handdator

Visa fullständig version : Blandade frågor!


Fordon
2008-03-13, 22:04
Så.. nu ska vi se.. vart ska jag börja.. Jag har tränat tillofrån ett par år nu.. det brukade bli 3-4 månaders seriös träning, sen vila resten av året :P

Nu i Januari kom jag äntligen igång igen.. Är 22år o känner väl att man inte vill vara nått blivande fyllo som aldrig tog tag i sitt liv när det började spåra ur.. och jag har gjort, enligt mig själv, sjukt bra ökningar. så nu kommer första frågan.. och jag tar gevetvis bänkpress som exempel *rolleyes*

I januari maxade jag endast 60kg 1RM.
Nu får jag upp 87,5kg 1RM. Ligger och kör femmor på 70kg, 6 set. Tänkte öka till 75kg, lika många reps/set till nästa pass.

Frågan är: Hur stor är risken att jag skadar leder och muskelfästen? Är lite orolig då jag gjort en massa ökningar.. Läste att muskelfästen och sånt inte hinner med ibland och då är det lätt att skada sig..Vid dessa nybörjarökningar.

Gick upp från 72kg till 81kg på 6 veckor också.. hehe.. Tyckte det va rätt kul, för det är inte direkt något synligt fett, av de kilon jag har gått upp :hbang:

Nästa fråga blir väl denna:
Jag hade tänkt att göra mig lite sötare till sommaren. Om man ligger, säg 1000Kcal under sin Kaloribalans, men ändå på 2g protein/kg kroppsvikt, är det större risk att tappa muskler då? Än att ligga på endast 500Kcal underskott, med lika mkt protein. Vilket är viktigast? Att fokusera på -500Kcal, eller tillräckligt mkt proteiner?

Ytterliggare en fråga: Min idiotiska vän ska börja med aas (oxar, anadrol?). Är inte direkt haj på vad det egentligen är. Hur skadligt är det? Vad för biverkningar finns? Han har injicerat nån annan aas förut, samt tagit thai/ryssfemmor. Det ledde till att han fick massa hjärtproblem. Dock "var det i samband med ganska tung narkotika".
Hur kommer det bli med endast oxar? Hur farligt kommer det vara för hans kropp?

Tacksam för svar!!

Rex
2008-03-13, 22:12
Risken är inte alls så stor att du skadar dig.. Bra ökningar.

Du verkar som att du inte har mycket fett.. din vikt ligger på 81kg. Men jag har ju inte sett några bilder, eller vet vad du har för BF%.
Bästa vore ju ifall du låg på -500kcal dagligen.. Men det är upp till dig själv, du kanske vill förlora vikt snabbt.
Proteiner är alltid viktigt.. Speciellt om du ska deffa.

Ifall det är anadrol så är det väldigt farligt. Läst att det är lite farligare än andra prepparat. Vissa biverkningar:
- Gynekomasti
- Håravfall
- Bölder och massa andra..

Fordon
2008-03-13, 22:25
Oh, det låter ju bra. Då kan jag fortsätta att slänga på vikter och bara fokusera på tekniken då.

Mitt största problem är att jag verkligen ogillar att äta mat. Att jag lyckades gå upp i vikt är jag faktiskt väldigt imponerad av :P jag har vanligtvis svårt att komma över 2000Kcal om dagen, för det finns ingen lust att äta.

hehe, jag tog bilder av mig i förrgår. Men vågar knappt lägga ut dem.. skäms ju! Fast o andra sidan kanske man kan starta en träningsjournal här.. lägga in de som Före-bilder, sen kan man gå tillbaka och jämföra om ett år :P

Jag har aboslut ingen aning om vad Genykomasti är nu, men en snabb google-sökning bör ju reda ut det problemet. Resten lät ju iaf inte direkt roligt.
Nån som kan svara på hur hjärtat kommer hantera det? Vore ju onekligen lite lätt trist att förlora en nära vän sen 21 år tillbaka..

Rex
2008-03-14, 07:46
Oh, det låter ju bra. Då kan jag fortsätta att slänga på vikter och bara fokusera på tekniken då.Aa kör på som vanligt bara..

Inget o skämmas över..
Ja, tycker att du ska starta en journal här. Riktigt bra för motivationen.

Gynekomasti är ett symtom av att brösten på män växer. Orsaken är en utveckling av bröstkörtlarna, vilket normalt bara sker hos kvinnor.

Vet inte hur du ska hantera det, riktigt tråkigt att höra men hoppas att det finns några här som kan komma med några tips.

Ellis Wyatt
2008-03-14, 08:21
Rex har rätt. Anadrol är en av de absolut mest skadliga steroiderna som finns. Tror att många blir lurade av det faktum att den kommer i pillerform, och att det känns mycket mildare att svälja ett sådant än att injicera.

Fordon
2008-03-14, 08:56
Verkligen inte upplyftande att höra, men bra att få reda på det iaf.. känns ju inte direkt som att man bör skjuta upp ytterliggare ett samtal med honom..