handdator

Visa fullständig version : Body building


Isaksson
2008-03-16, 21:32
Hej och välkommen förbi i min log! :)

Lite stats om mig:

Träningshistoria: Fotboll, karate och all möjlig form för fitness; spinning, aerobic, styrketräning mm... Har också småprövat lite innebandy och friidrott.

Nuvarande mål: Ställa upp i min första tävling i body building *flex* (ett litet mål vid sidan av detta är också att prova en tävling i styrkelyft också...)

Vikt: 70kg
Längd: 170cm
PB bänk: 52,5 kg
PB mark: 95 kg
PB knäböj: 80 kg (samtliga lyft RAW ;) )
Bröst: 88 cm
Midja: 69 cm
Höft: 99 cm
H lår: 60 cm
H vad: 41 cm
H biceps: 35 cm

Har sedan lite över en vecka påbörjat Berardis Getting shredded och kör dessutom just nu en uttömning för att komma i så hackad form som möjligt inför fotografering till min hemsida :cool:

Styrkeprogrammet just nu heter Smolov JR för bänk. Har för cirka två veckor sedan avslutat en Sheiko, som jag var enormt glad för! Super program :thumbup:

Glad påsk!

Isaksson
2008-03-16, 22:31
Startar med att posta dagens träning:

Bänkpress
10 @ 20 kg
5 @ 37,5 kg
5 @ 37,5 kg
5 @ 37,5 kg
5 @ 37,5 kg
5 @ 37,5 kg
5 @ 37,5 kg
5 @ 37,5 kg

Marklyft
5 @ 60 kg
4 @ 80 kg
4 @ 80 kg
4 @ 80 kg
4 @ 80 kg
Planen är att gå över till EDT träning igen. Har prövat det förr, tyckte det fick mitt marklyft att bli både snyggare och jag ökade i styrka samt massa *flex*

Good mornings
5 @ 50 kg
5 @ 50 kg
5 @ 50 kg
5 @ 50 kg
5 @ 50 kg

BO rows
8 @ 60 kg
8 @ 60 kg
6 @ 62,5 kg
6 @ 62,5 kg
5 @ 70 kg

French press
8 @ 25 kg
8 @ 25 kg
8 @ 25 kg
8 @ 25 kg

Bamse för lats
10 @ 40 kg
10 @ 40 kg
10 @ 40 kg
10 @ 40 kg

Push ups
4x10 @ mig

Och det var allt... I morgon ska jag gå förbi styrkelyftarklubben för att se om jag eventuelt kan bli medlem där. Min favoritklubb har precis stängt *cry* så jag kämpar för att hitta ett nytt, bra ställe...

Ett par bilder, som visar hur det gått för mig sedan jag började träna för att ställa upp: (uppifrån och ner, är det oktober, november och februari)

47568

Endura
2008-03-16, 22:45
Kul med fler tjejer med seriösa mål :thumbup:
Den här journalen kommer jag följa. Hur gammal är du?

Wiken
2008-03-16, 22:47
Skall bli ett sant nöje att följa detta :thumbup:

Isaksson
2008-03-17, 06:44
Kul med fler tjejer med seriösa mål :thumbup:
Den här journalen kommer jag följa. Hur gammal är du?

Hej Endura og välkommen i loggen :)

Har egentligen alltid varit lite av en tävnlingsmänniska, men inte riktigt ställt upp i något sedan jag lade av med karaten. Så jag ser fram emot att försöka klara mig OK inför BB/fitness *flex*

Jag är 27 år. Vad med dig?

Isaksson
2008-03-17, 06:45
Skall bli ett sant nöje att följa detta :thumbup:

Du ska vara så välkommen ;)

Endura
2008-03-17, 10:05
Hej Endura og välkommen i loggen :)

Har egentligen alltid varit lite av en tävnlingsmänniska, men inte riktigt ställt upp i något sedan jag lade av med karaten. Så jag ser fram emot att försöka klara mig OK inför BB/fitness *flex*

Jag är 27 år. Vad med dig?

Jag är 28, blir 29 i sommar :)
Är det redan i år du hoppas köra seriöst eller väljer du att bygga upp dig i år?
Hur har du tänkt i valet mellan BB och Fitness?

Hehe, såg att du redan hunnit svar i min journal, men dina övriga läsare kanske vill veta också ;)

Isaksson
2008-03-17, 11:55
Jag är 28, blir 29 i sommar :)
Är det redan i år du hoppas köra seriöst eller väljer du att bygga upp dig i år?
Hur har du tänkt i valet mellan BB och Fitness?

Hehe, såg att du redan hunnit svar i min journal, men dina övriga läsare kanske vill veta också ;)

Jo, mitt mål är body building, som du sett i din log ;) Men inte säker på att jag hinner bli hackad nog, har en hel del späck som ska av...:em: Till DC tror jag det finns en chans, DM är dock närmre, så det får vi se... Men jag kör på och så tror jag att jag någon gång i sommar kan ha en idé om hur stor jag kommer vara i september.

Ett par av mina väninnor här nere har frågat varför jag inte väljer AF, när jag är så glad för hinderbanor och roergometern. Men jag kan bara inte göra dips och pull ups ordentligt... Har en opereret vä axel, som hindrar mig i det. Så går ju liksom en stor del av AF bort... Tror annars jag skulle gilla det, men så länge UH pull ups inte räknas, kan jag nog glömma det.

Planen är sedan att i off season försöka mig på en tävling i SL - det finns ett par här i Kbh som kör i februari för nybörjare.

Endura
2008-03-17, 14:44
Trist med axeln, gissar annars att det är själva "presterandet" i AF-tävlandet som lockar även dig? Men ivf kan ju BF el BB vara ett schysst sätt att komma igång på, få bedömning och bygga till sig. Under tiden kan du kanske slipa mer och mer på tex chins och dips? De är ju bra grundande övningar även om det "bara" är för byggning.

Smart att köra SL under off season, hade jag inte ens tänkt på :)

När sa du att DM blir av? Är det i Köpenhamn då?

Isaksson
2008-03-17, 15:06
Trist med axeln, gissar annars att det är själva "presterandet" i AF-tävlandet som lockar även dig? Men ivf kan ju BF el BB vara ett schysst sätt att komma igång på, få bedömning och bygga till sig. Under tiden kan du kanske slipa mer och mer på tex chins och dips? De är ju bra grundande övningar även om det "bara" är för byggning.

Smart att köra SL under off season, hade jag inte ens tänkt på :)

När sa du att DM blir av? Är det i Köpenhamn då?

Jo, det är liksom lite roligare nervpirr när man ska klå en annan i något annat än spänna muskler på en scen *flex*

Om det är som tidigare år, blir DM näst sista helgen i september - de har inte slagit upp datumet på hemsidan ännu. Det brukar vara i Herning, men har vid något tillfälle varit i Köpenhamn.

Jo, jag skulle gärna vilja kunna göra dips och chins. Kör dem ibland excentriskt - det ger de sjukaste DOMS i mage, lats och underarmar! :devil:

Men, om jag inte blir bra i dem, må jag ju bara kompensera med at bli en ordentlig haj på de andra momenter ;)

Isaksson
2008-03-17, 15:35
Så dagens träning:

Morgoncardio
PW 6 km

Pump 55 min
Undervisning

Kvällscardio
PW 6,5 km

Måndagarna är alltid så förfärligt långa på jobbet, så dem ser jag lite som min vilodag, där min enda aktivitet förutom de dagliga 12 km promenix är min pump timme.

I min uttömning har jag nått fram till 4 liter vatten om dagen. Det har jag redan klarat, så resten av dagen är bara bonus. Imorgon är det fem liter som gäller...

Endura
2008-03-17, 16:35
I min uttömning har jag nått fram till 4 liter vatten om dagen. Det har jag redan klarat, så resten av dagen är bara bonus. Imorgon är det fem liter som gäller...

Jisses, varför så mycket? :Virro

Isaksson
2008-03-17, 19:42
Jisses, varför så mycket? :Virro

Hehe, och det blir mer endnu - kommer toppa på cirka 12 liter till sist *spy*

Flera BB/fitness atleter gör en uttömning innan de ställer sig på scenen, för att tömma kroppen så mkt som möjligt på vatten och på så sätt se ännu mer deffad ut. I korta ord går det ut på att lura två av kroppen vätskebalancerande hormon att tro man ska innehålla mer vatten än man egentligen gör, för att plötsligt chocka dem totalt i motsatt riktning.

Men nu ser du ut att vara i så pass god tid i din form, att jag tror du kommer kunna klara dig utan en sådan till SM :)

Endura
2008-03-17, 22:02
Hehe, och det blir mer endnu - kommer toppa på cirka 12 liter till sist *spy*

Flera BB/fitness atleter gör en uttömning innan de ställer sig på scenen, för att tömma kroppen så mkt som möjligt på vatten och på så sätt se ännu mer deffad ut. I korta ord går det ut på att lura två av kroppen vätskebalancerande hormon att tro man ska innehålla mer vatten än man egentligen gör, för att plötsligt chocka dem totalt i motsatt riktning.

Men nu ser du ut att vara i så pass god tid i din form, att jag tror du kommer kunna klara dig utan en sådan till SM :)

Hehe, jag är väl bara lyckligt naiv nog att tro att det går att nå en hård kropp genom en bra upplagd diet :)
Har ett ganska känsligt tarmsystem i förväg och vill inte riskera att liknande "tricks" med kroppen i slutändan bara gör att jag inte har nån ork när väl prestationsögonblicket kommer...
Gissar att man kan "leka" mer med såna marginella tricks när man "bara" ska stå och spänna sig...

Låter extremt jobbigt iaf, och nånstans ringer en klocka om att du kanske riskerar att i samma veva tömma kroppen på alla mineraler och vitaminer med allt vatten, men vad vet jag... får önska dig lycka till då! :)

Isaksson
2008-03-17, 22:18
Hehe, jag är väl bara lyckligt naiv nog att tro att det går att nå en hård kropp genom en bra upplagd diet :)
Har ett ganska känsligt tarmsystem i förväg och vill inte riskera att liknande "tricks" med kroppen i slutändan bara gör att jag inte har nån ork när väl prestationsögonblicket kommer...
Gissar att man kan "leka" mer med såna marginella tricks när man "bara" ska stå och spänna sig...

Låter extremt jobbigt iaf, och nånstans ringer en klocka om att du kanske riskerar att i samma veva tömma kroppen på alla mineraler och vitaminer med allt vatten, men vad vet jag... får önska dig lycka till då! :)

Man kan absolut klara sig på bara diet - det kräver bara att man är i superform redan cirka två veckor innan tävling :) En uttömning kan liksom tillåta att du "bara" är i megaform sista veckan och så skalar du resten bort på det där sättet. Och i och med att vätske mängden bara är riktigt extrem de sista tre till fem dagarna, behöver man inte vara så orolig för mineralerna :)

Här är t ex en jag känner från Odense, som till senaste tävlingen nöjde sig med att bara vara i tillräcklig god form och skippa uttömningen: (och hon ser inte tråkig ut...)

47587

Isaksson
2008-03-17, 23:04
Burrrrr!!! Det var verkligen SVINKALLT att gå hem från jobbet idag:( Egentligen var det fint väder, men jag hade helt fel skor och byxor på, så jag var fullständig frusen till is när jag kom hem. Skulle ha gått förbi KSK och kollat in deras lokaler, men gick raka vägen hem istället. Det får bli imorgon.

Har denna vecka skruvat upp för kalorierna på Getting shredded, så landar nu på cirka 1400kcal om dagen.

Dagens kost har varit sådan:
Frukost
125 gräddost
10 st chlorella
burner tab
beta alanin

Lunch
450g stuvad spenat
170g oxinnanlår
burner tab
beta alanin

Mellanmål
25g fruktstång med dadlar, russin och jordisar
burner tab

Kvällsmat
120g hemgjord pizzasallad
400g gryta på potatis, oxbringa, bacon, tomat och grädde
multivitamin
C-vitamin
Magnesium

Jag är dålig att hålla proteinerna så mkt nere i förhållande till fettet - älskar kött!!! *drool* Men jag blir långsamt bättre.

I morgon står Smolov, skuldra och lite hamstrings på menyen

God natt!

Isaksson
2008-03-18, 17:31
Morgoncardio
PW 6 km (tog en evighet p g a ishalkan...)

Aerobic och body toning
Undervisning 2 timmar

Cardio
PW 6,5 km

Styrketräning i FDK Nørrebro
Ett stort center med mycket av allt, men det har så många medlemmar, att det alltid är kö ändå... Idag var jag dock tidigt i gymmet, så hann igenom mitt pass utan att vänta specielt mkt :)

Uppvärmning
Komplex: BBcurl/Yates row/Front squat/Stöt 3x5@25 kg

Bänkpress
8 @ 25 kg
4 @ 40 kg
4 @ 40 kg
4 @ 40 kg
4 @ 40 kg
4 @ 40 kg
4 @ 40 kg
4 @ 40 kg
4 @ 40 kg

Chest supp one arm row
12 @ 60 kg
12 @ 60 kg
12 @ 60 kg
15 @ 55 kg

Stående "mås"
10 @ 7 kg
10 @ 7 kg
10 @ 6 kg
10 @ 6 kg

Lateral DB raises
12 @ 9 kg
12 @ 9 kg
10 @ 10 kg
10 @ 10 kg

Sittande DB skulderpress
10 @ 10 kg
10 @ 11 kg
10 @ 12 kg
9 @ 13 kg
totalt utsåld på den sista...

Det var dagens träning :) Nu ska jag göra mig ett mini spa hemma i badkaret och dega resten av kvällen med min fysiologibok. Snart påsklov!!! :hbang:

Isaksson
2008-03-19, 21:28
Inte mycket action i dag inte... Sista dagen på jobbet innan lov, så jag fick inte mycket gjort - he he... Dagens motion har enbart bestått av 12 km PW och undervisning 1,5 timme Pump och Core. Gick förbi KSK för att höra om medlemsskap och ska pröva stället nästa fredag. Kunde bara vara så nice att ha ett ställe man kan träna bänkpress på ordentligt - ingenting slår ER racks!! :hbang:

Endura
2008-03-19, 22:31
Inte mycket action i dag inte... Sista dagen på jobbet innan lov, så jag fick inte mycket gjort - he he... Dagens motion har enbart bestått av 12 km PW och undervisning 1,5 timme Pump och Core. Gick förbi KSK för att höra om medlemsskap och ska pröva stället nästa fredag. Kunde bara vara så nice att ha ett ställe man kan träna bänkpress på ordentligt - ingenting slår ER racks!! :hbang:

Tyckte annars det lät som mer än de flesta gör på en dag ;)

Glad påsk förresten!

Isaksson
2008-03-21, 15:44
Tyckte annars det lät som mer än de flesta gör på en dag ;)

Glad påsk förresten!

Hehe, var nog mest för att jag hade planerat en löprunda också, men som inte blev till något :em:

Tänkt jag ska försöka skruva upp lite för cardion här i påsken med ett par spinningtimmar och lite löpning - kunde vara kul att få ordning på flåset igen.

Glad påsk till dig också! :)

Isaksson
2008-03-22, 13:29
I dag har jag så långt hunnit springa en runda på 5,6 km. Startade första halvan med halvlugn jogg och så intervaller till sist. Tog i allt cirka 30 minuter. Kondisen är inte den bästa, men inte så sorglig som jag först väntat mig :)

Nu ska jag bara käka lite och duscha, innan det är dags för påskbord.

Krampus
2008-03-22, 13:31
Hejja Danmark. :)

Ryska_raketen
2008-03-22, 13:32
Hejja Danmark. :)

Jaaaa!! Hejja skåne!!

Krampus
2008-03-22, 13:35
Jaaaa!! Hejja skåne!!

Käften på dig Gudrun. :)

Ryska_raketen
2008-03-22, 13:38
Käften på dig Gudrun. :)

Okey Glenn :)

Isaksson
2008-03-22, 22:08
Hejja Danmark. :)

Hejja Danmark :cool:
47666

;)

Isaksson
2008-03-23, 08:41
Har nu klarat mig cirka halvvägs igenom uttömningen - är i dag uppe på 9 liter vätska och nu börjar det kännas lite hårt att få ner allt varje dag *spy*

Vikten har också börjat krypa uppåt nu, så det verkar som jag åtminstone binder vätskan som jag ska. Morgonvikt i dag: 70,4 kg (+0,4kg)

Extremt nice väder här i dag, så jag tror jag snörar på mig löparskorna igen :)

Glad påsk!

Isaksson
2008-03-23, 19:54
Dagens träning har bestått i en löprunda (puha, jag är verkligen i dålig löparform! *cry* ) på 6,2 km.

Härefer en omgång styrketräning, innan vi skulle iväg på påskbord.

Bänkpress
10 @ 25 kg
3 @ 40 kg
3 @ 42,5 kg
3 @ 42,5 kg
3 @ 42,5 kg
3 @ 42,5 kg
3 @ 42,5 kg
3 @ 42,5 kg
3 @ 42,5 kg
3 @ 42,5 kg
3 @ 42,5 kg
3 @ 42,5 kg

One leg legpress
10 @ 150 kg
10 @ 150 kg
8 @ 170 kg
8 @ 170 kg

Romanian DL
10 @ 60 kg
10 @ 60 kg
8 @ 65 kg
8 @ 65 kg

Band assist PU
4x4 st

Og det var det hele - nu ska jag sätta mig och öva Pump koreografi till i morgon - nytt program sedan i torsdags och jag kan bara hälften ännu...

Isaksson
2008-03-24, 14:44
Så är det inte många dagar kvar på uttömningen - onsdag är sista dag med all denna extrema mängd vätska.

Idag ska jag ha 10 liter ner och har bara nått fram till min tredje, så jag må sätta farten upp!!

Träningen idag:

Morgoncardio
PW 60 minuter

Pump och aerobics
Undervisning 2 timmar

Cardio
PW 60 minuter

Find väder i dag! Snö och allt, det är så fint :)

Isaksson
2008-03-25, 18:24
Morgencardio
PW 6 km

Aerobics og stram op
Undervisning 2 timer

Smolov dag 5

Cardio
PW 6 km

Bänkpress
8 @ 30 kg
6 @ 37,5 kg
6 @ 37,5 kg
6 @ 37,5 kg
6 @ 37,5 kg
6 @ 37,5 kg
6 @ 37,5 kg

One arm pull down maskine
12 @ 40 kg
12 @ 40 kg
8 @ 50 kg
8 @ 50 kg

Bamse
12 @ 15 kg
10 @ 17,5 kg
10 @ 17,5 kg
8 @ 21 kg
8 @ 21 kg

Latsdrag
8 @ 40 kg
8 @ 40 kg
8 @ 40 kg
8 @ 40 kg

DB pullover
12 @ 14 kg
10 @ 18 kg
10 @ 18 kg
10 @ 18 kg

Kabel snatch
12 @ 3,75 kg
12 @ 3,75 kg

Mega DOMS i överkroppen efter träningen i söndags. Nice att märka där finns muskler kvar i rygg och axlar :) Vädret idag har varit extremt trevligt! Riktig kall, klar vinterdag.

Har sex liter kvar att hälla ner i dag - känner mig verkligen bloated nu *spy* Vikten ligger nu också nästan 1,5kg över det jag startade med. I morgon försvinner ALLT salt från maten och MINIMALT med carbs *popcorn*

Isaksson
2008-03-26, 20:57
Onsdagarna blir ofta lite softa - hade annars tänkt bänkpressa lite, men blev tvungen att stanna extra på jobbet.

Dagens träning:

PW 2x6km och undervisning i pump och core.
I morgon ska jag fotograferas till min hemsida, så bör nog se till att få skrubbat lite på min skabbiga kropp... :cool:

Isaksson
2008-03-27, 20:20
Lyckades bli OK "cut" på uttömningen och har i dag varit till fotografering. Det var himla kul, många bilder såg jag verkligen bara dum ut på! :Virro Ser fram emot när det hela är klart, hoppas det blir bra.

Annars har jag bara gått mina vanliga 12km och undervisat en timme body toning.

Isaksson
2008-03-28, 19:41
Morgoncardio
PW 6 km

Undervisning aerobics

Cardio
PW 6 km


Bänkpress
8 @ 20 kg
5 @ 40 kg
5 @ 40 kg
5 @ 40 kg
5 @ 40 kg
5 @ 40 kg
5 @ 40 kg
5 @ 40 kg

Speed pulls
5 @ 60 kg
5 @ 60 kg
5 @ 60 kg
5 @ 60 kg
5 @ 60 kg
5 @ 60 kg
5 @ 60 kg

Squat
5 @ 60 kg
5 @ 60 kg
5 @ 60 kg
5 @ 60 kg
5 @ 60 kg
5 @ 60 kg
5 @ 60 kg

BB rows
7 @ 60 kg
7 @ 60 kg
7 @ 60 kg
7 @ 60 kg
7 @ 60 kg

En ägta kuf insisterade på at köra imellan och skulle hela tiden snacka, snacka, snacka... Det kan vara trevligt nog när de snackar om något förnuftigt, men när de bara snackar skit, är det såååååå tröttande. Frf a när de ska berätta en massa saker som de "vet" men som är helt fel. När jag bad honom sätta ned stången efter sina squats, så jag kunde köra rows, kunde han inte forstå att jag skulle ro med stången - ro, det gör man ju på roergometern, tyckte han. "Jo, men nu vill jag gärna ro här" sade jag bara. Efter mitt första set rows och han igen skulle köra squats, kommer han fram och säger att det var ju ett bra sätt att träna armarna på. "Ja, men mest ryggen" säger jag. Han såg bara dumt på mig och sade så att man helt klart kan märka det i armarna också *screwy*

Så kör jag en omgång rows mer ocg så kommer han fram och säger att man annars kan köra den så den tar i benen också. "Man ska bara lägga ner den på golvet så man får tränat sina ben också". "Det är marklyft, inte rows" säger jag bara. "VA??" säger han bara och ser helt blank ut i huvudet. "MAARKLYFT" halvropar jag - tror inte jag gav det mest vänlige intrycket... "Nå, mark, ja" säger han och så går han iväg - total goof ball...

Isaksson
2008-03-31, 06:16
Helgen bjöd inte på specielt mycket träning - mest plugg. Ska ses med min handledare på lördag, så försökte läsa på så mycket som möjligt kring ämnet. Jag ska skriva om hur träningsintensiteten påverkar ratio mellan testosteron och kortisol. :)

Vikten har gått sakta ner, men har stått stilla i helgen. I dag vägde jag 69,0kg på morgonen. Har cirka nio veckor kvar på getting shredded - tror jag kör den fram till min födelsedag som ligger 26 maj och så byter jag därefter. Den fungerar fint, har inte så mycket hunger og tycker jag är förhållandevis lite påverkad under min träning.

Isaksson
2008-04-01, 07:52
Morgoncardio
PW 6 km

Pump undervisning 55 minuter

Cardio
PW 6 km

Smolov med Poul i Nørrebrohallen

Bänkpress
8 @ 20 kg
4 @ 40 kg
4 @ 42,5 kg
4 @ 42,5 kg
4 @ 42,5 kg
4 @ 42,5 kg
4 @ 42,5 kg
4 @ 42,5 kg
4 @ 42,5 kg
4 @ 42,5 kg

Smith skulderpress (exkl stång)
12 @ 10 kg
12 @ 10 kg
10 @ 15 kg
10 @ 15 kg

Spider bench WG row
10 @ 35 kg
10 @ 35 kg
10 @ 35 kg
10 @ 35 kg

Superset upright row/military press
10 @ 20 kg
10 @ 20 kg
10 @ 20 kg
8 @ 20 kg
8 @ 20 kg
8 @ 20 kg

Isaksson
2008-04-02, 06:53
1 april överlevde jag utan att bli lurad :) Ledningen på jobbet försökte lura oss med ett informationsmail som sade att p g a de stigande priserna på rengöringsmedel, skulle man börja spara på kloret i bassängerna. Därför skulle det bli förbjudet att simma mer än 100m per gång man var i badhuset.

Det var så totalt ologiskt, så inte så svårt att genomskåda, tyckte jag. Det roliga var att massor med folk köpte det och blev extremt upprörda och tyckte det var dåligt mot medlammarna :laugh:

Min träning bestod enbart av min undervisning - hade sagt ja till att hjälpa en väninnna som har pass i Bröndby, så det blev till en del:

Morgoncardio
PW 6 km

Aerobics och body toning
Undervisning 2 timmar

Cardio
PW 10 km ut till Bröndby

Pump och core
Undervisning 1 1/2 timme

Sedan sov jag bara väldigt gott... Ska undervisa pump i dag igen, så tror jag flyttar min styrketräning till i morgon för att få det mesta ut av det, och kör någon cardio som träning i stället.

Endura
2008-04-02, 10:37
Du känner inte att pump/toning-passen hämmar styrketräningen?

Jag tyckte alltid det var trist att antingen få träningsvärk till ett kommande styrkepass eller att ha vid instruerandet, iom att man alltid kör igenom hela kroppen på såna pass...

Isaksson
2008-04-03, 07:05
Du känner inte att pump/toning-passen hämmar styrketräningen?

Jag tyckte alltid det var trist att antingen få träningsvärk till ett kommande styrkepass eller att ha vid instruerandet, iom att man alltid kör igenom hela kroppen på såna pass...

Jo, jag kan ibland känna att pump blandar sig lite för mycket med min styrketräning. Body toning är inte fullt så farligt, det känns mest som om man smörjer lederna liksom :)

Men ska inte ha fler timmar fast på sommarskemat, eftersom det där börjar komma för tätt på tävling.

Isaksson
2008-04-03, 07:10
Nu kan man verkligen känna att våren är på väg! Nice! :) Det är nästan så varmt att man kan skippa jackan när man ska ut och powerwalka.

I går undervisade jag pump och core, som jag brukar om onsdagarna. Kunde klart märka i kroppen att jag kört tre pump pass i rad, så jag hoppade över min styrketräning i går och körde en puls timme i stället :)

I dag har jag nästan fridag - ska bara undervisa en timme body toning, sedan ska jag bara slappa.

Ska också träffas med killarna som gör min hemsida och få lära mig hur jag uppdaterar på egen hand. Gläder mig till att den kommer upp och kör! *popcorn*

cam
2008-04-03, 11:30
Kul med fler tjejer som tävlar, extra kul med byggning!

Rolig läsning där om kufen på gymmet, en del tror verkligen att de har stenkoll :laugh:

Får vi se någon nytagen bild då? *popcorn*

Isaksson
2008-04-03, 21:44
Morgoncardio
PW 6 km

body toning undervisning
1 timme

Cardio
PW 60 minutter

La Fit Grøndal med Poul

Bänkpress
8 @ 20 kg
3 @ 45 kg
3 @ 45 kg
3 @ 45 kg
3 @ 45 kg
3 @ 45 kg
3 @ 45 kg
3 @ 45 kg
3 @ 45 kg
3 @ 45 kg
3 @ 45 kg

Chest supp rows
8 @ 20 kg
7 @ 40 kg
7 @ 40 kg
7 @ 40 kg
7 @ 50 kg
7 @ 50 kg
Poul pumpade efteråt lös med allt for mycket vikt och med allt för många reps - god underhållning :laugh:

Bent over BB rows
5 @ 70 kg
5 @ 70 kg
5 @ 70 kg
5 @ 70 kg
5 @ 70 kg

Romanian DL
7 @ 65 kg
7 @ 67,5 kg
7 @ 67,5 kg
7 @ 67,5 kg
7 @ 67,5 kg

Superset GM/Push ups
10 @ 25 kg
10 @ 25 kg
10 @ 25 kg
10 @ 25 kg
10 @ mig
10 @ mig
10 @ mig
10 @ mig

Puh, det var tungt! Tog 1 timme och 40 minuter - drar alltid ut på tiden med de där långa pauserna i Smolov. Men rart att känna man jobbat hårt! *flex*

Var sedan förbi och fick lära mig hur jag kan lägga in text på min hemsida - så snart skulle den gärna vara klar! :)

Isaksson
2008-04-03, 21:55
Kul med fler tjejer som tävlar, extra kul med byggning!

Rolig läsning där om kufen på gymmet, en del tror verkligen att de har stenkoll :laugh:

Får vi se någon nytagen bild då? *popcorn*

Hej Cam och välkommen i loggen! :)
Ja, det finns så många tossar i gymvärlden - jag vet inte hur många gånger jag blivit rättad av folk i fitnesscenter när jag kör bänkpress med uppspänn. Det är fint nog att de kanske kommer och frågar (det typiska man hör överallt är ju trotts allt att man ska ha hela ryggen i när man bänkpressar), men man tänker att när man så börjar förklara varför man gör det, borde det väl låta som att man inte gör det för att man inte vet bättre? Men ändå fortsätter de att berätta jag nog bör låta bli ändå... god underhållning :)

Vi prövade att ta ett par bilder härom dagen på mitt lår och min triceps, men kunde inte riktigt hitta något bra ljus... (och att jag är en idiot till att posera hjälper nog inte :laugh: ) Men äsch... kan väl posta dem ändå:

48031

48032

48033

På benbilden ser det ut som jag inte har någon vadmuskel alls, hehe... men det är bara jag som vinklar det lite underligt.

Isaksson
2008-04-04, 16:02
Sjuk träningsvärk i hamstrings och trapz idag! T o m min baby-timme i dag var hård att undervisa :laugh:

Övrig träning:

Morgoncardio, 6 km PW
och eftermiddagscardio på samma sträcka

Ska nog se till att ta mig samman och gå en runda mer ikväll, men först ska jag läsa artiklar och förberede mig inför mötet med min handledare i morgon. :)

Trevlig helg!

Isaksson
2008-04-08, 06:10
Var i Sverige i helgen för att ses med min handledare till min uppsats. Fick lite tips till hur jag kan fortsätta min diet också :) Får se om jag verkligen kör BB till DM eller om jag inte nöjer mig med BF... Med tanke på att det är första gången jag ska så långt ner i fett, kan jag nog bli allt för sliten om jag försöker klara det redan i september OCH december... Ska tänka lite till.

Skippar helt min ätardag i en månad nu, då jag tycker det inte riktigt hänt så mycket eller i a f inte tillräckligt fort. Så får vi se om det inte kan bli lite fart på avfettandet :)

Isaksson
2008-04-09, 21:52
Body pump
SatsCore
Undervisning 1 1/2 timme

Vår centerkoordinator hade helt missat att ingen stod på vaktplanen för i dag och jag väcktes därför 3,5 timmar tidigare än jag tänkt av att en instruktör ringde och frågade om någon kom för att öppna snart... Fick hoppa i en taxi och missade därför morgonpromenaden... *grr* sjukt vad det gjode det svårt att vakna resten av dagen! Det är morgonpromenaden som gör att jag överlever!

Cardio
PW 60 minutter

Träning i Parken

Bänkpress
8 @ 30 kg
6 @ 40 kg
6 @ 40 kg
6 @ 40 kg
6 @ 40 kg
6 @ 40 kg
6 @ 40 kg

Squat
4 @ 40 kg
4 @ 40 kg
4 @ 40 kg
4 @ 40 kg
4 @ 60 kg
4 @ 60 kg
4 @ 60 kg
4 @ 60 kg

CG Latsdrag
10 @ 45 kg
10 @ 50 kg
8 @ 50 kg
8 @ 50 kg

Latsdrag
10 @ 45 kg
10 @ 45 kg
10 @ 45 kg
10 @ 45 kg

DB skulderpress
10 @ 12 kg
10 @ 12 kg
8 @ 14 kg
8 @ 14 kg

Chest supp high row
15 @ 25 kg
15 @ 30 kg
12 @ 35 kg
12 @ 40 kg

Bonus cardio
För att kompensera för den missade morgonpromenixen, var jag med på en timme basic aerobic istället :)

Isaksson
2008-04-20, 00:11
Har haft sjukt ont i nacken hela förra veckan - helt förfärligt, det var inte mycket jag kunde göra. Kiropraktorn jag var hos sade att det var lite som en slags stukning i nacken, som gjorde att min trapz spände upp enormt hårt för att stabilisera. Jag kunde inte göra någonting hela förra måndagen - låg bara still och tittade upp i taket.:(

Nu är det som tur är MYCKET bättre, men det gör fortfarande lite ont. Prövade träning för första gången i dag sedan förra veckan. Det kändes inte alls så illa, men det blir ingen tung styrketräning förrän nästa vecka igen.