handdator

Visa fullständig version : Vad för färg på loafers?


Alexlindgren
2008-03-12, 19:06
Jag har tänkt köpa ett par loafers till sommaren och jag är väldigt vilsen inom den här kategorin av skor. Idag har jag lagt ner tid och tittat upp dom olika modellerna och Tod's föll mig bäst i smaken.

De jag tyckte var snygga var antingen marin/mörk-blå och även en mörkare nyans av brun. Men vilken av dom här passar bäst på sommaren?
Har beslutångest...

Mescreant
2008-03-12, 19:08
Vita.

tobbo
2008-03-12, 19:11
Vita.

Känns inte vitt uttjatat?

Nimille
2008-03-12, 19:17
Vita.
:laugh:

mörkare nyans av brunt varianten skulle jag köra på

jesse
2008-03-12, 19:20
Svårt när man inte får se skorna framför sig, men rent spontant skulle jag tagit marinfärgade om vi snackar just loafers. Men leta upp bilder på skorna, jak vill se hur dem ser ut :cool:

TTT
2008-03-12, 19:29
Skall du ha dem på beachen eller på krogen?

Har du ett par snygga shorts eller linnebyxor så marinblå on the beach/på shoppingrundan. Ö.h.t. som casuall wear. Skippa strumpor.
Har du den stilen på krogen också så kör på det.

Till jeans skulle jag däremot köra på vita eller någon form utav mörkare skinn. Brunt/Svart.

egge
2008-03-12, 19:30
Jag får nog hålla med om marinfärgade.

Alexlindgren
2008-03-12, 23:11
Den färgen
http://adn.is.bluefly.com/mgen/Bluefly/prodImage.ms?productCode=2112368&width=300&height=300
Den modellen
http://data1.blog.de/blog/t/true-fashionista/img/tods.jpg

Fast ingen vit rand. Dom andra var sedan marinblåa, mörk nyans.


Fan va jag får ångest vet inte vad jag ska ta. När jag kommer vara i t.ex. frankrike kommer jag gå runt i vita chinos/jeans alternativt shorts. Sedan när jag kommer gå runt i stan blir det väl blandat med råa/ljusa jeans, vita chinos och någon gång shorts...

Hm, känns som att dom blå är lättare att kombinera, jag får gå och testa dom i affären..

machine gun
2008-03-12, 23:12
Jag kan göra det enkelt för dig: Köp inte loafers!

Alexlindgren
2008-03-12, 23:18
Jag kan göra det enkelt för dig: Köp inte loafers!

Hurså? Snygga och ser extremt bekväma ut..

machine gun
2008-03-12, 23:19
Hurså? Snygga och ser extremt bekväma ut..

Kan tyvärr inte hålla med. Har svårt att komma på något som känns gubbigare än loafers.

Krampus
2008-03-12, 23:22
Jag kan göra det enkelt för dig: Köp inte loafers!

Du är så mean, Gun-Britt Machine! :)

Granatgiraffen
2008-03-12, 23:24
Kan tyvärr inte hålla med. Har svårt att komma på något som känns gubbigare än loafers.

Käpp? Rullstol? Rullator? Gubbkeps? osv.

Det var inte så värst svårt.

Scratch89
2008-03-12, 23:24
Du är så mean, Gun-Britt Machine! :)

Look who's kickin' rhymes in the middle of the night!

joriice
2008-03-12, 23:26
Stekare!!! Gröna loafers.

backflash
2008-03-12, 23:28
Har svårt att komma på något som känns gubbigare än loafers.


Longwings :thumbup: (long wings? aja)

Alex, kolla Santoni.

Marin/blått är trevligt, men svårt att matcha och kan se riktigt ... skabbigt ut om lädret inte är bra. Olika nyanser av brunt är lättare att matcha. Vitt funkar väl till bucks men inte så mycket mer (annat än delfärg på spectators).

Krampus
2008-03-12, 23:29
Look who's kickin' rhymes in the middle of the night!

Scratch89, don´t waste your time
Battle me and I´ll put a loafer in your behind. (Jag är on-topic, håll käften!). :)

Speedy
2008-03-12, 23:29
Tycker Tod´s är helsköna..bra val!

Alexlindgren
2008-03-12, 23:40
Käpp? Rullstol? Rullator? Gubbkeps? osv.

Det var inte så värst svårt.

hahahah klockren

Longwings :thumbup: (long wings? aja)

Alex, kolla Santoni.

Marin/blått är trevligt, men svårt att matcha och kan se riktigt ... skabbigt ut om lädret inte är bra. Olika nyanser av brunt är lättare att matcha. Vitt funkar väl till bucks men inte så mycket mer (annat än delfärg på spectators).


Santoni = märke? Aldrig hört talas om...

Hm okej, jag ska ta och fråga min expert imorgon (mor) som alltid får kasta en blick på mig innan jag går ut på kvällen för att se att det inte finns några stilfel, haha.

Men du kan nog ha rätt. Dock så är jag väldigt nogrann med mina skor och sköter om dom så skabbigt läder är det ingen risk för, dessutom har jag för mig att skorna jag tittade på var gjorda av mocca.

jesse
2008-03-13, 00:04
hahahah klockren

Men du kan nog ha rätt. Dock så är jag väldigt nogrann med mina skor och sköter om dom så skabbigt läder är det ingen risk för, dessutom har jag för mig att skorna jag tittade på var gjorda av mocca.

Han syftade nog på lädrets kvalitet och typ, nu gör Tod´s skor av bra kvalitet så det borde inte vara något hinder.

Herr Oberst
2008-03-13, 01:22
Köp transparenta så man slipper se eländet.

Frida.B
2008-03-13, 12:46
försöker komma på om jag sett loafers i snygg färg innan. Men jag kan inte komma på någon färg som skulle vara snyggt. Det ser gubbigt ut och ska det passa på en icke guddig snubbe så måste killen isf ha skjorta/piké tröja och en tjock tröja hängandes över axlarna. Men då har vi kommit till gay istället. Gay eller gubbe - you pick

Alexlindgren
2008-03-13, 21:19
försöker komma på om jag sett loafers i snygg färg innan. Men jag kan inte komma på någon färg som skulle vara snyggt. Det ser gubbigt ut och ska det passa på en icke guddig snubbe så måste killen isf ha skjorta/piké tröja och en tjock tröja hängandes över axlarna. Men då har vi kommit till gay istället. Gay eller gubbe - you pick

Gissar på att du menar tjocktröja. Din klassifiering på gay är väldigt oklar.

Alla tjejer som går utan bh är feminister. Right?

machine gun
2008-03-13, 21:23
Käpp? Rullstol? Rullator? Gubbkeps? osv.

Det var inte så värst svårt.

Samma person som brukar ovanstående har med högsta sannolikhet ett par loafers på fötterna.

ASroma83
2008-03-13, 21:27
Det viktigaste är inte vilken färg på skorna du väljer - det är vad du har till skorna.

Alexlindgren
2008-03-13, 21:33
Samma person som brukar ovanstående har med högsta sannolikhet ett par loafers på fötterna.

Bra sagt.

Det viktigaste är inte vilken färg på skorna du väljer - det är vad du har till skorna.

Jo, men jag frågade efter en färg som också var lätt att matcha med. Så att man framställer det andra man har på sig bättre ;)

ASroma83
2008-03-13, 21:37
Gå igenom din garderob och se efter med vilken färg som du kan föreställa dig mest coola outfits med. Sedan väljer du den färgen.

Både brunt och blått är hur lätt som helst att matcha med. Sedan tycker jag iofs inte att skorna behöver matcha med den övriga outfiten heller. Det kan vara snyggt när skorna bryter mot resten av outfiten.

hahavaffan
2008-03-13, 21:39
Köp transparenta så man slipper se eländet.Hahahaha

Kimball
2008-03-13, 21:56
försöker komma på om jag sett loafers i snygg färg innan. Men jag kan inte komma på någon färg som skulle vara snyggt. Det ser gubbigt ut och ska det passa på en icke guddig snubbe så måste killen isf ha skjorta/piké tröja och en tjock tröja hängandes över axlarna. Men då har vi kommit till gay istället. Gay eller gubbe - you pick

Men skulle tjejer få bestämma vad killar skulle ha på sig skulle det ju bli någon form av baggy/loosefit jeans, några cleana vita sneakers (aka converse kanske?) och en basic, bra sittande vit tshirt.

Så tjejer har ingen talan, imho ;D

Mörk eller ljusbruna skulle jag lägga min röst på. Har själv letat efter några snygga loafers, men de enda jag funnit so far kostade +3k.
Knallröda kan säkerligen vara rätt intressanta också, Tod's har nog det, har jag för mig?

Alexlindgren
2008-03-13, 22:02
Knallrött är lite för mycket för mig, är inte en sådan som klär mig "skrikigt".

Finns snygga på rizzo för 1000 kr som min polare ska köpa, dom kan jag tipsa dig om!

Kimball
2008-03-13, 22:03
Knallrött är lite för mycket för mig, är inte en sådan som klär mig "skrikigt".


hehe nä, just därför, variation. Överraska dig själv! ^^

X-Change
2008-03-13, 22:23
Själv skulle jag nog valt bruna. Tror man kan skapa en schysst brytning till t ex blåa jeans och skapa någon lite "dressad-casual"-outfitlook. Men marinblå eller svarta är bra val med. Helt klart en smaksak.
Som någon skrev innan; tänk efter vilken färg som skulle passa bäst till din övriga garderob och vilken färg du är snyggast i.
Det optimala hade varit om du köpt alla tre färgerna :D

När jag var en helg i sthlm märkte jag i princip att man såg var välklädd, till skillad från här i övik. Där folk kan gå på krogen i jobbarskor (vi snackar kängmodeller), eller matcha brun kavaj och blåa jeans med snorgröna-foppatofflor.
Så kom inte och klaga på loafers. Det är dressat men ändå ledigt avslappnat. När någoting blir "gubbigt" bärs det bara män som är för dumma att inse att skorna, byxorna whatever dem köpte för 10 år sedan varken ser bra ut längre eller inte fungerar till vilket tillfälle som helst.
Och jag väljer när som helst "gubbigt" välklädd framför sunkis-stilen. Kanske tänker jag konstigt nu men vad är snyggare än en sunkig kille med klorblekta jeans och linne som blottar en sån där häftig tribal också.

Vet inte vad ni killar som skyr loafers går klädda i? Alltid kostym och finskor eller är det möjligtvis sunkis-stilen som gäller?

Alexlindgren
2008-03-13, 22:59
Själv skulle jag nog valt bruna. Tror man kan skapa en schysst brytning till t ex blåa jeans och skapa någon lite "dressad-casual"-outfitlook. Men marinblå eller svarta är bra val med. Helt klart en smaksak.
Som någon skrev innan; tänk efter vilken färg som skulle passa bäst till din övriga garderob och vilken färg du är snyggast i.
Det optimala hade varit om du köpt alla tre färgerna :D

När jag var en helg i sthlm märkte jag i princip att man såg var välklädd, till skillad från här i övik. Där folk kan gå på krogen i jobbarskor (vi snackar kängmodeller), eller matcha brun kavaj och blåa jeans med snorgröna-foppatofflor.
Så kom inte och klaga på loafers. Det är dressat men ändå ledigt avslappnat. När någoting blir "gubbigt" bärs det bara män som är för dumma att inse att skorna, byxorna whatever dem köpte för 10 år sedan varken ser bra ut längre eller inte fungerar till vilket tillfälle som helst.
Och jag väljer när som helst "gubbigt" välklädd framför sunkis-stilen. Kanske tänker jag konstigt nu men vad är snyggare än en sunkig kille med klorblekta jeans och linne som blottar en sån där häftig tribal också.

Vet inte vad ni killar som skyr loafers går klädda i? Alltid kostym och finskor eller är det möjligtvis sunkis-stilen som gäller?

Bra inlägg, tog till mig det du skrev och jag tror att faktiskt blått skulle passa min stil bättre. Själv tycker jag att loafers är närmare dressat än casual :)

Som svar på vad dom som hatar loafers har på fötterna skulle jag gissa på gympaskor eller bekväma ecco-arbetarskor. No offence.

machine gun
2008-03-13, 23:08
Men skulle tjejer få bestämma vad killar skulle ha på sig skulle det ju bli någon form av baggy/loosefit jeans, några cleana vita sneakers (aka converse kanske?) och en basic, bra sittande vit tshirt.

Nej tack.

Som svar på vad dom som hatar loafers har på fötterna skulle jag gissa på gympaskor eller bekväma ecco-arbetarskor. No offence.

Använder ganska ofta högklackat. Det är dock ingenting jag rekommenderar till dig :D

Om du nu måste ha loafers: finns det inte svarta? Det passar ju till i stort sett allt.

jesse
2008-03-13, 23:58
Nej tack.



Använder ganska ofta högklackat. Det är dock ingenting jag rekommenderar till dig :D

Om du nu måste ha loafers: finns det inte svarta? Det passar ju till i stort sett allt.

Vad vill machinegun att killarna ska ha på fötterna då? J