handdator

Visa fullständig version : Träna utan vikter?


ZHTOHELLAS
2008-03-15, 00:38
Kommer under 2månader sakna total möjlighet till att träna med vikter.

Dips/chins kan köras.

Ge mig förslag, gärna om någon sitter på ett schema?

Annars, kan man köra armhävningar med olika bredd och situps mm mer eller mindre dagligen?

Hobbes
2008-03-15, 00:44
Kommer under 2månader sakna total möjlighet till att träna med vikter.

Dips/chins kan köras.

Ge mig förslag, gärna om någon sitter på ett schema?

Annars, kan man köra armhävningar med olika bredd och situps mm mer eller mindre dagligen?

Ge www.crossfit.com en chans, finns massor med övningar som du kan utföra med kroppsvikt!

Rex
2008-03-15, 01:09
Vad heter sånna gummiband som man tränar med?
Bara gör den kortare så kan du träna hårdare.. Hört att dom är ganska bra.

KaptenKnäsvag
2008-03-15, 05:08
Fyll en väska med skit, sätt den på ryggen och gör armhävningar.

Neco
2008-03-15, 08:16
Ååh, du har ju hur mycket som helst att välja på :)

Tänk boxningsträning...

- Hopprep är ett måste, det går att göra många olika typer av hopp, knälyft, -dubbelhopp etc.
- Hoppa rep eller spring på stället mellan övningarna, alt. kör skuggboxning om du kan det.

Axlar:
Grunden är att stå med armarna rakt ut åt sidan i axelhöjd och rita cirklar med fingertopparna, viktigt att man koncentrerar sig på att röra på armen från axeln inte armbågen. Variera framåt/bakåt, åt sidan/framför dig/över dig, tempo, stora/små cirklar. Kör varje omgång minst tre minuter utan att släppa ner armarna.

Bröst:
- Smala/breda/ännu bredare/på knogarna/fingerspetsarna. Se om du hittar något du kan ha framför dig som är höjd trappsteg eller lite mer. Och sen gör du en armhävning uppepå, en med ena armen utanför (alltså armarna på olika nivåer) och en utanför. Du kommer alltså röra dig från ena sidan till den andra.
- Dips förstås

Ben, tränas med fördel utomhus, gärna grusplan, inte gräs för det halkar man så lätt på utan fotbollsskor. Kan träna både mot mjölksyra eller explosivitet, variera antal från 6 - 15

- Hopp på ett och samma ben så långa hopp som möjligt (med eller utan att ta sats)
- Djupa grodhopp framåt
- Skridskohopp
- Benböj med en ryggsäck fylld av skit
- Hopp uppför trappa med breda steg (med eller utan vikt)
- Marinhopp m. armhävning
- Utfallshopp, växlande

Sen har jag en underbar övning för baksida lår som ger mycket balans som ingår i mitt vanlig styrkepass. Ställ dig som om du tagit steget fram för ett kortare utfall, placera den bakre foten på en bänk/sten etc. Gör nu ett upphopp på ena benet utan att trycka allt för mycket med den bakre foten, när du hoppas ska du dra upp benen under dig och kickai rumpan/baksida lår innan du landar.

MAGE
- Plankan (statiskt)
- Situps
- Benlyft
- Och du kan ju alltid be någon mata slag i magen på dig, det är helt sjukt jobbigt att koncentrera sig på att andas samtidigt som man ska spänna magen :)
- Har du möjligthet kör brutalbänk (i princip hänga knäveck och göra situps hela vägen upp)

Biceps/triceps får du i pull-ups och dips/armh förstås.

Rygg
- chins
- ryggresningar
- något tungt att släpa och ett rep, tänk "fångarna på fortet" när de skulle dra upp en hög kanonkulor ur havet. :)
- Att bara stå och slå raka slag med vikter runt handlederna brukar också ta rätt bra, ger förstås mer att slå på en säck, men iaf!

Nu är det ju vår så du kan köra all träning utomhus, ha bara lite fantasi. Chins kan man alltid göra i en lekpark!!
Hoppas inte jag glömde något :)

Lycka till

3.1415926535
2008-03-15, 08:34
Bicepsövningar då?
Jag tycker inte att dips tar särskillt på biceps.

Guddi
2008-03-15, 08:37
Bicepsövningar då?
Jag tycker inte att dips tar särskillt på biceps.chins..

Annars är det bara att hitta nått lagom tungt och lyfta det..

Till trådskaparen-> ENBENS KNÄBÖJ! den bara måste man köra om man inte har tillgång till gym, även när man har tillgång till gym bör man köra den då och då tycker jag...

MasterChief
2008-03-15, 09:26
Till trådskaparen-> ENBENS KNÄBÖJ! den bara måste man köra om man inte har tillgång till gym, även när man har tillgång till gym bör man köra den då och då tycker jag...

Pistoler är fina! :kickass:

ZHTOHELLAS
2008-03-15, 14:06
Tack Neco!!

Är brottare men boxnings grejer funkar väl också ^^ :-)