agera helt fritt i alla situationer, det tror jag alla kan ha stor nytta av. Målet behöver inte ens vara att lägra en endaste kvinna, även om den biten garanterat kommer gå mycket lättare.

Fatalist
2008-03-21, 14:00
Precis det här är vad jag faktiskt tycker är bra med hela den här grejen. Av den anledningen gillar jag också en del av David DeAngelo's material.

Mycket av hela seduction-grejen känns dock så jäkla falsk. Som ett exempel kommer jag ihåg ett tips jag stött på om att samla på sig kvitton med stora summor pengar. Tanken var då att om man skulle lämna sitt nummer till en tjej så skriver man det på ett sådant kvitto, för att tjejen då ska tro att man har mycket pengar. Jag menar... vadfan, hur pinsamt är inte det? Det är ju lite som för oskulden att framstå som "alfa", men när det väl kommer till kritan kan man inte ens träffa rätt hål.

Att däremot utveckla sociala färdigheter så till den grad att man kan agera helt fritt i alla situationer, det tror jag alla kan ha stor nytta av. Målet behöver inte ens vara att lägra en endaste kvinna, även om den biten garanterat kommer gå mycket lättare.

Haha det var sjukt kul. Om det fungerar, vilket jag kan tänka mig att det gör på vissa tjejer, så bevisar det bara hur tragiskt materialistiska människor är. ;)

Måste provas.

tomccc
2008-03-21, 15:37
Vad fan menar ni med seduction? Har ni blockerat svenska språket på tangentbordet eller vad?
Inte för att vara sån men är inte den frågan lite rolig med tanke på första raden i din signatur...vad fan menar du med non-responder? Har du blockerat svenska språket på tangentbordet eller vad?

babidi
2008-03-21, 15:39
Väldigt intressant läsning, precis som jag sitter på kolo för att utveckla min träning och kropp är sånna sidor som sweseduction bra för att utveckla ett solid game. Kunskap är aldrig något negativt, remembah.

Exdiaq
2008-03-21, 15:42
Inte för att vara sån men är inte den frågan lite rolig med tanke på första raden i din signatur...vad fan menar du med non-responder? Har du blockerat svenska språket på tangentbordet eller vad?


Sen har vi "Sorry" och en blinkande "Update" med

Diggler
2008-03-21, 16:39
Men vad har hänt med den trasiga wingmannen som mobil? Det brukar ju alltid dyka upp i såna här trådar.

Cilia
2008-03-21, 18:31
+1

Jag har ingen personlig erfarenhet av det hela, dvs jag är inte insatt/intresserad och har aldrig testat nåt av "knepen" i verkligheten (är stadgad), men de förändringar jag har iakttagit hos några av mina nära vänner är väldigt dramatiska. Går från att vara en relativ nolla när det gäller brudar till att kunna välja och vraka. *screwy*

Det verkar även som om det finns en avsevärd spill over effekt från seduction-delen av det hela till ens övriga liv. Man blir mera självsäker och bättre på allt som har med interpersonliga situationer att göra, så det kan vara en idé att bekanta sig med det hela även om man inte är ute efter att ligga.
Jag tror själva hemligheten ligger i självförtroendet. Självförtroende är attraktivt så länge som det inte blir drygt.

Innan var dom osäkra men nu är dom säkra på hur dom ska göra och då får dom framgång. Sen om dom kör the game eller inte tror jag är sekundärt eller ännu längre ner på listan.

Allan
2008-03-21, 18:33
Inte för att vara sån men är inte den frågan lite rolig med tanke på första raden i din signatur...vad fan menar du med non-responder? Har du blockerat svenska språket på tangentbordet eller vad?

Nej, jag frågar andra vad en non-responder är. Och apropå det så vill jag fortfarande se en...

Allan
2008-03-21, 18:34
Tror faktiskt allan skulle kunna lära er en heldel om seduction han är lite som alfa-hanen med enorm pondus det gillar tjejerna


Japp. Egentligen borde det heta alfa-allan...

stevebc
2008-03-21, 18:49
Men om man bara vill ha kärlek då *mini

Det är den stora utmaningen.

Khyron_
2008-03-21, 19:49
Men om man bara vill ha kärlek då *mini

Det är den stora utmaningen.

Skaffa ett husdjur. :smash:

Dissector
2008-03-21, 21:07
Men om man bara vill ha kärlek då *mini

Det är den stora utmaningen.

Ja, nog fan är det klurigt att få till kärlek utan attraktion i botten :P
Men uppstår det attraktion så är det väl en utmärkt grund till riktig kärlek också? Vilka som blir kära i varandra lär ju knappast stå nedskrivet och förutbestämt i någon gyllene bok...

Bahir
2008-03-21, 21:13
Ja, Baldur's gate 2 är gudomligt :) Är nog en av de största nördarna i världen vad gäller just det spelet :D

Pfff... knappast! Jag slår vad om att jag åtminstone är nördigare vad gäller D&D CRPGs än dig! (BG I & II, IwD I&II, Ps:T, you name it)


On topic: Jag tror nog folk får en negativ bild om game när de går in och läser om speciellt neggar, men även inlägg som, som tidigare nämnt, beskriver alltihop som i en bruksanvisning eller något. Men det är inte vad det handlar om.

Slartibartfast
2008-03-21, 23:05
Jag tror själva hemligheten ligger i självförtroendet. Självförtroende är attraktivt så länge som det inte blir drygt.

Innan var dom osäkra men nu är dom säkra på hur dom ska göra och då får dom framgång. Sen om dom kör the game eller inte tror jag är sekundärt eller ännu längre ner på listan.

+1

Ja, det är ju det det handlar om. Tack vare att dom läst seduction så får dom sånt självförstroende då dom tror dom är oövervinneliga när det gäller brudar, så dom får ligga trots att dom kör en massa kassa game-tricks och one-liners, inte tack vare dem.

Det fattas bara att Neil Strauss ande träder fram i slutet och säger "game-tricksen är verkningslösa, den sanna magin fanns inom dig hela tiden". ;)

Bärs
2008-03-21, 23:58
Tanken är väl att detta skall fungera på brudar som är villiga att bli uppraggade för tillfälliga sexuella förbindelser?

Stoltz
2008-03-22, 00:07
Pfff... knappast! Jag slår vad om att jag åtminstone är nördigare vad gäller D&D CRPGs än dig! (BG I & II, IwD I&II, Ps:T, you name it)


Vad gäller just BG2 så måste jag nog säga att jag är värre då jag:

*Spelat igenom hela spelet inklusive expansionen från början till slut med varje möjlig subclass, för att uppleva spelet från ALLA möjliga vinklar.

*Spelat igenom de tre största fan-made modulerna på samma sätt

Kort sagt: Jag levde ett väldigt dåligt liv på den tiden :D

OnTopic:

Det där med kvittona är en sådan grej som man enligt mig kan skippa. Det blir så...weird.

Bahir
2008-03-22, 08:49
Vad gäller just BG2 så måste jag nog säga att jag är värre då jag:

*Spelat igenom hela spelet inklusive expansionen från början till slut med varje möjlig subclass, för att uppleva spelet från ALLA möjliga vinklar.

*Spelat igenom de tre största fan-made modulerna på samma sätt

Kort sagt: Jag levde ett väldigt dåligt liv på den tiden :D

OnTopic:

Det där med kvittona är en sådan grej som man enligt mig kan skippa. Det blir så...weird.

Ok, du har mig slagen. Visst har jag spelat alla mods, men fan inte med ALLA klasser och kits. Det är ju helt sjukt!


On topic: Jag tror att seduction är en jävligt bra grej för folk som annars skulle ha varit ensamma och olyckliga en ganska lång tid framåt i sitt liv.

Greg
2008-03-22, 09:10
Men om man bara vill ha kärlek då *mini

Det är den stora utmaningen.

Det är därför majoriteten börjar med det hela. Jag gjorde så, jag ville hitta en partner och hitta kärleken.

moment22
2008-03-22, 09:46
Här har ni intressant läsning alla ni som är emot seduction och alla spel och annat.

http://www.sweseduction.com/forum/viewtopic.php?t=3943

Yankeee
2008-03-22, 09:48
Här har ni intressant läsning alla ni som är emot seduction och alla spel och annat.

http://www.sweseduction.com/forum/viewtopic.php?t=3943

Intressant för att snubben i första meningen särskriver och bevisar att våra fördomar mot seduction-folket är sanna?

Stoltz
2008-03-22, 09:52
Intressant för att snubben i första meningen särskriver och bevisar att våra fördomar mot seduction-folket är sanna?

Vad är våra fördomar? Att de särskriver?

Kurash
2008-03-22, 10:58
Här har ni intressant läsning alla ni som är emot seduction och alla spel och annat.

http://www.sweseduction.com/forum/viewtopic.php?t=3943

Som jag tolkade det ska man alltså inte läsa massa skit utan umgås, finna sig själv och bygga social kompetens? Makes sense.

skaparn
2008-03-22, 10:58
Här har ni intressant läsning alla ni som är emot seduction och alla spel och annat.

http://www.sweseduction.com/forum/viewtopic.php?t=3943

Ehh, jag tycker det hela skimrar av lite new-age och religion. Men visst, det som får din båt att flyta är väl bra. Men texten var ju skriven till 5-åringar, varför denna dadda-approach?

Doctor Snuggles
2008-03-22, 11:33
Hur gör man om man är kräsen och inte vill ligga med allt som rör sig då?
Måste man hänga på kändishak och prata i negationer då?

TCOG
2008-03-22, 11:37
Är jag den enda eller som aldrig hört talas om sånt här, aldrig läst en rad av det & det gäller hela min umgängeskrets också. Såg det här först på kolozzeum. Vart är världen på väg.......

skaparn
2008-03-22, 11:40
Är jag den enda eller som aldrig hört talas om sånt här, aldrig läst en rad av det & det gäller hela min umgängeskrets också. Såg det här först på kolozzeum. Vart är världen på väg.......

Jag såg det också på kolozzeum för första gången. Så du är i gott sällskap.

Handcuff
2008-03-22, 11:43
Jag såg det också på kolozzeum för första gången. Så du är i gott sällskap.

Jepp. Klart det är bra skit för internetmänniskor som spelar WoW eller hänger på forum hela dagarna..och gjort det de senaste 7åren. Sen finns det ju en kategori människor som faktiskt lever ute i verkligeheten och inte alls har problem att bete sig som folk och dessutom vågar ta kontakt med kvinnofolk på ett smidigt sätt...

skaparn
2008-03-22, 11:44
Jepp. Klart det är bra skit för internetmänniskor som spelar WoW eller hänger på forum hela dagarna..och gjort det de senaste 7åren. Sen finns det ju en kategori människor som faktiskt lever ute i verkligeheten och inte alls har problem att bete sig som folk och dessutom vågar ta kontakt med kvinnofolk på ett smidigt sätt...

Du menar Rohypnol, va?

TCOG
2008-03-22, 11:48
Jag såg det också på kolozzeum för första gången. Så du är i gott sällskap.

Ok, men undrade bara det inte för att vara dryg eller så. Men tror mycket handlar om det slartibartfast skrev som är självförtroende & då kan det kanske finnas andra fält att arbeta på än seduction men om det funkar som vissa säger då är det väl jättebra och inte upp till mig att bedömma.

Trance
2008-03-22, 11:56
Jepp. Klart det är bra skit för internetmänniskor som spelar WoW eller hänger på forum hela dagarna..och gjort det de senaste 7åren. Sen finns det ju en kategori människor som faktiskt lever ute i verkligeheten och inte alls har problem att bete sig som folk och dessutom vågar ta kontakt med kvinnofolk på ett smidigt sätt...

Tror ganska få är riktigt duktiga på eller helt bekväma med att ragga på främmande kvinnor.

Handcuff
2008-03-22, 12:11
Tror ganska få är riktigt duktiga på eller helt bekväma med att ragga på främmande kvinnor.

Det är kvinnorna som är dåliga på att bemöta försöken helt enkelt *screwy*

Kwon
2008-03-22, 12:15
Jag: Oh, ett longsword 2d10x3. Maffigt.
Andra: Ehhhh....


GRYM ju! När skaffade du den? :thumbup:

skaparn
2008-03-22, 12:21
Tror ganska få är riktigt duktiga på eller helt bekväma med att ragga på kvinnor över huvud taget.

Jag editerade åt dig. Sedan instämmer jag.

Yes
2008-03-22, 12:52
Det är kvinnorna som är dåliga på att bemöta försöken helt enkelt *screwy*
Det handlar snarare om att när du går fram och förklarar att; "Eh, jo... alltså, du är söt och... eh... jag tänkte att vi kanske kunde..." så är det förmodligen femtielfte killen den dagen som försökt ragga upp henne, och är hon bara tillräckligt snygg så utsätts hon förmodligen för det varje dag. Sett ur det perspektivet så vill jag nog påstå att kvinnorna är väldigt bra på att bemöta det.

Fat tony
2008-03-22, 12:59
GRYM ju! När skaffade du den? :thumbup:

en komentar om året? och så kommer denna, haha

Fat tony
2008-03-22, 13:01
Som jag tolkade det ska man alltså inte läsa massa skit utan umgås, finna sig själv och bygga social kompetens? Makes sense.

+1

stevebc
2008-03-22, 13:59
Det är därför majoriteten börjar med det hela. Jag gjorde så, jag ville hitta en partner och hitta kärleken.Låter som en romantisk komedi... att man är värsta playern som plötsligt blir kär i sitt "byte". Nåja, de brukar ju ha lyckliga slut!

mini
2008-03-22, 14:41
Det handlar snarare om att när du går fram och förklarar att; "Eh, jo... alltså, du är söt och... eh... jag tänkte att vi kanske kunde..." så är det förmodligen femtielfte killen den dagen som försökt ragga upp henne

Alltså, nu är ju jag varken snygg eller hänger på Stureplan, men att det finns så många tjejer som blir uppraggade femtielva gånger per dag tror jag inte på. Jag tror att majoriteten tjejer tycker om att någon tar kontakt så länge han/hon uppför sig.

Greg
2008-03-22, 15:02
Låter som en romantisk komedi... att man är värsta playern som plötsligt blir kär i sitt "byte". Nåja, de brukar ju ha lyckliga slut!

Det var en dålig generalisering.

"Player"? De flesta av de som sysslar med detta är fortfarande inte players. Det är människor som av naturen har haft problem att helt enkelt få en sexuell kontakt med det motsatta könet. Inte för att de inte är sociala, de vet inte hur man ska bemöta en kvinna.

Det kanske kommer naturligt för mig, men det gjorde inte det för mig. Jag har fått jobba hårt på det, hela jag har ändrats, och det är jag inte en gnutta rädd för att erkänna att allt om "seduction" och allt vad Mystery, Styles, Rick H har sagt faktiskt stämmer och fungerar.

Jag njuter av att ha kvinnor i mitt liv, tack vare detta har jag kvinnliga kompisar som jag kommer ha livet ut.

Så, till er som fortfarande ser allt detta som skrattretande eller som ren nonsens: :thefinger

Greg
2008-03-22, 15:07
GRYM ju! När skaffade du den? :thumbup:

En Minotaur vakta en skattkista :D

Jay-Z
2008-03-22, 15:12
Läste några fältrapporter på det där forumet. Eh, ja, jag vet inte vad jag ska säga. Tyckte det mest kändes pinsamt att läsa. Men om det får deras båtar att flyta så kör hårt liksom. :thumbup:

Själv tror jag mest på att vara kanonfull och ha fejkade visitkort.

Jacksatan
2008-03-22, 15:15
Vad fan menar ni med seduction? Har ni blockerat svenska språket på tangentbordet eller vad?

Prova komma in rätt i åtminstone någon tråd per vecka. Har du blockat dig själv från vanligt hyfs?

Angel
2008-03-22, 15:16
Undra om man ska testa det som tjej också. Negga och fluffa lite.

Dom två senaste jag raggat på har jag helt enkelt gått fram och kysst på krogen. Funkade bra i båda fallen.

Grisen
2008-03-22, 15:19
Prova komma in rätt i åtminstone någon tråd per vecka. Har du blockat dig själv från vanligt hyfs?

+1 ha ha

-squat-
2008-03-22, 15:22
Undra om man ska testa det som tjej också. Negga och fluffa lite.

Dom två senaste jag raggat på har jag helt enkelt gått fram och kysst på krogen. Funkade bra i båda fallen.

Undra hur det skulle funka som kille? Man skulle väl få en örfil. Förövrigt skulle jag vilja slå ett slag för vardagsflirtande framför krystat krograggande.

Angel
2008-03-22, 15:31
Undra hur det skulle funka som kille? Man skulle väl få en örfil. Förövrigt skulle jag vilja slå ett slag för vardagsflirtande framför krystat krograggande.


Testa :)

Yes
2008-03-22, 15:37
Alltså, nu är ju jag varken snygg...
Struntprat. Du är som allra minst väldigt söt, och alla som hävdar motsatsen har helt enkelt fel. :)

men att det finns så många tjejer som blir uppraggade femtielva gånger per dag tror jag inte på. Jag tror att majoriteten tjejer tycker om att någon tar kontakt så länge han/hon uppför sig.
Jag resonerar som så att de tjejer som främst blir raggade på är de riktigt snygga tjejerna. Killar har en tendens att flockas kring samma mål. Så jag utgick helt enkelt ifrån raggning på riktigt snygga tjejer.

Sen kan man också på något plan uppskatta komplimangerna, det är bara att det samtidigt är en lite jobbig grej som förlorat lite av sin mening därför att det händer så ofta.

Fast jag generaliserar givetvis. En del kan också bli jätteglada, medan andra fnyser åt en med näsan i vädret.

-squat-
2008-03-22, 15:37
Testa :)

Det är ju bara hoppas att man hamnar på samma krog som dig ;)

Angel
2008-03-22, 15:40
Det är ju bara hoppas att man hamnar på samma krog som dig ;)

Gå ut i Jönköping så är risken rätt stor.
Nämen ja vet inte hur ja skulle reagera om en kille gjorde så på mig. Men dom verkade rätt glada iallfall, och ja fortsatte träffa både två (det var inte under samma tid det här). Den ena är jag kompis med idag, den andra pratar jag inte med längre.

BajareN
2008-03-22, 15:51
Vanligtvis brukar ju killar i 18-20 årsåldern försöka se extremt coola ut... och stelast av alla är killar som styrketränar och går runt i sina linnen och spänner sig. Herregud va illa jag mår när jag ser dom, tror dom är så grymma och så ber man dom gå fram till en brud... och då kommer tusen ursäkter för att dom ska göra nåt annat.
En klassiker på dansgolvet är kuken mot korsryggen som många verkar köra med, dom håller typ fast bruden och sen när dom inte får blir dom bittra och sätter sig i nån soffa och säger att "det här stället suger fan".

Och snälla ragga inte på tjejer genom att köpa drinkar åt dom...

stevebc
2008-03-22, 16:20
Det var en dålig generalisering.

"Player"? De flesta av de som sysslar med detta är fortfarande inte players. Det är människor som av naturen har haft problem att helt enkelt få en sexuell kontakt med det motsatta könet. Inte för att de inte är sociala, de vet inte hur man ska bemöta en kvinna.

Det kanske kommer naturligt för mig, men det gjorde inte det för mig. Jag har fått jobba hårt på det, hela jag har ändrats, och det är jag inte en gnutta rädd för att erkänna att allt om "seduction" och allt vad Mystery, Styles, Rick H har sagt faktiskt stämmer och fungerar.

Jag njuter av att ha kvinnor i mitt liv, tack vare detta har jag kvinnliga kompisar som jag kommer ha livet ut.

Så, till er som fortfarande ser allt detta som skrattretande eller som ren nonsens: :thefingerSluta nu, romantiska komedier från hollywood är ju jättebra generaliseringar av verkligheten *bs*

Greg
2008-03-22, 16:26
Sluta nu, romantiska komedier från hollywood är ju jättebra generaliseringar av verkligheten *bs*

:D

Röda_Lacket
2008-03-22, 16:48
(om man nu måste ragga på nattklubbar)
-Gå inte ut för sent ! dom bra tjejerna går oftare hem tidigare på kvällen
-Gå till gayklubbar där finns många straight tjejer som inte orkar med alla killar som raggar.
-Var glad,kreativ,ha humor,ha självförtroende men inte tyken så borde det funka även hur du än gör.

Ofta är det yngre tjejer och tjejer man verkligen inte vill bli ihop med som faller för ens game om man tillämpar tex mysterys läror har jag märkt själv. Bättre att vara sig själv och försöka bli en bättre person genom egna erfarenheter än att kopiera en annan persons ideer och tankar.

Det är vad jag tycker

Jacksatan
2008-03-22, 16:51
Jag tror själva hemligheten ligger i självförtroendet. Självförtroende är attraktivt så länge som det inte blir drygt.

Innan var dom osäkra men nu är dom säkra på hur dom ska göra och då får dom framgång. Sen om dom kör the game eller inte tror jag är sekundärt eller ännu längre ner på listan.

Det är precis så jag tror det är också. Huvudet på spiken mao.

mini
2008-03-22, 16:58
-Gå till gayklubbar där finns många straight tjejer som inte orkar med alla killar som raggar.


Eller så respekterar man de tjejer som gjort ett aktivt val att försöka undvika att bli raggade på och låter bli.

Röda_Lacket
2008-03-22, 16:59
Eller så respekterar man de tjejer som gjort ett aktivt val att försöka undvika att bli raggade på och låter bli.

Dom flesta vill bli raggade på men inte så som dom blir på vanliga klubbar.

Kwon
2008-03-22, 17:04
Raggade på? Ordet är väl Uppvaktade! :)

Jorgen
2008-03-22, 17:05
Dom flesta vill bli raggade på men inte så som dom blir på vanliga klubbar.

Källa på det?

Röda_Lacket
2008-03-22, 17:13
Källa på det?

Egen erfarenhet som dj på gayklubb i 2 år och andra klubbar i sammanlagt 5 år. ...dom höjde bla åldersgränsen för tjejer från 18 till 22 för att få bort straighta tjejer som raggar gay killar på den gayklubben jag spelade på.

Några straighta polare som var med på spelningarna någon gång ibland fick alltid score på gayklubbarna när jag var där och då var det tjejerna som var dom aggresiva.

Yes
2008-03-22, 17:40
Förövrigt skulle jag vilja slå ett slag för vardagsflirtande framför krystat krograggande.
Vardagsflirtande är riktigt kul. Jag brukar iof inte gå in seriöst för det, eftersom jag liksom redan vet vem jag vill ha, men det är alltid kul att göra små saker som förgyller tillvaron(både för en själv och den "utsatte"). Med lite övning kanske det rentav utvecklar någon slags naturlig charm. Om inte annat så kommer i varje fall folk i ens omgivning att vara mycket gladare. .)

raQblad
2008-03-22, 17:52
Vardagsflirtande är dock skitsvårt och har alltid spårat ur i mitt fall. Slutar alltid med att man inte har någonting att säga, att man bara skämtar eller att personen i fråga blir helt ställd. Fast egentligen är det nog bara jag som inte kan vara tillräckligt "på" i dessa situationer.

Raggade på en butiksvärd på elgiganten - riktigt söt tjej - och det enda som jag får ur mig är typiska svensson grejjer. "Jobbat här länge?" "Är den här datorn bra?" Jag har verkligen ingenting att komma med till någon jag just träffat. Helt tomt!
Nu är jag galet intresserad av en tjej på Carlings - ännu sötare! - och vill inte ens prata med henne för man vet ju redan hur det hela slutar. "Hej....så ni säljer kläder ja...fint!"

JustinCredible
2008-03-22, 18:22
Vardagsflirtande är dock skitsvårt och har alltid spårat ur i mitt fall. Slutar alltid med att man inte har någonting att säga, att man bara skämtar eller att personen i fråga blir helt ställd. Fast egentligen är det nog bara jag som inte kan vara tillräckligt "på" i dessa situationer.

Raggade på en butiksvärd på elgiganten - riktigt söt tjej - och det enda som jag får ur mig är typiska svensson grejjer. "Jobbat här länge?" "Är den här datorn bra?" Jag har verkligen ingenting att komma med till någon jag just träffat. Helt tomt!
Nu är jag galet intresserad av en tjej på Carlings - ännu sötare! - och vill inte ens prata med henne för man vet ju redan hur det hela slutar. "Hej....så ni säljer kläder ja...fint!"

Jag försökte komma på nåt att säga till en kassatjej och jag klämde ur mig

"..Här är det bra.."
Hon: Va?
Jag: MMmmm

:cryout:

tntballe
2008-03-22, 18:41
Undra om man ska testa det som tjej också. Negga och fluffa lite.

Dom två senaste jag raggat på har jag helt enkelt gått fram och kysst på krogen. Funkade bra i båda fallen.

Har fungerat för mig :thumbup:

Nån sekunds ögonkontakt först, för att få fram den där romantiska stämningen.

Tigerkotten
2008-03-22, 18:45
precis run the train!! :D

Fat tony
2008-03-22, 18:57
Jag försökte komma på nåt att säga till en kassatjej och jag klämde ur mig

"..Här är det bra.."
Hon: Va?
Jag: MMmmm

:cryout:

dra till en:
DU: hej!
hon: hej
Du: vad heter du?
hon: angel
Du: har du någon pojvän?
hon: nej
DU: (ler) inte?

sen går du där ifrån med dina varor. lämnar henne hängandes

nästa gång du träffar henne bör du komma med något bra:cool: som hey what ya doin

Yes
2008-03-22, 18:58
Vardagsflirtande är dock skitsvårt och har alltid spårat ur i mitt fall. Slutar alltid med att man inte har någonting att säga, att man bara skämtar eller att personen i fråga blir helt ställd. Fast egentligen är det nog bara jag som inte kan vara tillräckligt "på" i dessa situationer.

Raggade på en butiksvärd på elgiganten - riktigt söt tjej - och det enda som jag får ur mig är typiska svensson grejjer. "Jobbat här länge?" "Är den här datorn bra?" Jag har verkligen ingenting att komma med till någon jag just träffat. Helt tomt!
Nu är jag galet intresserad av en tjej på Carlings - ännu sötare! - och vill inte ens prata med henne för man vet ju redan hur det hela slutar. "Hej....så ni säljer kläder ja...fint!"
Nu är ju inte jag någon expert på sånt här, men världens enklaste sätt att få någons nummer måste väl vara att...

Gå förbi valfri affär där det jobbar någon söt tjej i kassan. Är du osäker kan du gå dit regelbundet runt samma tid(ökar chanserna att hon jobbar och att hon kommer känna igen dig). Sen kan du bara prova vara trevlig och bjuda henne på ett glatt léende. Får du någon slags gensvar så; "Godmorgon, hur är läget?". Frågar hon hur det är med dig svarar du, men avbryt eventuellt kallprat med typ; "Just det, skulle ha tugummi också..". Ta sen emot kvittot, stanna upp och kolla på det, ge sen tillbaks det och påpeka att hon glömde skriva sitt nummer på det.

Vips, så är helgen räddad! :thumbup:

Nåja, förhoppningsvis ger du ett trevligt och charmigt intryck och då finns det ju goda möjligheter för det att funka. Annars tar det max 30 sekunder att avlägsna sig från platsen, ifall eventuellt nederlag skulle kännas pinsamt.

JustinCredible
2008-03-22, 19:02
dra till en:
DU: hej!
hon: hej
Du: vad heter du?
hon: angel
Du: har du någon pojvän?
hon: nej
DU: (ler) inte?

sen går du där ifrån med dina varor. lämnar henne hängandes

Det där lät faktiskt bra. Bara jobbigt om det går åt helvete och det är på en stammisaffär. Bäst att prova sånt på ställen man inte behöver återkomma till.

Fat tony
2008-03-22, 21:30
men du kommer inte ångra dig om du testar, jag har några tjejer jag har tänkt prova den på

Angel
2008-03-22, 21:45
Satt o gluttade på de forumet och haha, en av dom mest frekventa användarna är min gamla fotolärare. Ush.

ManuelIT
2008-03-22, 21:49
Satt o gluttade på de forumet och haha, en av dom mest frekventa användarna är min gamla fotolärare. Ush.

LOL
är du säker? hur vet du det?

Timme
2008-03-22, 21:57
Jag försökte komma på nåt att säga till en kassatjej och jag klämde ur mig

"..Här är det bra.."
Hon: Va?
Jag: MMmmm

:cryout:

Vardagsflirtande är dock skitsvårt och har alltid spårat ur i mitt fall. Slutar alltid med att man inte har någonting att säga, att man bara skämtar eller att personen i fråga blir helt ställd. Fast egentligen är det nog bara jag som inte kan vara tillräckligt "på" i dessa situationer.

Raggade på en butiksvärd på elgiganten - riktigt söt tjej - och det enda som jag får ur mig är typiska svensson grejjer. "Jobbat här länge?" "Är den här datorn bra?" Jag har verkligen ingenting att komma med till någon jag just träffat. Helt tomt!
Nu är jag galet intresserad av en tjej på Carlings - ännu sötare! - och vill inte ens prata med henne för man vet ju redan hur det hela slutar. "Hej....så ni säljer kläder ja...fint!"

Fy vad härliga ni är! :D

Jag sitter och storler när jag läser det här. Så mycket kärlek! Jag lovar att dessa tjejer skulle bli helt förälskade i er om de läste detta.



Själv har jag ingen aning om hur jag skulle agerat om jag var i eran situation. Antingen så hade jag gjort något liknande eller så hade jag inte gjort något alls :/

Angel
2008-03-22, 22:01
LOL
är du säker? hur vet du det?


Kände igen han från hans bild som fan..så ja satt och tänkte..."fan va ja känner igen han" "har ja legat med han?"..."fan ja har nog legat med"..."varför minns ja inte att ja legat med han"
Sen kollade ja profilen och när ja såg efternamnet så kom ja på vem han var.

stevebc
2008-03-22, 22:04
Kände igen han från hans bild som fan..så ja satt och tänkte..."fan va ja känner igen han" "har ja legat med han?"..."fan ja har nog legat med"..."varför minns ja inte att ja legat med han"
Sen kollade ja profilen och när ja såg efternamnet så kom ja på vem han var.Använde han metoderna som förespråkas på forumet?

Du behöver inte svara på frågan, men jag var tvungen att ställa den.

Angel
2008-03-22, 22:06
Använde han metoderna som förespråkas på forumet?

Du behöver inte svara på frågan, men jag var tvungen att ställa den.


Ja han fluffade och isolerade i mörkerrummet. Nej inte fan vet ja, han va inte ens lärare egentligen, mera lärarassistent eller något.

stevebc
2008-03-22, 22:12
Oj, jag tror jag misstolkade ditt inlägg rejält. Sry.

raQblad
2008-03-22, 22:21
Nu är ju inte jag någon expert på sånt här, men världens enklaste sätt att få någons nummer måste väl vara att...

Gå förbi valfri affär där det jobbar någon söt tjej i kassan. Är du osäker kan du gå dit regelbundet runt samma tid(ökar chanserna att hon jobbar och att hon kommer känna igen dig). Sen kan du bara prova vara trevlig och bjuda henne på ett glatt léende. Får du någon slags gensvar så; "Godmorgon, hur är läget?". Frågar hon hur det är med dig svarar du, men avbryt eventuellt kallprat med typ; "Just det, skulle ha tugummi också..". Ta sen emot kvittot, stanna upp och kolla på det, ge sen tillbaks det och påpeka att hon glömde skriva sitt nummer på det.

Vips, så är helgen räddad! :thumbup:

Nåja, förhoppningsvis ger du ett trevligt och charmigt intryck och då finns det ju goda möjligheter för det att funka. Annars tar det max 30 sekunder att avlägsna sig från platsen, ifall eventuellt nederlag skulle kännas pinsamt.Det där lät riktigt bra, nästan lika bra som det brukar låta i mitt huvud när jag går igenom det jag ska göra och säga till tjejen som står framför mig :D

Var på en restaurang i karlskrona för inte så länge sedan och där jobbade en jättesöt och riktigt charmig servitris, och jag tänkte 'Okej, skärp dig nu. Nu ler du lite och säger: Så, vilken meny står du med i då?'
Det slutade med att jag fråga om calzonen var inbakad, för att sen svara mig själv och ja...det sket sig, helt enkelt.

Men kvittogrejjen måste jag prova, den kanske funkar på Carlings också :)

-squat-
2008-03-22, 22:59
Har fungerat för mig :thumbup:

Nån sekunds ögonkontakt först, för att få fram den där romantiska stämningen.

Eller så gör man en Linda Hammar och gör tummen upp först. ;)

tntballe
2008-03-22, 23:17
Eller så gör man en Linda Hammar och gör tummen upp först. ;)

Som du ser.
Det är så jag gjort som uppvärmning innan krogen.

sundvall
2008-03-23, 03:45
Nu ska jag se min syn på saken.

Seduction, som är den engelska översättningen för det svenska ordet förföring är en blandning av tre saker, psykologi, marknadsföring och den tredje kommer jag inte ens ihåg. Det mesta grundar sig på helt basic psykologi och som vanligtvis "fungerar" på de flesta människor. Själva ytan är bland det töntigaste som finns, förkortningar, en syn på tjejer (och killar) som om de vore objekt, en bokstav och lite siffror för att ranka "snyggheten" (hb6 exempel). Men när man börjar titta djupare på det, så förstår man att de flesta inte pluggar detta för att få ligga mer, men för att må bättre rent allmänt. Det handlar om att utveckla sin personlighet, att bli bättre socialt helt enkelt. Det kan handla om allt i livet, göra sin arbetsintervju effektivare, bli en bättre försäljare, lyckas övertala människor och vända sociala situationer till ens fördel mycket, mycket effektivare. Och ja, även öka chanserna att kunna ragga upp den där snygga bruden på cafét.

För att kort berätta min lilla historia om hur jag kom in i det kan jag börja med att jag aldrig, någonsin (sen jag slutade spela cs som en jävla galning när jag var 15) haft det särskilt svårt med varken tjejer, eller andra sociala situationer över huvud taget, snarare tvärtom. Allt gled på precis som det skulle och jag hade aldrig några problem att tala om. En dag för, 3 år sedan tror jag, snubblade jag över en bok som hette "The game" skriven av Niel Strauss (jag tror han heter så), en så kallad självbiografi om en kille som är socialt missanpassad och så nördig en man kan bli, som kommer i kontakt med, som han i boken beskriver som "världens största raggningsexpert" vars namn är Mystery. Mystery bjuder in honom till hans värld och lär honom i stort sett allt han kan om den kvinnliga psykologin och hur man gör för att ta fördel av den.
Varför boken var intressant för mig var för att jag alltid gillat psykologi och i synnerhet socialpsykologi enda sen jag var i tolv, trettonårs åldern tror jag, och jag fann det roligt att kunna läsa lite om "raggningspsykologi".

Mystery är än idag bland de största, iallafall när det gäller "indirekt game" som man i denna lilla nördvärld brukar kalla det. Indirekt game är mest att lära sig olika tekniker och rutiner för att på ett nästan systematiskt schemalagt sätt kunna lägra en tjej. Detta är enligt mig, och många många andra den "dåliga" delen av detta som får folk att fnysa åt det, för det första dom får läsa när dom kommer in på diverse seductionsidor är "negga! kör en omvänd spegelrutin! säg att hon inte är din typ för att väcka intresse och kommentera sedan hennes hår med negativ bemärkelse!" och ja, detta är en del av det, en väldigt liten och som sagt dålig del av det hela.

Fördjupar man sig dock lite mer i det så kommer man märka att folk som lärt sig detta (och självklart har dom blivit mer framgångsrik med det motsatta könet) inser att det inte handlar om tekniker och rutiner, det som det i grund och botten handlar om är att kunna utveckla sig själv och sin egen personlighet till ett mycket attraktivare, roligare och självsäkrare jag. Att sätta upp mål i sitt liv, att ha något att sträva efter och ge sitt liv lite mer att leva för. Att kunna ändra sitt tankesätt och syn på saker och ting, att lära sig kunna stänga ute negativa tankar och fokusera på positiva så man blir en gladare människa, det är allt sånt jävla skit som det i grund och botten handlar om.

Att säga att seduction inte "fungerar" är bland de naivaste och sämsta påståenden man kan komma med, exakt vad är det som inte skulle kunna fungera? Att utveckla sig själv? Tro mig, jag har under denna tid sett oerhört många människor, IRL polare som internetkontakter utveckla sig själv något enormt. Från att vara riktigt dåliga i sociala situationer till att göra en sån otrolig omvändning av hela sitt jag så det är nå sjukt, blivit skojjsiga roliga människor att umgås med istället för den vanliga dystersvensson. Och det skadar ju inte att dessa personer som förut knappt hade hållt en tjej i handen idag har sliddjur som klänger efter dom, bara en dumskalle kan säga att något sådant är negativt.

Jag har idag själv flera stycken kompisar som dagligen ber mig om tips angående detta, mestadels angående tjejer (det är vanligtvis det största problem som surrar i unga herrars hjärnor, haha) och jag lovar, varje jävla gång har det "hjälpt".

Själv är jag i ett förhållande sen 1.5år tillbaka och jag använder mig inte ett skit om diverse tekniker och sånt strunt i det, jag är enbart mig själv och jag tror starkt på att det håller i längden, men då har jag som sagt aldrig heller haft några grova problem med tjejer. Så jag tror att väldigt många har något att hämta inom seduction, för att till exempel kunna göra sitt förhållande bättre.

Dock så skadar det inte med kunskaper i ryggmärgen om att både killar och tjejer testar varandra omedvetet både innan, och i ett förhållande, och "klarar man av" testerna väl så blir känslorna starkare. Den kunskapen kan man ha en hel del användning av.


Sen att det hela på ytan framstår som något barnsligt sätt att lära sig massa olika saker för att få ****** mer kanske till och med är positivt om man tänker på att locka till sig folk. Då det säkerligen väcker mer intresse än "finn tio tekniker att utveckla din personliga karma!" eller något sådant.

Seduction är jävligt kul, positivt och om det används rätt jävligt effektivt, det ger jag min högra hand på. Om någon nu anser något annat så känner jag sorg för den personens totalt negativa och stela sätt, hur ska denne någonsin kunna utvecklas?

tjabon
2008-03-23, 04:02
http://ungdomar.se/forum.php

..........:)

Cilia
2008-03-23, 10:43
Tack för att du gav oss översättningen Sundsvall.
Vi har suttit här i 2 dagar i total förvirring över vad seduction betyder.

Jag tror ingen här har sagt att man inte ska utvecklas.
Att en 15-årig kille som bara suttit framför datorn utvecklas av att gå ut bland folk och börjar umgås är väl inte så konstigt. Det hade nog skett med eller utan boken. Sen gjorde nog den att du kände dig lite säkrare och därför gick det fortare.

Jag tror visst att seduction kan fungera precis som det finns tusen olika metoder att banta. Men jag värjer mig ifrån den där metoden att systematisera folk och sätta beteckningar på människor utifrån hur dom ser ut. Men å andra sidan var jag också ganska utseendefixerad när jag var i tonåren. Så det kanske är ofrånkomligt, vi satte bara inte dom där beteckningarna på dom.

skaparn
2008-03-23, 11:23
Jag blev tvungen att googla ordet "sliddjur" och döm min förvåning då den första träffen var på sweseduction.com. Har ni egna termer för det täcka könet?

Angel
2008-03-23, 11:28
Det är så kul typ och läsa...."Jag fluffade och isolerade och startade lite kino och drog alla mina töntiga repliker, sen sa hon att hon skulle på toa men hon drog istället. Vad gjorde jag för feeeeel? Neggade ja för hårt?"

Doctor Snuggles
2008-03-23, 12:04
Det är så kul typ och läsa...."Jag fluffade och isolerade och startade lite kino och drog alla mina töntiga repliker, sen sa hon att hon skulle på toa men hon drog istället. Vad gjorde jag för feeeeel? Neggade ja för hårt?"

...ungefär som att läsa vilket relations-lunar inlägg som helst, vare sig det är flashback, seductionblahaforum, eller kollozeum.

sundvall
2008-03-23, 12:33
Tack för att du gav oss översättningen Sundsvall.
Vi har suttit här i 2 dagar i total förvirring över vad seduction betyder.

Jag tror ingen här har sagt att man inte ska utvecklas.
Att en 15-årig kille som bara suttit framför datorn utvecklas av att gå ut bland folk och börjar umgås är väl inte så konstigt. Det hade nog skett med eller utan boken. Sen gjorde nog den att du kände dig lite säkrare och därför gick det fortare.

Jag tror visst att seduction kan fungera precis som det finns tusen olika metoder att banta. Men jag värjer mig ifrån den där metoden att systematisera folk och sätta beteckningar på människor utifrån hur dom ser ut. Men å andra sidan var jag också ganska utseendefixerad när jag var i tonåren. Så det kanske är ofrånkomligt, vi satte bara inte dom där beteckningarna på dom.

Jag gillar dina så ofta förekommande spydiga kommentarer Cilia :).

Obs det var en negg eller nåt, nu måste du kontra med nå ballt annars blir du automatiskt dragen till mig!!

Sen så det där med utseendefixering så tror jag de flesta män är rätt utseendefixarade hela livet :D

X-Change
2008-03-23, 12:36
...
Du förtjänar lite cred för det där inlägget, Sundvall. Bra skrivet.

"Seduction" inte kan undvikas, eftersom det just är psykologi och beteende-vetande. Endera använder man det medvetet eller omedvetet, genom hur man talar och vilket kroppspråk man har. Vi har alla olika förhållningsätt att möta andra människor baserat på våra värderingar och från personer som präglat vår uppväxt.

Om man läser mellan raderna på inläggen Angel skriver om är det tyvärr där seduction har hamnat idag.
Sen "The Game" kom har seduction blivit lite som Gainer/Proteindrink bland nybörjare på gymmet och Spet-Sven som tror att han kommer öka 10 kilo muskelmassa på sin "en morot om dagen"-kosthållning bara han tar sin gainer efter passet.

Jag menar att många verka se seduction som en samling formler och "vattentäta" (glöm det) repliker att dem glömmer bort att dem handskas med individer och inte döda ting. Och än värre glömmer bort sin egen identitet i jakten på bekräftelse.

En annan anledning till att seduction har så dåligt ryckte är att alla sk "proffs" enligt mig egentligen bara sitter och citerar riktiga psykologer och spekulerar hejvillt på egen hand.
Det är svårt att ta en avhandling från en kille som skriver under inlägget med - MagicWizard5 och drar in teorier om att kvinnornas härkomst måsta vara från helvetet.

Däremot finns det vissa guldkorn ifall man är beredd att sålla. Egentligen självklarheter, men sanningar som jag tror vi ofta glömmer bort. T ex:

Våga! "Rejection is better than regret"
Inse sitt eget värde och inte vara desperat.
Ge och kräva respekt tillbaka (Inte från The Game)
Gå sin egen väg och inte låta någon styra dig.

Kwon
2008-03-23, 12:39
Tro mig, jag har under denna tid sett oerhört många människor, IRL polare som internetkontakter utveckla sig själv något enormt.

Från att vara riktigt dåliga i sociala situationer till att göra en sån otrolig omvändning av hela sitt jag så det är nå sjukt, blivit skojjsiga roliga människor att umgås med istället för den vanliga dystersvensson.

Och det skadar ju inte att dessa personer som förut knappt hade hållt en tjej i handen idag har sliddjur som klänger efter dom, bara en dumskalle kan säga att något sådant är negativt.

För kallades de för bönor, pinglor, brallis etc :D

Sicken utveckling!

Cilia
2008-03-23, 12:41
Jag gillar dina så ofta förekommande spydiga kommentarer Cilia :).

Obs det var en negg eller nåt, nu måste du kontra med nå ballt annars blir du automatiskt dragen till mig!!
Det blir nästan olagligt då så jag måste avstå trots att mitt undermedvetna skrikter JA!




Sen så det där med utseendefixering så tror jag de flesta män är rätt utseendefixarade hela livet :D
Tror jag med att dom flesta är.
Men det går inte att undvika att det finns tjejer/kvinnor som trots vid första anblicken ganska ofördelaktigt utseende ändå lyckas vara relativt "framgångsrika" bland män. Det visar att det inte bara är utseendet som styr.

Vad jag försöker säga är att om man lär sig att kategorisera dom dom människor som är intressanta genom utseendet så missar man mycket här i världen. Istället för att vara lite mer öppen och låta fler sinnen tala till en.

moment22
2008-03-23, 12:44
Sen att vi rangordnar tjejerna efter siffror, tro det eller ej men en HB10 (hot babe, en tia på skalan 1-10), beter sig annorlunda än en HB5:a.
Mer killar tittar på henne, det har varit så hela livet, därför när man går fram till henne så ger hon ifrån sig "automatiska svar" för hela hennes vardag går ut på att säga nej till killar, är man bra på seduction så kommer man fram till hennes "riktiga personlighet" och man kommer förbi de här automatiska svaren. Är inte det något väldigt bra?

Att vi därför rangordnar och håller på, ja det är ju för att som sagt en HB10 har större mur att ta sig igenom för att komma fram till hennes "riktiga" jag, och därför behöver man bättre rutiner, man behöver alltså negga henne mer.

Vi använder tekniker för att prata med tjejens sanna jag, när vi är där så flyter det bara på, och det blir båda glada av.

De flesta som kommt en bit in på seduction, tittar förbi tjejers utseénde, ju bättre man blir på seduction ju bättre blir man på att bli kär i tjejernas personlighet istället, jag har hört otaligt många som börjat med seduction som säger "nu räcker inte bara utseende, nu behöver jag något mer än så"

mini
2008-03-23, 13:06
Sen att vi rangordnar tjejerna efter siffror, tro det eller ej men en HB10 (hot babe, en tia på skalan 1-10), beter sig annorlunda än en HB5:a.
Mer killar tittar på henne, det har varit så hela livet, därför när man går fram till henne så ger hon ifrån sig "automatiska svar" för hela hennes vardag går ut på att säga nej till killar, är man bra på seduction så kommer man fram till hennes "riktiga personlighet" och man kommer förbi de här automatiska svaren. Är inte det något väldigt bra?

Att vi därför rangordnar och håller på, ja det är ju för att som sagt en HB10 har större mur att ta sig igenom för att komma fram till hennes "riktiga" jag, och därför behöver man bättre rutiner, man behöver alltså negga henne mer.

Vi använder tekniker för att prata med tjejens sanna jag, när vi är där så flyter det bara på, och det blir båda glada av.

De flesta som kommt en bit in på seduction, tittar förbi tjejers utseénde, ju bättre man blir på seduction ju bättre blir man på att bli kär i tjejernas personlighet istället, jag har hört otaligt många som börjat med seduction som säger "nu räcker inte bara utseende, nu behöver jag något mer än så"

Finns det UB10 också?

Och jag vill fortfarande möta en av de där tjejerna vars hela vardag går ut på att säga nej till killar.
Att en snygg tjej nödvändigtvis är svårare att lära känna (jag fattar inte ens vad som menas med "sanna jag", hur många har ett enda sant jag, än mindre, hur många 18-åriga tjejer har det?) Det finns en hel hög slutna mindre snygga tjejer, bara det att de missas i statistiken för de är inte lika stor utmaning att köra sina tekniker på antar jag.

Att ni blir kära i tjejens personlighet istället ger jag nog ingen ovasion eller ens klapp på axeln för. Tror du att det är något dina tekniker lär dig? Hur gör då andra som inte använder teknikerna?

tjabon
2008-03-23, 14:21
Mini has a point..

Efterhand som man blir lite äldre, så finns det andra "tekniker" som man
prioriterar......






:D

Cilia
2008-03-23, 14:23
Finns det UB10 också?

Och jag vill fortfarande möta en av de där tjejerna vars hela vardag går ut på att säga nej till killar.
Att en snygg tjej nödvändigtvis är svårare att lära känna (jag fattar inte ens vad som menas med "sanna jag", hur många har ett enda sant jag, än mindre, hur många 18-åriga tjejer har det?) Det finns en hel hög slutna mindre snygga tjejer, bara det att de missas i statistiken för de är inte lika stor utmaning att köra sina tekniker på antar jag.

Att ni blir kära i tjejens personlighet istället ger jag nog ingen ovasion eller ens klapp på axeln för. Tror du att det är något dina tekniker lär dig? Hur gör då andra som inte använder teknikerna?
du har en poäng.

Sen är det intressant att det tydligen är så att man födds vacker och dör vacker. Det finns ingen som utvecklas under livet. Det där med den fula ankungen är bara en myt förstår jag nu. Eller så räknas bara livet som det mellan 15-18 år

skaparn
2008-03-23, 15:01
Finns det UB10 också?

Sakupplysning

HB = måttenhet för hårdhet uppmätt genom Brinellprovning (ej att förväxla med BF, som också kan sägas vara ett mått på hårdhet)

Brinellhårdheten mäts med en härdad stålkula med en diameter på 10 mm som pressas in i ett materialprov med en given kraft (Typiskt 3000 N). Därefter beräknas arean av det kvarvarande intrycket och en kvot, newton per kvadratmillimeter beräknas.

Röda_Lacket
2008-03-23, 15:11
Jag har förstått mig på Cilias avatar?:D Bilden är en random kille som raggar på henne och se vad som händer....har jag rätt?

Yes
2008-03-23, 15:12
Och jag vill fortfarande möta en av de där tjejerna vars hela vardag går ut på att säga nej till killar.

Att hela vardagen skulle gå ut på det är kanske lite av en övedrift, men som ett exempel kan jag ta en av mina arbetskamrater. Hennes vardag kan se ut något i stil med:

Morgon: Någon stöter på henne när hon är på 7-11 för att köpa kaffe.

Frukost på jobbet: Minst två pers(även andra kvinnor inräknade, faktiskt) kommenterar hennes nya tröja och påpekar att hon är snygg.

Kort möte innan lunch: Minst en person skämtar, i positiv bemärkelse, om hennes ålder och utséende.

Lunch: Mönstret bryts en aning när någon kommer förbi och påpekar att hon ser blek ut. Han har förmodligen läst The Game och tycker det är roligt. Jag vill sparka honom på smalbenet.

Fikarast: Det skämtas och skojas friskt och hennes utséende kommenteras säkerligen flera gånger.

Åka hem/ alternativt after work: Någon stöter på henne i tunnelbanan / 2-3 killar försöker uppvakta henne samtidigt, och desto mer öl som går ned desto mer påfrestande blir de.


---

Och själva poängen här är ju att en sådan här tjej kommer garanterat inte reagera likadant på komplimanger och raggningsförsök som t.ex.... jag hade gjort. Om någon ger mig en schysst komplimang kan jag lätt leva en vecka på det. Ger man det till den här tjejen kommer hon antingen svara "Tack, du är snäll..." alternativt, om komplimangen blev lite för mycket, kolla på en som om hon tyckte lite synd om en.

Osten80
2008-03-23, 15:22
Yes: Något liknande har jag också fått berättat för mig.

sundvall
2008-03-23, 19:24
Det blir nästan olagligt då så jag måste avstå trots att mitt undermedvetna skrikter JA!





Tror jag med att dom flesta är.
Men det går inte att undvika att det finns tjejer/kvinnor som trots vid första anblicken ganska ofördelaktigt utseende ändå lyckas vara relativt "framgångsrika" bland män. Det visar att det inte bara är utseendet som styr.

Vad jag försöker säga är att om man lär sig att kategorisera dom dom människor som är intressanta genom utseendet så missar man mycket här i världen. Istället för att vara lite mer öppen och låta fler sinnen tala till en.

Haha ja, man brukar väl inte direkt säga att de flesta män har ribban speciellt högt upp. Svin som vi är... vi sätter ju till och med på... får!

:D

Cilia
2008-03-23, 19:30
Haha ja, man brukar väl inte direkt säga att de flesta män har ribban speciellt högt upp. Svin som vi är... vi sätter ju till och med på... får!

:D
seriöst så låter det som om du har kommit en bit i din utveckling sedan du började skriva i ämnet när det nu var för typ 1 år sedan eller så.

sundvall
2008-03-23, 19:32
Ja men hur som helst. Diverse tekniker och sånt skit fungerar säkert för att lägga upp ett falsk självförtroende för stunden och därmed få hem någon tjej till sänghalmen. Men sen då? Livet handlar verkligen inte om tjejer, jag förespråkar absolut att man enbart ska vara sig själv och inte hålla på att köra massa olika lekar och spel, försöka gömma känslor, visa mer känlor och allt sånt skit för att göra tjejen osäker, det är ju bara löjligt och så onaturligt som det kan bli.

MEN, jag hjälper mer en gärna folk (och det är oftast killar) vars partner riktigt har lindrat dom runt sitt finger och insett att dom i princip kan göra vad dom vill mot dom, och respekten försvunnit helt. För att vara i en sån sits måste verkligen suga riktigt hårt. Och då jag anser att jag har rätt bra kunskap om hur man omvänder maktsituationer och "Återfår" kontroll så finner jag det bara roligt. När sedan folk märker att det fungerar blir dom mer intresserad i sånt här och jag kan då introducera dom till lite djupare saker om hur man kan utveckla sig själv osv, och det är enbart positivt.

Sen att folk fortfarande inte kan släppa tanken om att "seduction" handlar om att manipulera folk, att dela upp tjejer i olika fack beroende på deras utseende och sätta betäckningar för det. Att allt handlar om att lära sig olika neggar och sånt jävla skit för att få 20minuters lycka i sovsäcken eller på bartoaletten, det är deras problem, jag har inget med det att göra och det är inget som jag någonsin har, eller kommer att förespråka.

Var dig själv, men är du inte nöjd med dig "jag", så finns det metoder för att utveckla det, och detta är enligt mig en väldigt bra väg, om man använder sig av det på rätt sätt.

Jag menar, hur drygt skulle det inte vara att hålla på att spela massa töntiga spel i ett förhållande? Jag tror nog bara det är osäkra människor som sysslar med det, kanske därför det så ofta är tonårstjejer som pysslar med sånt, för dom brukar väl knappast vara de mest självsäkraste människorna.

sundvall
2008-03-23, 19:35
seriöst så låter det som om du har kommit en bit i din utveckling sedan du började skriva i ämnet när det nu var för typ 1 år sedan eller så.

Haha, jag har väl bara mognat lite mer kanske, desto äldre jag blir desto mindre kåt blir jag, åh den ljuva 16års tiden!

Cilia
2008-03-23, 19:36
desto äldre jag blir desto mindre kåt blir jag, åh den ljuva 16års tiden!
nackdelen med att vara kille ......................... *w*

BajareN
2008-03-23, 19:45
usch för gamla sladdriga tanter. Tur man är kille, för då kan man iaf få en fräsch brud i 25års åldern när man är 40.

Stoltz
2008-03-23, 19:50
Jag menar, hur drygt skulle det inte vara att hålla på att spela massa töntiga spel i ett förhållande? Jag tror nog bara det är osäkra människor som sysslar med det, kanske därför det så ofta är tonårstjejer som pysslar med sånt, för dom brukar väl knappast vara de mest självsäkraste människorna.

Mm, tonårstjejer är faktiskt den mest utsatta gruppen vad gäller negativ självbild och rubbat självförtroende. Men det är väl ändock en skillnad mellan att spela ett spel "the seduction way" och att genomgå förändringar i sin personlighet genom att testa sig fram pga dålig självbild.

tjabon
2008-03-23, 22:57
Haha, jag har väl bara mognat lite mer kanske, desto äldre jag blir desto mindre kåt blir jag, åh den ljuva 16års tiden!

:confused: :confused: :confused: *grr27* *bs*