handdator

Visa fullständig version : Före eller efter


CyberDoll
2008-03-13, 13:51
Hej
Ska man äta frukost före eller efter träning? Jag tränar mellan 09.00 - 10.00, nu den senaste tiden känner jag att jag inte orkar lika mycket som innan, jag mår illa hela dagarna. Kan det bero på att jag äter frukost efter träning? Jag ska få smaka nån protein drink av ProFX, är det nått man kan ta före frukost. Jag har svårt att äta på morgonen.

Per B
2008-03-13, 14:04
Det är det klart bästa att äta direkt efter passet. I ditt fall blir det ju ett problem dock om du inte alls ätit något sen kvällen innan, då är det klart att du kan känna dig kraftlös. Viktigt då att du äter kolhydrater på kvällen innan. Eventuellt kan du blanda lite druvsocker i vattenflaskan och ta innan/under passet för att få lite extra energi.

Proteindrinken du nämner kan du ta innan eller efter passet om du tränar hårt och inte anser att du får i dig tillräckligt med protein från frukosten. Det är dock knappast nåt du kommer att bli piggare av.

XAdAMx
2008-03-15, 00:33
Ja tycker de vore rimligare och äta frukost en timme inian träning och en te.x gainer effter träning:thumbup:

dam00r
2008-03-15, 01:44
Vill du gå upp eller ned i vikt?

Eddie Vedder
2008-03-15, 06:49
Du frågar vad som är bäst utan att säga vad du själv egentligen föredrar. Har du svårt med mat på morgonen bör du ju inte tvinga i dig massa mat mot din vilja, särskilt inte med tanke på att du ändå bör äta ganska tidigt om du vill ha möjlighet att tillgodogöra dig någon energi från en stadig frukost redan klockan 9 på morgonen.


Jag skulle käka extra mycket på kvällen om jag vore du. Såvida det inte stör din nattsömn med att äta mer mat sent så lär det vara det bästa. Så kan du ta din proteindrink blandad med mjölk och en banan till det innan träningen t.ex.
Då har du både inlagrad energi i musklerna samt att du får lite i magen innan du drar och tränar.:thumbup:

EAA före träningen annars om du inte vill äta ett dugg. Men glöm då inte mycket mat på kvällen innan bara.

CyberDoll
2008-03-16, 00:34
Vill du gå upp eller ned i vikt?



Ner ner ner ner :hbang: