handdator

Visa fullständig version : Nilsson - Bilder på mig!


Nilsson
2003-05-20, 18:32
Tjena! I början av 2002 fann jag min nya passion här i livet! Detta i samma veva som jag blev myndig, inte skulle jag vara en liten skit i resten av mitt liv :P

Ja, nu har det gått ett år och ett par månader, trots att man får mer och mer komplex verkar man ha växt lite iaf :) ca 78kg har blitt till runt 93 morgonvikt.
Postar lite bilder från min process:

Nilsson
2003-05-20, 18:33
Bilden till vänster är från Juni 2002, den till höger April. Väger 84 resp 93kg på bilderna.

Nilsson
2003-05-20, 18:35
Lille ryggen.

dude
2003-05-20, 18:36
ser bra ut.. bra utveckling :thumbup:

Nilsson
2003-05-20, 18:38
En på framsidan med: Hade kört bröst en halvtimme innan, så har faktiskt lite pump.

AciDBL00D
2003-05-20, 18:38
Måste säga att du har växt på ordentligt.
Fina tateringar...

Niclaaas
2003-05-20, 18:41
riktigt grym utveckling :thumbup:

Pretender
2003-05-20, 18:45
Väldigt imponerande!

Att du lyckats öka 15kg samtidigt som du lyckats bibehålla en låg bf% är respekt...helt klart.

//

Nilsson
2003-05-20, 18:46
Tackar :)
Lite stats då kanske:
19år
Morgonvikt 93kg typ.
Längd 186-187cm.
Armarna släpar en del, mäter bara 40,5.
Midja: 88cm
Nacke 46cm
Underarm: 34,5
Runt bröstkorgen med flexade lats typ 125cm.
Låren lite under 65 :/

davve
2003-05-20, 18:47
ganska grym skillnad,
verkar ha ganska lågt bf med
:thumbup:

Nilsson
2003-05-20, 18:51
Okej, kan berätta lite om min träning då. Jag har aldrig följt något schema. Jag har kört det som jag kännt för hela tiden, om en muskel är trött eller inte återhämtat har jag flyttat runt. Har tränat ca 5ggr i veckan. Ibland, som i Oktober, vilade jag 2dagar. Jag tränade asså 29dagar på en månad, åt som en gris, aldrig ökat så bra.
Med risk för överträning. Docxk tror jag att du får träna extremt för att blir övertränad, jag tror snarare på att man äter för lite..

Har aldrig vägt min mat eller räknat calorier, ätit precis vad jag kännt för, vilket innebär många pizzor, godis och cola :P Jag och bror min lägger inte på oss så mkt fett. Jag har bara sett till att äta mkt helt enkelt.

Nu har ökningarna börjat stagnera, så ska sluta med att träna 5ggr/vecka och köra varannan dag ett tag med nästan uteslutande basövningar.

Tillskott jag använder just nu: ALA+kreatin+glycerol Självklart proteintillskott med.

Jon2
2003-05-20, 19:12
Ja det var faktiskt väldigt stor skildnad på bilderna Grattis!

Oskis
2003-05-20, 19:26
Shit ruskigt stor skillnad lagt på dig så mycket muskel med det lille fettet :cheers:

maximuscle
2003-05-20, 21:15
tränar du i sthlm...?


riktigt bra med ökningar med tanke på den korta tröäningsperioden....!!!:kickass:


MVH

Nilsson
2003-05-20, 21:20
Tjena alla glada!
Tack ska ni ha för alla snälla ord!
Maxi: Jag bor och tränar i Göteborg.

maximuscle
2003-05-20, 21:50
ok....du var lik en snubbe som tränar på mitt gym...därför tänkte jag om det var du...men det var ju fel stad....


MVH

spas
2003-05-20, 23:03
jätte ökningar gj

goa_killen
2003-05-20, 23:20
du har växt som fan juh!!!
Inte dåligt aså me tanke på att du bara tränat stax över 1år..

Vad är hemligheten?

Vilket gym tränar du på i götebrog?


:hbang:

Nilsson
2003-05-20, 23:27
Originally posted by goa_killen
du har växt som fan juh!!!
Inte dåligt aså me tanke på att du bara tränat stax över 1år..

Vad är hemligheten?

Vilket gym tränar du på i götebrog?


:hbang:

Hemligheten?? Har en kamera som tar bilder så man ser stor ut :D
Nä, hemligheten heter mkt mat, hård träning, lite hårdare träning, lite mer mat. Kanske ett kryddmått gener och lite ALA.
Just ja, tränar iaf på hisingen :)

d3lez
2003-05-20, 23:29
Förbannat vackert :thumbup:

Wilson
2003-05-20, 23:36
En hej dundrans utveckling :cheers:

AnderssoN
2003-05-21, 07:51
Bra resultat! Ryggen, axlarna och brösten har utvecklats kanonbra. Det är väl bara armarna som släpar, men det vet du om.

Munter
2003-05-21, 08:31
Snyggt jobbat, herr Nilsson. Mycket fin ökning på ryggvidden!

shirunai
2003-05-21, 10:46
skulle säga enormt mycket gener det där. De flesta klarar inte att träna så ofta.

GhostFace
2003-05-21, 10:53
Hårt jobbat förtjänar beröm !

:thumbup:

Wilson
2003-05-21, 11:52
Tittar man på dina första bilder, ser man att du inte var helt spinking från början. Alltså verkar du inte ha varit helt otränad innan du började.

jenan546
2003-05-21, 12:06
Originally posted by Wilson
Tittar man på dina första bilder, ser man att du inte var helt spinking från början. Alltså verkar du inte ha varit helt otränad innan du började.

Haha, jag håller inte med, på första bilden är han ju en räka med låg fettprocent.

Ruskigt bra jobbat på så kort tid :thumbup: Där ser man vad hormonhalten hos yngre kan åstadkomma ihop med hård träning.

:kickass:

Nilsson
2003-05-21, 15:46
Tack för alla snälla kommentarer!
Jag var deffinitivt inte stor innan jag börja träna, men dock starkast i klassen (doh!). Har tränat litetaido och liknande innan, så man var ganska seg och uthållig.

AnderssoN, jopp mycket medveten om att armarna släpar! Har iofs växt 5cm sedan Juni 2002, vilket jag anser okej? Att gå från 33cm till stockar tar ett par år, armarna är ofta det som släpar på seriösa nybörjare (läs: de som inte kör disco).

Jag har nyss lagt om mitt armträningsprogram, ska faktiskt testa Ages bicepsprogram :P:P

Wilson
2003-05-21, 17:25
vad går Ages program ut på?

cdjs
2003-05-21, 18:23
speciell "mat" du måste ha käkat!! ökningar på 15 kg (!) gör man oftast INTE på ett år ens me extrema gener..... :notme:

eller??

Niclaaas
2003-05-21, 18:31
Originally posted by cdjs
speciell "mat" du måste ha käkat!! ökningar på 15 kg (!) gör man oftast INTE på ett år ens me extrema gener..... :notme:

eller??


det där kommer nog bli ett uppskattat inlägg :rolleyes:

Nilsson
2003-05-21, 18:44
Originally posted by cdjs
speciell "mat" du måste ha käkat!! ökningar på 15 kg (!) gör man oftast INTE på ett år ens me extrema gener..... :notme:

eller??

Du vet inte hur jag tränar, du vet inte hur jag äter, du vet inte vilka lagliga tillskott jag äter, du vet inte hur mycket jag sover, du vet inte hur mycket jag tränar, du vet inget om mina anlag, du vet inte hur många fester jag tackat nej till, du vet nog ganska lite om vad din kropp är potent till, sist men inte minst vet du faktiskt väldigt lite om mina uppoffringar...

Att klasskamrater, föräldrar, syskon, vänner, lärare, rektorer mfl anklagat/frågat mig för doping är en sak... men du som tom tränar.. och tydligen har din åsikt klar... ja va fan ska man säga? Du har kanske ingen tro på sporten?? testa bridge, få personer dopar sig där...

Nilsson
2003-05-21, 18:45
Kan tillägga en sak, jag har ökat 15kg på 16månader, mao lite mindre än ett kilo i månaden. Första fyra månaderna gick jag upp 6kilo.. de 12senaste 9 kilo.. men tydligen är 750g/månad i viktökning omöjligt?


Wilson: Du kan läsa om det under denna länk: http://www.fredrikage.com/sv_8.htm

.ps. till alla tvilare säger jag: Testa att ta i på gymmet, och kanske äta en bit mat, jo det är sant! Det _är_ anabolt!!!! :booty: .ds.

Grahn
2003-05-21, 18:50
Kanske ska ta med i beräkningarna att han är 19 år och dels har lätt för att växa i den åldern och dessutom utvecklas muskulärt fortfarande. Sköter man kosten och sliter hund dessutom så blir det grymma resultat. 93kg på 187cm är heller inte extremt på ngt sätt.

Ser det inte som omöjligt alls, bra jobbat visserligen så gratulerar till framgångarna! :thumbup:

Chris
2003-05-21, 18:56
Nilsson stå på dig! Jag har själv ökat 20kg på två år, dels av träning men även för att jag fortfarande växer! Folk som anklagar en för doping är så jävla avundsjuka, så dom anklagar en för doping för att dom själva inte ser ut så.

Grymt jobb! :thumbup:

Nilsson
2003-05-21, 18:58
Originally posted by Grahn
Kanske ska ta med i beräkningarna att han är 19 år och dels har lätt för att växa i den åldern och dessutom utvecklas muskulärt fortfarande. Sköter man kosten och sliter hund dessutom så blir det grymma resultat. 93kg på 187cm är heller inte extremt på ngt sätt.

Ser det inte som omöjligt alls, bra jobbat visserligen så gratulerar till framgångarna! :thumbup:

Tack!! Du höjde mitt humör lite från dagens bottennotering!

Kan tillägga att jag pga av att jag har höga bilrubin-värden i levern sedan jag var liten gör leverprover då och då. Citerar läkaren: "du har mycket höga testonivåer för att vara tonåring" :D

Nilsson
2003-05-21, 19:02
Originally posted by Chris
Nilsson stå på dig! Jag har själv ökat 20kg på två år, dels av träning men även för att jag fortfarande växer! Folk som anklagar en för doping är så jävla avundsjuka, så dom anklagar en för doping för att dom själva inte ser ut så.

Grymt jobb! :thumbup:

Tack så mycket!! :)
Antar att avundsjukan som talar för vissa personer, kanske har de inte uppnått våra resultat trots prepp?? ;)
Vill tillägga att för varje månad så ökar iaf jag långsammare, tror att de nästkommande 16månaderna _INTE_ kommer att ge i närheten av samma viktökningar.. utan ökar jag 300-400g i månaden är jag nöjd och glad.

Till "tönten": Testa att ligg på 5g kreatin 6ggr om dagen, tillsammans med 10ml glycerol och 500mg ALA (till varje drink), samt snabba kolisar. Så ska du fan se vilka extrema viktökningar du kan göra på ett par veckor, visst, det mesta är vatten.. men om du kombinerar detta med att träna tills smärtan gör att du längtar hem till mamma... ja då kanske du märker att man kan bygga lite på en muskel eller två..

Nilsson
2003-05-21, 19:14
Bidde fel..

Wilson
2003-05-21, 19:43
när jag började träna kan jag ha vägt.. hmm tja knappt 40 kg kanske? :D jag VET! en fruktansvärt skamsen vikt.. men då var jag nog under 1.60 och klen som en kvast. Numera väger jag 61kg men ökar dock inte alls speciellt mycket i vikt.. om jag ens gör det

dude
2003-05-21, 19:51
käka 8000kcal om dagen så ökar du nog :D

Tomten
2003-05-21, 20:05
Jag tror det viktigaste från början är att äta ordentligt, och äta rätt, dvs få i sig mkt protein! Har själv tränat längre än nillsson, men är inte alls lika stor, och jag väger endå 98 kilo :cryout:

Visserligen så var hade jag sämre utgångsläge än nillsson när jag började träna, men hans resultat är utan tvekan imponerande.

Jag tror att jag fått i mig alldeles för mycket kolhydrater, och för lite protein, och därför har jag blivit fet, snarare än stark. Nu framöver ska jag nog börja käka mer protein och försöka att få i mig kolhydrater bara när kroppen behöver dom.

I slutänden så tror jag det handlar mycket om ekonomi om man lyckas eller misslyckas. Har man inte råd att lägga ner 3000 eller mer på kosttillskott och mat, så är det svårt att göra riktigt bra ökningar.

AnderssoN
2003-05-21, 20:11
Tror iofs de flesta har råd att äta tillräckligt för att bygga. Det handlar nog mer om gammal hederlig vilja och en stor portion diciplin.

I ärlighetens namn tror jag t o m de flesta skulle få lika bra resultat utan kosttillskott, bara de lärde sig att äta rätt.

Tomten
2003-05-21, 20:31
Jo, men det blir minst lika dyrt, och då måste dom köpa billig tonfisk eller pollock. Om dom dricker mycket mjölk så blir ju till och med lite billigare, men då måste man ju dricka flera liter om dagen. Nackdelen med att dricka mycket mjölk är ju att man får i sig så satans mycket kolhydrater, sen så tror jag inte magen pallar allt för många liter mjölk, även om man inte är så känslig för laktos.

Det är utan tvekan enklare att ta proteintillskott.

cdjs
2003-05-21, 20:57
HEY HEY HEY!!!! blev mycke där... tydligen uppskattas inte mitt lilla inlägg. Ledsen om jag gjorde någon upprörd! Förövrigt den där du drog med avundsjuka, nilsson e en klassiker och visst funkar den... man tar faktiskt åt sej mindre om man kan övertala sej själv om att den andra e avundsjuk på en! har själv provat den!!:D En annan grej, dina inlägg på Powerboard gör ju att en fundera lite.... resten förstår du nog själv nilsson!
Kul med lite humör här på kolozzeum, piggar alltid upp!

Lycka till me träningen även i fortsättningen nilsson!

Nilsson
2003-05-21, 21:07
cdjs: Mina inlägg på powerboard?? Förklara dig gärna lite är du snäll! Jag hänger på PB för att lära, bara för att jag är ren hitills är det inget som säger att jag alltid kommer att vara det?? Så bara för att man är member på en aas-liberal bräda så preppar man? Den var faktiskt ny.

Ponera att två killar ska köra sin förstakur vid 222års ålder.
Person 1: Kan inget om prepp, utan litar bara på sin polare att susta är bra skit. Kan inget om avslut, hur hans HTPA rubbas eller liknande.

Person2: Läst ett antal år om effekter och bieffekter.

Vem tror du får ut mest?
Inte sagt att jag ska kura för det, men om jag hade vart person 1 så hade jag förbannat mig över artt jag inte hade läst på, så varför inte kolla lite då och då?
Jag kan göra en hängsnara inget som säger att jag ska hänga mig för det, hänger du med?

Det angående avundsjukan, det var den enda vettiga (nåja? dumma frågor får dumma svar) förklarningen till din lilla utsvägning. Men visst, bekostar du ett dopingtest så är jag villig att göra det :D

Så förklara gärna vad du menar med:
En annan grej, dina inlägg på Powerboard gör ju att en fundera lite.... resten förstår du nog själv nilsson!

Nilsson
2003-05-21, 23:03
Kom på en sak, vafan ska jag behöva sitta här och försvara mig för??
Screw you guys, I'm going home! :smokin:

MAXX
2003-05-25, 20:12
Det där med att man inte kan öka med 10 kg eller va fan det är utan doping på 1 år är inte riktigt sant. När man är i puberteten mellan ca 14 - 20 år (varierar såklart) så producerar kroppen som mest testosteron och det är då väldigt lätt (för vissa) att lägga på sig muskelmassa just för att man får som en testosteron boost i kroppen under puberteten.

Ninjasmurf
2003-05-25, 21:33
när jag började träna mer seriöst och äta ordentligt (+gainer) gick jag upp 12kg på 3,5 månader...

tror det blev runt 15kg allt som allt under hela första året...

rymdrattan
2003-05-25, 23:36
Nilsson hur blev det med dom dära humör svängningarna igentligen :laugh:
Dom får ju en att undra ganska mkt mera än viktökningen kan jag säjja! :thefinger

Själv så har jag ökat 7kg på 3månader med kreatin...
Å då går jag inte in jätte hårt för det!
(Im not a doubter!!)

Förövrigt.. Keep on rocking!! :hbang:

Pez
2003-05-25, 23:47
Originally posted by cdjs
En annan grej, dina inlägg på Powerboard gör ju att en fundera lite.... resten förstår du nog själv nilsson!


Jag är också medlem på PB..har varit så sen dagen forumet startade. Har nog gjort över 1000 inlägg där.

cdjs - Betyder det att jag använder AAS?

Nilsson - bra byggt. :thumbup:

/pez :MrT:

clash
2003-05-26, 00:41
För de som tvivlar på nilssons framsteg kan jag be att få tala om att min "sambo" ökade 20 kilo på en sommar när han började träna som 17 åring. Visserligen har han extremt bra anlag men så gjorde han oxå allt rätt från start. För er som tränar "seriöst" och är tonåringar och gnäller på att ni inte ökar - Ni äter åt helvete för lite. Prova att äta mer så skall ni se att ni slipper betvivla andras resultat.

Nilsson: Skitbra resultat keep it up! och ge fan i grejjorna!

Nilsson
2003-05-26, 00:45
Ojojoj, nu blev det lite liv i tråden igen :)

rymdrattan: Tro fan att man blir sur när man är tvungen att försvara sig hela tiden, speciellt då man slitit varg för att komma dit man är... Och om testo vore enda förklarningen till humörssvägningar, ja då undrar jag hur min käre mor fungerar..

Pez: Tackar och bugar :)

Clash: Tack ska du ha! Alltid gött att få lite stöd!
Jo lite "Mega-gener" hade man inte dött av :D

GhostFace
2003-05-26, 07:55
Originally posted by clash
....
För de som tvivlar på nilssons framsteg kan jag be att få tala om att min "sambo" ökade 20 kilo på en sommar när han började träna som 17 åring.
....

off topic:

Sambo ?
Han ?!
Sambo=han ??

Trodde iaf att clash var den enda som var garanterat hetero på detta forum efter alla historier vi läst....:D

;)

Grahn
2003-05-26, 08:03
Clash diskriminerar inte! :D

Nilsson
2003-05-26, 10:45
Originally posted by GhostFace


off topic:

Sambo ?
Han ?!
Sambo=han ??

Trodde iaf att clash var den enda som var garanterat hetero på detta forum efter alla historier vi läst....:D

;)

Jo, ordet "sambo" kan vara lite svårt för vissa
Om vi delar upp ordet i två delar då? Sam och boende. Med andra ord att man bor tillammans, som vän eller kär! :booty: (nu vet jag inte vilket som är rätt i detta fallet :love: )

Grahn
2003-05-26, 10:50
Nilsson: nu är iofs detta väldigt off topic men Sambo är ju numera skrivet i lagen som ett förhållande som innebär vissa rättigheter osv.

Att säga sambo om sin rumskompis funkar väl ändå inte. :)

rymdrattan
2003-05-26, 14:11
Originally posted by Nilsson
Ojojoj, nu blev det lite liv i tråden igen :)

rymdrattan: Tro fan att man blir sur när man är tvungen att försvara sig hela tiden, speciellt då man slitit varg för att komma dit man är... Och om testo vore enda förklarningen till humörssvägningar, ja då undrar jag hur min käre mor fungerar..



Kan du inte bara inse att du då tydligen har lyckats j-vligt bra?
Det finns väl ingen anledning att gå till attack på dom okunniga?
Jag ser inte folk som slår på handikappade bara för att dom är handikappade?

å påtal om din mamma, hon kanske går på nått :laugh:
Eller så stavas det "m-e-n-s-t-r-a-t-i-o-n-s--c-y-c-k-e-l"
medelålders kris, eller så är du helt enkelt jobbiga :thefinger

jaja.. men om jag inte förde fram det till räckligt tydligt i förra meddelandet så keep the good work up :thumbup:

Niclaaas
2003-05-26, 14:18
Originally posted by rymdrattan


Eller så stavas det "m-e-n-s-t-r-a-t-i-o-n-s--c-y-c-k-e-l"


sen när då? ;)

rymdrattan
2003-05-26, 14:38
Originally posted by Niclaaas


sen när då? ;)

är va inte så petig... jag är väl en trött student :em:

Pez
2003-05-26, 16:52
Originally posted by rymdrattan
Det finns väl ingen anledning att gå till attack på dom okunniga?


Klart det finns.. idioter ska med idioti bekämpas! Man skall tracka dom och trycka ner dom i skorna med alla medel tillgängliga! Personangrepp, ironi, syrliga kommentarer, satir, misshandel...u name it! :D

Skämt åsido så finns det väl få saker som är så sköna som att knäppa en idiot på näsan? :confused:
Omoget kanske, men roligt.

Ps. fortsätter min inslagna linje att göra onödiga inlägg i trådar som behandlar andra ämnen. ;)
Sorry nilsson.


/pez

Nilsson
2003-05-26, 19:26
Hade en riktigt riktig sjuk ätardag i Lördags.
Jag brukar äta mycket, men detta tog fan priset. Vägde 93 lördag morgon, sedan 99kg på kvällen. Igårmorse 97,5 Imorse 95kg.
Startar en smygdeff idag, kommer driva ut en del vatten från kreatinet och glycerolet. Kommer köra ett par veckor, kommer nog hamna runt 90 eller strax under, vill bara finslipa lite.

Så kommer nya bilder om ett par veckor!

JJ
2003-05-26, 20:13
Glycerol, vad gör det? Binder vatten? Tell me more, please!

Nilsson
2003-05-26, 20:16
Originally posted by JJ
Glycerol, vad gör det? Binder vatten? Tell me more, please!

Tjena! Nu är problemet att jag inte vet så mycket om glycerol, förutom att det funkar på iaf mig!!
Det fyller på dina glycogendepåer iaf. Tillsammans med ALA och kreatin gav det enormt tryck. Avslappnad såg jag slät ut, men när man flexa ploppa det upp ådror lite här och där :)) Men jag gillar inte att vara slät, därav blir det lite mer cardio nu.

Kommer dok köra stenhårt på detta 8v i höst. ca 40ml glycerol, 2-3g ALA samt ganska mycket kreatin.

Nilsson
2003-05-26, 20:19
Spela in en liten film, men den kan man inte lägga upp här :( Men här är iaf en screenshot. Dålig kvalitet, inspelad med en digicam.
De andra ryggbilderna var ungefär en månad gamla.

Nilsson
2003-05-26, 20:23
En liten skit till, med mer ljus.

GhostFace
2003-05-28, 05:49
Hur länge använde du ditt glycerol ?
Dagar / veckor ?

Nilsson
2003-05-28, 18:14
Originally posted by GhostFace
Hur länge använde du ditt glycerol ?
Dagar / veckor ?

Lite mindre än 2v, körde det enbart träningsdagar dock.

Lillstrumpa
2003-05-28, 20:10
lol, Glycerol är något man använder i bilbyggarkretsar. Minns att vi använde det som glidmedel när vi monterade luftmassemätare i motorrummet på Volvo C70 i slutet av 90-talet. :D

Nilsson
2003-05-28, 20:13
Originally posted by Lillstrumpa
lol, Glycerol är något man använder i bilbyggarkretsar. Minns att vi använde det som glidmedel när vi monterade luftmassemätare i motorrummet på Volvo C70 i slutet av 90-talet. :D

Mjo används till damskerna på kopplingskåporna fortfarande tror jag.
Man använder glycerol till MÅNGA olika saker, i godis, sprängmedel, bevara kvistar med höstlöv m.m. :P