handdator

Visa fullständig version : Operation: Kroppsfett bort!


bugulu
2008-03-20, 14:03
Dåså, nu ska ta mig fan fettet bort som jag har samlat på mig under 2 års tid tack vare avhopp i plugget m.m.

Fakta

Ålder: 21
Längd: 176 cm
Vikt: 83kg
Erfarenhet: Enda fysiska aktiviteten jag har hållit på med förutom gympa passen förut i skolan var karate i 1 år (2 år sen sist) men slutade då jag tappade motivationen helt. Började styrketräna under slutet av Januari och hade en vikt på ca. 95kg och nu väger jag ca. 83kg (vikten från förra veckan).

Studerar för tillfället "Nätsystem" i Nackademin som ligger här i stockholm och det innebär en hel del datorsittande (i genomsnitt 3 gånger studier i veckan, ca. 8timmar) men försöker råda bot på det genom att gymma ofta.

Träningsformen som det ser ut just nu är att gymma varje dag och är där i genomsnitt 1h30 min då jag brukar använda cykeln i 20 min för varje pass.
Följer z_bumbis träningsförslag för nybörjare och kör med andra ord schemat 2 gånger i veckan (Dag 1 2x/v, Dag 2 2x/v, Dag 3 2x/v d.v.s.).

Funkar prima hitills och har ingen anledning att trappa ner på det än så länge men märker jag av att negativa saker händer så kommer jag trappa ner på det, må vare att jag gillar att träna mycket men tänker inte sabba knän eller någon annan kroppsdel bara för träningens skull.

Kommer uppdatera det här dagligen då jag tränar som sagt varje dag så blir ju inte särskilt svårt precis.

bugulu
2008-03-20, 14:05
Mål: Att åka ner till 75kg i slutet av April.

Ska sedan se hur det ser ut då, antingen bestämmer jag mig för att gå ner ännu mer (70 kg kanske) eller så går jag på strax kaloriöverskott för att bygga muskler, men som sagt får se då, en månad dit liksom.

Kommer nog sätta upp delmål också under resans gång till slutet av April som t.ex. vilka vikter jag vill klara etc.

bugulu
2008-03-20, 14:21
Hrm, stor nackdel att man inte kan editera sina inlägg efter ett visst antal minuter men jaja.

Kost:

Frukost: Mörkt bröd med skinka och philadelphia ost/keso eller dylikt. Ibland käkar jag Cruncy Musli med Naturell Mild Yoghurt istället för brödet.

Lunch: Det som de serverar i skolan, vi käkar samma mat som gymnasieeleverna då skolan delar lokal med en. Brukar vara ganska lite mat då vår klass käkar sist av alla så rundar av det med att fylla en liten tallrik med pizzasalad och morötter.

Middag: Hemmamat, oftast ris/kyckling, pasta/köttbullar eller dylikt. Vanlig husmanskost helt enkelt, här jag vill göra förbättring på då mina grönsaksintag vid middag = 0.

Jag går i skolan i genomsnitt 3 gånger i veckan och då har jag gympasset så fort jag kommer hem (klockan 5) och då käkar jag middag direkt efter det.
Hamnar gympasset efter middagen så käkar jag Musli med Yoghurt (samma sak som frukosten), så jäkla gott!. Fast nu har jag fått något slags Wnc Triple protein som jag testade igår och gav mig en jäkla mättnadskänsla (ärligt talat mådde jag fan lite illa av det, samma känsla som under julen då man käkar bamsemycket av farmors goda mat). Värst av allt är att det är jordgubbssmak! :furious: Jag älskar jordgubbar men hatar allt annat som har med jordgubbar att göra (jordgubbsglass, mjölk etc, smakar pyton rent ut sagt).

Wnc Triple Protein

Räknat per 100 gram)
Kalcium 183 mg
magnesium 42 mg
kalium 1250 mg
natrium 367 mg
fosfor 217 mg


*20 g högvärdigt vassle/whey protein
*tre olika proteintyper, vassleproteinkoncentrat, vasseproteinisolat och hydrosylerat vasseproteinkoncentrat
*Berikad med 2 g L-glutemi
*Lättblandad (lättblandad my ass, påminde om trög gröt)
*Fri från socker

Triple protein Rent proteintillskott
1 skoppa 24 g,
20 proteiner
1 kolhydrat
0.9 fett

Så ska börja ta det istället direkt efter träningen (kanske lite också innan träning). Någon som har erfarenhet från denna produkt? Funkar bra/dåligt/bieffekter?

Har slutet dricka cola (som jag hällde i mig litervis tidigare), käkar inte snabbmat (gud, käkade burger king varje dag fan), och inget godis (käkade aldrig godis tidigare heller så jag överlever), slutet med chips etc också
(käkade inte sånt ofta ändå).

bugulu
2008-03-20, 17:57
Torsdag 20/3


Träning

1. Bänkpress 4x8 (40kg)
2. Sittande militärpress 3x8 (40kg)
3. Flyes 2x8 (7kg)
4. Smal bänkpress 3x8 (20kg)
5. French press med hantel (14kg)
6. Lutande bänk 3x8 (25kg)
7. Sitttande Rodd 3x8 (50kg) Fråga inte mig varför jag gjorde den här idag

Utöver det så cyklade jag 25 minuter under passet. Distans uppnådd: Runt 10.7km.


Mat

Frukost: Ingenting
Lunch: Det som skulle ha varit frukost. 2 Mackor med Philadelphia Ost
Middag: Fiskpinnar med potatisbullar (Konstig blandning men det är gott!)
Övrigt: Drack Wnc Triple protein innan passet och under passet (1 skopa 24g med 3dl mjölk) Gjorde en ny direkt efter passet och druckit halva (sparar andra halvan under kvällen).

bugulu
2008-03-21, 18:29
Fredag 21/3

Träning

1. Latsdrag 3x10 (50kg)
2. Marklyft 3x8 (50kg)
3. Hantelrodd 3x8 (16kg)
4. Omvända ryggresningar 3x10
5. Bicepscurl med stång 3x8 (20kg)
6. Hammercurl 3x8 (9kg)
7. Low Row (?) 3x8 (50kg)
8. Bröstpress 3x8 (45kg?)

Cyklade runt 8 minuter då benen tog helt slut och dem orkade inte mer, själv hade jag kunnat cykla långt mera men benen sade ifrån. Distans uppnådd: Någonstans runt 3.5-4km.

Mat

Frukost: 2 Brödskivor med ägg och fiskpinnar. Glas vatten.
Lunch: Laxbullar med ris
Middag: Laxfilé med ris.

Övrigt: Wnc Triple protein 2dl efter lunchen för att ta resterande 1dl under gymträningen som skedde direkt efter lunch. Wnc Triple Protein efter passet (2dl) och resterande 1dl efter middagen.

Johan_P
2008-03-21, 18:40
Två snabba tips:
1. Börja alltid med tyngsta övningen. Marklyft före latsdrag, alltså.
2. Håll konditionsträningen så långt från styrketräningen som möjligt.

Kör hårt.

bugulu
2008-03-22, 14:20
Två snabba tips:
1. Börja alltid med tyngsta övningen. Marklyft före latsdrag, alltså.
2. Håll konditionsträningen så långt från styrketräningen som möjligt.

Kör hårt.

Tack så mycket för tips nr.1, dock tips nr.2, gäller inte det här bara om man vill ha så optimal muskeltillväxt som möjligt? Jag satsar inte riktigt på det utan vill mest gå ner i vikt just nu.

bugulu
2008-03-22, 14:32
Lördag 22/3

Träning

1. Knäböj 3x8 (70kg)
2. Rakbensmarklyft 3x8 (60kg)
3. Benpress 3x8 (100kg)
4. Benspark 3x10 (50kg)
5. Sittande lårcurl 3x10 (50kg)
6. Rotator Calf (?) 3x12 (55kg?)
7. Situps 2x15
8. Hyperextensions 3x10 (med +10 stång)

Mat

Frukost: -------
Lunch: Det som borde ha varit frukost, 2 mackor med Keso och kalkonskivor
Middag: Grillmat (osäkert just nu, vet dock att jag ska grilla med polarna).
Övrigt: Wnc Triple Protein 3dl direkt efter träningen.

Ruskigt dålig på att käka frukost när jag är ledig då jag vaknar vid 11 tiden oftast. Bättre dock när jag har studier att vänta som tur var.

bugulu
2008-03-23, 21:42
Söndag 23/3

Träning

1. Bänkpress 4x8 (40kg)
2. Sittande Militärpress 3x8 (40kg)
3. Lutande bänk 3x8 (35kg)
4. French press med hantel (14kg)
5. Dips 2x10
6. Rotatorcuff Inåt 2x8 (10kg)
7. Rotatorcuff Utåt 2x8(10kg)

Mat

Frukost: ---
Lunch: 4 Mackor med Makrill
Middag: Fiskpinnar med sås och ris
Övrigt: Triple Protein direkt efter träning.

Vaknade sent efter gårdagens fest och hade varken lust eller ork att laga mat efter att jag vaknat så fick bli enkel mat både till lunch och middag.

Spene
2008-03-23, 22:17
Tycker du att det är smidigast med konditionsträningen i samband med styrkan så går det alldeles utmärkt.

Däremot så är jag starkt kritisk till att träna så ofta som du gör. 3 gånger i veckan helkropp skulle jag köra ifall jag var du. Tror inte att du kör tillräckligt hårt helt enkelt ifall du som total nybörjare orkar köra varje dag.

Maten ser bra ut men tänk på att inte gå ner för snabbt. Varje kg kroppsfett har ett maxtak för hur mycket fett det kan oxidera per dag. Har man alltså 15kg fett på kroppen så innebär ett underskott på mer än 1000kcal per dag (något kg i veckan) att du förbränner muskler istället för fett. Den vanligaste rekommendationen för stabil nedgång utan för mycket förlorad muskelmassa är 0,5kg i veckan (ca -500kcal per dag).

bugulu
2008-03-24, 11:02
Tycker du att det är smidigast med konditionsträningen i samband med styrkan så går det alldeles utmärkt.

Däremot så är jag starkt kritisk till att träna så ofta som du gör. 3 gånger i veckan helkropp skulle jag köra ifall jag var du. Tror inte att du kör tillräckligt hårt helt enkelt ifall du som total nybörjare orkar köra varje dag.

Maten ser bra ut men tänk på att inte gå ner för snabbt. Varje kg kroppsfett har ett maxtak för hur mycket fett det kan oxidera per dag. Har man alltså 15kg fett på kroppen så innebär ett underskott på mer än 1000kcal per dag (något kg i veckan) att du förbränner muskler istället för fett. Den vanligaste rekommendationen för stabil nedgång utan för mycket förlorad muskelmassa är 0,5kg i veckan (ca -500kcal per dag).

Tack så mycket för dina synpunkter.

Gällande mängden träningen jag kör så är det mest för att jag vill gå ner ca. 5-6 kg till vid slutet av nästa månad.
För vad jag har förstått så det enda som spelar in när det gäller viktminskning är att ligga på underskott, nog måste det väl hjälpa med underskottet om man tränar varje dag än att göra det t.ex. varannan dag? För tja, man borde ju förbränna mer under den gångna veckan om man tränar varje dag då.
Synpunkter på detta skulle vara bra för jag kanske är helt ute och cyklar?

Kommer dock dra ner på det här då jag vet att det här inte är hållbart, känner mig riktigt trött om dagarna, sover kanske 10 timmar om dagen istället för 7 som jag gjorde tidigare. Jag har också tänkt på att som du sa, att tappa muskler också vilket ärligt talat inte spelar mig så stor roll då jag knappt har några muskler överhuvudtaget.

Gällande att köra slut sig, tycker jag kör relativt hårt ändå för efter ett pass som gårdagens t.ex.) så känns det som om någon har bankat på mina armar så att jag knappt kan röra dem (ne, så allvarligt är det inte dem är helt klart slut), fast visst vissa pass har jag märkt att det här hade jag ta mig fan kunnat göra mer på, ska försöka dock ge 100% vid alla passen nu.

Spene
2008-03-24, 11:17
Ett styrketräningspass förbrukar tyvärr betydligt mindre energi än man tror. Tror att 2-300 kcal är ett intervall jag sett förut. För oss lättviktare är det troligen långt ner på den skalan. Av den dryga timmen du är på gymmet sitter du ner och väntar stora delar av tiden, därav den låga förbrukningen till skillnad från t.ex. löpning då du kontinuerligt under passet förbrukar energi. Konditionsträning (simning/löpning/cykel/crosstrainer m.m.) kan man med fördel träna ofta. Se bara till så att du inte övertränar dig. Passen behöver inte vara maximala för att ge resultat.

Låter som om kroppen din säger ifrån och då tycker jag du ska lyssna på den. Gympassen behöver inte vara absolut maximala de heller förresten. Du verkar inte köra för mesigt i alla fall.

bugulu
2008-03-25, 21:15
Tisdag 25/3

Träning

1. Marklyft 3x8 (50kg)
2. Latsdrag 3x8 (50kg)
3. Bicepscurl med stång 3x8 (20kg)
4. Hammercurl 3x8 (9kg)
5. Low Row 3x8 (50kg)
6. Bröstpress 3x8 (45kg)
7. Flyes 3x8 (7kg)
8. Cable Curl 3x8 (25kg)

Mat

Frukost: 2 Mackor med Makrill/Tomatsås
Lunch: Skolmat (Kycklinggryta med ris)
Middag: Stekt kyckling med ris
Övrigt: 3 dl Triple Protein (hälften innan gympasset och resterande halvan efter).

Hade råkat skada högerhanden då jag halkade på väg till skolan och råkade ta emot mig med handen *gah!*
Dock kände jag att handen började göra mindre ont för varje timme som gick och en timme efter att jag kom hem från skolan (vid 6) så gymmade jag, gick bra trots att jag kände viss smärta i handen.

bugulu
2008-03-25, 21:20
Ett styrketräningspass förbrukar tyvärr betydligt mindre energi än man tror. Tror att 2-300 kcal är ett intervall jag sett förut. För oss lättviktare är det troligen långt ner på den skalan. Av den dryga timmen du är på gymmet sitter du ner och väntar stora delar av tiden, därav den låga förbrukningen till skillnad från t.ex. löpning då du kontinuerligt under passet förbrukar energi. Konditionsträning (simning/löpning/cykel/crosstrainer m.m.) kan man med fördel träna ofta. Se bara till så att du inte övertränar dig. Passen behöver inte vara maximala för att ge resultat.

Låter som om kroppen din säger ifrån och då tycker jag du ska lyssna på den. Gympassen behöver inte vara absolut maximala de heller förresten. Du verkar inte köra för mesigt i alla fall.

Bra då att jag komer börja på någon kampsport efter sommaren som ett komplement till gymmandet. Lydde ditt råd och vilade måndagen, kändes skönt och kände mig riktigt utvilad på länge.

bugulu
2008-03-26, 17:55
Onsdag 26/3

Träning

1. Knäböj 4x8 (70kg)
2. Rakbensmarklyft 3x8 (50kg)
3. Benpress 3x8 (90kg)
4. Benspark 3x8 (50kg)
5. Sittande lårcurl 3x8 (50kg)
6. Rotator Calf (?) 3x12 (55kg)
7. Situps 3x10
8. Hyperextensions 3x10

Cyklade 5 minuter intensivt. Distans uppnådd: 3.1km

Hade hoppats på att öka både reps/vikt på de flesta övningarna men högra benet gjorde lite ont efter halkan igår när jag försökte köra på tyngre vikter *grr27* .

Mat

Frukost: 1 Macka med Keso och 2 skivor Salami
Lunch: 1 Gorby med 2 Mackor med Keso och skivad skinka med tomat
Middag: Renskav med kokosmjölksås och ris

Gymmade direkt efter frukost och hade hoppats på så lite folk som möjligt då det är alltid en *grr27* trängsel vid ben apparaterna, men nejdå! Kryllade av ungdomar som har påsklov just nu som spenderade mer tid att prata med varandra och stå ivägen än att faktiskt uföra övningar. Tur dock att de var snälla nog att låta mig köra igenom mina sets än att jag skulle vänta 1 timme på deras sets tack vare deras snack. :thumbup:

bugulu
2008-03-27, 21:51
Torsdag 27/3

Träning

1. Bänkpress 2x8 (40kg), 2x8 (45kg)
2. Stående Militärpress 3x8 (20kg)
3. Lutande bänk 3x8 (35kg)
4. French press med hantel (14kg)
5. Dips 3x8
6. Baksida axel i kabel 3x8 (7.5kg)

Cyklade 2x7minuter intensivt: Distans uppnådd: 6.7

Mat

Frukost: Macka med Keso och 2 skivor Salami
Lunch: Skippade helt
Middag: Köttfärssås med Ris
Övrigt: Triple Protein både innan och efter passet, 3 dl totalt.

Gymmade mer eller mindre direkt efter frukosten och var inte hungrig därefter utan Triple Proteinet var tillräckligt.

bugulu
2008-03-29, 16:57
Lördag 29/3

Träning

1. Bänkpress 4x8 (45kg)
2. Lutande bänk 3x8 (35kg)
3. Stående Militärpress 3x8(20kg)
4. Cablecurl 3x8 (20kg)
5. Stående Tricepsextension i cable 3x8 (20kg)
6. Baksida axel i cable 3x8 (7.5kg)

Cykling intesivt i 10 minuter: 4.7km


Mat

Frukost: -------
Lunch: Crunchy (Naturell) med Mild Yoghurt (Naturell)
Middag: Köttbullar med Spaghetti
Övrigt: Triple Protein innan och efter passet (3dl)

Vaknade strax innan 1 idag och var inte särskilt hungrig så käkade frukostmaten till lunch istället.
Känns kanon att kunna köra 4x8 (45kg) bänkpress nu, en ökning i alla fall.. dock blev lutande bänken lidande då det kändes rejält i armarna efter bänkpressen. Blev lite annorlunda mix med övningarna än dem jag körde med men det berodde på att det var relativt mycket folk i gymmet och att de stängde klockan 4 så hade rätt bråttom och tänkte att det är bättre att köra andra övningar som involverar armarna än att vänta på folk som köade för dem övningarna jag körde tidigare.

bugulu
2008-03-29, 17:08
Utvärdering


Har gymmat nu mer eller mindre i 2 månader, -+ några dagar så tänkte det är dags att utvärdera tiden då.

Jag tycker att det är skitskoj att gymma!:thumbup: Det är verkligen dagens.. nåja nästan dagens höjdpunkt. Känns bra att se resultat också på kroppen, ser betydligt mycket mer "fit" nu än för 2 månader sen i alla fall.
Har fått bättre hållning än tidigare, klarar mer tunga lyft av vardagliga saker, bättre kondition och känner mig allmänt bättre.

I början (typ efter en vecka) kändes det lite jobbigt att gymma, jag kunde vakna 2-3 gånger mitt under natten och kände mig relativt trött om dagarna då detta var en stor omställning för mig: från att ha varit en äkta soffpotatis i 2 års tid till att aktivera mig så mass mycket så snabbt har sina nackdelar.
Nu är dock dem här bekymren borta!:)

Jag gjorde misstaget att inte ta bild på mig själv innan jag började gymma för då skulle jag ha kunnat jämföra dem men jag känner att det inte gör särskilt mycket, har fått flera positiva kommentarer från folk i min omgivning om att jag har förändrats och känner själv att mina armar t.ex. har blivit mer väldefinierade, magen är betydligt mindre och ja.. bättre fysisk form helt enkelt.

Jag vet inte om jag kommer kunna gå ner till 75kg i slutet av April och ärligt talat ger jag blanke fan i det, tänker inte sikta in på en viss vikt längre utan fortsätter bara som det går nu, jag ser resultat just nu och då fortsätter jag på denna takt, ingen mening med att förändra det här.

bugulu
2008-03-31, 16:32
Måndag 31/3

Träning

1. Marklyft 3x8 (60kg)
2. Hantelrodd 3x8 (16kg)
3. Latsdrag 2x8 (55kg), 1x8 (45kg), polaren ändrade och jag glömde ändra det *grr27*
4. Hammercurl 1x8 (12kg), 2x8 (9kg)
5. Bicepscurl med stång 3x8 (25kg)
6. Low Row 3x8 (55kg)
7. Sittande rodd 2x8 (45kg), 1x8 (50kg)

Mat

Frukost: Crunchy (Naturell) med Mild Yoghurt (Naturell)
Lunch: 2 Mackor med Philadelphia ost och Salami/Skinka på
Middag: Köttfärssås med pasta
Övrigt: Triple Protein direkt efter träningen (3dl)

Skönt pass idag, ökade i marklyft, latsdrag och bicepscurl.
Enda nackdelen är att jag har fått ett stort sår i insidan av vänstra låren som gör ruskigt ont så fort den nuddar någonting och darför kunde jag inte cykla idag (gör ont att bara sitta ner), kunde inte heller springa på löpbandet så det blev ingen cardio överhuvudtaget men bryr mig inte särskilt mycket om det om jag ska vara ärlig, passet funkade finfint även om det kändes lite i låren.

bugulu
2008-04-01, 19:28
Tisdag 1/4

Träning

1. Knäböj 3x8 (70kg)
2. Benspark 3x8 (50kg)
3. Sittande lårcurl 3x8 (50kg)
4. Abductor (inåt) 3x8 (50kg)
5. Abdactor (utåt) 3x8 (50kg)
6. Rotator Calf (?) 3x12 (55kg)
7. Hyperextensions 3x8 (+ 10kg stång)

Cykling i snabb takt i fem minuter. Distans uppnådd: 2.3km

Mat

Frukost: ----
Lunch: Köttfärslimpa
Middag: Rester från limpan
Övrigt: Triple Protein innan och efter passet (3dl)

Kändes relativt längesen jag körde ett benpass så det här var skönt för benen. Såret gör inte lika ont längre då det har delvis läkt så kunde cykla igen, dock kunde jag inte köra längre än 5 minuter då jag hade relativt bråttom i gymmet.

bugulu
2008-04-03, 17:57
Torsdag 3/4

Träning

1. Bänkpress 4x8 (45kg)
2. Lutande bänk 3x8 (35kg)
3. Baksida axel i kabel 3x8 (10kg)
4. Sittande militärpress 1x8 (20kg)
5. Stående militärpress 2x8 (20kg)
6. Hantelrodd 3x8 (16kg)
7. Dips 2x10

Cykling 10 minuter. Distans uppnådd: 4.5km

Mat

Frukost: Crunchy med Yoghurt
Lunch: Fiskbullar med ris
Middag: Pizza
Övrigt: Triple Protein innan och efter passet

Skönt pass och kände att armarna fick jobba idag. Enda minuset är just Pizzan för idag och tja.. det var kebabpizza vilket är väl ännu mer egenergirikt än vanliga pizzor så det är ett stort - misstänker jag.
Menmen man måste unna sig något någon gång och det här är sista gången jag käkar pizza den här månaden! :cool:

bugulu
2008-04-05, 21:31
Lördag 5/4

Träning

1. Marklyft 3x8 (60kg)
2. Cablecurl 3x8 (20kg)
3. Low Row 3x8 (55kg)
4. Sittande Rodd 3x8 (50kg)
5. Cable Crossover 3x8 (12.5kg)
6. Stående Tricepsextension i cable 3x8 (22.5kg)
7. Latsdrag 3x8 (50kg)

Cyklade 10 minuter. Distans uppnådd: 4.6km

Mat

Frukost: Crunchy med Yoghurt
Lunch: McDonald's hamburgare (ingen läsk, ingen pommes)
Middag: Kycklingfilé med ris och grönsaker
Övrigt: Triple Protein efter träning (3dl)

Träffade en gammal tjej på gymmet idag och det blev en hel del prat och bara gång mellan maskinerna utan hänsyn till vad man gör. Flera övningar som jag inte hade tänkt göra idag blev gjorda ändå och latsdrag som kom sist på grund av brist på fokus kändes som ett rent helvete att göra, armarna var redan rätt körda och latsdraget blev enbart en plåga.

Inte nog med det, utan jag lät mig övertalas att kila till McDonald's trots att jag hade lovat mig själv att aldrig sätta min fot där mer. Tur dock att jag hade självdiscliplinen att avstå från läsk och pommes.

bugulu
2008-04-07, 21:54
Måndag 7/4

Träning

1. Bänkpress 3x8 (45kg), 1x8 (40kg)
2. Stående Tricepsextension i cable 3x8 (17.5kg)
3. French press med hantel 3x8 (14kg)
4. Lutande Hantelpress 3x8 (8kg)
5. Flyes 3x8 (7kg)
6. Lutande bänk 3x8 (35kg)
7. Dips 2x8

Mat

Frukost: Crunchy med Yoghurt
Lunch: Tonfisksallad
Middag: 2x Kycklingklubbor med grönsaker + ris
Övrigt: Triple Protein efter passet (3dl) och en knäckebröd med 1 skiva skinka på.

Testade ett nytt schema idag, behövde lite variation och tja.. känner mig sjukt mörbultad. Jag började med bänkpress och det kändes skönt och fortsatte sedan med Tricepsextensionen vilket jag hade sänkta vikter än tidigare då jag gjorde fel förut, nu när jag gjorde det på korrekt sätt så klarade jag inte 20-22.5kg vikterna. Fortsatte sedan med French Press / Hantelperss och Flyes och allt kändes prima sedan kom dråpslaget.

Skulle köra Lutande bänk och märkte att efter fjärde repetitionen i första settet började mina armar skaka som in i helvete. Mina armar skakar aldrig och nu kände jag verkligen att krafterna började sina rejält men jag lyckades med viss hjälp av en tjej att klara av 3x8 med samma vikter som tidigare. Men nu kände jag mig helt jäkla slut så bestämde mig för att cykla istället för att vila armarna... ajajaj, jag slöcyklade i 4 minuter (kom till ungefär 1.5km) och sedan sade benen ifrån, kollade min puls också och den hade stigit upp till 205 (brukar vara 150 annars) så bestämde mig för att vila 5 minuter innan jag skulle fortsätta med bröstpress.

Mina vanliga bröstpress vikter är 45kg och 3x8. Nu klarade jag inte ens ett enda reps på 45 kg, sänkte vikterna till 40... men nejdå, kunde inte ens rubba det. Sänkte det till 30kg och klarade 2 reps och sedan sa armarna ifrån, försökte verkligen klara en reps till men det gick verkligen inte. Vilade 5 minuter igen och körde 2x8 Dips... jag tror aldrig jag har gjort någonting så jobbigt förut, varenda repetition kändes som fan i armarna och kroppen sa hela tiden ifrån men jag lyckades i alla fall komma igenom 2x8.

Det här passet var första gången jag har känt mig riktigt illamående, kändes verkligen som om jag ville spy och när jag gick hem (promenad på 15 minuter) så vinglade jag hela tiden och kunde inte gå rakt.

Tänker verkligen minska antalet bröstövningar nu, misstänker att det blev alldeles för mycket övningar på ett och samma tillfälle. Men bara bra, nu vet man i alla fall sina begränsningar.

bugulu
2008-04-10, 17:56
Onsdag 9/4

Träning

1. Marklyft 3x8 (60kg)
2. Latsdrag 1x5 (50kg), 1x5 (55kg), 1x5 (60kg)..gick inte med 65 kg
3. Sittande Rodd 3x8 (45kg)
4. Hyperextensions 3x8 (10kg stång)
5. Cablecurl 3x8 (20kg)
6. Stångcurl 3x8 (20kg)

Cyklade 5 minuter. Distans uppnådd: 2.5km

Mat

Frukost: Musli med Yoghurt
Lunch: Hamburgare med Pommes
Middag: Rester från hamburgaren
Övrigt: Triple Protein 3dl, 1x smörgås vid kvällen

Glömde skriva uppdatering igår så får göra det idag istället.
Nackdelen med att bo i en liten ort som jag gör nu där alla känner alla är verkligen att alla känner alla! Träffade en till gammal tjej i gymmet och jag har inte träffat henne på väldigt länge och blev övertalad att käka hamburgare i grillbaren efteråt *grr27*. Jag är verkligen dålig på att säga nej, måste nog lära mig säga ifrån bättre.

Annars ett skönt pass även om jag började känna mig riktigt seg på slutet.
Fast man blev ännu segare när det var dags att plugga på en viss Cisco kurs :confused: man har just nu i 2 timmar *rolleyes*

bugulu
2008-04-10, 21:10
Torsdag 10/4

Träning

1. Bänkpress 3x5 (50kg)
2. Lutande Hantelpress 1x8 (8kg), 2x8 (9kg)
3. Flyes 1x8 (7kg), 2x8 (8kg)
4. Stående Tricepsextension i cable 3x8 (20kg)
5. Stående Militärpress 3x8 (20kg)
6. Baksida axlar i kabel 3x8 (10kg)

Cyklade 15 minuter. Distans uppnådd: 7.6km

Mat

Frukost: 2 Skivor bröd med Salami/Skinka
Lunch: (Skolmat) Fläskkarré med potatis + pizzasallad och morötter
Middag: Järpar med ris

Bra pass idag, lärde mig av mitt misstag från mitt förra bröstpass och minskade antalet bröstövningar och drog in lite axel istället.
Hände en ganska rolig sak på gymmet dock.

En kille som hade 2 kompisar med sig höll på med bänkpress. Han ökade vikten till 40kg och klarade knappt 6 reps.. den sjätte repetitionen såg riktigt tung ut och armarna skakade som bara den och han flåsade som en stucken gris.
1 minut senare ungefär utbrister han: Se! Jag kommer kunna ta 60kg! Kolla här!
En av hans kompisar invände men tja.. snubben lyssnade inte utan ville väl flexa antar jag. Han försöker lyfta den men stången rubbas inte ens så han ber 2 av hans polare hjälpa honom lyfta den.. dem lyfter den och han säger åt dem att släppa för han kommer klara det här.. båda släpper samtidigt. BAM, stången hamnar strax under hans hals och han kan knappt andas medans hans kompisar försöker lyfta bort vikten. Senare drog han upp tröjan och man såg världens största märke på ovansidan av bröstet som var helt knallröd. Efter det stack han men jag undrar verkligen hur folk tänker. Han klarade knappt 40kg och försöker öka till 60kg direkt? :confused:

Nu i efterhand kanske jag borde ha sagt till men.. tja, trodde i alla fall att han hade någon aning om vad han höll på med.

bugulu
2008-04-12, 19:26
Lördag 12/4

Träning

1. Knäböj 3x8 (60kg)
2. Benspark 3x8 (50kg)
3. Sittande lårcurl 3x8 (50kg)
4. Rotator Calf 1x10, 1x20 (60kg)
5. Benpress 3x8 (120kg)

Snabb gång (15 på incline, 5.5 speed) i 10 minuter och sprang 420meter på 2 minuter som uppvärmning.

Mat

Frukost: Havegrynsgröt
Lunch: Laxpaj
Middag: Renskav/ris i kokosmjölkblandad sås

Första ben passet på ett tag nu, kändes ruskigt seg med Knäböjen så darför blev det mindre vikter än tidigare men blev bättre och bättre ju längre man var på gymmet.

bugulu
2008-04-14, 23:24
Måndag 14/4

Träning

1. Bänkpress 3x6 (50kg)
2. Lutande Hantelpress 3x8 (12kg)
3. Axelpress 3x8 (45kg)
4. Stående tricepsextension i cable 3x8 (20kg)
5. Flyes 3x8 (7kg)
6. Cable Crossover 2x8 (10kg)
7. Dips 2x10

Joggade i 2 minuter, lutning 15 och runt 12 i speed, kändes som om jag höll på att dö, orkade inte cykla efter det så kort konditionspass.

Mat

Frukost: Enkel macka med makrill på
Lunch: Rester från gårdagens käk (renskav)
Middag: Potatisgratäng
Övrigt: Triple Protein 3dl efter gymmet

bugulu
2008-04-15, 20:16
Tisdag 15/4

Träning

1. Marklyft 2x8 (60kg)
2. Stående Militärpress 2x8 (20kg), 1x8 (25kg)
3. Sittande Rodd 1x8 (45kg), 2x8 (50kg)
4. Hantelrodd 3x8 (14kg)
5. Cablecurl 1x8 (17.5kg), 1x8 (20kg), 1x8 (22.5kg)
6. Baksida Axel i cable 2x8 (10kg)

Mat

Frukost: Havregrynsgröt
Lunch: Kycklinggryta
Middag: Fiskpinnar med Ris

Ingen konditionspass idag då ont om tid, gick bra ändå med vikterna även om jag började bli ruskigt trött på slutet.

bugulu
2008-04-16, 18:41
Onsdag 16/4

Träning

1. Bänkpress 5x6 (50kg)
2. Knäböj 3x8 (75kg)
3. Lutande Hantelpress 3x8 (14kg)
4. Stående Militärpress 3x8 (20kg)
5. French Press med Hantel 3x8 (16kg)
6. Flyes 3x8 (7kg)
7. Dips 2x10

5 Speed/15 lutning 10 minuter. Cykling 10 minuter = 5.1 km
Löpning 400 meter på ca 2 min.

Mat

Frukost: Musli med Yoghurt
Lunch: Makrill på Mackor
Middag: Korv Stroganoff med Ris

Hyfsad pass idag, känner av armarna mer än tidigare även om jag ska försöka fila på schemat mer.