handdator

Visa fullständig version : Tycker ni verkligheten är lite tråkig ibland?


AlexanderYeah
2008-03-12, 12:48
Alltså inte bara er vardag utan världen i stort sett. Såg Världarnas Krig för nån vecka sen. Tänkte det skulle vara kul om nåt sånt kunde hända nån gång. Inte att aliens dödar allihopa men nåt sånt. Typ en skitstor rymdfarkost som svävar över en stad och sen kanske försvinner. Det vore väl nåt?:D Eller bara nåt out of this world. En superhjälte kanske. Typ en massa brott har stoppats av en maskerad snubbe som klättrar på väggar.. Eller kanske att en bebis-dinosaurie hittas i någon djungel. En bebis T-Rex.

shut teh face
2008-03-12, 12:51
När man var yngre vill man att Harry Potter-världen skulle finnas. ;)

Men vad vet vi? I många sci-fi är det ju "dolt", allmänheten vet inget. Verkligenheten kanske är att sci-författarna vet sanningen och berättar för oss. :thumbup:

Rahf
2008-03-12, 13:01
Ja, världen är ett grått töcken när jag inte får surfa.

Eddie Vedder
2008-03-12, 13:08
Jag tycker det finns så mycket sjukt fascinerande runtom i världen att jag snarare önskar det vore mer tråkigt och händelsefattig.

Då skulle jag slippa känna att jag går miste om så sjukt mycket vetande varenda dag.

Granatgiraffen
2008-03-12, 13:12
Jag tycker det finns så mycket sjukt fascinerande runtom i världen att jag snarare önskar det vore mer tråkigt och händelsefattig.

Då skulle jag slippa känna att jag går miste om så sjukt mycket vetande varenda dag.

Det här svaret kändes skittöntigt, men det ligger säkert sanning i det i något (tråkigt) perspektiv.

Eddie Vedder
2008-03-12, 13:18
Det här svaret kändes skittöntigt, men det ligger säkert sanning i det i något (tråkigt) perspektiv.

Vad är det som är töntigt?:confused:

Om jag känner så känner jag väl så? Tror du jag gör mig till eller vaddå?

Bönne
2008-03-12, 13:28
Vad är det som är töntigt?:confused:

Om jag känner så känner jag väl så? Tror du jag gör mig till eller vaddå?Känns skittöntigt (håller med) för att det är ett för stort perspektiv på det. Säger inte att du verkligen känner så, men de flesta som uttalar sig i frågor på det sättet menar egentligen inte det, utan tycker bara att det är det pefekta svaret, något som får dem att framstå som intellektuella.

Något som ofta återfinns hos folk i 15-30 års åldern som saknar självdistans.

shut teh face
2008-03-12, 13:28
Känns skittöntigt (håller med) för att det är ett för stort perspektiv på det. Säger inte att du verkligen känner så, men de flesta som uttalar sig i frågor på det sättet menar egentligen inte det, utan tycker bara att det är det pefekta svaret, något som får dem att framstå som intellektuella.

Något som ofta återfinns hos folk i 15-30 års åldern som vill sticka ut.
Du kommer få pisk nu. :laugh:

jwzrd
2008-03-12, 13:32
Känns skittöntigt (håller med) för att det är ett för stort perspektiv på det. Säger inte att du verkligen känner så, men de flesta som uttalar sig i frågor på det sättet menar egentligen inte det, utan tycker bara att det är det pefekta svaret, något som får dem att framstå som intellektuella.

Något som ofta återfinns hos folk i 15-30 års åldern som saknar självdistans.

Tja, jag är rätt töntig men även jag är sjukt fascinerad av det mesta.

shut teh face
2008-03-12, 13:32
Tja, jag är rätt töntig men även jag är sjukt fascinerad av det mesta.
Klart du är töntig, du är programmerare. *kissass*

Eddie Vedder
2008-03-12, 13:38
Känns skittöntigt (håller med) för att det är ett för stort perspektiv på det. Säger inte att du verkligen känner så, men de flesta som uttalar sig i frågor på det sättet menar egentligen inte det, utan tycker bara att det är det pefekta svaret, något som får dem att framstå som intellektuella.

Något som ofta återfinns hos folk i 15-30 års åldern som saknar självdistans.

Jag ber om ursäkt för att jag tycker det finns intressanta saker i verkligheten och inte bara i science-fictionfilmer.

Får väl börja med rollspel, skaffa mig något japanskt nytt namn och gå med i någon UFO-klubb så kanske det passar er perfekta lite bättre?

fat_joe
2008-03-12, 13:51
Ja, finner världen ofta väldigt tråkig... Men å andra sidan så har jag preparat som kan hjälpa mig mycket på vägen.

machine gun
2008-03-12, 13:58
Alltså inte bara er vardag utan världen i stort sett. Såg Världarnas Krig för nån vecka sen. Tänkte det skulle vara kul om nåt sånt kunde hända nån gång. Inte att aliens dödar allihopa men nåt sånt. Typ en skitstor rymdfarkost som svävar över en stad och sen kanske försvinner. Det vore väl nåt?:D Eller bara nåt out of this world. En superhjälte kanske. Typ en massa brott har stoppats av en maskerad snubbe som klättrar på väggar.. Eller kanske att en bebis-dinosaurie hittas i någon djungel. En bebis T-Rex.

Kollat för mkt på film?

MasterChief
2008-03-12, 13:58
Jag tycker det finns så mycket sjukt fascinerande runtom i världen att jag snarare önskar det vore mer tråkigt och händelsefattig.

Då skulle jag slippa känna att jag går miste om så sjukt mycket vetande varenda dag.

Så rätt!

Gå ut en mörk moln och- månfri natt och bli fascinerad över universum! Sitt och fundera några minuter på hur Jorden kom till! Då behöver man inga superhjältar.

Jag blir nästan galen över hur komplicerat och fascinerande allt är.

Krampus
2008-03-12, 14:12
Jag ber om ursäkt för att jag tycker det finns intressanta saker i verkligheten och inte bara i science-fictionfilmer.

Får väl börja med rollspel, skaffa mig något japanskt nytt namn och gå med i någon UFO-klubb så kanske det passar er perfekta lite bättre?

Torka tårnarna nu Edit. *Kram* :)

Nalfaren
2008-03-12, 14:17
Så rätt!

Gå ut en mörk moln och- månfri natt och bli fascinerad över universum! Sitt och fundera några minuter på hur Jorden kom till! Då behöver man inga superhjältar.

Jag blir nästan galen över hur komplicerat och fascinerande allt är.


Finns inget bättre än när jag å vovven suttit på kontoret å jobbat sent in på natten att gå ut på en golfbana här intill å bara glo upp på stjärnorna en klar natt å bara tänka. På sommaren är det ännu grymmare, då kan man lägga sig i gräset :)

MasterChief
2008-03-12, 14:31
Finns inget bättre än när jag å vovven suttit på kontoret å jobbat sent in på natten att gå ut på en golfbana här intill å bara glo upp på stjärnorna en klar natt å bara tänka. På sommaren är det ännu grymmare, då kan man lägga sig i gräset :)

Ja, det skapar lite [nödvändigt] perspektiv på tillvaron.

Loke
2008-03-12, 14:46
Vet du vad det värsta är, Alexander? Det är sant som dom säger, man ha precis så roligt som man gör sig. Risken är alltså ganska stor att du är en tråkig människa :(

jontahontas
2008-03-12, 14:52
Vilken moralprediktning man fick läsa sig igenom den här tråden. Jag är med alexander all the way! Skulle vara helvilt med lite rymdfarkoster eller en avlägsen mäktig härskare i svart mantel som kan kontrollera objekt och skjuta bilxtar.

Sleigh
2008-03-12, 14:54
Eskapism eller vad heter det? :)

Hoppa fallskärm eller något då så du verkligen få känna att du lever och inte tar allt förgivet. Ät LSD? (Nej inget jag förespråkar :)) Annars kan du ju hold on to your gonads and strife (http://www.albinoblacksheep.com/flash/weeee).

jwzrd
2008-03-12, 15:14
Så rätt!

Gå ut en mörk moln och- månfri natt och bli fascinerad över universum! Sitt och fundera några minuter på hur Jorden kom till! Då behöver man inga superhjältar.

Jag blir nästan galen över hur komplicerat och fascinerande allt är.

Det är lite så jag fungerar också. Allting är så förbaskat jekla stort, komplext och invecklat. Hur kan man inte fascineras av detta?

Eddie Vedder
2008-03-12, 15:19
Torka tårnarna nu Edit. *Kram* :)

:D

Sparrisen
2008-03-12, 15:27
Ja, det skapar lite [nödvändigt] perspektiv på tillvaron.

Seda kan man kontra det med att titta ner i mikroskopet på sina vävndasprover, och fascineras över hur j*vla komplext allt är och hur osannolikt det egentligen är att allt fungerar. :thumbup:

Tricce
2008-03-12, 15:30
Fast visst hade det väl varit ballare om ni helt plötsligt såg ett rymdskepp glida förbi när ni ligger där och kikar på stjärnorna? :D

MasterChief
2008-03-12, 15:30
Det är lite så jag fungerar också. Allting är så förbaskat jekla stort, komplext och invecklat. Hur kan man inte fascineras av detta?

Det här tål att spinnas vidare på.

Hur kommer det sig att vissa människor aldrig reflekterar över saker och ting?

Titta omkring er. Låt sedan blicken falla på någon liten "skitgrej". Ta till exempel pennan på bordet. Hur kom den till? Gå igenom alla detaljer på den, plaster, färger, metaller, bläck, etiketter, lim osv. Hur otroligt mycket forskning och produktion som ligger bakom. Jag blir alldeles vimmelkantig av detta. Det är så häftigt! Sen kan man köpa den för fem spänn.

Öppna ögonen för helvete.

Tycker man vardagen är tråkig måste man ha något fel i huvudet. Allvarligt.

Jag tycker det är fascinerande att någon kan tycka så här. :D

Tricce
2008-03-12, 15:32
Det här tål att spinnas vidare på.

Hur kommer det sig att vissa människor aldrig reflekterar över saker och ting?

Titta omkring er. Låt sedan blicken falla på någon liten "skitgrej". Ta till exempel pennan på bordet. Hur kom den till? Gå igenom alla detaljer på den, plaster, färger, metaller, bläck, etiketter, lim osv. Hur otroligt mycket forskning och produktion som ligger bakom. Jag blir alldeles vimmelkantig av detta. Det är så häftigt! Sen kan man köpa den för fem spänn.

Öppna ögonen för helvete.

Tycker man vardagen är tråkig måste man ha något fel i huvudet. Allvarligt.

Jag tycker det är fascinerande att någon kan tycka så här. :D

Du jobbar på kontor va? ;)

jwzrd
2008-03-12, 15:32
Det här tål att spinnas vidare på.

Hur kommer det sig att vissa människor aldrig reflekterar över saker och ting?

Titta omkring er. Låt sedan blicken falla på någon liten "skitgrej". Ta till exempel pennan på bordet. Hur kom den till? Gå igenom alla detaljer på den, plaster, färger, metaller, bläck, etiketter, lim osv. Hur otroligt mycket forskning och produktion som ligger bakom. Jag blir alldeles vimmelkantig av detta. Det är så häftigt! Sen kan man köpa den för fem spänn.

Öppna ögonen för helvete.

Tycker man vardagen är tråkig måste man ha något fel i huvudet. Allvarligt.

Jag tycker det är fascinerande att någon kan tycka så här. :D

Äh, inse att du är lättroad bara. Vissa behöver något så välproducerat och genomtänkt som Idol eller Melodifestivalen för att fascineras, andra nöjer sig med att bara titta uppåt en smula en molnfri natt.

MasterChief
2008-03-12, 15:33
Fast visst hade det väl varit ballare om ni helt plötsligt såg ett rymdskepp glida förbi när ni ligger där och kikar på stjärnorna? :D

Jag ser satelliter hela tiden när jag tittar på stjärnorna. Dessa tekniska underverk är fascinerande nog. :cool:

Skulle utomjordingar komma och hälsa på skulle det givetvis också vara ballt (om de är snälla). Men något säger mig att den yngre dataspelsgenerationen inte skulle ta bort ögonen från sitt CS.

jwzrd
2008-03-12, 15:33
Du jobbar på kontor va? ;)

Jag förstår hur du tänker nu. Du tänker: Penna..... ... ... kontor. Har jag rätt?

MasterChief
2008-03-12, 15:35
Du jobbar på kontor va? ;)

Japp och verksamheten jag jobbar i är grymt komplicerad. 15 olika fabriker runt världen. Stora lager och kunder i 120 länder. Det är ruggigt spännande att allt funkar.

edit: ja jävlar, pennan avslöjade mig.

Tricce
2008-03-12, 15:36
Jag förstår hur du tänker nu. Du tänker: Penna..... ... ... kontor. Har jag rätt?

Faktiskt inte, jag tänker "tråkigt på jobbet". Hemma eller när jag jobbar har iaf jag inte tid (kanske tyvärr) att reflektera över en pennas uppbyggnad.

MasterChief
2008-03-12, 15:37
Äh, inse att du är lättroad bara. Vissa behöver något så välproducerat och genomtänkt som Idol eller Melodifestivalen för att fascineras, andra nöjer sig med att bara titta uppåt en smula en molnfri natt.

Ja, det var rätt ord. Jag är lättroad.

Eddie Vedder
2008-03-12, 15:37
Det här tål att spinnas vidare på.

Hur kommer det sig att vissa människor aldrig reflekterar över saker och ting?

Titta omkring er. Låt sedan blicken falla på någon liten "skitgrej". Ta till exempel pennan på bordet. Hur kom den till? Gå igenom alla detaljer på den, plaster, färger, metaller, bläck, etiketter, lim osv. Hur otroligt mycket forskning och produktion som ligger bakom. Jag blir alldeles vimmelkantig av detta. Det är så häftigt! Sen kan man köpa den för fem spänn.

Öppna ögonen för helvete.

Tycker man vardagen är tråkig måste man ha något fel i huvudet. Allvarligt.

Jag tycker det är fascinerande att någon kan tycka så här. :D

Tack för det inlägget. Exakt det som var min poäng. Har svårt att se hur man kan tycka världen är tråkig och bara kunna känna att det vore coolt om Yoda och Chewbacca knackade på dörren.

Jag styckade kyckling igår och blev sjukt fascinerad av anatomin när jag bröt och slet med leder och brosk. Hur den där kroppen skapats genom miljontals år av evolution liksom.

mini
2008-03-12, 15:38
Klart man är uttråkad ibland. Vi är inte sämre eller mer trångsynta människor för det.

jwzrd
2008-03-12, 15:39
Faktiskt inte, jag tänker "tråkigt på jobbet". Hemma eller när jag jobbar har iaf jag inte tid (kanske tyvärr) att reflektera över en pennas uppbyggnad.

Jag jobbar också på kontor och vill inte påstå att jag har ett tråkigt jobb direkt.

Ja, det var rätt ord. Jag är lättroad.

Jag är lika lättroad.

bertbert
2008-03-12, 15:44
När jag var yngre lockades jag av eskapism. Det gör jag inte i samma utsträckning längre. Jag har en ovana att kunna bli intresserad av vad som helst. Det är ibland en belastning eftersom tiden inte räcker till på långa vägar för att lära det man vill.

Tycker man verkligheten är tråkig och star trek är spännande är man ... lite inskränkt. Den värld vi lever i är sjukt mycket mer mångfacetterad och variationsrik än något hittepåuniversum någonsin.

Stoltz
2008-03-12, 15:46
Jag står väl med fötterna på bägge sidor så att säga...

Det finns en del av mig som är så otroligt trött på allt tjat om att världen ser ut si och så, och mer är det inte. jag tycker att om man ser det så, så blir världen jävligt tråkig.

Sen den andra delen av mig har svårare att se hur världen skulle kunna vara tråkig egentligen. I de flesta fall handlar det om att det inte blir mer spännande än vad man gör sig, och många är inte villiga att ta risker för att få det att bli spännande. De försöker "äta kakan och ha den kvar" så att säga. Det tycker jag är töntigt om något.

illitch77
2008-03-12, 15:48
Fast alla "hittepåuniversum" är väl också en del av den här världen, som ju inte vore lika spännande och mångfacetterad om inte människorna i den hade fantasi.;)

Alltidxx
2008-03-12, 15:53
Vadå? JAS störtade ju över Västerbron i Stockholm. Vad mer kan man begära.

Trance
2008-03-12, 15:56
Det är lite av båda för mig. Visst kan man fantisera och fundera på hur världen skulle kunna vara om något var annorlunda, t.ex. mycket bättre teknologi, om man var superhjälte och tycka att livet vore coolare då.

Men jag är ju samtidigt rätt nördig så jag kan bli fascinerad av hur häftiga saker smarta människor kan hitta på. Typ som att mäta rum/tids-böjningar med hjälp av nästan perfekt runda sfärer som skickas upp i omloppsbana, skicka farkoster utanför solsystemet, riktigt avancerad matte eller programmering etc.

Snafu
2008-03-12, 16:00
Jag tycker verkligheten är fascinerande. Jag kan få sparken närsomhelst, jag kan tjäna rätt okey med extrapengar idag (kanske), jag kan närsomhelst bli singel och sen blir jag allltid fascinerad av WoW, snygga tjejer, bra fester, bra uppfinningar (likt Saabs dryckeshållare som vecklar ut sig *swoosh*) och nyheter i allmänhet.

Jag är rätt nöjd i allmänhet oftast, faktiskt.

MasterChief
2008-03-12, 16:01
Det är lite av båda för mig. Visst kan man fantisera och fundera på hur världen skulle kunna vara om något var annorlunda, t.ex. mycket bättre teknologi, om man var superhjälte och tycka att livet vore coolare då.

Men jag är ju samtidigt rätt nördig så jag kan bli fascinerad av hur häftiga saker smarta människor kan hitta på. Typ som att mäta rum/tids-böjningar med hjälp av nästan perfekt runda sfärer som skickas upp i omloppsbana, skicka farkoster utanför solsystemet, riktigt avancerad matte eller programmering etc.

Är det inte så att ditt "första stycke" delvis är en förutsättning för att hamna i "ditt andra stycke"? Många forskare/ingejörer osv har ju inom sig en dröm om en "SF-framtid".

Jag älskar själv SF och drömmer mig gärna bort. Men det gör mig bara mer nyfiken på "vad som är".

wintersnowdrift
2008-03-12, 16:17
När jag var yngre lockades jag av eskapism. Det gör jag inte i samma utsträckning längre. Jag har en ovana att kunna bli intresserad av vad som helst. Det är ibland en belastning eftersom tiden inte räcker till på långa vägar för att lära det man vill.

+1

Framför allt tycker jag att det är helt underbart att umgås med/lyssna på mer eller mindre excentriska personer som är uppslukade av valfritt ämne. En viss portion självdistans är helt nödvändigt också; kombinationen tycker jag mig se hos nästan alla människor som jag finner intelligenta och intressanta. Genom sådana personer upptäcker man att det finns oändligt många spännande företeelser här i världen.

//Kristin

machine gun
2008-03-12, 16:28
Jag blir väldigt lätt fascinerad av saker och när jag intresserar mig för nåt vill jag gärna veta allt, eller åtminstone ta reda på så mkt som möjligt. Antar att det är min geekådra som talar :D

bertbert
2008-03-12, 16:37
Visst kan man fantisera och fundera på hur världen skulle kunna vara om något var annorlunda, t.ex. mycket bättre teknologi, om man var superhjälte och tycka att livet vore coolare då.


Coolare än vad? Du menar alltså att om vi hade vingar på ryggen, alkemi var vardagsmat och vi kunde transportera oss mellan solsystem så skulle det på något sätt ändå inte vara vardagsmat?

Jag tror att även i denna värld hade man funderat på vad nästa vetenskapliga framsteg är, vad som gömmer sig i nästa dimension etc.

bertbert
2008-03-12, 16:38
+1

Framför allt tycker jag att det är helt underbart att umgås med/lyssna på mer eller mindre excentriska personer som är uppslukade av valfritt ämne. En viss portion självdistans är helt nödvändigt också; kombinationen tycker jag mig se hos nästan alla människor som jag finner intelligenta och intressanta. Genom sådana personer upptäcker man att det finns oändligt många spännande företeelser här i världen.

//Kristin

Kom bara ihåg att en person som är helt galen men inte har några pengar är just helt galen, medan en helt galen person med mycket pengar är excentrisk. ;)

scum
2008-03-12, 16:42
tittade på en italiensk film idag..... blir alltid lika fascinerad över hur vacker italienskan är. hur italienskan utvecklats till det vi kan höra idag är rätt häftigt. får nästan en gammal darwinist att bli troende.

tröskel
2008-03-12, 16:51
Kom att tänka på den här låten när jag läste rubriken...

Vast - Desert Garden

Do you feel like I do
Tired of everything?
Can you feel what I can
Almost everything?

I wanna leave today
The sky is big and my life is small
I wanna leave with you
So we can build a perfect garden

The stars are far away
I can see them with my eyes
I watch them fade away
Like the moments of my life

I wanna leave today
The sky is big and my life is small
I wanna leave with you
So we can build a desert garden

The stars are far away
I can see them with my eyes
We watch them fade away
Like the moments of my life

Strange how the houses look
Exactly all the same
And you're just a slave like me
At least I know it's true

I wanna leave today
The sky is big and my life is small
I wanna leave with you
So we can build a desert garden

The stars are far away
I can see them in my eyes
We watch them fade away
Like the moments of my life

Jaws
2008-03-12, 16:52
Ja marken är tråkig, dock så är haven otroligt faschinerande. Tänk så lite vi vet, kanske härjar fortfarande megalodonhajarna långt nere i djupet.

shut teh face
2008-03-12, 16:54
Nu ska jag inte gå så långt att jag påstår att jag blir impad av en penna. Men det finns mycket annat att fokusera på.

Livet, universum, människan, döden. Detta

Ja marken är tråkig, dock så är haven otroligt faschinerande. Tänk så lite vi vet, kanske härjar fortfarande megalodonhajarna långt nere i djupet.
Är det inte så att det på vissa ställen är såna extrema djup att vi inte kunnat utforska? En ubåt exempelvis kan ju inte gå ned hur långt som helst.

machine gun
2008-03-12, 16:58
Tips: BBC's dokumentärserie "Planet Earth". Det finns mkt att fascineras över...


EDIT: Det finns bl a ett avsnitt om just djupa hav.

newb123
2008-03-12, 17:11
Coolare än vad? Du menar alltså att om vi hade vingar på ryggen, alkemi var vardagsmat och vi kunde transportera oss mellan solsystem så skulle det på något sätt ändå inte vara vardagsmat?


Nä, men helgmat.

Patriarch K
2008-03-12, 17:13
Ïbland brukar jag tycka att verkligheten är såpass tråkig att jag ser allt som samma saker (träd som träd, hus som hus, natur som natur). Jag finner då ingen spänning i någonting.
Det är svårt att beskriva hur jag menar så jag låter er tänka själva kring det där.
Lösningen på problemet är i alla fall att se till detaljer. Lägg dig i gräset en sommardag och studera hur myrorna har det och hur detaljerat allt är nere i gräset eller vad du nu tittar på - det ger dig nya perspektiv på världen. Allt i livet handlar om detaljer ;)

Jaws
2008-03-12, 17:18
Är det inte så att det på vissa ställen är såna extrema djup att vi inte kunnat utforska? En ubåt exempelvis kan ju inte gå ned hur långt som helst.

Jo, vi har t.ex bara utforskat 4% sammanlagt av världshaven. På ett dokumentärprogram berättade forskare att de har fyllt en sorts kontainer med fiskkött och dylikt och sänkt ner den ca 6000 meter utanför japans kust, och med hjälp av ett sorts mätintrument kunde dom urskilja skuggor från något upp till 30-40 meter som närmade sig kontainern.

Hades
2008-03-12, 17:19
Det är direkt kopplat till mitt humör. Om jag är glad/lycklig tycker jag att världen är fantastiskt intressant. Om jag mår dåligt är världen en grå, instängd plats. Poängen är väl att verkligheten är vad man gör den till. De största (enda?) begränsningarna finns i våra tankar.

Fat tony
2008-03-12, 17:20
Alltså inte bara er vardag utan världen i stort sett. Såg Världarnas Krig för nån vecka sen. Tänkte det skulle vara kul om nåt sånt kunde hända nån gång. Inte att aliens dödar allihopa men nåt sånt. Typ en skitstor rymdfarkost som svävar över en stad och sen kanske försvinner. Det vore väl nåt?:D Eller bara nåt out of this world. En superhjälte kanske. Typ en massa brott har stoppats av en maskerad snubbe som klättrar på väggar.. Eller kanske att en bebis-dinosaurie hittas i någon djungel. En bebis T-Rex.

satan har du det händelse fattigt? flytta till iraq, där kan du inte planera morgondagen i alla fall:smash:

Mescreant
2008-03-12, 17:26
Ja. Så här vill jag att det ska se ut. :D
http://farm2.static.flickr.com/1318/1454031202_59a042826c_o.jpg

Muskelbyggaren
2008-03-12, 17:26
Jag tycker det finns så mycket sjukt fascinerande runtom i världen att jag snarare önskar det vore mer tråkigt och händelsefattig.

Då skulle jag slippa känna att jag går miste om så sjukt mycket vetande varenda dag.
Instämmer till fullo! Om jag kunde leva längre hade jag nog gått varenda utbildning som finns och läst varenda bok som finns till hands.

Känns skittöntigt (håller med) för att det är ett för stort perspektiv på det. Säger inte att du verkligen känner så, men de flesta som uttalar sig i frågor på det sättet menar egentligen inte det, utan tycker bara att det är det pefekta svaret, något som får dem att framstå som intellektuella.

Något som ofta återfinns hos folk i 15-30 års åldern som saknar självdistans.
Så säger bara den som aldrig tagit sig tid att hänge sig åt något på riktigt. Tjusningen med all kunskap är att ju mer man lär, desto mer inser man att man inte vet.

Tricce
2008-03-12, 17:35
Ja marken är tråkig, dock så är haven otroligt faschinerande. Tänk så lite vi vet, kanske härjar fortfarande megalodonhajarna långt nere i djupet.

Samma här, haven är riktigt spännande!

Jo, vi har t.ex bara utforskat 4% sammanlagt av världshaven. På ett dokumentärprogram berättade forskare att de har fyllt en sorts kontainer med fiskkött och dylikt och sänkt ner den ca 6000 meter utanför japans kust, och med hjälp av ett sorts mätintrument kunde dom urskilja skuggor från något upp till 30-40 meter som närmade sig kontainern.

Uuuuhuuu fan så ballt, sånt där får jag nästan rysningar av.

machine gun
2008-03-12, 17:39
Uuuuhuuu fan så ballt, sånt där får jag nästan rysningar av.

+1

Snafu
2008-03-12, 17:41
Nu finns det väl kanske inte så mycket skuggor 6000 meter ner i havet iofs :D

joriice
2008-03-12, 18:34
Ja det tycker jag.

tobbo
2008-03-12, 18:38
Ja, mer paladins till folket!

Shajjn
2008-03-12, 18:54
Instämmer med några av föregående talare om att våran verklighet är tillräckligt, och kanske t.o.m för intressant. Önskar ibland att livet inte var så kort, att dygnet hade fler timmar, så att man hade hunnit gå alla utbildningar, läsa alla böcker, resa till alla platser osv osv..

Får ju ångest bara av att gå in i en bokaffär, exempelvis.

mini
2008-03-12, 18:59
Vilken prettotråd...

Krampus
2008-03-12, 19:04
Vilken prettotråd...

:D

moment22
2008-03-12, 19:18
de e klart, dom som säger annat ljuger, fantasier har människor, det går inte att neka.

shut teh face
2008-03-12, 19:29
Det ska väl vara upp mot 1 mil djupt på vissa ställen t.o.m.
Det är klart det finns monster där nere, flygande flodhästar som äter sand och inte rör sig! Sover i 5000 år itaget. Ofc!

Stora spindlar som äter sten osv, vi märker dem inte

Källa på att vi inte märker dem king grub?

MasterChief
2008-03-12, 20:18
Vilken prettotråd...

Cynism tycker jag är oerhört fascinerande. Jag ska nog se om jag kan hitta något på bokrean om cynism.

Förresten är bokrean ett oerhört fascinerande fenomen.

Jaws
2008-03-12, 22:43
Nu finns det väl kanske inte så mycket skuggor 6000 meter ner i havet iofs :D

Nu ska du inte vara sån;) . Försökte bara återberätta ungefär vad djuphavsforskaren sa.


Har ni glömt Loch ness, yeti, bigfoot osv? Hitta dom jävla monstrena nu tack. Vilket av dessa tre tror ni mest sannolikt finns? Jag hoppas att det finns en 3 meter lång gubbe som är totalt vilse uppe på mount everest och livnär sig på sten.

Stoltz
2008-03-12, 22:51
Jag hoppas att det finns en 3 meter lång gubbe som är totalt vilse uppe på mount everest och livnär sig på sten.

Nej, Pirre bor i Östermalm nu.

Kunde inte låta bli att vara lite tråkig så här på kvällskvisten.

Krampus
2008-03-12, 23:11
Jag och scientologerna ser fram emot att ta del av era besparingar och framtida inkomster. :)

Palm
2008-03-12, 23:13
Nu finns det väl kanske inte så mycket skuggor 6000 meter ner i havet iofs :D

Forskarna hivade nog i en modern skuggmakare (http://en.wikipedia.org/wiki/Flashlight) också.

Är också barnsligt förtjust i såna där saker.

Edit: Djuphavsmonster alltså.

Loke
2008-03-12, 23:32
Forskarna hivade nog i en modern skuggmakare (http://en.wikipedia.org/wiki/Flashlight) också.

Är också barnsligt förtjust i såna där saker.

Edit: Djuphavsmonster alltså.

Eller en sonarskugga eller nåt sånt tekniskt? Man vet ju hur det blir missförstånd när nördarna ska förklara vad dom har gjort för de som inte är insatta.

Whistler
2008-03-12, 23:37
Finns en anledning till att jag inte har tidning, inte har TV och i princip aldrig går utanför dörren om jag inte ska till gymmet eller jobbet.

Real life sux.

Jag har skapat mig en egen liten värld där jag sitter hemma i lägenheten och läser fantasy eller surfar träning och akvaristik vid datorn. Är faktiskt mycket nöjd, tro det eller ej. :)

Palm
2008-03-12, 23:41
Det här är också riktigt häftigt (animering av en cell):
CVUnzk40npw

Blir ibland imponerad över att man över huvud taget kan göra en så enkel sak som att lyfta ett finger.

Alexlindgren
2008-03-12, 23:55
Många vill väll ha äventyr och upplevelser serverade på silverbricka och var är inte bättre att se ett rymdskepp på TV? Precis.

Sen finns det dom äventyrssökande människorna som reser runt på jorden och upplever sakerna själva. Jag säger inte att någon av dessa är bättre/sämre utan förtydligar bara det som diskuteras på första sidan.

Själv vet jag inte vad jag är för sort, jag ligger ganska bra mitt emellan dom två olika.

PowPow
2008-03-12, 23:58
Sen har vi dem som nöjjer sig med att filosofera kring en penna :D

Jag tycker absolut inte att världen borde vore mer händelsefattig. Det kan ju inte hända för mycket.. man kan bara vara för dålig på att organisera omvärlden och prioritera.

SJälvklart skulle det vara kul om en alien knackade på ens dörr, eller liknande. Så länge det är en trevlig alien.

scum
2008-03-13, 00:20
Jo, vi har t.ex bara utforskat 4% sammanlagt av världshaven. På ett dokumentärprogram berättade forskare att de har fyllt en sorts kontainer med fiskkött och dylikt och sänkt ner den ca 6000 meter utanför japans kust, och med hjälp av ett sorts mätintrument kunde dom urskilja skuggor från något upp till 30-40 meter som närmade sig kontainern.

mer info om det här? snälla söta (jag har inte google installerat på min dator).

Chaan
2008-03-13, 00:28
Nope. Verkligheten funkar.

boRqhtqppCQ

Jaws
2008-03-13, 00:33
mer info om det här? snälla söta (jag har inte google installerat på min dator).

Inte just den från programmet men jag har en text på datorn som jag kopierade för något år sedan.. Kanske inte den källa du vill ha men iaf något.


Havsmonstret i Marianergraven

Japanska forskare utförde nyligen ett spekulativt experiment i Stilla havet nära Marianergraven, världens största djup, och fick ett napp man inte hade räknat med...

En container full med gammalt, jäst djurblod och inälvor utgjorde betet och övervakades av en avancerad undervattenskamera. Avsikten var att man ville locka till sig de hajar som finns på de riktigt stora djupen.

Stora hajar flockades också kring den nedsänkta containern, men plötsligt skingrades de åt alla håll och i det närmaste flydde och i nästa ögonblick såg de förbluffade japanska forskarna en syn de aldrig glömmer.

Ett jättelikt, okänt djur simmade förbi kameran på ett djup av 1 500 meter, med en kropp som var 60 meter lång!

Giganten Megalodon

Forskarna vet fortfarande inte vad de såg, registrerade och filmade och inte en ruta ur videon har hittills släppts. Var det en jättehaj man såg ligger giganten Megalodon bra till, även om den borde ha dött ut för 170 miljoner år sedan.

Var det en klassisk sjöorm förstår man att de japanska forskarna är försiktiga och själva vill analysera undervattensvideon innan man släpper den till media och därmed allmänheten.

Trance
2008-03-13, 00:46
Inte just den från programmet men jag har en text på datorn som jag kopierade för något år sedan.. Kanske inte den källa du vill ha men iaf något.


Havsmonstret i Marianergraven

Japanska forskare utförde nyligen ett spekulativt experiment i Stilla havet nära Marianergraven, världens största djup, och fick ett napp man inte hade räknat med...

En container full med gammalt, jäst djurblod och inälvor utgjorde betet och övervakades av en avancerad undervattenskamera. Avsikten var att man ville locka till sig de hajar som finns på de riktigt stora djupen.

Stora hajar flockades också kring den nedsänkta containern, men plötsligt skingrades de åt alla håll och i det närmaste flydde och i nästa ögonblick såg de förbluffade japanska forskarna en syn de aldrig glömmer.

Ett jättelikt, okänt djur simmade förbi kameran på ett djup av 1 500 meter, med en kropp som var 60 meter lång!

Giganten Megalodon

Forskarna vet fortfarande inte vad de såg, registrerade och filmade och inte en ruta ur videon har hittills släppts. Var det en jättehaj man såg ligger giganten Megalodon bra till, även om den borde ha dött ut för 170 miljoner år sedan.

Var det en klassisk sjöorm förstår man att de japanska forskarna är försiktiga och själva vill analysera undervattensvideon innan man släpper den till media och därmed allmänheten.

Från den svenska sidan GUST
http://www.gust.st/okandadjur_marianergraven.html

Som verkar rapportera om sjöodjur i varenda större vattendrag. Originalet är ju inte mycket sämre som mycket riktigt rapporterar att Nessies existens är bevisad i samma artikel: http://english.pravda.ru/science/19/94/377/10934_monster.html

Durre
2008-03-13, 01:06
Verkligheten är alltid bra, tänk på alla tjejer.

Eddie Vedder
2008-03-13, 06:25
Det här är också riktigt häftigt (animering av en cell):
CVUnzk40npw


Sjukt snygg film!

Fantastiskt att proteinsyntes faktiskt nu även finns på film på kolozzeum.:D

Muskelbyggaren
2008-03-13, 10:27
mcBV-cXVWFw

Det där gör mig helt euforisk! *cupid* Så stort, närmast obegripligt och ändå fantastiskt.

Edit: jäkla larv i mitten.