handdator

Visa fullständig version : Söker en låt!


Carolinew
2008-03-14, 17:17
Alltså, jag har knappt hört den och minns inte alls vad de sjunger, helt hopplöst! *gah!* Men skall göra ett försök till att förklara *whistle*

Det är nån kille (kanske fler, vet inte) med rätt mörk röst som sjunger, rätt mkt i samma låga tonläge, typ (OBS jag gissar hej vilt!!!) "Hey girl shaky shaky..." eller "...check it out" eller nåt åt det hållet. I refrängen då. Resten har jag verkligen ingen aning om.

Några som helst gissningar på vad den kan heta och vilken grupp? Hörde den på gymmet för ett tagsen...

Luttis
2008-03-14, 17:57
LaZee- Rock Away?? Vild gissning..

Carolinew
2008-03-14, 18:03
Hmm nä, alltså inte riktigt rap om man säger så... försöker komma på nån grupp som är lik men det står still :Virro

Men där e nog rätt mkt bas i låten tror jag...

hahavaffan
2008-03-14, 18:58
Sjukt lite att gå på...

Scratch89
2008-03-14, 19:32
Vad är det för slags musikstil?

stargate
2008-03-14, 19:49
Fatboy slim - Rockafeller skank?

Krampus
2008-03-14, 20:13
Fatboy slim - Rockafeller skank?

Right about now -The funksoul brother
Check it out now - The funksoul brother
Right about now, about now, about now, about now, about now..


Är det den Carro?

larkan
2008-03-14, 20:16
Adam Tensta? Hahahaa

Carolinew
2008-03-14, 20:27
Hmm nej det var ingen av dem, jag tror låten är relativt ny, eller alltså, jag menar bara att den inte är antik :D Garanterat 2000-tal, skulle tippa på 2005-2008...

Musikstilen, ja det vetifan vad den kallas för. Jag lyssnar inte på sån här musik i vanliga fall (håller mig till hårdrock o trance) men denna låten var faktiskt riktigt skön. Jag vet givetvis inte vilket land de/han är ifrån men eftersom låten är på engelska kan man väl kalla det en engelsk version av Teddybears Sthlm? Fast inte riktigt, blanda in lite lite lite elektroniskt och en ynka rap då. Typ.

jag vet att det är sjukt lite att gå på men vad gör man *gah!*

The_RobRoy
2008-03-14, 20:35
Chemical Brothers - Hey boy, hey girl

Carolinew
2008-03-14, 20:42
Nä, inte alls den heller... :(

Trance
2008-03-14, 20:43
Lät det som linkin park?

stargate
2008-03-14, 20:47
Det är inte Sean Paul eller Shaggy då?

Carolinew
2008-03-14, 20:51
Lät det som linkin park?

Det är inte Sean Paul eller Shaggy då?

Näpp inte de heller... alltså in med lite mer bas och rytm typ... det är inget rappande alls utan mer som ... som jag vet inte vad, men han/de sjunger ganska mycket i samma tonläge liksom, i takt med musiken.... basen...

Fan, kommer fortfarande inte på nåt liknande band, är väl för att jag aldrig lyssnar på denna typen av musik...

Solros
2008-03-14, 20:53
Vart har du hört den, och vilken tid?

Carolinew
2008-03-14, 21:04
Vart har du hört den, och vilken tid?

På gymmet idag... runt 13-14 tror jag *whistle*

Solros
2008-03-14, 21:16
På gymmet idag... runt 13-14 tror jag *whistle*

Fråga där.

Tricce
2008-03-14, 21:24
Denna?
http://www.youtube.com/watch?v=uHb0phCLiOA

http://www.youtube.com/watch?v=rMTB_LJKIh4

maaherra
2008-03-14, 21:37
Låter nästan som Beastie Boys? Che - check it out!

Beastie Boys - Ch-Check It Out

wddY7qCn-ig

Carolinew
2008-03-14, 21:56
Adam Tensta - My Cool är faktiskt lite lik, men det är inte den...

Hmm får kanske göra ett försök med gymmet då men det är liksom obemannat så vetifan om de på det andra gymmet (samma kedja) har nån aning om vad som spelades den tiden. Förhoppningsvis är det en skiva så kanske kanske...

Tricce
2008-03-14, 22:09
Adam Tensta - My Cool är faktiskt lite lik, men det är inte den...

Hmm får kanske göra ett försök med gymmet då men det är liksom obemannat så vetifan om de på det andra gymmet (samma kedja) har nån aning om vad som spelades den tiden. Förhoppningsvis är det en skiva så kanske kanske...

Den är jävligt lik nån äldre låt faktiskt kan inte sätta fingret på riktigt men hmms redigt likt.

ZerOOne
2008-03-14, 22:34
Den är jävligt lik nån äldre låt faktiskt kan inte sätta fingret på riktigt men hmms redigt likt.

Tycker den påminner om den här låten. Men tror inte det är den som trådskaparen söker dock =)

http://www.youtube.com/watch?v=WKy2d63vz4k

Tricce
2008-03-14, 23:32
Tycker den påminner om den här låten. Men tror inte det är den som trådskaparen söker dock =)

http://www.youtube.com/watch?v=WKy2d63vz4k

Kan va den jag tänker på ja! för jag sökte också upp den och lyssna på för å se om det va den jag tänkte på hehe.

Carolinew
2008-03-14, 23:48
Tycker den påminner om den här låten. Men tror inte det är den som trådskaparen söker dock =)

http://www.youtube.com/watch?v=WKy2d63vz4k

Hehe nja det var inte den heller :( Men däremot kommer jag ihåg den hehe... Tyckte om den när jag var i 11-årsåldern...

Hudiksvall_Bänkpress
2008-03-15, 01:05
Har låten ett intro typ som ett hmm "distat dragspel"? rätt svängig... Möjligtvis rullat i nån reklam?
Tror jag vet vad du är ute efter för låt men kommer inte ihåg bandets namn.
Ska forska vidare :)

JustinCredible
2008-03-15, 02:20
Jag vet exakt vilken låt det är, fast jag vet inte vad den heter. Just efter han sagt shake it shake it, så är det en bas som går dudundun typ... Eller hur?

Jag tror det är the Gorillaz som gjort den iaf.

JustinCredible
2008-03-15, 03:06
SBEWbJijNv4

joriice
2008-03-15, 03:10
Jag tror Justin prickade den.

Carolinew
2008-03-15, 10:24
Alltså, nu börjar ju detta bli pinsamt, men det är inte den heller *cry*

Men visst, beskrivningen stämde ju rätt bra... Men skillnaden mellan låtarna är väl att den jag tänker på har lite mer elektroniskt tror jag, eller ja jag vet inte ens om man kallar det för det, men det är liksom lite mer bas som i typ techno, fast inte så fort då....

Ahh lite hopplöst detta :(

PowPow
2008-03-15, 11:50
Och det var inte Lazee - Rock away?

Denna är svår /=

Edit: Av någon anledning kommer jag att tänka på Hot Chip - Ready for the floor vid första beskrivningen, även om det inte stämmer speciellt bra. Testa.

Carolinew
2008-03-15, 12:06
Och det var inte Lazee - Rock away?

Denna är svår /=

Edit: Av någon anledning kommer jag att tänka på Hot Chip - Ready for the floor vid första beskrivningen, även om det inte stämmer speciellt bra. Testa.

Nä inte den heller... :Virro

PowPow
2008-03-15, 12:08
Nä inte den heller... :Virro

Var det radio eller skiva som spelades på gymmet?
Om det var radio: Vet du vilken kanal?

Carolinew
2008-03-15, 12:15
Var det radio eller skiva som spelades på gymmet?
Om det var radio: Vet du vilken kanal?

Jag vet faktiskt inte, men tror inte det var radio i alla fall, har inget minne av att jag hörde nån reklam eller någon som pratade. Så antingen var det väl skiva eller att det spelades från ngn dator...

Luttis
2008-03-15, 14:06
På gymmet där jag tränar har dom en speciell "gymkanal" (Musicpartner) med enbart musik. Är det samma på ditt gym är det kanske inte så svårt att kolla upp låtlistan under den tiden du var och tränade..

Carolinew
2008-04-15, 14:32
Okej nu vet jag vilken radiokanal det är i alla fall... KISS FM 91.6, nån lokal kanal här i Kristianstad. Låten spelades igår igen kl. 19.08, ingen som råkade lyssna då? :D

Har mailat kanalen och frågat... men de lär väl inte veta. Annars blir det väl till o lyssna på kanalen dygnet runt tills den kommer... finns ju en spellista men bara 15 låtar bak.

Tricce
2008-04-15, 15:57
Okej nu vet jag vilken radiokanal det är i alla fall... KISS FM 91.6, nån lokal kanal här i Kristianstad. Låten spelades igår igen kl. 19.08, ingen som råkade lyssna då? :D

Har mailat kanalen och frågat... men de lär väl inte veta. Annars blir det väl till o lyssna på kanalen dygnet runt tills den kommer... finns ju en spellista men bara 15 låtar bak.

Du lyckades inte snappa upp lite mer av texten nu?

dam00r
2008-04-15, 16:01
:)

http://www.youtube.com/watch?v=dj2vMrlmOB0

dam00r
2008-04-15, 16:03
Kan de vara......... T-pain låt?

Carolinew
2008-04-15, 16:03
Du lyckades inte snappa upp lite mer av texten nu?

Nä jag försökte, men det är fan svårt... men det är iaf nånting med "Hey girl Check it check it out..." osv... låter iaf så. Mellan refrängen så "sjunger" eller rappar eller vad fasen dom nu gör - rätt fort. Så jag hinner liksom inte med att höra...

Fick svar från kanalen, men det var heeelt fel låt. Mailade tillbaka och fick svar på knackig engelska. Han kan visst inte ens svenska :Virro Mailade iaf tillbaka igen så bara att hoppas på svar igen.

Carolinew
2008-04-15, 16:05
:)

http://www.youtube.com/watch?v=dj2vMrlmOB0

Nope...

Kan de vara......... T-pain låt?

Nej jag tror inte det är T-pain... låter i alla fall inte så...

Carolinew
2008-04-15, 16:09
Nähä nu fick jag svar igen... Han kunde inte hjälpa mig... Fan *gah!*

Carolinew
2008-05-06, 23:12
Näe nu blir jag GALEN! Hörde låten på gymmet igår igen, som tur var så var ju gymmet bemannat (det är bara det några timmar två ggr/vecka) så jag släpper alla vikter och rusar ut och ber henne kolla på radiokanalens hemsida vilken låt det är som spelas. ÄNTLIGEN tänkte jag!

Kollar upp låten nu på Youtube. HELT JÄVLA FEL LÅT!!! Näe nu blir jag ledsen! *cry*

PowPow
2008-05-06, 23:24
Näe nu blir jag GALEN! Hörde låten på gymmet igår igen, som tur var så var ju gymmet bemannat (det är bara det några timmar två ggr/vecka) så jag släpper alla vikter och rusar ut och ber henne kolla på radiokanalens hemsida vilken låt det är som spelas. ÄNTLIGEN tänkte jag!

Kollar upp låten nu på Youtube. HELT JÄVLA FEL LÅT!!! Näe nu blir jag ledsen! *cry*

Vilket låt var det enligt radiostationen?

PowPow
2008-05-06, 23:27
Jag antar att det inte är Beasie Boys - Check it out.
Lät inte riktigt så i dina tidigare beskrivningar iaf. Men värt ett försök (=

wddY7qCn-ig

Carolinew
2008-05-07, 00:01
Vilket låt var det enligt radiostationen?

Då skulle det varit Will I Am - Heartbreaker. Men det var ju en urkass låt som inte var det minsta lik *gah!* Antagligen hade väl rullisten inte hunnit ändra låten... de halkar ju lite efter ibland...

Jag antar att det inte är Beasie Boys - Check it out.
Lät inte riktigt så i dina tidigare beskrivningar iaf. Men värt ett försök (=

wddY7qCn-ig

Hehe nä, inte den... men tack iaf..

tossefar
2008-05-07, 00:35
Faithless kanske? De har nog inte släppt något nytt på ett par år, men ni kanske är lite efter på ditt gym. Stämmer rösten?

9N9m_F8ryfc

egge
2008-05-07, 10:29
Har du en SonyEricsson musikmobil? Dom har ju ett sånt musikigenkänningsprogram (här särskrivs det inte :P). Är bara att spela in en snutt och skicka in så skickar dom tillbaka artist och låttitel.

Carolinew
2008-05-07, 10:38
Faithless kanske? De har nog inte släppt något nytt på ett par år, men ni kanske är lite efter på ditt gym. Stämmer rösten?

9N9m_F8ryfc

Videon funkar inte?

Har du en SonyEricsson musikmobil? Dom har ju ett sånt musikigenkänningsprogram (här särskrivs det inte :P). Är bara att spela in en snutt och skicka in så skickar dom tillbaka artist och låttitel.

har en SonyEricsson men den är ett par år gammal och har nog inget sånt program...