handdator

Visa fullständig version : Rage och morgonträning


Arnoldski
2008-03-18, 12:55
Tja!

Efter att ha komit från början till typ hälften av 70-sidorstråden Rage skiter jag i den och startar en ny.
Den börjar påminna om den där maraton-tråden om Esapro för nåt år sedan...

Hur som helst...

Tycker mig ha läst mig till att det tar upp till 60-90 minuter innan effekten slår i av Rage -är det den allmänna uppfattningen?
Grejen är den att jag tränar på morgonen precis efter att jag vaknat typ.

Jag kan kanske lyckas pressa tiden från Rage-intag till träningsstart till 40-50 minuter inte aldrig mer. Vad tror ni om det upplägget -nån som testat?

Sen undrar jag vad ni kör på i övrigt? Är det nån som gör så att ni först kör en Rage dos typ 60 min innan passet och sedan (fortfarande på tom mage) kör Esapro med malto precis innan passet?

Det var väl så jag tänkte göra i alla fall...

(tilläggas bör att jag precis just nu lade min första beställning på Rage -längtar redan till å testa!!! *drool* )

rolf
2008-03-18, 13:01
Jag morgontränar och tar rage direkt när jag vaknar för att sedan träna 40-50 minuter senare. Funkar hur bra som helst :thumbup:

M|cke
2008-03-18, 13:02
Jag intar min innan jag drar på morgonen och börjar träningen ca 40min efter o det känns av.

vesterberg
2008-03-18, 13:10
Jag morgontränar och tar rage direkt när jag vaknar för att sedan träna 40-50 minuter senare. Funkar hur bra som helst :thumbup:samma här. är hur fint som helst.

Arnoldski
2008-03-18, 13:18
Perfa!

Schysst info -då gör jag också så då!!

mccarlsson
2008-03-18, 13:35
Kör rage 50 min innan träningen...en hel skopa...+lite extra beta alanin+200 mg niacin (vitamin B3), sedan kör jag amino-rush+vitargo precis innan. Har funkat grymt bra senaste månaden.

larkan
2008-03-18, 15:21
Kör rage 50 min innan träningen...en hel skopa...+lite extra beta alanin+200 mg niacin (vitamin B3), sedan kör jag amino-rush+vitargo precis innan. Har funkat grymt bra senaste månaden.

Är de verkligen nödvändigt att ta så mycket hokus pokus för att få ut maximal effekt på gymmet&cardio? Själv kör jag bara på protein och kreatin.

Scratch89
2008-03-18, 16:44
Det handlar inte om nödvändighet. Får man ut en sån effekt av Rage att träningen blir flera gånger roligare; varför inte?

Exdiaq
2008-03-18, 16:53
Tar det vanligtvis 10min innan i omklädningsrummet, går sen ut och har uppvärmning i 10min och sedan sätter effekten in när jag börjar träna på riktigt

Arnoldski
2008-03-19, 09:47
Allright!
-Tillbaka med rapport efter att rage-oskulden rök i morse!

Lyckades pressa tiden innan passet till 45 minuter och jag tror att efter ~30-35 minuter (när jag satt i bilen på väg till gymet) började det streta och dra i ansiktet.... Vet inte om det är de stickningar folk snackat om. Det spännde liksom i huden i ansiktet känndes det som.

Nå, hur som helst. Märkte nog inte att jag var starkare tror jag, kanske lite i så fall, MEN...
..det sjuka var att jag var 100% taggad att fortsätta efter typ 45 minuter med feta basövningar. Startade liksom med bänk (4 set!), sedan mark och sedan knäböj. Det fanns inte ens tankar på att sluta!

Fortsatte sedan och bara öste med biceps, triceps, mage, axlar och dessutom ytterligare lite sneda bröstpressar.

Grymt pass! Hopaps det fortsätter så! *flex*

analex
2008-03-19, 12:22
Läste någonstanns att man ska ta det på tom mage. Om jag käkar frukost runt 9, 10. Lunch klockan 12, 13 och sen middag runt 15-tiden och tränar runt 18. Då borde klockan 17:00 vara perfekt? *drool*

Eddie Vedder
2008-03-19, 18:25
Är de verkligen nödvändigt att ta så mycket hokus pokus för att få ut maximal effekt på gymmet&cardio? Själv kör jag bara på protein och kreatin.

Är det verkligen nödvändigt att i alla trådar alltid ifrågasätta varför andra gör olika saker och alltid berätta hur just DU gör istället?

Tycker du att du bidrar med mycket när du kapar varenda tråd på det där sättet?

Fjällbrynt
2008-03-19, 21:37
Är det verkligen nödvändigt att i alla trådar alltid ifrågasätta varför andra gör olika saker och alltid berätta hur just DU gör istället?

Tycker du att du bidrar med mycket när du kapar varenda tråd på det där sättet?

+1

Troll
2008-03-19, 21:43
Tja!

Efter att ha komit från början till typ hälften av 70-sidorstråden Rage skiter jag i den och startar en ny.
Den börjar påminna om den där maraton-tråden om Esapro för nåt år sedan...

Hur som helst...

Tycker mig ha läst mig till att det tar upp till 60-90 minuter innan effekten slår i av Rage -är det den allmänna uppfattningen?
Grejen är den att jag tränar på morgonen precis efter att jag vaknat typ.

Jag kan kanske lyckas pressa tiden från Rage-intag till träningsstart till 40-50 minuter inte aldrig mer. Vad tror ni om det upplägget -nån som testat?

Sen undrar jag vad ni kör på i övrigt? Är det nån som gör så att ni först kör en Rage dos typ 60 min innan passet och sedan (fortfarande på tom mage) kör Esapro med malto precis innan passet?

Det var väl så jag tänkte göra i alla fall...

(tilläggas bör att jag precis just nu lade min första beställning på Rage -längtar redan till å testa!!! *drool* )

Jag tränar alltid kvällar men har provat träna på lite olika tider efter intag av Rage och tycker 30 minuter efter är det som funkar bäst.
Sen tar jag Esa-Pro + Malto precis innan jag går ner i källarn.

Rahf
2008-03-19, 23:35
Intar rage cirka 45-60 minuter innan passet och känner första effekten efter cirka 20 minuter. Nu tränar jag inte på morgonen men förutsättningarna för intaget av tillskott är detsamma.

Arnoldski
2008-03-20, 06:54
En annan grej på ämnet:

-Det snackas hela iden om hur lång tid det tar tills man uppnår effekt, men hur länge förväntas effekten sitta i då?

mccarlsson
2008-03-20, 12:45
jag kan ärligt säga att om jag tar en full skopa ca 50 minuter innan träningen på morgonen... dvs på grymt tom mage känner jag definitivt av effekten av rage även efter 1:30 h träningspass, dvs 2:20 efter intag. Maximal effekt, med det menar jag då jag känner mig mest laddad är ca 30 minuter in i träningen, vilket innebär 1:20 efter intag. Jag har också märkt av ett snabbare upptag då jag ökar mängden vätska som jag får i mig. Drar jag i mig ragen blandat med 4dl vatten kommer effekten som jag tidigare beskrev. Dricker jag dock en halv liter vatten 10 minuter efter jag dragit i mig ragen så verkar detta påskynda upptaget avsevärt. Stickningarna kommer direkt och inledningen av passet går grymt. Dock avtar ju effekten snabbare också.

Per B
2008-03-20, 13:46
En annan grej på ämnet:

-Det snackas hela iden om hur lång tid det tar tills man uppnår effekt, men hur länge förväntas effekten sitta i då?

jag kan ärligt säga att om jag tar en full skopa ca 50 minuter innan träningen på morgonen... dvs på grymt tom mage känner jag definitivt av effekten av rage även efter 1:30 h träningspass, dvs 2:20 efter intag. Maximal effekt, med det menar jag då jag känner mig mest laddad är ca 30 minuter in i träningen, vilket innebär 1:20 efter intag. Jag har också märkt av ett snabbare upptag då jag ökar mängden vätska som jag får i mig. Drar jag i mig ragen blandat med 4dl vatten kommer effekten som jag tidigare beskrev. Dricker jag dock en halv liter vatten 10 minuter efter jag dragit i mig ragen så verkar detta påskynda upptaget avsevärt. Stickningarna kommer direkt och inledningen av passet går grymt. Dock avtar ju effekten snabbare också.

mccarlsson svar ju på hur länge den omedelbara effekten sitter i, men jag tolkar det som att Arnoldski funderar över om hur länge man måste använda Rage innan man får full effekt av den. Men det kanske är jag som missförstår?!? Men jag svarar på den frågan ändå...

En av de (mer ?) verksamma ingredienserna i Rage är beta-alanin, och enligt den info jag googlat mig fram till så kan det ta allt från 2 till 4 veckor innan nivåerna av carnosine (som bildas av beta-alanin) i musklerna blivit så höga att de ger riktig effekt. Men nivåerna fortsätter att öka över efter det, så eventuellt måste man vänta ännu längre innan man "nått toppen".

Det finns en del bra info om beta-alanin på http://www.betaalanine.info/, men jag tror nog man ska vara lite kritisk när man läser där då de nog inte är helt objektiva.

Själv fick jag ingen effekt av Rage, men jag kör nu med 5 g rent beta-alanin per dag istället (efter träning på träningsdagar, men jag tar det varje dag) då jag tror på dess effekt.

Gruben eller nån annan som är mer insatt än vad jag är i ämnet kanske kan rätta eventuella felaktigheter, eller komplettera med mer info om just beta-alanin.

mccarlsson
2008-03-20, 13:56
okej... jag tror jag missförstod frågan..

Anders Carlsson
2008-03-21, 00:12
Tja!

Efter att ha komit från början till typ hälften av 70-sidorstråden Rage skiter jag i den och startar en ny.
Den börjar påminna om den där maraton-tråden om Esapro för nåt år sedan...

Hur som helst...

Tycker mig ha läst mig till att det tar upp till 60-90 minuter innan effekten slår i av Rage -är det den allmänna uppfattningen?
Grejen är den att jag tränar på morgonen precis efter att jag vaknat typ.

Jag kan kanske lyckas pressa tiden från Rage-intag till träningsstart till 40-50 minuter inte aldrig mer. Vad tror ni om det upplägget -nån som testat?

Sen undrar jag vad ni kör på i övrigt? Är det nån som gör så att ni först kör en Rage dos typ 60 min innan passet och sedan (fortfarande på tom mage) kör Esapro med malto precis innan passet?

Det var väl så jag tänkte göra i alla fall...

(tilläggas bör att jag precis just nu lade min första beställning på Rage -längtar redan till å testa!!! *drool* )
tar du det på fastande magen efter en hel natt kommer det räcka med betydligt kortare tid än 60-90 min
jag får bäst effekt 30-45 min efter rage på kvällen på relativt tom mage 2 tim sen ngt ganska lättsmält mat

Rellik_1
2008-03-21, 14:03
tar en skopa rage + halv skopa esapro i omklädningsrummet på fastande mage (morgonträning). Sedan kör jag 30min cardio så sätter effekten igång lagom till man är klar på bandet...=)