handdator

Visa fullständig version : Yrsel från o till i 3dagar vad kan det va??


strong-man
2008-03-12, 17:12
Så det hela börja i måndags efter middag käka runt 17,00.Sen vart jag yr o trött som fan fram till 19,00 då vart man pigg o allt kändes hur bra som helst igen. Skummt tänkte jag men drog iväg o körde mitt inplanerade ben pass som gick kanon bra tryck o allt kändes bra.Kände mig lite yr sen på kvällen igen
sen har man vart små yr till o från hela tis och idag onsdag

Kan det vara överträning?? Har funderat på om det kan va diabetes men har inte kunnat hitta någon stans att yrsel skulle va ett symtom på diabetes eller??

Någon doktor här som har koll:)
Eller någon som vart med om något liknade??

Angel
2008-03-12, 17:36
Varför skulle det vara diabetes?

Har du några andra symtom? Vänta några dagar och ta det lugnt, stressa inte eller träna hårt. Går det inte över så gå och ta blodtryck och lite prover.

Yrsel kan bero på ett gäng olika saker och det finns många oliak typer av yrsel. Ibland så rör det sig om något med balansorganet i innerörat, eller något som kallas kristallsjukan som är lätt fixat om det är det. Kan vara en infektion eller en tumör eller psykisk ångest.

Men har du inga andra symtom tycker jag du kan vänta lite och försöka ta det lugnt.

strong-man
2008-03-12, 17:54
Varför skulle det vara diabetes?

Har du några andra symtom? Vänta några dagar och ta det lugnt, stressa inte eller träna hårt. Går det inte över så gå och ta blodtryck och lite prover.

Yrsel kan bero på ett gäng olika saker och det finns många oliak typer av yrsel. Ibland så rör det sig om något med balansorganet i innerörat, eller något som kallas kristallsjukan som är lätt fixat om det är det. Kan vara en infektion eller en tumör eller psykisk ångest.

Men har du inga andra symtom tycker jag du kan vänta lite och försöka ta det lugnt.

Nja min egna amatör analys är väl att blodsockret går upp o ner hella tiden efter som jag käner mig hur bra som helst i mellan åt men det kanske inte funkar så:confused: hoppas det är något annat blir igen träning ialla fall

Tricce
2008-03-12, 18:04
Så där har jag också haft, trott man har nå infektion elelr nåt på balanssinnet. Det har gått över efter ett par dar men man undrar ju vad det beror på. Har börjat käka sånna där en om dagen vitaminer och har faktiskt inte haft yrsel sen dess.

Kotten
2008-03-12, 18:17
99% av gångerna man har yrsel beror på trötthet,stress eller ångest

Angel
2008-03-12, 20:26
Nja min egna amatör analys är väl att blodsockret går upp o ner hella tiden efter som jag käner mig hur bra som helst i mellan åt men det kanske inte funkar så:confused: hoppas det är något annat blir igen träning ialla fall

Fast har du nyupptäckt dia så lär det mest bara gå uppåt eller hur?

strong-man
2008-03-12, 20:36
har har sovit som en sten i 2,5 tim nu ska äta lite o gå o läga mig igen jävla skumt de här får se om man vaknar i morn:)

Angel
2008-03-12, 20:58
har har sovit som en sten i 2,5 tim nu ska äta lite o gå o läga mig igen jävla skumt de här får se om man vaknar i morn:)

Ja sover nästan alltid 2 timmar på eftermiddagarna efter jobbet. Du kan ju va på väg att få en infektion bara.

Gädda
2008-03-12, 21:02
http://www.sjukvardsradgivningen.se/artikel.asp?CategoryID=20438

strong-man
2008-03-13, 18:09
köpte en blodsocker testare idag.Testa den när jag kom hem hade 5-5,5 sen testade jag nyss 15min efter mat då var det 7,7. Och det är ju helt normalt vad jag har kunat läsa mig till ska ju ligga mellan 4-6 eller??

Va ju skönt men är fortfarande yr från o till*gah!* så jävla drygt

Angel
2008-03-13, 18:27
köpte en blodsocker testare idag.Testa den när jag kom hem hade 5-5,5 sen testade jag nyss 15min efter mat då var det 7,7. Och det är ju helt normalt vad jag har kunat läsa mig till ska ju ligga mellan 4-6 eller??

Va ju skönt men är fortfarande yr från o till*gah!* så jävla drygt

Dom pat ja träffar med nyupptäckt diabetes brukar ligga mellan 25,0-35,0 typ

PowPow
2008-03-13, 18:27
Fixa en tid på vårdcentralen. Antagligen kommer de göra lite tester för att sedan konstatera att det beror på psykisk ohälsa. Var och gjorde tester av samma orsak för några år sedan, och läkaren gav i alla fall intrycket att det brukade vara anledningen.

strong-man
2008-03-13, 18:37
Dom pat ja träffar med nyupptäckt diabetes brukar ligga mellan 25,0-35,0 typ

skönt att det är en bra bit kvar ditt:D

strong-man
2008-03-13, 18:45
Fixa en tid på vårdcentralen. Antagligen kommer de göra lite tester för att sedan konstatera att det beror på psykisk ohälsa. Var och gjorde tester av samma orsak för några år sedan, och läkaren gav i alla fall intrycket att det brukade vara anledningen.


Jo man lär ju gå ditt snart om det inte blir bättre
psykisk ohälsa säger du vad gorde du åt de då??