handdator

Visa fullständig version : Träning + tatuering ?


-K-
2008-03-12, 00:38
Tänkte tatuera underarmen om en vecka eller nåt sånt.
Sen tänkte jag försöka köra igång att styrketräna lite smått igen, hur påverkas en tatuering av det?
Blir det "uttänjt" (haha fult ord) och fult eller vad man ska säga? Eller påverkas den inte öht?

Har ingen vidare koll på varken träning eller tatueringar om jag ska vara ärlig, därav dessa nybörjarfrågor.

/K

pony
2008-03-12, 00:56
Det här ämnet har diskuterats, debatterats och illustrerats otaliga gånger, har du provat att söka?

Det korta svaret är nej, tatueringen kommer att anpassa sig efter din kropps nya form utan att ändra form nämnvärt. Har du tänkt bli riktigt stor skulle jag dock avråda dig från att välja ett geometriskt precist motiv (inte för att just underarmar är kända för att explodera, men jag vet ju inte vad du tänker äta i framtiden).

-K-
2008-03-12, 01:20
Det här ämnet har diskuterats, debatterats och illustrerats otaliga gånger, har du provat att söka?

Det korta svaret är nej, tatueringen kommer att anpassa sig efter din kropps nya form utan att ändra form nämnvärt. Har du tänkt bli riktigt stor skulle jag dock avråda dig från att välja ett geometriskt precist motiv (inte för att just underarmar är kända för att explodera, men jag vet ju inte vad du tänker äta i framtiden).
Jag misstänkte det så jag sökte men det gick inte så jävla bra just då iaf.

Okej nej det har jag inte tänkt, så det låter ju bra det då.
Motivet är en text som kommer sträcka sig från armbågen fram till handen ungefär

Tack

Åke
2008-03-12, 01:45
åå de e snyggt, kan du inte lägga upp en bild när den blir klar?

-K-
2008-03-12, 02:14
Jo kanske det, om det blir bra haha

KaptenKnäsvag
2008-03-12, 09:54
...
Sen tänkte jag försöka köra igång att styrketräna lite smått igen...

Om det är din inställning kommer du inte ens växa särskilt mycket till att börja med.

-K-
2008-03-12, 11:47
Om det är din inställning kommer du inte ens växa särskilt mycket till att börja med.
Okej träna så mkt som möjligt då. Jag jobbar så pass mkt att jag inte orkar träna när jag kommer hem. Men ska försöka minst 3 ggr/vecka iaf.

Martin.V
2008-03-12, 13:37
Min tatuering har inte ändrats ett dugg sen jag gjorde den för ca 10-15 kg sen.

Krampus
2008-03-12, 13:46
Jag vet inte men svarar ändå.

Din arm kommer att trilla av.

Martin.V
2008-03-12, 14:13
Jag vet inte men svarar ändå.

Din arm kommer att trilla av.

OHNOEZ! *cry*

-K-
2008-03-12, 14:35
Min tatuering har inte ändrats ett dugg sen jag gjorde den för ca 10-15 kg sen.

Det låter bra det!

-K-
2008-03-12, 14:37
Jag vet inte men svarar ändå.

Din arm kommer att trilla av.
Okej va bra då vet jag det då.

-K-
2008-03-12, 14:38
Kom f.ö nyss hem från tatueringsstudion, lätt besviken.
Har inte gjort nån tatuering än men inser att jag måste skissa själv om jag ska bli nöjd.

machine gun
2008-03-12, 14:39
Kom f.ö nyss hem från tatueringsstudion, lätt besviken.
Har inte gjort nån tatuering än men inser att jag måste skissa själv om jag ska bli nöjd.

Om du inte är nöjd med hur din tatuerare skissar, kanske du ska gå till en annan tatuerare?

Martin.V
2008-03-12, 14:46
Om du inte är nöjd med hur din tatuerare skissar, kanske du ska gå till en annan tatuerare?

+++++++++++++++++++++++++++++++1

-K-
2008-03-12, 15:13
Om du inte är nöjd med hur din tatuerare skissar, kanske du ska gå till en annan tatuerare?

ja jag vet vad du menar men jag tror jag måste börja själv iaf.

jag är så jävla bra på att rita vettu

pony
2008-03-13, 00:45
ja jag vet vad du menar men jag tror jag måste börja själv iaf.

jag är så jävla bra på att rita vettu

Om du inte litar på hans förmåga att rita på ett papper hur kan du ens överväga att låta människan permanent färglägga din kropp?
Nog för att de två är nära besläktade, men gissa vilket som är tekniskt svårare? Allt det här om "zomg u guice vilken studio är billigast?!!oneone" är evolutionslära i praktisk demonstration.

-K-
2008-03-13, 01:07
Det är inget jag överväger jag kommer inte tatuera mig där. Och så var det med den saken.

perl11
2008-03-13, 07:20
utmärkt! man ska bli IMPONERAD av tatuerarens skicklighet och fantasi att få till en bra bild på papper, annars är det bara att leta upp en annan. Det finns många duktiga i detta land...och kanske en del mindre duktiga :-)

kohai
2008-03-13, 12:11
Om du inte är nöjd med hur din tatuerare skissar, kanske du ska gå till en annan tatuerare?

+1 000 000

Sök rätt på en duktig och seriös studio. Eller gå tillbaka till du blir nöjd, var en pain in the ass... Det är ju dig den ska sitta på ffs.

mina 2 cent

-K-
2008-03-13, 14:20
Han skissade aldrig, vart skrev jag att han gjorde det? Så jag vet inte om han är bra eller dålig på det.

Men jag vet att JAG måste göra det själv för att JAG ska bli nöjd

Kross
2008-03-13, 14:29
Du skrev att du kom därifrån och var besviken för att du måste skissa den själv för att vara nöjd. Vad var du besviken över om du inte tyckte om hans stil?