handdator

Visa fullständig version : Ert kroppsspråk?


Jaws
2008-03-12, 21:22
Tänker ni mycket på ert kroppspråk när ni talar med eller inför folk?
60% av det du säger kommer inte från munnen. Hur skulle ni se på ert eget kroppsspråk?

Jag själv märker rätt lätt på folk när dom är besvärade, blyga, osäkra osv.. Men hur uppfattar folk en själv egentligen? Jag gillar inte tanken på att man lätt släpper ut omedvetna signaler osv till tjejer man gillar eller ogillar eller om man är ny i en grupp t.ex. Jag försöker alltid att se så framåtriktad och glad ut som möjligt osv, men det kanske inte funkar i alla lägen:)

vsson
2008-03-12, 21:25
Försöker alltid flexa med brösten och trycka ut latsen så jag ser stor och farlig ut.

Nej men försöker se glad ut och dela med mig av min energi men samtidigt utstråla självsäkerhet och lugn....

Nått sånt

Jaws
2008-03-12, 21:27
Försöker alltid flexa med brösten och trycka ut latsen så jag ser stor och farlig ut.



Hehe men det är det många som gör det märker man ju, sträcker lite extra på sig osv. Rätt roligt.

Frida.B
2008-03-12, 21:29
jag tänker aldrig på hur jag är i mitt kroppsspråk. Jag bara är mig själv så går det alltid bra. Blir bara fel om man ska försöka. Det märks ju om något när någon tänker på hur de ska bete sig.

mangemani
2008-03-12, 21:32
jag gör så gott som allt med ögonen.
uttråkad blick,sarkastisk blick,busig blick,glad blick,arg blick,misstänksam blick osv.

Hobbes
2008-03-12, 21:48
Medvetenhet är för mig nyckelordet.

Att vara medveten om vad jag sänder ut för signaler i vissa situationer och möten.

Tänker väldigt mycket på det själv då jag undervisar på ämnet - icke verbalt beteende.

Timmi
2008-03-12, 21:50
Jag vet att jag pratar väldigt mkt med händerna iaf :D
Händer och minspel går i ett för mig, jag brukar inte tänka nämnvärt på det, kan vara när det är föredrag på g som jag tonar ner handrörelserna lite (även om det även är bra då jag inte står och pillar på papper/annat under tiden jag pratar då).

hahavaffan
2008-03-12, 22:06
Jag har extremt svårt att inte visa min irritation över korkade post-kunder.

rolf
2008-03-12, 22:11
Jag gestikulerar och grimaserar enormt mycket, folk brukar håna mig för det när de sett mig prata med någon på avstånd. :D

Edit: OnT så är det väl omedvetet, inget jag tänker på direkt.

stridis
2008-03-12, 22:11
Alltså; jag försöker att öppna upp mitt kroppspråk och vara avslappnad, det verkar som jag uppfattas som arg ibland när jag inte är det.

joriice
2008-03-12, 22:14
Vet inte, jag tänker nog en del på det faktiskt. Men är samtidigt lite rädd att "lysa igenom" när jag tänker på något, rätt återhållsam är jag nog.

Timme
2008-03-12, 22:52
Jag vet att jag pratar väldigt mkt med händerna iaf :D
Händer och minspel går i ett för mig, jag brukar inte tänka nämnvärt på det, kan vara när det är föredrag på g som jag tonar ner handrörelserna lite (även om det även är bra då jag inte står och pillar på papper/annat under tiden jag pratar då).

+1

Min mun går i ett rapp och händerna viftar utan att jag själv märker det :D

Rahf
2008-03-12, 23:24
Det är lite hipp som happ, är jag på gott humör och träffar vänligt sinnade främlingar så har jag ett öppet kroppspråk. Känner jag mig lite trängd så förändras kroppspråket då också osv.

Oftast är jag bara glad och väldigt impulsiv :D.

Patriarch K
2008-03-12, 23:59
Så som du upplever dig själv upplever även andra dig. Det är nog det jag tänker på när jag talar med folk. Kroppsspråk och kroppskontakt är något som spelar stor roll också.

mini
2008-03-13, 00:13
Jag är mycket medveten om mitt kroppsspråk efter både studier i retorik samt yrken som inneburit att tala inför grupper. Att jag sedan inte använder det som retoriskt grepp i vardagen är en annan sak.