handdator

Visa fullständig version : Bröstsmärtor, svimfärdig allmänt slut


Caelvin
2008-03-17, 17:03
tjenare

Ja jag tänkte kolla lite. Senaste veckorna har jag tappat konditionen helt jag blir helt slut på ett byte (innebandy) och bara hoppas att nästa spelare kmr att spela länge. Får bröstsmärtor / hjärtsmärtor jag vet inte exakt svårt att säga. Och sen vissa fall blir jag helt svimfärdig behöver inte träna utan bara allmänt. Sen helt slut orkar ingenting längre känns det som.

Har inte käkat för lite utan tvärtom riktigt äckligt har jag ätit, otroligt onyttigt etc. Startat en viktnedgångsdagbok men jag mår inte direkt bra och är sugen på att träna.

Något som har/haft liknande eller vet något? är inte heller förskyld för då kan man få bröst smärtor ifall man springer hårt.

muffe85
2008-03-17, 17:50
tjenare

Ja jag tänkte kolla lite. Senaste veckorna har jag tappat konditionen helt jag blir helt slut på ett byte (innebandy) och bara hoppas att nästa spelare kmr att spela länge. Får bröstsmärtor / hjärtsmärtor jag vet inte exakt svårt att säga. Och sen vissa fall blir jag helt svimfärdig behöver inte träna utan bara allmänt. Sen helt slut orkar ingenting längre känns det som.

Har inte käkat för lite utan tvärtom riktigt äckligt har jag ätit, otroligt onyttigt etc. Startat en viktnedgångsdagbok men jag mår inte direkt bra och är sugen på att träna.

Något som har/haft liknande eller vet något? är inte heller förskyld för då kan man få bröst smärtor ifall man springer hårt.

får du hjärtsmärtor ska du SJÄLVFALLET uppsöka läkare. omedebart. omfg.

muffe85
2008-03-17, 17:51
får du hjärtsmärtor ska du SJÄLVFALLET uppsöka läkare. omedebart. omfg.

Edit: kan ju vara precis vad som helst. Hjärtfel som du inte vet om osv. jag skulle se ytterst allvarligt på saken tills det blev utrett iaf.

Hades
2008-03-17, 17:52
LÄKARE! NU! Jag skulle bege mig till akuten snarast, om jag var du.

grimfish
2008-03-17, 18:07
Boka in en tid hos din husläkare (akuten är knappast nödvändigt). Det kan nog vara bra att ta ett EKG.

Caelvin
2008-03-17, 18:39
Oj så här allvarligt trodde jag ej att det var
men jag är inte säker ifall det är hjärtsmärtor eller bröstsmärtor
men ja jag ska nog besöka en

man vaknade till nästan lite nu!

Caelvin
2008-03-17, 18:43
EDIT: Igentligen fan vad dum jag är som inte besöker läkare tidigare. Hjärtat är knappast något att leka med :S

G_lund
2008-03-18, 12:52
inte för att jag vill skrämma upp dej nu men..
för 4-5 år sedan kände jag mig riktigt slö hela tiden, orkade inte hänga med i farsans tempo när vi rensade ogräs hemma tex ( o min farsa e inte den vältränade sorten:P)

iaf, det slutade med att jag svimmade i skolan en dag, sen efter att sjuksköterskan kollat lite på mej så blev det fort upp till sjukan eftersom hjärtat slog ojämnt.
har elkonverterat två gånger efter det, men skiten kommer tillbaka nått år efter varje konvertering, dock inte lika allvarligt som första gången.

In o kolla upp det för säkerhetsskull är mitt råd.

Smml
2008-03-18, 12:56
Oj oj, det där låter faktiskt inte bra. Hade jag dina symptom skulle jag omedelbart uppsöka läkare.

schabo-labo
2008-03-18, 13:06
Oj så här allvarligt trodde jag ej att det var
men jag är inte säker ifall det är hjärtsmärtor eller bröstsmärtor
men ja jag ska nog besöka en

man vaknade till nästan lite nu!
Tjejen fick liknande symptom. Hon är sönder-stressad pga sitt arbete och i hennes fall var det bröstsmärtor. Hon hade även högt blodtryck gissningsvis pga hennes stressande.

birra_peroni
2008-03-18, 13:52
Varför får man bröstsmärtor, jag får det ibland, men är inte stressad för fem öre skulle jag vilja tillägga?

jesse
2008-03-18, 14:04
bröstsmärtor är ganska vanligt i ung ålder och då nästan alltid helt ofarligt, om man däremot har andra symtom i kombination med smärtan som trådskaparen nämnde ska man absolut kolla upp det.
Smärtan kan bero på låsningar i revbenen eller smärta från musklerna runt omkring.

Martin Löwgren
2008-03-18, 14:05
tjenare

Ja jag tänkte kolla lite. Senaste veckorna har jag tappat konditionen helt jag blir helt slut på ett byte (innebandy) och bara hoppas att nästa spelare kmr att spela länge. Får bröstsmärtor / hjärtsmärtor jag vet inte exakt svårt att säga. Och sen vissa fall blir jag helt svimfärdig behöver inte träna utan bara allmänt. Sen helt slut orkar ingenting längre känns det som.

Har inte käkat för lite utan tvärtom riktigt äckligt har jag ätit, otroligt onyttigt etc. Startat en viktnedgångsdagbok men jag mår inte direkt bra och är sugen på att träna.

Något som har/haft liknande eller vet något? är inte heller förskyld för då kan man få bröst smärtor ifall man springer hårt.

Du säger själv att du äter väldigt onyttigt?

Fett lagras gärna runt organ och blodkärl och ge öven ge arteroskleros. Jag skulle uppsöka läkare och ta blodprover.