handdator

Visa fullständig version : Är du less på Melodifestivalen?


Allan
2008-03-15, 17:18
En tråd för alla oss som tycker att saker helt har tappat proportioner. Deltagarna följs som om de vore idrottsmän, som om de faktiskt ska prestera något. Bevakningen kan närmast jämföras med OS, och ursäkter och vinnartips presenteras helt okritiskt. Det är dags att säga: Nu räcker det!!!!

Allan
2008-03-15, 17:20
Dessutom - ja, jag är utled på den här cirkusen, Sälj konceptet till Tv3 så får de ta död på det

shut teh face
2008-03-15, 17:22
Eftersom folket där sjunger sämre än Magnus på lokala rockbaren, så ja. Det räcker nu för helvete!

melancoolio
2008-03-15, 17:22
Jag blir inte less på saker som jag inte ser eller bryr mig om.

Hades
2008-03-15, 17:24
Har knappt märkt av det.

Yes
2008-03-15, 17:25
Melodifestivalen berör mig knappt alls.

bear.flowertwig
2008-03-15, 17:25
Det är hysteri för hysterins skull känns det som. Och det är ju inte så att man haussar nånting som faktiskt ÄR fantastiskt... Ganska medelmåttliga låtar av ganska medmåttliga artister.

Dessutom kan man inte värja sig emot det om man inte ska stanna hemma/låta bli att läsa tidningen/se på tv/lyssna på radio/surfa på intrernet.

joriice
2008-03-15, 17:26
Nej, det är kul, det ända jag stör mig på i år är ALLA bidrag, och Björn Gustavsson. Hypen osv. Men annars är det trevligt.

Allan
2008-03-15, 17:27
Jag blir inte less på saker som jag inte ser eller bryr mig om.

Har knappt märkt av det.

Hur gör man då? Jag läser kvällspress enbart under hot om våld men det väller fram överallt,,,

Yankeee
2008-03-15, 17:27
Bryr mig inte om skräpet. Underhållning på ungefär samma nivå som aftonbladet och veckans nu.

MasterChief
2008-03-15, 17:28
Ja, ner med eländet. Varför i helvete ska folk få ha trevligt över lättsamma saker? Skicka dem till saltgruvorna när revolutionen kommer.

maaherra
2008-03-15, 17:29
En sak att fundera på att för att höja underhållningsvärdet och kvalitén på programmet är att börja ha med lite musik.

Lasse Kongo
2008-03-15, 17:30
Nix, inte det minsta trött på det, för mig är melodifestivalen något riktigt mysigt och trevligt som man tillbringar med familjen/nära kära/polare etc, och har varit så sedan man var liten.

Dock tycker jag alla dessa deltävlingar är meningslösa, men det är ju inte svårare än att jag bara ser finalen, idag alltså, så är allt precis som förr.

Melodifestivalen förknippar jag med glädje och familj (god mat och chips :D ) och det tänker jag fortsätta med.

Yes
2008-03-15, 17:31
Hur gör man då? Jag läser kvällspress enbart under hot om våld men det väller fram överallt,,,
Vart väller det fram någonstans då?

För egen del har jag väl bläddrat förbi dessa sidor i dagstidningarna, hört det nämnas på jobbet några gånger och sett ett par trådar om det här på Kolo. TV kollar jag inte på.

Tenzu
2008-03-15, 17:39
Ignorar som vanligt all rapportering kring Svensk underhållnings-TV så märker ingen större skillnad.
Melodifestival, så ska det låta, let's dance.. och allt vad det heter är samma vämjeliga sörja

Carolinew
2008-03-15, 17:39
har inte sett en sekund av det programmet. Slutade se det för flera årsedan.

MasterChief
2008-03-15, 17:43
Måste nog säga att jag är lite partisk eftersom jag jobbat med Melodifestivalen i några år :-/

För egentligen gillar jag ju mest Bach och dödsmetall. Men melodifestivalen har liksom krupit in under mitt skinn eftersom man levt med det så nära.

I övrigt är jag ju rätt pretto och hatar alla superduperprogram såsom Lets Dance osv.

Srednq
2008-03-15, 17:50
om dom får in 1000-tals bidrag (läst nånstans), och detta är det bästa som plockats ut nu, så undrar jag hur kassa dom andra minst 950 bidragen var.

det har gått för långt nu. 6 veckor på tv, var och varannan dag på tv, radio och tidningar, och sen 6 månader när dom spelar dessa låtarna flera gånger dagligen på radio.

och inte nog med det. dom andra tv-kanalerna viker sig direkt och visar repriser och div filmer som dom visat flera gånger tidigare för att dom inte tycker det är lönt att konkurrera med svt.

sen för att "krydda" det hela plockar man in en komiker som drar halvkassa skämt och blir "världskänd i hela sverige" och div annan finkultur.

det hade varit intressant att få veta hur mycket av mina licens- och skatte(?)pengar som går till detta spektaklet. med tanke på att danmark sa för några år sen att vinner vi i år igen har vi inte råd att ha tävlingen nästa år.

Shajjn
2008-03-15, 17:52
Nej, det är kul, det ända jag stör mig på i år är ALLA bidrag, och Björn Gustavsson. Hypen osv. Men annars är det trevligt.

Det du nämner nu är ju melodifestivalen. Det är kombinationen skitdåliga bidrag och hypen, som gör att melodifestivalen är så förbannat kasst.

Jag hade inte saknat Melodifestivalen, ifall den slutade existera.

Yes
2008-03-15, 18:31
Måste nog säga att jag är lite partisk eftersom jag jobbat med Melodifestivalen i några år :-/

Du upphör aldrig att förvåna. Bach, dödsmetall och melodifestivalen - vad kommer härnäst? :D

Fast jag håller förstås med dig. Orka grina över att folk har roligt åt lättsam underhållning.

Efter Mat-Tinas rumpchock överväger jag annars att börja kolla på Let's Dance.

Semiramis
2008-03-15, 18:31
ja - och jag har aldrig ens tittat!

MasterChief
2008-03-15, 18:34
Du upphör aldrig att förvåna. Bach, dödsmetall och melodifestivalen - vad kommer härnäst? :D



Jag var inte manusförfattare eller så... Jag var projektekonom (den där torra som höll i alla siffror). :D

Nu jobbar jag med kossor. Riktiga sådana alltså.

DaGoose
2008-03-15, 18:46
Jag blir inte less på saker som jag inte ser eller bryr mig om.

Samma här men lite tråkigt att man inte ska kunna läsa en dagstidning utan att bombas av information om melodifestivalen. Sen, det eviga mysteriet, vad är det som gör så att folk ser på skiten? De flesta som följer cirkusen erkänner ju själva att bidragen är i snitt urusla. Om man tycker det är spännande med "tävlingsprogram" finns väl andra alternativ?

JustinCredible
2008-03-15, 18:50
Svårt att lessna på något man varken följer eller bryr sig om. Så nej.

Det enda jag kollat på är Sibel, Amy Diamond och Christer Sjögren. Christer ser jag bara för att han är så fullkomligt frånvarande i huvudet. Som om han inte vet vem han är eller vad han håller på med.

n1tro
2008-03-15, 18:51
vet ärligt talat inte ens vad melodifestivalen/schlager/schalger EM whatever är för nåt öht..

melancoolio
2008-03-15, 18:54
Hur gör man då? Jag läser kvällspress enbart under hot om våld men det väller fram överallt,,,

Kul att du läser kvällspress bara undet hot. Du verkar ha ett kul liv.

melancoolio
2008-03-15, 18:58
Kul att du läser kvällspress bara undet hot. Du verkar ha ett kul liv.

Originally Posted by Allan View Post
Hur gör man då? Jag läser kvällspress enbart under hot om våld men det väller fram överallt,,,

Svar på din fråga hur man gör! Man läser det man finner intressant. Svårare är det inte.

Popcorn overload här. Engergikick. TrööööÖÖÖöööckkkk

Tolkia
2008-03-15, 19:02
Avgjort inte mer less än jag är på OS, Hockey-VM, Fotbolls-VM etc. när det är på tapeten.

Eldhroka
2008-03-15, 19:04
nej jag är inte less.

Tycker faktiskt att det är rätt kul.

Olof
2008-03-15, 19:10
Jag är irriterad på hur mycket uppmärksamhet som cirkusen får i media på bekostnad av viktigare händelser.

Tolkia
2008-03-15, 19:12
Jag är irriterad på hur mycket uppmärksamhet som cirkusen får i media på bekostnad av viktigare händelser.
Just det argumentet applicerar jag gärna på t.ex. Fotbolls-VM. :D

Trance
2008-03-15, 19:14
Just det argumentet applicerar jag gärna på t.ex. Fotbolls-VM. :D

Så du är trots allt irriterad på melodifestivalen? Eftersom du var lika irriterad på båda.

stridis
2008-03-15, 19:33
Avgjort inte mer less än jag är på OS, Hockey-VM, Fotbolls-VM etc. när det är på tapeten.

Hädelse, ssshssshshs.

Guybrush
2008-03-15, 19:52
Nej, jag tycker att det är ganska kul. Kvällspressen kan man låta bli att läsa.

Jag ska titta på det ikväll...

...och det skall säkert Allan också.

tjabon
2008-03-15, 23:05
Förr i tiden var det EN melodifestival.
Det var en kul happening med lite hype veckan innan ungefär.

Nu idag är det deltävling 1,2, sju och femtielva. Kvartsfinaler,
losers bracket och fan vet vad.

Det känns ungefär som när man var liten och var tvungen att
vara trevlig hela kvällen på släktträffen......*slap*

larkan
2008-03-15, 23:09
Läs inte skvallerblaskor och kolla på film istället för att se på melodifestivalen, där är problemet löst:D

Edit: Eller är melodifestivalen som julafton med kalle anka för er eller? Eftersome 80% av alla medelsvensson kollar på de, och där är inte min familj med iallafall:D

747
2008-03-15, 23:13
Konstigt att det är dålig musik när själva grejen är att ta ut den låt som folket tycker är bäst. Säger väl sig själv att man inte hamnar långt ute på kanten när man ska ta fram något som så många som möjligt gillar. Musiken på kommersiella radiokanaler är ju inte direkt bättre.

pragmatist
2008-03-15, 23:16
Melodifestivalen är det enda jag ser på SVT utom nyheterna och Agenda. Och Antikrundan.

Absinteh
2008-03-15, 23:19
Det tammefan Djävulens intåg i etern!

larkan
2008-03-15, 23:22
Melodifestivalen är det enda jag ser på SVT utom nyheterna och Agenda. Och Antikrundan.

Hur gammal är du egentligen? Sorry ifall du tar åt dig, men dom sakerna du rabblade upp är vad pensionärer brukar snacka om i bastun;)

Absinteh
2008-03-15, 23:31
Agenda och Antikrundan är pra grejjer.
Larkan hur många husvagnar äger du egentligen? Att inte se på SVT är saker som .....

Shajjn
2008-03-15, 23:34
Nu idag är det deltävling 1,2, sju och femtielva. Kvartsfinaler,
losers bracket och fan vet vad

Shit, exakt som Elitserien.

Yes
2008-03-16, 00:36
Jag var inte manusförfattare eller så... Jag var projektekonom (den där torra som höll i alla siffror). :D

Nu jobbar jag med kossor. Riktiga sådana alltså.
Var jobbet som projektekonom för melodifestivalen så tungt att du bestämde dig för att bli bonde istället? Jag kan på sätt och vis förstå det, finns ju kossor som är smartare än en del människor man stött på. :D

tjabon
2008-03-16, 00:46
Hur gammal är du egentligen? Sorry ifall du tar åt dig, men dom sakerna du rabblade upp är vad pensionärer brukar snacka om i bastun;)

Och du sitter klistrad vid apparaten varje gång dom visar
Hasses brorsas låtsassyrras kompis, eller ???.......:D

Jacksatan
2008-03-16, 00:57
Med tanke på hur många som ser på det och röstar så är väl bevakningen i linje med det. Jag får nog hålla med dig här; det är för mkt.

Tomten
2008-03-16, 01:06
Jag ser i regel inte på svensk television och när tidningarna rapporterar om melodifestivalen, så är jag snabb på bläddra vidare till nästa sida.

Jag låtsas helt enkelt att jag är döv och blind.

PowPow
2008-03-16, 12:37
Jag tycker det är hur kul som helst, fast jag brukar inte bry mig mer än just när jag ser det. Har kollat SVT:s hemsida en gång inför finalen bara. När det skrivits om det i dagstidningarna har jag inte läst mer än rubrik och kanske ingress, och det har aldrig tilltalat mig tillräckligt mycket för att jag ska fortsätta läsa.

Sen förstår jag inte hur folk kan bli så upprörda. Saker man inte uppskattar behöver man ju faktiskt inte befatta sig med. Utveckla lite tunnelseende, ffs :D

hultman
2008-03-16, 13:30
Jag varken läser skvallerpressen eller tittar på TV, men visst fan räcker det. Det räcker så in i helvete. Så länge jag inte betalar för det så håller jag mig dock lugn, förutsatt att ingen nämner melodifestivalen på ett avstånd under 5 meter.

Solros
2008-03-16, 14:42
Slog över trettio sekunder igår och såg bröderna Bronett stå och synkdansa till en melodi hämtad från Scissor Sisters, det täckte mitt schlagerbehov för resten av livet.

Bara inte Sverige vinner hela tävlingen, då kommer det vara nonstopschlager-backtoback action året runt.

Gustaven
2008-03-16, 17:34
Haha min kärlek för allan har precis stigit ytterligarte några nivåer... läser så lite kvällspress jag kan men fick en länk skickad till mig igår där det stod en hel artikel om nått nagelsmycke som linda slagit av charlotte (enda namn jag kan) det bästa var upplösningen på artikeln... "charlottes nagel klarade sig dock utan skador"...

tyvärr förstår jag inte vad som är så bra med det att ska bli så "hypat" och omskrivet... förstår de som anser samma sak om fotbolls VM OS osv. men där förstår jag personligen dock intresset bättre :D

Timme
2008-03-16, 18:15
Slog över trettio sekunder igår och såg bröderna Bronett stå och synkdansa till en melodi hämtad från Scissor Sisters, det täckte mitt schlagerbehov för resten av livet.

Bara inte Sverige vinner hela tävlingen, då kommer det vara nonstopschlager-backtoback action året runt.

Inte en chans att sverige kommer vinna igen. Förra gången Charlotte var med så vann hon men jag tror inte hon vinner igen.

Nej, jag hejar på Irland!
-kNloytljOo

Gustaven
2008-03-16, 18:17
fick artikeln från ännu en schlagerälskande vän...
vill utfärda en varning för de som liksom jag retar upp sig över sånn här journalistik och har dåligt hjärta...
http://www.expressen.se/noje/melodifestivalen/1.1086840/linda-bengtzing-slog-av-perrellis-nagelkedja

Tricklev
2008-03-16, 18:42
+1 På det som Tolkia sa, lika trött på det som på Fotboll, Hockey, mm o liknande skit som tar upp en oerhört plats på Tv, Radio och Tv.

kalleko
2008-03-16, 18:47
I min mening är hela Melodifestivalen-prylen en fet svågerpolitiksröra. Östeuropa vinner i Eurovision - och Carola, Perelli eller någon annan översminkad fyrtioplussare (som går under täcknamnet "Schlagerdrottning") skickas vidare från Sverige. Tittarsiffrorna går i taket och SVT:s producenter ler. Varje omröstning innebär ett nytt rekord och nya fantastiska pengasummor för Rädda Barnen.

Idag är det bara snacket mellan uppträdanden som gör det värt att se på Melodifestivalen: Komiker Björn och programledare Luke ägde Melodifestivalen 2008. Perelli vann, helt väntat - och något gammalt Sovjetland vinner Eurovision, helt väntat.

Tricklev
2008-03-16, 18:49
Vem är denna Luke, var Lucky Luke med igår?

Förövrigt sög Björn igår, han hade ju inga skämt, beatbox idén var väll hyffsad men värdelöst genomfört, och dansen i slutet var ju inget i stort sätt inget skämt, en dålig dans är inte kul.

kalleko
2008-03-16, 18:52
Nej, jag talar om Luke Skywalker.

Sofia4_4
2008-03-16, 19:06
Jag är skitless. Jag måste springa fort och byta kanal så fort det börjar reklam för Melodifestivalen. Jag klarar inte av att lyssna en sekund på de töntarna. Varför kan man inte tävla med riktig musik för?
Som tur är har schlagerpassen på gymmet, typ spinning, separerats, så man vet att man inte kommer att bli utsatt för det här helt ovetande. Jag kommer ihåg att tidigare år har man kört låtarna på gymmet. Jag hoppas att detta inte händer i år.
Förutom det så bryr jag mig inte så mycket om Melodifestivalen, jag undviker SVT så mycket som möjligt och då är det lungt.

Troll
2008-03-16, 23:38
En massa bidrag med skitlåtar och folk som inte kan sjunga!!! :furious:

Enda undantaget i år var Sanna Nielsen. (och så vann hon inte!!) *gah!* Melodifestivalen är ett stort skämt!



Vet faktiskt inte varför jag tittar?!.. :smash: (ska nog sluta med det nu).. . :banned


Edit:Sibel kan också sjunga men hade inte lika bra låt.

kalleko
2008-03-17, 00:21
Enda undantaget i år var Sanna Nielsen. (och så vann hon inte!!) *gah!* Melodifestivalen är ett stort skämt!

Sanna Nielsen är precis som Magnus Carlsson: Har varit med för många gånger för att kännas fräsch. Hon kommer att delta minst sju gånger till men kommer aldrig vinna finalen.