handdator

Visa fullständig version : Räkna ut mitt Kcal intag per/dag ifall jag ska deffa


madshit
2008-03-12, 18:06
Hej, behöver hjälp med att räkna ut mitt Kcal intag Per/dag ifall jag ska deffa. sen vet jag inte hur mycket jag ska gå ner i veckan och så, ni får gärna tipsa och hjälpa mej med detta, och givetvis räkna ut kcal intaget.

185 cm, 78KG, 15 år

Så här kmr mitt schema se ut :

Måndag : Styrketräning [1 - 1,5 Timme] Och sen Cykla hem (15 Minuter)
Tisdag : Springa i ca 30+ minuter
Onsdag : Styrketräning [1 - 1,5 Timme] Och sen Cykla hem (15 Minuter)
Torsdag : Styrketräning [1 - 1,5 Timme] Och sen cykla hem (15 Minuter)
Fredag : Vila
Lördag : Vila (ev ut och gå 1 timme)
Söndag : Springa i ca 30+ Minuter

madshit
2008-03-12, 18:21
Och sen glömde jag fråga hur mycket kcal man ska äta per Måltid.

Scratch89
2008-03-12, 20:01
En bra idé är att först läsa deffguiden: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881
Du får själv räkna ut din energiomsättning; det är ingen frågesport det här. Multiplicera med en lämplig faktor, kanske 1,7 eller så.

Förövrigt undrar jag varför du ska gå ner i vikt. Du är femton år och har 22,8 i BMI.

madshit
2008-03-12, 20:14
En bra idé är att först läsa deffguiden: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881
Du får själv räkna ut din energiomsättning; det är ingen frågesport det här. Multiplicera med en lämplig faktor, kanske 1,7 eller så.

Förövrigt undrar jag varför du ska gå ner i vikt. Du är femton år och har 22,8 i BMI.

jag vet, min vikt och så är kanon! inget som stör mej, fast det som jag stör mej mest på är Fettet på magen och vänstra patten. gör så att jag mår fysiskt dåligt!

Och jag antar att det inte räcker med styrketräning för att ta väck detta!

Scratch89
2008-03-12, 20:28
Jag tror att avsaknaden av muskler gör att du upptäcker dina skavanker lättare. Ge järnet pisk ett par, tre gånger i veckan, så tror jag att det visuella problemet kommer att försvinna. Det är oftast förhållanden mellan kroppsdelar som gör att man uppfattar sig som fet; tjejer med smalare axlar än höfter tror att de är för tjocka, samma sak folk som tycker att magen inte ska puta ut mer än vad bröstet ska göra. Det är då bristen på axel/bröstmuskler som jag tycker ska åtgärdas i första hand, inte fettförbränning.

madshit
2008-03-12, 20:36
Jag tror att avsaknaden av muskler gör att du upptäcker dina skavanker lättare. Ge järnet pisk ett par, tre gånger i veckan, så tror jag att det visuella problemet kommer att försvinna. Det är oftast förhållanden mellan kroppsdelar som gör att man uppfattar sig som fet; tjejer med smalare axlar än höfter tror att de är för tjocka, samma sak folk som tycker att magen inte ska puta ut mer än vad bröstet ska göra. Det är då bristen på axel/bröstmuskler som jag tycker ska åtgärdas i första hand, inte fettförbränning.

okej, testar och piskar på ist då :)

men då ska jag alltså ligga på överskott i kcal intaget? och dricka min gainer pro efter träning? :)

Scratch89
2008-03-12, 20:50
okej, testar och piskar på ist då :)

men då ska jag alltså ligga på överskott i kcal intaget? och dricka min gainer pro efter träning? :)

Det bästa tipset jag kan ge dig är att inte tänka på energiintag hit och dit. Träna hårt, ät vettig mat och ät den när du är hungrig. Om du känner för att komplettera med tillskott runt träningen är det bästa tillfället att göra det, men det är inget krav eller behov alls.
Du märker om du blir smalare eller bygger på dig, och utefter dessa riktlinjer borde du kunna reglera matintaget. *popcorn*

Raggis
2008-03-12, 21:00
och vänstra patten. gör så att jag mår fysiskt dåligt!


Låter mer som gyno.

Scratch89
2008-03-12, 21:05
Låter mer som gyno.

Alla som har ojämna fettinlagringar runt brösten har inte gyno...

Raggis
2008-03-12, 21:06
Alla som har ojämna fettinlagringar runt brösten har inte gyno...

Kan vara psuedogyno.

Johan_P
2008-03-12, 21:12
Låter mer som gyno.

Öh, nu är du nog lite för snabb Raggis :)

madshit
2008-03-12, 21:13
nope har inte Gyno, inte vad det ser ut som iaf. det är bara mer fett på vänstra patten. är det bara att träna / växa bort?

Raggis
2008-03-12, 21:15
Öh, nu är du nog lite för snabb Raggis :)


Bara ett antagande från min sida, inget faställande.