handdator

Visa fullständig version : träning efter massage


eva_
2008-03-18, 09:32
avnjöt en underbar helkroppsmassage igår, och massören frågade om jag skulle göra ngt trevligt efteråt. "tja, jobba lite till och sen träna" sa jag.

"jaha, men du ska INTE träna efter massagen idag, inte förrän imorgon. det är slaggprodukter som håller på att rensas ut nu, så du ska dricka mkt vatten och ta det lugnt"

mhm tänkte jag, stämmer säkert jättebra, men ett par timmar senare körde jag ändå mitt benpass på gymet (gick f ö jättebra, kände mig tiptop)

tänker som så att träningen rensar ju ut oxå... jag svettas ju som en galning o så...

gjorde jag ett mkt dåligt val att ändå träna efter massagen? ngn som är insatt i ämnet?

obesogen
2008-03-18, 09:53
avnjöt en underbar helkroppsmassage igår, och massören frågade om jag skulle göra ngt trevligt efteråt. "tja, jobba lite till och sen träna" sa jag.

"jaha, men du ska INTE träna efter massagen idag, inte förrän imorgon. det är slaggprodukter som håller på att rensas ut nu, så du ska dricka mkt vatten och ta det lugnt"

mhm tänkte jag, stämmer säkert jättebra, men ett par timmar senare körde jag ändå mitt benpass på gymet (gick f ö jättebra, kände mig tiptop)

tänker som så att träningen rensar ju ut oxå... jag svettas ju som en galning o så...

gjorde jag ett mkt dåligt val att ändå träna efter massagen? ngn som är insatt i ämnet?

Vet inte vad massören har fått det ifrån. Jag är sjukgymnast och massör och har aldrig hört den teorin, du kan vara lugn.

eva_
2008-03-18, 10:20
tack obesogen!

ja, jag gick på min känsla. hade jag varit helt mör och superseg så hade jag kanske skippat träning, men nu mådde jag ju toppen och passet gick jättebra. jag var stark=)

ah, måste boka massage snart igen.

Tjuckot
2008-03-18, 10:22
Jag brukar försöka att inte träna efter en massage. Känns kontraproduktivt. Ex, att köra rygg efter en ryggmassage är inte så himla lockande för mig personligen.

Taragon
2008-03-18, 10:24
Min massör säger likadant. Men hittils har det gått bra att träna :)

eva_
2008-03-18, 10:29
nä, det är klart att det är inte så att jag planerar massage INNAN träning. självklart är massage bättre efter träning. jag undrade väl mer om det var väldigt illa om det råkade sig tvärtom...

Ant
2008-03-18, 10:29
Vad är det som påstås rensas ut?

machine gun
2008-03-18, 10:37
Helkroppsmassage är ju generellt sett en ganska mild behandling, mer som avslappning. Kan inte tänka mig att det är negativt att träna då. Har man däremot fått en rejäl triggerpunktsbehandling brukar man inte vara så sugen på att träna just den muskelgruppen samma dag.

Taragon
2008-03-18, 12:34
Detta ämne tas även upp lite i denna tråd http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=32677