handdator

Visa fullständig version : Champions Leauge!


nr16
2008-03-13, 18:48
Endast 8 av europas klubblag är kvar i den tuneringen som alla fotbollsspelare vill vinna, Uefa Chamions Leauge. Och i morgon klockan 12.00 så kommer kvartsfinalerna lottas och Eurosport 1 och Viasat Sport 1 kommer visa den.

Detta är dom 8 återstående lagen

Arsenal FC (England)
Chelsea FC (England)
Liverpool (England)
Manchester United (England)
AS Roma (Italien)
Barcelona (Spanien)
FC Shalke 04 (Tyskland)
Fenerbache (Turkiet)

Här ser man klart att klubblagsfotbollen klart domineras av England som inte tog sig till EM slutspelet senare i år, att England skulle ha alla sina 4 lag med var inte jätteoväntat, lite mer oväntat (för mig) är att Spanien och Italien bara har med ett lag. Att Fenerbache har tagit sig såhär långt är också oerhört oväntat. Shalke har haft tur med lottningen och om man ser till den så har dom ganska enkelt kommit hit.

När man kommit så långt i Chamipons Leuge så kan man möta lag från sitt eget land vilket tidigare var omöjligt.

Diskutera lottningen och övrigt om CL här. Jag kommer skriva lite om lottningen för respektive lag i morron när den är klar och jag kommer antagligen också lägga upp ett par stream länkar här för er som inte kan se lottningen live.

Exdiaq
2008-03-13, 18:50
Champions Leauge är väl en europeiskt liga? Varför är ett turkiskt lag med då för?

petah
2008-03-13, 18:53
Heeeeeeeja Arsenal!

nr16
2008-03-13, 19:04
Champions Leauge är väl en europeiskt liga? Varför är ett turkiskt lag med då för?

Turkiet liär med i Uefa och därmed klassas dom som europeiskt land när det gäller fotboll har jag för mig.

thatkrillesshow
2008-03-13, 19:17
Heeeeeeeja Arsenal!
+1!

redbrigade
2008-03-13, 19:38
Champions Leauge är väl en europeiskt liga? Varför är ett turkiskt lag med då för?

För att Turkiet är en del av europa...
Drömlottningen för alla är ju helt klart Fener och Schalke, två lag med grymt stöd på hemmaplan och presterar oftast bra där men klappar ihop på borta plan.
Av dom stora lagen som är kvar får väl Roma ses som det svagaste, och dom engelska lagen som dom starkaste.

nr16
2008-03-13, 19:44
För att Turkiet är en del av europa...
Drömlottningen för alla är ju helt klart Fener och Schalke, två lag med grymt stöd på hemmaplan och presterar oftast bra där men klappar ihop på borta plan.
Av dom stora lagen som är kvar får väl Roma ses som det svagaste, och dom engelska lagen som dom starkaste.

Japp håller med dig. Men Barca ser faktist inte så övertygande ut som man gjorde för 1-2 år sedan så jag skulle säga att det är jämt mellan Roma - Barca.


thatkrillesshow// +1 :D

Fultjack
2008-03-13, 20:32
Hoppas Man U vinner hela kalaset :thumbup:

Danny Devito
2008-03-13, 20:32
Heeeeeeeja Arsenal!

+2

Greg
2008-03-13, 21:26
Om Barcelona får ett bra lag åker dem.

Gud var lamslagna de är utan Messi.

Tigerkotten
2008-03-13, 21:53
+2

+3

Exdiaq
2008-03-13, 21:55
För att Turkiet är en del av europa...
Drömlottningen för alla är ju helt klart Fener och Schalke, två lag med grymt stöd på hemmaplan och presterar oftast bra där men klappar ihop på borta plan.
Av dom stora lagen som är kvar får väl Roma ses som det svagaste, och dom engelska lagen som dom starkaste.


1-5% av landet ligger i Europa, därför frågan. Anser inte att de är ett europeiskt land, menmen.

nr16
2008-03-13, 21:58
Om Barcelona får ett bra lag åker dem.

Gud var lamslagna de är utan Messi.

Japp, Om man får ett Engelskt lag så åker man annars antagligen inte. Men även med Messi är man ganska svaga om man ser till dom föregående åren...

Manta
2008-03-13, 22:12
Jag hoppas på

Fenerbache
Schalke
Barca
Roma

I den ordningen. Vill helst undvika de engelska lagen. Roma vill jag inte heller ha då det aldrig är kul att åka till Rom. Skulle tycka att det var kul om det blev två helengelska semifinaler.

burre
2008-03-13, 23:01
Hut mycket är det att orda om?

http://soccerlens.com/wp-content/uploads/2007/04/gerrard.jpg

You'll never walk alone

nr16
2008-03-14, 13:02
Börjat o här e stream


http://video.eurosport.se/fotboll/video_vid66752.shtml

nr16
2008-03-14, 13:10
Första matchen;

Arsenal FC - Liverpool

nr16
2008-03-14, 13:11
Andra matchen;

AS Roma - Manchester United


...igen :)

nr16
2008-03-14, 13:12
Tredje matchen;

Schalke 04 - FC Barcelona

nr16
2008-03-14, 13:12
Fjärde matchen;

Fenerbache - Chelsea FC

nr16
2008-03-14, 13:17
I semifinalerna kommer dessa lag mötas;

Arsenal/Liverpool - Fenerbache/Chelsea
Schalke/Barcelona - Manchester United/Roma

Schalke/Barcelona/Man United/Roma kommer va hemmalag i finalen

nr16
2008-03-14, 13:19
Såklart får Barca och Chelsea en enklaste lottningen och Arsenal/Liverpool den svåraste.

Arsenal - Liverpool är helt klart den hetaste av dessa 4 matcher och de är den matchen som på förhand är mest oviss.

Edit: Sry för allt spammande :)

Viktor_Balck
2008-03-14, 13:22
Där ser man, ville helst undvika de engelska lagen då dom känns svårast, men hellre Liverpool än Man U iaf, tror helt klart att Arsenal kan avancera mot pool även om dom är väldigt bra i europa.

nr16
2008-03-14, 13:25
Japp, hoppas på det. Men de e 2 sjuka veckor Arsenal har sen, Liverpool hemma i CL på tisdagen, Liverpool borta i ligan på lördag, Liverpool bort i CL på onsdagen och sen Man U borta i ligan helgen där på....

Viktor_Balck
2008-03-14, 13:27
Japp, hoppas på det. Men de e 2 sjuka veckor Arsenal har sen, Liverpool hemma i CL på tisdagen, Liverpool borta i ligan på lördag, Liverpool bort i CL på onsdagen och sen Man U borta i ligan helgen där på....

Jo, nu får dom visa vad dom går för, helt klart. Bra att RVP är tillbaka, han såg ändå pigg ut mot wigan sist tyckte jag, tror han kan bli mycket viktig för Arsenal.

ASroma83
2008-03-14, 13:32
United igen. Revansch!

Bella Roma

http://www.youtube.com/watch?v=6kBBQCg3HzU

nr16
2008-03-14, 13:36
Jo, nu får dom visa vad dom går för, helt klart. Bra att RVP är tillbaka, han såg ändå pigg ut mot wigan sist tyckte jag, tror han kan bli mycket viktig för Arsenal.


Sant. RVP, Rosicky, Kolo måste va friska dom matcherna, annars går det inte.

Tigerkotten
2008-03-14, 13:37
Fjärde matchen;

Fenerbache - Chelsea FC

otippat att Chelsea kommer undan "lätt" igen.

egge
2008-03-14, 13:38
otippat att Chelsea kommer undan "lätt" igen.

Menar du att det är riggat?

nr16
2008-03-14, 13:49
Menar du att det är riggat?


Antagligen gör han inte det. Men Chelsea fick en enkel grupp, enkel 8ondel o enkel kvart men i Semin blir det stopp mot THE GUNNERS!

Danny Devito
2008-03-14, 14:19
Holy shiat. Grym lottning för Arsenal. Blir mkt spännande.

Pelle2
2008-03-14, 15:20
7-1 förra gången, kanske blir 8-1 till united den här gången :D Glory Glory Man Utd..

Viktor_Balck
2008-03-14, 15:29
7-1 förra gången, kanske blir 8-1 till united den här gången :D Glory Glory Man Utd..

Nja, ingen vidare lottning för united faktiskt, tror Roma blir farliga. Dom lär också vara rejält revanscsugna efter 7-1 torsken.

Greg
2008-03-14, 15:34
Nja, ingen vidare lottning för united faktiskt, tror Roma blir farliga. Dom lär också vara rejält revanscsugna efter 7-1 torsken.

De var ju så otroligt revanschsugna i gruppspelet också.

Det gick ju sådär för dem.

United slår dem hemma, spelar lika borta.

Arsenal, Chelsea, Schalke, United vinner sina matcher.

Gädda
2008-03-14, 15:36
Blir helengelsk final, United tar dubbeln i år! Kommer Chelsea aldrig göra höhö..

Pelle2
2008-03-14, 15:38
Nja, ingen vidare lottning för united faktiskt, tror Roma blir farliga. Dom lär också vara rejält revanscsugna efter 7-1 torsken.

Ähh.. 1-1 borta och 2-0 hemma tror jag på! Det enda som jag är lite orolig över är att om Totti får någon av sina supermotivationsdagar just den dagen och sätter någon balja :cool:

Snafu
2008-03-14, 15:40
Att säga att Arsenal kommer spöa Liverpool är väl att vara lite väl optimistisk. Det känns som att Liverpool kommer gå segrande ur den duellen, främst för att det är Champions League. Dom kommer väl möta varandra i premierleague mellan CL-matcherna också iofs.

Om båda lagen inte dras med en massa skador skulle jag nog sätta pengarna på Liverpool, inte för att jag är en supporter på något sätt. Jag hatar dialekten således måste jag hata laget också.

Snafu
2008-03-14, 15:41
Liverpool och United känns rätt möjligt.

Viktor_Balck
2008-03-14, 15:41
Ähh.. 1-1 borta och 2-0 hemma tror jag på! Det enda som jag är lite orolig över är att om Totti får någon av sina supermotivationsdagar just den dagen och sätter någon balja :cool:

Tror nog också united går vidare mot Roma men det är ingen lätt lottning dock, Roma slog trots allt ut real i förra omgången även om Real hade lite skadeproblem så är det inte illa.

Greg
2008-03-14, 15:46
CL skiljer säg från ligaspel eftersom det hela handlar om hur utvilade och vilken form spelarna är i.

Där har ju Liverpool stort övertag, precis som de flesta andra år. De har inget annat att spela för mer än att ta sig så långt i CL som möjligt för att på något vis behålla masken.

Viktor_Balck
2008-03-14, 15:47
Att säga att Arsenal kommer spöa Liverpool är väl att vara lite väl optimistisk.

På vilket sätt skulle det vara optimistiskt? Ok att du anser att Liverpool kommer vinna men optimistiskt, att tro att Barnsley skulle slå ut Liverpool och Chelsea ur FA-cupen det är optismism.

ankan
2008-03-14, 17:17
CL skiljer säg från ligaspel eftersom det hela handlar om hur utvilade och vilken form spelarna är i.

Där har ju Liverpool stort övertag, precis som de flesta andra år. De har inget annat att spela för mer än att ta sig så långt i CL som möjligt för att på något vis behålla masken.


Nu är du ute och cyklar något fruktansvärt.

För det första har dom fjärde platsen i ligan att spela för vilket krävs för CL spel nästa säsong (om dom inte vinner i år)
Dom ligger nu på samma poäng som Everton så det blir riktiga nagelbitare de sista ligamatcherna.
Missat CL nästa år innebär ett enormt bakslag sportsligt och inte minst ekonomiskt.

För det andra är Mascherano redan klar.

ASroma83
2008-03-14, 18:48
De var ju så otroligt revanschsugna i gruppspelet också.

Det gick ju sådär för dem.

United slår dem hemma, spelar lika borta.

Arsenal, Chelsea, Schalke, United vinner sina matcher.


Matchen i Manchester kunde lika väl ha slutat med vinst för Roma. I matchen i den eviga staden spelade resultatet ingen roll, då bägge lagen redan var klara för nästa omgång.

tommie-92
2008-03-14, 18:55
blir tajt mellan arsenal och liverpool, men tror arsenal kniper semi platsen efter förlängning och straffar i sista matchen..
på pappret har barcelona fått den helt klart lättaste lottningen och semi platsen borde vara så gott som given..
roma får ta sig an united och jag tror att italienarna skickar hem united till england igen o får hoppas på tur i nästa års CL
fenerbache spöar chelsea, helt klart

redbrigade
2008-03-14, 19:20
Japp, hoppas på det. Men de e 2 sjuka veckor Arsenal har sen, Liverpool hemma i CL på tisdagen, Liverpool borta i ligan på lördag, Liverpool bort i CL på onsdagen och sen Man U borta i ligan helgen där på....

Pool är hemma i liga, men det blir dom två svåraste borta matcherna i rad.
Först Pool som har riktigt bra drag på CL matcherna och att dom möter Arsenal kommer inte dra ner på ljudnivån, att sedan dagarna efter dra till Old trafford är sjuk svårt.
Men vinner Arsenal mot Pool kommer självförtroendet vara på topp mot Utd, där dom självklart vinner och ligaguldet är i det närmaste klart

redbrigade
2008-03-14, 19:32
http://forums.icnorthwest.co.uk/viewtopic.php?t=33755&postdays=0&postorder=asc&start=0

Killen postade runt 10:30 hela lottningen och den var helt korrekt.

Tigerkotten
2008-03-14, 19:32
Om båda lagen inte dras med en massa skador skulle jag nog sätta pengarna på Liverpool, inte för att jag är en supporter på något sätt. Jag hatar dialekten således måste jag hata laget också.

Är både lagen skadefria, så finner jag det väldigt underligt att du tippar på Liverpool. Är nog inte många som anser att Liverpool är bättre än Arsenal iaf.




btw
Var kvartarna i Champions League-lottningen – riggade?
Kvartsfinalerna ute på internet – timmar innan lottningen
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/championsleague/article2056707.ab

nr16
2008-03-14, 21:42
Tigerkotten, men CL är alltid CL. Liverpool kan få ett flytmål på Emirates o sen spela som alla andra dåliga lag gör mot Arsenal o Man U, med 10 spelare i knäet på egen målvakt och försöka kontra...

Och att AB kommer ut med att lottningen var riggad är lite småroligt...

balder
2008-03-14, 22:23
Hoppas United åker ut mot Roma!

Men framförallt, hoppas att Chelsea spöar Fenerbahçe!

petah
2008-03-14, 22:42
Hoppas United åker ut mot Roma!

Men framförallt, hoppas att Chelsea spöar Fenerbahçe!

Man ska aldrig säga aldrig men du kan nog känna dig relativt säker på att Chelsea vinner.

Psychological
2008-03-14, 23:22
Är faaan dags för ARSENAL nu

Greg
2008-03-15, 01:22
Nu är du ute och cyklar något fruktansvärt.

För det första har dom fjärde platsen i ligan att spela för vilket krävs för CL spel nästa säsong (om dom inte vinner i år)
Dom ligger nu på samma poäng som Everton så det blir riktiga nagelbitare de sista ligamatcherna.
Missat CL nästa år innebär ett enormt bakslag sportsligt och inte minst ekonomiskt.

För det andra är Mascherano redan klar.

Ute och cyklar? Fjärdeplatsen tar jag för given att de klarar. De har redan tappat ansiktet i ligan, där de har blivit bortsprungna av de "stora" (och går in, som du säger, i en riktig nagelbitare tillsammans med Everton), samt åkt ut mot Barnsley i FA.

Everton har även kvar att möta Liverpool, Chelsea samt Arsenal.

Så, försök läsa vad jag skrev, jag skrev inte att 4e platsen inte är viktig för dem, men att CL är tiotals gånger fler en prioritet för Liverpool. Vilket det oftast har varit när de har hamnat på efterkälken i PL.

Matchen i Manchester kunde lika väl ha slutat med vinst för Roma. I matchen i den eviga staden spelade resultatet ingen roll, då bägge lagen redan var klara för nästa omgång.

Men, United vann fortfarande? När vi ändå spekulerar kunde det väl likaväl slutat med en förkrossande vinst för United om de skulle, jag vet inte, typ satt alla sina chanser?

ankan
2008-03-15, 09:37
Ute och cyklar? Fjärdeplatsen tar jag för given att de klarar. De har redan tappat ansiktet i ligan, där de har blivit bortsprungna av de "stora" (och går in, som du säger, i en riktig nagelbitare tillsammans med Everton), samt åkt ut mot Barnsley i FA.

Everton har även kvar att möta Liverpool, Chelsea samt Arsenal.

Så, försök läsa vad jag skrev, jag skrev inte att 4e platsen inte är viktig för dem, men att CL är tiotals gånger fler en prioritet för Liverpool. Vilket det oftast har varit när de har hamnat på efterkälken i PL.

Man kan knappast ta för givet att dom klarar fjärdeplatsen för Everton är ruggigt starka nu. Liverpool har United, Tottenham och Arsenal kvar att möta i ligan, alla bortamatcher.
Förutom trumfkortet att de ska mötas på Anfield så har Liverpool ett svårare spelschema kvar.

Förr om åren har dom kunnat prioritera CL före ligan då dom redan legat på "säker mark" vilket inte är fallet i år.

Det är väl mera så att Arsenal kan prioritera CL eftersom dom ändå inte kommer ha en chans mot United i ligan.

ASroma83
2008-03-15, 10:51
Men, United vann fortfarande? När vi ändå spekulerar kunde det väl likaväl slutat med en förkrossande vinst för United om de skulle, jag vet inte, typ satt alla sina chanser?

Det kunde lika gärna ha slutat med en förkrossande seger för Roma, om vi typ, hade satt alla våra chanser. Det jag reagerade på var att du verkar ifrågasätta Romas revanschlusta samt kapacitet. Något jag innerligt hoppas att du får äta upp.

ASroma83
2008-03-15, 10:52
Och varför håller alla på "engelska" lag här? Usch :D

Fultjack
2008-03-15, 11:14
Och varför håller alla på "engelska" lag här? Usch :D

För att premier leauge är den bästa ligan?

Greg
2008-03-15, 15:14
Man kan knappast ta för givet att dom klarar fjärdeplatsen för Everton är ruggigt starka nu. Liverpool har United, Tottenham och Arsenal kvar att möta i ligan, alla bortamatcher.
Förutom trumfkortet att de ska mötas på Anfield så har Liverpool ett svårare spelschema kvar.

Förr om åren har dom kunnat prioritera CL före ligan då dom redan legat på "säker mark" vilket inte är fallet i år.

Det är väl mera så att Arsenal kan prioritera CL eftersom dom ändå inte kommer ha en chans mot United i ligan.

Må så vara. De flesta klubbarna i top-4 i England, förutom United och till viss mån Liverpool, vill hellre vinna CL än ligan.

Arsenal kommer få det tufft, de har ett ruggigt tufft spelschema.

Det kunde lika gärna ha slutat med en förkrossande seger för Roma, om vi typ, hade satt alla våra chanser. Det jag reagerade på var att du verkar ifrågasätta Romas revanschlusta samt kapacitet. Något jag innerligt hoppas att du får äta upp.

Jag ifrågasätter inte Romas revanschlusta. Men känns konstigt att snacka om revansch efter 7-1 förnedringen när man ändå har mötts två gånger innan?

Och United kapacitet, på en bra dag, är flera storlekar större än Romas kapacitet, på en bra dag.

Jag hoppas jag inte får äta upp det, men jag är ganska säker på att United vinner.

Och varför håller alla på "engelska" lag här? Usch :D

Tipsextra.

Danny Devito
2008-03-15, 16:03
Och varför håller alla på "engelska" lag här? Usch :D

Bättre lag, mer underhållande matcher och mindre mygel. :booty: :D

Fast domarna är fortfarande keffa. ;)

Jag hoppas det blir Arsenal - Man U i finalen.

Viktor_Balck
2008-03-15, 16:03
Och varför håller alla på "engelska" lag här? Usch :D

Personligen så tycker jag den engelska ligafotbollen är betydligt roligare att titta på än den italienska, jag har väldigt svårt för alla som filmar och beter sig som fjollor i italien. Sen är som sagt fotbollen inte lika tempofylld och rolig att titta på heller tycker jag.

ASroma83
2008-03-15, 19:03
För att premier leauge är den bästa ligan?

Det råder det, och kommer alltid att råda, delade meningar om. Jag föredrar den italienska ligan och jag tycker att den är bäst i världen.



Jag ifrågasätter inte Romas revanschlusta. Men känns konstigt att snacka om revansch efter 7-1 förnedringen när man ändå har mötts två gånger innan?

Och United kapacitet, på en bra dag, är flera storlekar större än Romas kapacitet, på en bra dag.

Jag hoppas jag inte får äta upp det, men jag är ganska säker på att United vinner.

Tipsextra.

Jag ser en viss skillnad på ett gruppspel och kvartsfinal. Sedan fick ju Roma trots allt inte sin revansch ;)

Angående kapaciteten mellan Man utd och Roma. Jag skulle snarare säga att Man Uniteds lägsta nivå är högre än vad Romas lägsta nivå är (Även om vi verkar börja få bukt med det problemet). Det finns inget lag som slår Roma på fingrarna när vi spelar på topp.

Tipsextra ja, undrar hur länge det kommer att hänga kvar? Sedan början av nittiotalet har det sänts italiensk fotboll och sedan mitten av nittiotalet har det sänts spansk fotboll i svensk television. Trots det är det fortfarande en överväldigande majoritet som föredrar den engelska ligan, men jag antar att traditionens makt är stor. Tur att jag inte fastnade i träsket. Jag antar att jag fick en bra uppfostran.
*popcorn*

Väl mött i april och må bästa lag vinna!

Bättre lag, mer underhållande matcher och mindre mygel. :booty: :D

Fast domarna är fortfarande keffa. ;)

Jag hoppas det blir Arsenal - Man U i finalen.

Jag skulle ha lackat ur ordentligt om det inte vore för din smiley. Jag menar, alla vet väl att Serie A äger (som kidsen uttrycker sig).


Personligen så tycker jag den engelska ligafotbollen är betydligt roligare att titta på än den italienska, jag har väldigt svårt för alla som filmar och beter sig som fjollor i italien. Sen är som sagt fotbollen inte lika tempofylld och rolig att titta på heller tycker jag.

Rätta mig om jag har fel, du gillar väl bodybuilding? Att anklaga spelarna i Italien för att vara fjolliga känns väl lite sådär då?

Jag spenderade fem sekunder på youtube:

Steven gerrard
http://www.youtube.com/watch?v=uVb2gbMtN3I

Cristiano ronaldo
http://www.youtube.com/watch?v=qLO_fiOzpSU

fabregas
http://www.youtube.com/watch?v=HbhhezrUVXk

ashley cole
http://www.youtube.com/watch?v=0VBVCsYWcqk

Wayne rooney
http://www.youtube.com/watch?v=8cmpozcslIA

Frank Lampard
http://www.youtube.com/watch?v=ypR87D6kDyg

Viktor_Balck
2008-03-15, 19:07
Rätta mig om jag har fel, du gillar väl bodybuilding? Att anklaga spelarna i Italien för att vara fjolliga känns väl lite sådär då?

Jag spenderade fem sekunder på youtube:

Steven gerrard
http://www.youtube.com/watch?v=uVb2gbMtN3I

Cristiano ronaldo
http://www.youtube.com/watch?v=qLO_fiOzpSU

fabregas
http://www.youtube.com/watch?v=HbhhezrUVXk

ashley cole
http://www.youtube.com/watch?v=0VBVCsYWcqk

Wayne rooney
http://www.youtube.com/watch?v=8cmpozcslIA

Frank Lampard
http://www.youtube.com/watch?v=ypR87D6kDyg

Vad kommer bodybuilding in i frågan? Så du menar för att du tycker att bodybuilding är fjolligt så blir den italienska fotbollen mindre fjollig? Det är väl allmänt känt att det filmas mer i den italienska ligan än i den engelska, självklart filmas det i den engelska också men inte i samma utsträckning. Det är itne enbart filmningen i sig jag stör mig på, det är också det här att ligga och vrida sig av smärta i 2 timmar som jag spyr över. Alla vet förövrigt att ronaldo är en fjolla ;)

ASroma83
2008-03-15, 19:16
Vad kommer bodybuilding in i frågan? Så du menar för att du tycker att bodybuilding är fjolligt så blir den italienska fotbollen mindre fjollig? Det är väl allmänt känt att det filmas mer i den italienska ligan än i den engelska, självklart filmas det i den engelska också men inte i samma utsträckning. Det är itne enbart filmningen i sig jag stör mig på, det är också det här att ligga och vrida sig av smärta i 2 timmar som jag spyr över. Alla vet förövrigt att ronaldo är en fjolla ;)

Det är dina förbannade fördomar som säger att det filmas mer i Italien. Öppna skygglapparna!

Crille666
2008-03-15, 19:25
Det är dina förbannade fördomar som säger att det filmas mer i Italien. Öppna skygglapparna!

Menar du allvarligt att det inte filmas mer i italienska fotbollen än engelska? För det gör det. Hur många matcher italiensk fotboll har du kollat på? Visst filmas det i alla andra serier också men serie a är absolut värst.

Greg
2008-03-15, 19:27
Det råder det, och kommer alltid att råda, delade meningar om. Jag föredrar den italienska ligan och jag tycker att den är bäst i världen.



Jag ser en viss skillnad på ett gruppspel och kvartsfinal. Sedan fick ju Roma trots allt inte sin revansch ;)

Angående kapaciteten mellan Man utd och Roma. Jag skulle snarare säga att Man Uniteds lägsta nivå är högre än vad Romas lägsta nivå är (Även om vi verkar börja få bukt med det problemet). Det finns inget lag som slår Roma på fingrarna när vi spelar på topp.

Ledsen. Men jag är ganska säker på att Barcelona, Real, United, Chelsea, Arsenal, Liverpool, Inter slår Roma på fingrarna om dessa även spelar på topp.

Men allt för ofta så spelar inte två lag på topp i en match, sannolikheten är större att ett av lagen har en bättre dag medan de andra har en sämre.

Alla lagen som är kvar i CL har chans att vinna om de andra underpresterar.

Det är dina förbannade fördomar som säger att det filmas mer i Italien. Öppna skygglapparna!

Nej, det filmas och maskas mer i Italienska ligan än vad det gör i, till exempel, Premier League. Det jag alltid har fascinerats över när det kommer till Italiensk fotboll är deras sätt att spela försvarsspel, eller, rättare sagt förr i tiden med Milan och Juve i spetsen. Det var fotbollskonst att se dem försvara sig.

Saken kvarstår, finns ingen annan högt rankad liga där spelarna trillar mer än i spanska samt italienska.

Vem som har den bästa ligan är en dum diskussion. Sålänge mitt lag är bäst så bryr jag mig föga hur ligan är rankad eller inte.

Jag själv är uppväxt på engelsk fotboll, gillar engelskt fotboll och följer den mycket intensivt. Italiensk-fotboll följer jag enbart på grund av att vissa spelare spelar där. Förr i tiden var det Yksel och Daniel, nu är det Zlatan som jag följer.

ASroma83
2008-03-15, 19:30
Menar du allvarligt att det inte filmas mer i italienska fotbollen än engelska? För det gör det. Hur många matcher italiensk fotboll har du kollat på? Visst filmas det i alla andra serier också men serie a är absolut värst.

Sitter du inne med exakta siffror på hur mycket det filmas i Italien och i England eller talar du utifrån dina förutfattade meningar?

Hur många matcher jag ser? 4-5 matcher varje omgång. Sedan följer varje italienskt lag ute i Europa. Hur många matcher ser du?

ASroma83
2008-03-15, 19:35
Ledsen. Men jag är ganska säker på att Barcelona, Real, United, Chelsea, Arsenal, Liverpool, Inter slår Roma på fingrarna om dessa även spelar på topp.


Vem som har den bästa ligan är en dum diskussion. Sålänge mitt lag är bäst så bryr jag mig föga hur ligan är rankad eller inte.



Jag märker nu att jag uttryckte mig fel där. Det jag menar är att Roma kan besegra vilket lag som helst när vi spelar på topp.

Absolut är diskussionen om vilken liga som är bäst dum. Det är subjektivt.

nr16
2008-03-15, 21:24
Klart att det filmas i PL också men där är det bara dom överbetalda stjärnorna som gör det, Ronaldo, Gerrard, Drogba, Lampard, Rooney osv medans i Serie A är det nästan alla som filmar konstant, kvittar om man spelar i Inter, Roma, Juve, Milan eller om det är i Torino, Genoa, Parma eller Livorno.

"Jag märker nu att jag uttryckte mig fel där. Det jag menar är att Roma kan besegra vilket lag som helst när vi spelar på topp."
No Shit, alla lag som är med i CL kan slå varandra om man har en bra dag.

ASroma83
2008-03-15, 22:57
Klart att det filmas i PL också men där är det bara dom överbetalda stjärnorna som gör det, Ronaldo, Gerrard, Drogba, Lampard, Rooney osv medans i Serie A är det nästan alla som filmar konstant, kvittar om man spelar i Inter, Roma, Juve, Milan eller om det är i Torino, Genoa, Parma eller Livorno.

"Jag märker nu att jag uttryckte mig fel där. Det jag menar är att Roma kan besegra vilket lag som helst när vi spelar på topp."
No Shit, alla lag som är med i CL kan slå varandra om man har en bra dag.

Du kan förstås backa upp påståendet om att det bara är dom överbetalda stjärnorna i PL som filmar? Jag väntar ivrigt på vad du har att komma med.

Läs din egna tråd. Greg hävdade att Barcelona, Real, United, Chelsea, Arsenal, Liverpool och Inter slår Roma om bägge lagen spelar på topp. Jag hävdar att Roma kan slå dessa lag oavsett om dom lagen spelar på topp eller ej.

-squat-
2008-03-15, 23:26
Forza Roma!

ASroma83
2008-03-15, 23:33
Forza Roma!

Per sempre!

Vackert med ytterliggare en romanista på brädan!

ankan
2008-03-15, 23:48
Att det finns folk som följer italienska ligan är för mig helt otroligt. Hur kan man intressera sig av den där gåfotbollen på friidrottsarenor?

ASroma83
2008-03-16, 00:06
Att det finns folk som följer italienska ligan är för mig helt otroligt. Hur kan man intressera sig av den där gåfotbollen på friidrottsarenor?

Du menar att man ska intressera sig för flipperspel bland kostymnissar och turister på de brittiska öarna?

ASroma83
2008-03-16, 00:30
Att det finns folk som följer italienska ligan är för mig helt otroligt. Hur kan man intressera sig av den där gåfotbollen på friidrottsarenor?

Ett tillägg. Har du sett, till exempel, Roma, Fiorentina och Genoa spela fotboll? Jag antar att du inte har gjort det då du hävdar att italiensk fotboll är gåfotboll.

Greg
2008-03-16, 01:37
Klart att det filmas i PL också men där är det bara dom överbetalda stjärnorna som gör det, Ronaldo, Gerrard, Drogba, Lampard, Rooney osv medans i Serie A är det nästan alla som filmar konstant, kvittar om man spelar i Inter, Roma, Juve, Milan eller om det är i Torino, Genoa, Parma eller Livorno.

"Jag märker nu att jag uttryckte mig fel där. Det jag menar är att Roma kan besegra vilket lag som helst när vi spelar på topp."
No Shit, alla lag som är med i CL kan slå varandra om man har en bra dag.

De flesta spelarna filmar, inte enbart överbetalda stjärnor.

Sen säger jag att det är skillnad att lägga sig vid kontakt (vad vi svenskar kallar rutinerat, när Ljungberg och Henke lägger sig), och lägga sig vid ingen kontakt, vrida sig i plågor och rulla runt 400 ggr.

Detta är mycket mer frekvent i både italienska samt spanska. Och jag sticker ut hakan och säger att detta görs på en helt annan taktisk-nivå där också i jämförelse med andra ligor.

Du menar att man ska intressera sig för flipperspel bland kostymnissar och turister på de brittiska öarna?

Det må vara sant att fler kostymnissar sitter på läktaren. Hellre det än att se italienska storlag hamna efter svenska lag i publikligor. Vi slipper även korruptionen.

Du kan förstås backa upp påståendet om att det bara är dom överbetalda stjärnorna i PL som filmar? Jag väntar ivrigt på vad du har att komma med.

Läs din egna tråd. Greg hävdade att Barcelona, Real, United, Chelsea, Arsenal, Liverpool och Inter slår Roma om bägge lagen spelar på topp. Jag hävdar att Roma kan slå dessa lag oavsett om dom lagen spelar på topp eller ej.

Hans påstående var dumt. De flesta, om inte alla, filmar.

Mmm... Visst. Roma kan slå dessa om de andra spelar på topp.

Tjena.

nr16
2008-03-16, 08:35
Du kan förstås backa upp påståendet om att det bara är dom överbetalda stjärnorna i PL som filmar? Jag väntar ivrigt på vad du har att komma med.

Läs din egna tråd. Greg hävdade att Barcelona, Real, United, Chelsea, Arsenal, Liverpool och Inter slår Roma om bägge lagen spelar på topp. Jag hävdar att Roma kan slå dessa lag oavsett om dom lagen spelar på topp eller ej.

Okej, jag uttryckte mig fel. Det är såklart inte bara överbetalda stjärnor som filmar. Alla filmar men vissa gör det mer än andra och destu större stjärna man är, destu enklare går domarna på det och detstu mer använder man det.

Och sen håller jag med Greg till 1000%
"De flesta spelarna filmar, inte enbart överbetalda stjärnor.

Sen säger jag att det är skillnad att lägga sig vid kontakt (vad vi svenskar kallar rutinerat, när Ljungberg och Henke lägger sig), och lägga sig vid ingen kontakt, vrida sig i plågor och rulla runt 400 ggr.

Detta är mycket mer frekvent i både italienska samt spanska. Och jag sticker ut hakan och säger att detta görs på en helt annan taktisk-nivå där också i jämförelse med andra ligor."

ASroma83
2008-03-16, 11:33
De flesta spelarna filmar, inte enbart överbetalda stjärnor.

Sen säger jag att det är skillnad att lägga sig vid kontakt (vad vi svenskar kallar rutinerat, när Ljungberg och Henke lägger sig), och lägga sig vid ingen kontakt, vrida sig i plågor och rulla runt 400 ggr.

Detta är mycket mer frekvent i både italienska samt spanska. Och jag sticker ut hakan och säger att detta görs på en helt annan taktisk-nivå där också i jämförelse med andra ligor.


Haha! Så kan man också tänka och det är väldigt vanligt, har jag märkt, bland anglofiler.

När sydländska spelare filmar= osportsligt
När svenskar och britter filmar=rutinerat



Det må vara sant att fler kostymnissar sitter på läktaren. Hellre det än att se italienska storlag hamna efter svenska lag i publikligor. Vi slipper även korruptionen.


Publiksnittet i Italien har stigit med 21,1% denna säsong (mycket har att göra med att Napoli och Genoa tog steget upp från Serie B). Även om publiksiffrorna är lägre i Italien än i England så är det betydligt bättre drag på läktarna i Italien än i England. Och det borde du väl veta? Romanisti har ju varit i Manchester två gånger hittills under loppet av ett år och överröstat ditt lags ”supportrar”.

Angående korruption i Italien så är det ett problem. Man försöker åtminstone stävja det. Men engelsmännen är inte så jävla fina som du trycks tro. Redan 1915 stängdes flera spelare i Liverpool och United av på livstid efter att ha riggat en match. Sedan har du även Grobbelar och mutade spelaragenter bland annat.

Lägg därtill det något omoraliska med en viss oligark och en viss thailändare (som ständigt anklagas för att vara diktator) som pumpar in pengar i engelska klubbar. Sedan har du alla snygga spritskandaler, våldtäktanklagelser och horor.



Mmm... Visst. Roma kan slå dessa om de andra spelar på topp.

Tjena.

Tja!

Pelle2
2008-03-16, 11:38
Italienare i överlag har väl en större tendens att bita i gräset när det blir lite hetare dueller? Det måste väl alla hålla med om .. herregud *gah!*

goj739
2008-03-16, 11:44
Att det finns folk som följer italienska ligan är för mig helt otroligt. Hur kan man intressera sig av den där gåfotbollen på friidrottsarenor?

Att det finns folk som dig är helt otroligt. Att du ens orkar lägga din energi på att gnälla på den italienska ligan och alla som följer den. Kryp tillbaks till tipsextra.

DAJE ROMA!!

nr16
2008-03-16, 12:18
Haha! Så kan man också tänka och det är väldigt vanligt, har jag märkt, bland anglofiler.

När sydländska spelare filmar= osportsligt
När svenskar och britter filmar=rutinerat




När svenskar och britter ramlar är det allt som oftast beröring TROTTS att man igenltigen kan stå upp. När Italienare och Spaniorer ramlar så är det nästan aldrig beröring. Det är stor skillnad.

Eller du kanske kan hitta en läkn på en svensk toppsopelare som filmar som Gilardino? http://www.youtube.com/watch?v=8W00d3yJKl4

ASroma83
2008-03-16, 13:54
När svenskar och britter ramlar är det allt som oftast beröring TROTTS att man igenltigen kan stå upp. När Italienare och Spaniorer ramlar så är det nästan aldrig beröring. Det är stor skillnad.

Eller du kanske kan hitta en läkn på en svensk toppsopelare som filmar som Gilardino? http://www.youtube.com/watch?v=8W00d3yJKl4

Jag antar att du deffar. Fyll på med kolhydrater och återkom sedan.

Manta
2008-03-16, 16:24
"In Italy the referee whistles as soon as a defender brushes against you," he had said. "In the Premier League you don't get a free kick even if the defender runs you over with a tank."

Det citatet från Rolando Bianchi säger det mest om varför jag föredrar engelsk ligafotboll över italiensk.

Trance
2008-03-16, 16:27
Det jag gillar med italien är att man får långa matcher, speciellt om ett storlag ligger under med ett mål så får man massor av extra tilläggsminuter att njuta av.


..nej men jag följer inte fotbollen direkt så kan inte uttala mig. Mer än mitt generella ogillande av italien.

-squat-
2008-03-16, 17:05
Det jag gillar med italien är att man får långa matcher, speciellt om ett storlag ligger under med ett mål så får man massor av extra tilläggsminuter att njuta av.


..nej men jag följer inte fotbollen direkt så kan inte uttala mig. Mer än mitt generella ogillande av italien.

Utveckla!

ASroma83
2008-03-16, 17:07
"In Italy the referee whistles as soon as a defender brushes against you," he had said. "In the Premier League you don't get a free kick even if the defender runs you over with a tank."

Det citatet från Rolando Bianchi säger det mest om varför jag föredrar engelsk ligafotboll över italiensk.

Jag respekterar din åsikt. Jag tycker också att domarna i Italien generellt sett blåser av spelet för ofta. Det har dock blivit mycket bättre sedan den yngre domargenerationen tagit vid.

Det jag gillar med italien är att man får långa matcher, speciellt om ett storlag ligger under med ett mål så får man massor av extra tilläggsminuter att njuta av.


..nej men jag följer inte fotbollen direkt så kan inte uttala mig. Mer än mitt generella ogillande av italien.

Om jag tolkar dig rätt så syftar du på hur debatter av detta slag ofta ser ut. I sådana fall så håller jag med dig.