handdator

Visa fullständig version : Cambridgekuren


råkkare
2008-03-13, 10:11
har kört den nu 4 dagar och mår skit någon mera som testat?=,käkar desutom remeron- som tydligen binder vatten

Mental
2008-03-13, 10:22
Jag har testat den, men jag mådde bra, körde inte fyra dagar dock. Utan utverderade den över en helg.

Jimmymardberg
2008-03-13, 15:06
Perfekt start på ätstörningar skulle jag säga :)
Sumobrottare använder denna...

Morty
2008-03-13, 16:02
min engelskalärare tappade 10 kilo genom att byta ut middagen mot en cambridgedrink. Man behöver ju inte köra fulltut på det, det är nog bara sätt att tjäna pengar.

Munken
2008-03-13, 20:21
Jag har provat den en vecka och jag gick ner ungefär 4kilo, mådde hyffsat men vart jäkligt hungrig (jag käkade lunch varje dag). Passar nog bättre om man inte har ett fysiskt krävande yrke...

Känner många som har kört cambridge och dom allra flesta har gått upp i vikt igen när dom har börjat käka normalt.

Mental
2008-03-13, 20:34
Jag har provat den en vecka och jag gick ner ungefär 4kilo, mådde hyffsat men vart jäkligt hungrig (jag käkade lunch varje dag). Passar nog bättre om man inte har ett fysiskt krävande yrke...

Känner många som har kört cambridge och dom allra flesta har gått upp i vikt igen när dom har börjat käka normalt.

Om man inte går upp igen så är det rätt mirakulöst, mycket av det man förlorar är vatten, glykogen, tarminnehåll osv. Dettta går man ju upp igen när man äter som normalt folk.
Men med lite tur har man tappat ett par kilo fett (och muskler) Och det tar det längre tid att äta tillbaka, även om många tids nog gör det med.

NuclearWinter
2008-03-13, 21:01
Det måste ju vara hundratusen gånger mer smärtfritt att äta mindre portioner av sin vanliga mat :'P

Animalistic
2008-03-13, 21:16
Det måste ju vara hundratusen gånger mer smärtfritt att äta mindre portioner av sin vanliga mat :'P
+1
(och billigare)

King Grub
2008-03-13, 21:29
Nej, för personer mer kraftig övervikt är pulverbaserade VLC-dieter mer effektiva och mer balanserade än en vanlig kost.

Normalpersonen kan inte komponera en näringsmässigt balanserad kost med mindre än 800 kcal att spela med.

Angel
2008-03-13, 21:43
Ät en måltid tex lunchen om dagen så kommer du må bättre.
Cambridge funkar bra.

tntballe
2008-03-13, 21:44
Nej, för personer mer kraftig övervikt är pulverbaserade VLC-dieter mer effektiva och mer balanserade än en vanlig kost.

Normalpersonen kan inte komponera en näringsmässigt balanserad kost med mindre än 800 kcal att spela med.

Finns det nån rekommendation på lägsta övervikt för att hålla sig till ren kur?

Mental
2008-03-13, 21:49
Finns det nån rekommendation på lägsta övervikt för att hålla sig till ren kur?

Jag skulle säga feta, dvs med ett BMI på 30+

(Nej, ni behöver inte påpeka att man kan ha 30+ i BMI som byggare utan att vara fet, ni är särfall, här avses medelsvensson)

Mental
2008-03-13, 21:52
Edit: Säg att man har ca 30kg fettvikt. och varje kilo kan frisätta ca 70kcal / dygn. så ger det ca 2100kcal från fett tillgängligt. Med ett intag på ca 800kcal och en antagligen ganska stillasittande livsstil så bör energitillgången möta energibehovet.

Personer på den här typen av dieter är sällan speciellt hårt tränande. varför man kan utgå från att de har en rätt låg förbrukning.

King Grub
2008-03-13, 21:53
Jag skulle säga feta, dvs med ett BMI på 30+

(Nej, ni behöver inte påpeka att man kan ha 30+ i BMI som byggare utan att vara fet, ni är särfall, här avses medelsvensson)

Korrekt, ett BMI på över 30 och med hälsoproblem relaterade till övervikten, t ex diabetes, insulinresistens, högt blodtryck.

Cohen
2008-03-13, 22:32
Bara jag som inte vet vad Cambridgedieten är?

Förstår att det är någon typ av pulverbaserad VLCD. Men vad mer?

Scratch89
2008-03-13, 23:11
Google är din vän!


EDIT: Eh, inte så passande länk!

TheWonderingOne
2008-03-16, 09:54
Har testat den, gick ner 3 kilo på en vecka. Gick inte upp i vikt senare då jag såg till att maten jag åt var fettsnål även efteråt, sedan har jag gradvis ökat fettintaget. Innan jag startade så drog jag ner intaget av fett gradvis under en vecka också för att inte "chocka" kroppen och sätta metabolismerna ur spel.

Hennish
2008-03-16, 19:49
Har kört på Cambridge i tre veckor (två veckor renodlad kur och en vecka upptrappning) och jag mår skitbra :) Är sju pannor lättare och har inte gått upp någonting. Fast nu har jag börjat motionera i princip varje dag + att jag äter mycket mindre än vad jag gjorde förrut så det är ju relativt.

LadyInsane
2008-03-16, 21:24
Har kört på Cambridge i tre veckor (två veckor renodlad kur och en vecka upptrappning) och jag mår skitbra :) Är sju pannor lättare och har inte gått upp någonting. Fast nu har jag börjat motionera i princip varje dag + att jag äter mycket mindre än vad jag gjorde förrut så det är ju relativt.

Bra jobbat. :) Hur länge ska du fortsätta? Dags att gå över till en mer hälsosam diet och fortsätta viktminskningen lite saktare?