handdator

Visa fullständig version : Kostschemat


SajCo
2008-03-14, 15:33
Hej alla kolomembers !, har precis startat med min deff, en noggrannare sådan än tidigare. Har köpt mej en våg som räknar ut kcal åt en, vilket är väldigt skönt :) men jag har tänkt på det , är det nåt speciellt man ska äta under deff , kan man inte äta vanlig mat under deffen , bara man håller sig till den kcalmängden som man ska ha om dygnet?, fick mej bara en tanke för att folk äter mycket keso och sådant under sina deffar.

tack i förväg ! :)

Fjällbrynt
2008-03-14, 15:37
keso är för att det är mycket protein på lite energi skulle jag säga, plus att de är proppat med kaseinprotein vilket håller proteinsyntesen uppe längre. men jo, man kan äta som innan... kanske minska pastan och öka det gröna eller dylikt

Eddie Vedder
2008-03-14, 15:38
men jag har tänkt på det , är det nåt speciellt man ska äta under deff , kan man inte äta vanlig mat under deffen , bara man håller sig till den kcalmängden som man ska ha om dygnet?

Jo absolut.

Allt kan ätas, både deff som bulk. Under en deff är kaloribudgeten mer tight så för att fylla ens behov av näring finns ju en fördel att välja mer näringstäta livsmedel och hålla nere mer på näringsfattiga och energirika livsmedel (typ godis, snacks, efterrätter och läsk etc.).

Energisnåla livsmedel kan man dessutom fylla upp magen mer med utan att få i sig så mycket energi. Det upplever vissa positivt.

SajCo
2008-03-14, 15:43
okay :) tack så mycket för dom snabba svaren!

AmericanDragon
2008-03-14, 16:47
fan va nice dude! Lycka till med deffen. Det ska bli intressant att följa :)