handdator

Visa fullständig version : Rekommendera en burk!


Berry
2003-05-21, 09:15
Börjar bli dags att köpa en ny laddning protein, då det börjar sina i burken. Det som snart är slut är Eiselts Protec+, vilket jag är nöjd med, men funderar på att prova något nytt. Bland alternativen finns bland andra Dalblads Three-In-One eller Ultra Milk Whey och Eiselts Fastway eller Ultraway. Någon som testat någon av dessa och vill kommentera eller som vill rekommendera ett annat protein?

Som ni ser vill jag inte ha ett rent vassleprotein, eftersom det oftast tar tid för mig att komma hem efter träningen och då vill jag även ha ett protein som tas upp långsammare och hålls kvar längre, t.ex. kassein. Risken är ju även att en del av proteinet oxiderar om hela intaget är vassle.

Alla de tillskotten jag nämne innehåller en större mängd vassle än Protec, vilket kunde vara mer intressant ur efterträningssynpunkt eftersom jag inte längre kommer använda pulvret som mellanmål eller måltidsersättare, vilket jag gjorde med Protecen.

Tack på förhand :)

Team 666
2003-05-21, 11:30
Har hört flera som är nöjda med dalbads. Ej testat själv, men den är nog helt ok. Skulle annars köra med progen ifrån self. Den har jag testat och tyckt varit bra. God också. Annars är ju Eiselt = kvalitet.

Svåra val här i livet.

mvh,,,

muskelbyggarn
2003-05-21, 11:31
Tycker du skall fortsätta med Protec om du är nöjd med den, det är en bra "bas" produkt.

Köp till ett bra vassle istället och ta direkt efter träning som du funderade på. Så har du Protec till övriga tillfällen när den passar bra, ex. innan läggdags och som proteinförstärkning av befintlig måltid!


Vänl,,,
Tobbe