handdator

Visa fullständig version : Enorma svettningar efter 1 månads träning på gym!


madshit
2008-03-13, 15:59
Hej, har ett problem. jag har börjat svetta redigt rejält under armarna.

det påbörjade ca 1 månad efter jag hade börjat tränat, styrketräning (Hårt)

ngn som har några tips eller dylikt? eller till och med tabletter mot svettning?

svettas även ifall jag har t-shirt på mej. *screwy*

Mr.Cosybear
2008-03-13, 16:08
Vadå, har du börjat svettas mer under träning eller generellt?

I vilket fall så finns ju "absolut torr" på apoteket, enda och bästa produkten jag provat :)

Martin.V
2008-03-13, 16:09
Hej, när jag blir ledsen så brukar det komma tårar ifrån mina ögon, oftast när jag är VÄLDIGT ledsen.

Jag finner detta väldigt störande och vill bli av med det. Finns det någon spruta man kan ta för att det ska försvinna.


COOOMEEE ON! Vad hade du förväntat dig liksom ? Du skrev ju att du tränade "hård" stryketräning. Tro fan att man svettas då.
Eller du kanske är rädd för att Lisa, 19 på crosstrainern ska tycka att du luktar dåligt ?

Hög påfrestning = Svett, take it or leave it.

burre
2008-03-13, 16:13
Hej, när jag blir ledsen så brukar det komma tårar ifrån mina ögon, oftast när jag är VÄLDIGT ledsen.

Jag finner detta väldigt störande och vill bli av med det. Finns det någon spruta man kan ta för att det ska försvinna.


COOOMEEE ON! Vad hade du förväntat dig liksom ? Du skrev ju att du tränade "hård" stryketräning. Tro fan att man svettas då.
Eller du kanske är rädd för att Lisa, 19 på crosstrainern ska tycka att du luktar dåligt ?

Hög påfrestning = Svett, take it or leave it.

Vakna upp ffs. Släpp sargen. Styr upp dig. Läs om och förstå. Han menar att han svettas under armarna när han inte är på gymmet. Dvs i vardagslivet.



Trådskaparen, testa som nämnt Absolut Torr.

Martin.V
2008-03-13, 16:16
Vakna upp ffs. Släpp sargen. Styr upp dig. Läs om och förstå. Han menar att han svettas under armarna när han inte är på gymmet. Dvs i vardagslivet.



Trådskaparen, testa som nämnt Absolut Torr.

No hard feelings then.
Aja, my bad, sry !

Absolut torr är att rekommendera ja.

LoTiX
2008-03-13, 16:30
Konstigt. Själv tycker jag jag svettas mindre nu än när jag inte tränade.

Rahf
2008-03-13, 16:49
Svettas definitivt mer sen jag började träna, både i vardagslivet och under fysisk påfrestning. Absolut Torr funkar skitbra.

madshit
2008-03-13, 16:58
jag menar naturligtvis i vardagslivet då jag inte bryr mej om jag svettas när jag gymmar..

absolut torr biter inte på mej längre, gjorde dock innan! men en fråga ang absolut torr.

Ni tar det under armarna precis innan ni lägger er? och sen på morgonen, låter ni det sitta kvar eller tvättar ni bort det då?

Rahf
2008-03-13, 17:13
Nej man tar det under armarna en gång i veckan. Hur kan du säga att det inte biter om du inte vet grundläggande principen för hur man ska applicera det?

tobbo
2008-03-13, 17:19
Känns som att armhålorna bara kan börja läcka ibland, kommer vatten inte svett.

madshit
2008-03-13, 18:03
Nej man tar det under armarna en gång i veckan. Hur kan du säga att det inte biter om du inte vet grundläggande principen för hur man ska applicera det?

förr funkade det utmärkt då jag tog det varje kväll.. men gör dock inte det längre..

Persson123
2008-03-13, 19:22
Du ska använda det 1-2 ggr veckan. Inte varje kväll,och så tvättar man av det på morgonen.Det gör iallafall jag,enligt mig luktar det inte gött.

Mushan
2008-03-13, 20:29
Testa en botox behandling i armhålorna. :D

Mr. Athletic
2008-03-13, 22:51
Har du börjat käka som en elefant för att få ut största möjliga effekt av styrketräningen kan svettandet bero på att du hela tiden ligger på kaloriöverskott. Perioder då jag ätit väldigt mycket märker jag hur otroligt varm jag blir --> svettas lättare inomhus, speciellt om det råkar vara några grader för varmt i rummet.

madshit
2008-03-13, 22:58
Har du börjat käka som en elefant för att få ut största möjliga effekt av styrketräningen kan svettandet bero på att du hela tiden ligger på kaloriöverskott. Perioder då jag ätit väldigt mycket märker jag hur otroligt varm jag blir --> svettas lättare inomhus, speciellt om det råkar vara några grader för varmt i rummet.

vet i fan ifall jag ligger på överskott, men äter betydligt mer nu än vad jag gjorde innan jag började träna.

Mr. Athletic
2008-03-13, 23:31
vet i fan ifall jag ligger på överskott, men äter betydligt mer nu än vad jag gjorde innan jag började träna.

Då ligger du nog på kaloriöverskott. Men för att vara säker så håll koll på vikten!

Speciellt tror jag om man är lagd som jag själv, dvs lägger ogärna på sig fett och har allmänt svårt att gå upp i vikt, så resulterar "överätande" lättare i oönskad svettning. Detta eftersom en del av energin man intar har en tendens att försvinna som värme snarare än överskottsfett. Är du lagd som jag kanske detta gäller även för dig.

bluestone10
2008-03-14, 00:01
Din kropp har vant sig vid absolut torr och det är därför den inte funkar längre. Vad du ska göra nu är att beställa hem "Maxim Antiperspirant Roll-On" från gents.se och sen kör du 1 månad Maxim för att nästa månad börja använda absolut torr igen och sen fortsätter du bara köra varannan månad. Kroppen kommer då aldrig hinna vänja sig och du kommer bli torrare än torr under armarna.