handdator

Visa fullständig version : Vilken Ben&Jerrys är egentligen GOD?


Sidor : [1] 2

Angel
2008-03-11, 22:48
Nu har jag snart ätit mig igenom hela ICAs Ben&Jerrys utbus och fortfarande inte hittat någon god, dom flesta är faktiskt riktigt äckliga. Så tipsa mig, vilken är egentligen så god att den är värd 50:-?

Scratch89
2008-03-11, 22:50
Du måste smälta glassen lite om den ska vara god. Att äta med sked rakt ur burken när den kommer direkt från frysen smakar pung.

vsson
2008-03-11, 22:50
Det undrar jag med, vågar och har inte råd att chansa. Så hjälp mig med!

Angel
2008-03-11, 22:51
Tycker inte den är speciellt god ändå, sitter med en bytta Caramel Chew Chew as we speak

Tricce
2008-03-11, 22:52
Tycker inte den är speciellt god ändå, sitter med en bytta Caramel Chew Chew as we speak

Beach 2008 snart ju! ;)

Angel
2008-03-11, 22:53
Beach 2008 snart ju! ;)


skojjaru ja gett upp det....får stå i vassen i år igen

Scratch89
2008-03-11, 22:54
Beach 2008 snart ju! ;)

Glass ger minuskalorier! *whistle*

Patriarch K
2008-03-11, 22:55
Det är din inställning till glassen som gör den god. Tänker du "exklusiv, smaskig, kvalitet" när du äter den blir den god. Tänker du "bigpack, 5 liter, kvantitet" blir den inte lika god även om det är samma glass du äter.

Sen finns det såklart skillnader mellan sånt här också (exempelvis morgonjuice), men mycket fungerar nog på det sätter jag nämnde ovan.

burre
2008-03-11, 22:56
Cookie Dough !!!

Evensar
2008-03-11, 22:57
Cookie Dough !!!

Min favorit också! Men inte för mycket bara, lagom är bäst:)

Angel
2008-03-11, 22:58
Det är din inställning till glassen som gör den god. Tänker du "exklusiv, smaskig, kvalitet" när du äter den blir den god. Tänker du "bigpack, 5 liter, kvantitet" blir den inte lika god även om det är samma glass du äter.

Sen finns det såklart skillnader mellan sånt här också (exempelvis morgonjuice), men mycket fungerar nog på det sätter jag nämnde ovan.

Men min inställnings inför varje paket har ju varit att den ska vara god, men den har aldrig varit det.

Nu har ja pillat ut alla godisarna så nu slänger ja resten här...

Sleigh
2008-03-11, 22:59
Tycker Häagen Dasz håller högre kvalitet i textur och smak än Ben&Jerry's.

perarvid
2008-03-11, 23:00
Mina favoriter är Cherry Garcia och Chocolate Fudge Brownie. Båda verkar vara rätt sällsynta på Ica.

Var på "Vi"(vo) idag och köpte en ny sort. Bohemian Raspberry, den var rätt najs. :)

vesterberg
2008-03-11, 23:01
Chocolate Fudge Brownie!

Srednq
2008-03-11, 23:02
bara testat choklade fudge, och den tycker jag är god. kanske inte värd 50 kr för en halv liter men va fan, man måste ju prova för att få veta nåt

Viktor_Balck
2008-03-11, 23:03
Min favorit också! Men inte för mycket bara, lagom är bäst:)

Precis, max 2 stycken, mer än så är inte gott.

perarvid
2008-03-11, 23:04
Just ja, måste tillägga att jag faktiskt har testat de flesta andra smakerna och måste säga att jag är ganska besviken på många av dem.

Speciellt Cookie Dough som många verkar ha som favorit har jag väldigt svårt för. Strawberry Cheesecake är inte heller nåt att ha. Fossil Fuel är för mycket tugg och för lite glass och det lider många av de andra sorterna oxå av.

Kom på en till smak jag gillar dock, Dublin Mudslide. :)

Scratch89
2008-03-11, 23:07
Ben and Jerrys är verkligen orgasm på burk. Det är så underbart gott. Ben and Jerrys, en bra film och fredagkväll. Slår alla utekvällar och allt ståhej i hela världen.

Tricklev
2008-03-11, 23:08
Detta undrar jag också, nämn mig en god Ben & Jerry så ska jag dra en filmkväll snart med en burk Ben & Jerry och se om det är något njutbart.

Sleigh
2008-03-11, 23:10
Bohemian Raspberry

Haha, pun. Den var bra :)

Tricce
2008-03-11, 23:11
Själv är man inte kräsen, tycker icas vanliga vanilj och sen tar man en påse frysta hallon och värmer i micron och häller över glassen är uber gott!

Mazr
2008-03-11, 23:16
Chocolate Fudge Brownie är helt otrolig. Sitter och dreglar endast vid tanken om att svepa en halvliter framför en grym rulle.
GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!

Scratch89
2008-03-11, 23:17
Själv är man inte kräsen, tycker icas vanliga vanilj och sen tar man en påse frysta hallon och värmer i micron och häller över glassen är uber gott!

Måste faktiskt hålla med. Jag tycker att de där halvlitersglassarna i tetraformat för en tia är jättegoda. Brukar äta vaniljglass med krossad choklad. Det är perfekt format; en halva under första halvan av filmen/programmet, sen hämtar man andra delen. Självklart så delas glassen med en stor kniv på mitten, och man äter rakt ur kartongen med sked. *drool*

Olsson
2008-03-11, 23:25
Jag hitta två nya smaker i affären idag! Ska provas i veckan!

http://www.benjerry.se/smakorama/bohemian_raspberry.asp
http://www.benjerry.se/smakorama/baked_alaska.asp

egge
2008-03-11, 23:29
Måste faktiskt hålla med. Jag tycker att de där halvlitersglassarna i tetraformat för en tia är jättegoda. Brukar äta vaniljglass med krossad choklad. Det är perfekt format; en halva under första halvan av filmen/programmet, sen hämtar man andra delen. Självklart så delas glassen med en stor kniv på mitten, och man äter rakt ur kartongen med sked. *drool*

Heh, så gjorde jag och en polare alltid när vi var yngre. Köpte en sådan kartong, hem och dela på mitten (under promenaden hem hade den fått perfekt konsistens), åt. *drool*

Frida.B
2008-03-11, 23:33
Cookie Dough !!!

plus ett!!!

Patriarch K
2008-03-11, 23:35
Men min inställnings inför varje paket har ju varit att den ska vara god, men den har aldrig varit det.

Nu har ja pillat ut alla godisarna så nu slänger ja resten här...

Nej, jag har rätt och du har fel. Säg inte emot mig.

Scratch89
2008-03-11, 23:41
Nej, jag har rätt och du har fel. Säg inte emot mig.

TALA INTE NÄR JAG AVBRYTER!

coxie
2008-03-12, 00:04
Cookie Dough ftw.

mela
2008-03-12, 00:56
Måste hålla med Angel. Jag prisade B&J's förr, men det är egentligen inget speciellt med dem.Köper jag glass så vill jag ha glass och inte en massa bös. Själva glassen i B&J är inget att hänga i granen. Kakdegen i Cookie Dough är god, glassen är väl inge speciellt. Chokladbitarna i typ fossil fuel osv smakar skit.

rbn
2008-03-12, 01:00
Cookie Dough och Strawberry Cheesecake är favoriterna.

Testade Bohemian Raspberry idag, godkänd men inget mer. Den lät mera "wow" än vad den var.

pony
2008-03-12, 01:08
Nu har jag snart ätit mig igenom hela ICAs Ben&Jerrys utbus och fortfarande inte hittat någon god, dom flesta är faktiskt riktigt äckliga. Så tipsa mig, vilken är egentligen så god att den är värd 50:-?

Äntligen! Någon som har fattat. Jag vet inte riktigt vilken kroppsöppning ni andra äter glass med, men B&J smakar gammal get *spy*
Känner man sig tvungen att "tycka att den är god" pga grupptryck, eller vad är grejen? För det ÄR den inte. Åtminstone inte om man har smakat riktigt god glass.

Angel: om du kommer till El Stockhomo lovar jag att bjuda dig på riktigt god glass. Den finns tyvärr inte djupfryst på ICA, dock.

machine gun
2008-03-12, 01:11
Köp Häagen Dazs istället.

Timme
2008-03-12, 01:17
Denna ser god ut

http://www.benjerry.se/smakorama/baked_alaska.asp

Angel
2008-03-12, 05:31
Äntligen! Någon som har fattat. Jag vet inte riktigt vilken kroppsöppning ni andra äter glass med, men B&J smakar gammal get *spy*
Känner man sig tvungen att "tycka att den är god" pga grupptryck, eller vad är grejen? För det ÄR den inte. Åtminstone inte om man har smakat riktigt god glass.

Angel: om du kommer till El Stockhomo lovar jag att bjuda dig på riktigt god glass. Den finns tyvärr inte djupfryst på ICA, dock.

Känns skönt att vi är fler, slipper ja tvinga i mig fler byttor och undra vad det är för fel på mig som inte får orgasm på stående fot. *whistle*

lectris
2008-03-12, 05:59
New york super fudge chunk :D

hade störst förväntningar på cookie dough eftersom den prisas av "alla", men jag tycker inte den var god alls. smakade ju bara fett och socker :confused:

shut teh face
2008-03-12, 08:25
New york super fudge chunk :D

hade störst förväntningar på cookie dough eftersom den prisas av "alla", men jag tycker inte den var god alls. smakade ju bara fett och socker :confused:
Vissa smaker är för "mycket" för vissa. ;)

Jag tycker B&J är grymt gott. Jag betalar gärna 50 kr för en god glass med saker jag uppskattar.

Jag har testat alla förutom den som är med jordgubbar.. .p

bulldozer
2008-03-12, 09:08
Jag har smakat en dekl av B&J's sortiment, men det har slutat med att antingen
får sambon äta upp det eller så sitter jag och pillar ut godiset och äter bara det.
Problemet är att glassen i sej är ganska menlös, även de gånger smakkombinationen
är okey så känns det som att äta godis blandat i snömodd :(

Timme
2008-03-12, 09:26
Jag kräktes av Cookie Dough. Det blev för mycket deg för mig. Det jäste i magen. Sedan drog jag 225 i mark :D (detta var i somras)

Timme
2008-03-12, 09:41
Jag har smakat en dekl av B&J's sortiment, men det har slutat med att antingen
får sambon äta upp det eller så sitter jag och pillar ut godiset och äter bara det.
Problemet är att glassen i sej är ganska menlös, även de gånger smakkombinationen
är okey så känns det som att äta godis blandat i snömodd :(

Godis i snömodd är gott :D

sissa
2008-03-12, 09:52
Chocolate Fudge Brownie gillar jag. Eller gillade iallafall. Tyckte den var asgod första gången. Chocolate therapy va också bra.Såna med kakdeg gillar jag inte*spy*
Har inte ätit så mkt av Ben& Jerry glass men den var mest fantastisk första gången känns det som

Slartibartfast
2008-03-12, 10:04
Typiskt tjejer att gå igenom ett helt glassortiment som dom inte gillar för att hitta en som är god. *rolleyes* Varför inte helt enkelt testa ett annat märke??

Angel du verkar ha samma inställning till glass som till killar. "Om jag går igenom tillräckligt många av dem som är skit, så kanske jag till slut hittar en som är ok"

MasterChief
2008-03-12, 10:04
Förutom Lejonet & Björnens äppelpajsglass är detta den godaste glassen denna sida om Andromedagalaxen:
http://www.mojito.ch/images/upload/Caramelchewchew.jpg.gif

Timme
2008-03-12, 10:13
Förutom Lejonet & Björnens äppelpajsglass är detta den godaste glassen denna sida om Andromedagalaxen:
[.IMG]http://www.mojito.ch/images/upload/Caramelchewchew.jpg.gif[/IMG]

Störande att det är ett så oerhört tunt utbud på Lejonets och Björnen glass i min stad!

hangatyr
2008-03-12, 10:16
tom å jerryglass är så jäkla äcklig. 50 spänn för en fingerborgstor glassförpackning, vars innehåll smakar päckel.

tacka vet jag big pack med smakerna rosa vit och grön!

Timme
2008-03-12, 10:18
tacka vet jag big pack med smakerna rosa vit och grön!

*spy*

Smakar typ, kallt papper med socker.

tobbo
2008-03-12, 10:22
*spy*

Smakar typ, kallt papper med socker.

Och du tycker EAA är gott. *screwy*

hahavaffan
2008-03-12, 10:28
tom å jerryglass är så jäkla äcklig. 50 spänn för en fingerborgstor glassförpackning, vars innehåll smakar päckel.

tacka vet jag big pack med smakerna rosa vit och grön!Så fel du har. BEN & Jerrys. Och jo dom är goda, vissa av dom iallafall. Och big pack är det bara smaklökslösa snorungar som äter. Det är typ 50% vatten, 30% luft och resten smakämnen framställda i Ryssland :( Men vi har ju alla olika smak, och tur är ju det.

hangatyr
2008-03-12, 10:30
Så fel du har. BEN & Jerrys. Och jo dom är goda, vissa av dom iallafall. Och big pack är det bara smaklökslösa snorungar som äter. Det är typ 50% vatten, 30% luft och resten smakämnen framställda i Ryssland :( Men vi har ju alla olika smak, och tur är ju det.


bu för tomåjerrys!

hurra för ryska smakämnen...*drool*

William
2008-03-12, 12:30
Köp Häagen Dazs istället.

Word.

HD äger upp B&J alla dagar i veckan!

machine gun
2008-03-12, 12:36
hade störst förväntningar på cookie dough eftersom den prisas av "alla", men jag tycker inte den var god alls. smakade ju bara fett och socker :confused:

+1

Sjukt äcklig!

shut teh face
2008-03-12, 12:39
Sluta klanka ned på B/J, seriöst jag blir sur. Ta eran äckliga ica glass försvinn. *mini*

egge
2008-03-12, 12:46
Syrran gjorde en himmelskt god hemmagjord "degglass". Vattnas i munnen när jag tänker på det.

machine gun
2008-03-12, 12:48
Sluta klanka ned på B/J, seriöst jag blir sur. Ta eran äckliga ica glass försvinn. *mini*

Du har inte smakat Häagen Dazs va?

shut teh face
2008-03-12, 12:50
Du har inte smakat Häagen Dazs va?
Nej faktiskt inte. Kan hända att den glassen också är god. Ja, okej. Men, B/J är också god isf. Alltså ej berättigat att säga att B/J är äckligt, otrohet. :cryout:

D Andersson
2008-03-12, 12:58
Typiskt tjejer att gå igenom ett helt glassortiment som dom inte gillar för att hitta en som är god. *rolleyes* Varför inte helt enkelt testa ett annat märke??

Angel du verkar ha samma inställning till glass som till killar. "Om jag går igenom tillräckligt många av dem som är skit, så kanske jag till slut hittar en som är ok"

:thumbup:
Inlägget i allmänhet och sista stycket i synnerhet var bland det bästa jag läst i år.

machine gun
2008-03-12, 13:00
Nej faktiskt inte. Kan hända att den glassen också är god. Ja, okej. Men, B/J är också god isf. Alltså ej berättigat att säga att B/J är äckligt, otrohet. :cryout:

Jag tycker inte att alla smaker är äckliga, men Cookie dough (=den mest hypade smaken) är vidrig! *spy* HD konkurrerar ut B&J anyday hursomhelst.

shut teh face
2008-03-12, 13:01
Jag tycker inte att alla smaker är äckliga, men Cookie dough (=den mest hypade smaken) är vidrig! *spy* HD konkurrerar ut B&J anyday hursomhelst.
*slap*

Mjau

machine gun
2008-03-12, 13:02
*slap*

Mjau

Gå och köp ett paket HD nu! :D

shut teh face
2008-03-12, 13:02
Gå och köp ett paket HD nu! :D
Diet. :D :confused: :(

Greg
2008-03-12, 13:11
Alla jag smakat har varit goda.

Fossil Fuel
Cookie Dough
Caramel Chew Chew
Chocolate Fudge Brownie
Peace of Cake
Pfish Food

Och andra smaker som finns i DK men inte i Sverige som jag har prövat på men kan dessvärre inte namnet på dem

Slimfit
2008-03-12, 17:00
Sist jag käkade HD var det en vanlig vanilj och det var inte ens äkta vanilj i den! Konstigt med tanke på priset och smaken var högst ordinär, ungefär som standardpaketen från ica/eldorado mm.

machine gun
2008-03-12, 17:04
Sist jag käkade HD var det en vanlig vanilj och det var inte ens äkta vanilj i den! Konstigt med tanke på priset och smaken var högst ordinär, ungefär som standardpaketen från ica/eldorado mm.

Vem köper vanlig vaniljglass för 50 spänn? Nån av de lite "lyxigare" smakerna ska det va om det ska va lyxglass :D

GLC
2008-03-12, 17:12
Kan man inte uppskatta Ben&Jerrys kan man lika gärna köpa något billigare.

De jag köper oftast är Cookie Dough och Peace of cake. MMM :D

Angel
2008-03-12, 17:24
Typiskt tjejer att gå igenom ett helt glassortiment som dom inte gillar för att hitta en som är god. *rolleyes* Varför inte helt enkelt testa ett annat märke??

Angel du verkar ha samma inställning till glass som till killar. "Om jag går igenom tillräckligt många av dem som är skit, så kanske jag till slut hittar en som är ok"

Jag har mycket fritid.

Förutom Lejonet & Björnens äppelpajsglass är detta den godaste glassen denna sida om Andromedagalaxen:
http://www.mojito.ch/images/upload/Caramelchewchew.jpg.gif

Nej fyfan vad äcklig den är, hällde ut den igår...blä blä....

Sluta klanka ned på B/J, seriöst jag blir sur. Ta eran äckliga ica glass försvinn. *mini*
Försvinn från min tråd innan du åker på en propp.

Vem köper vanlig vaniljglass för 50 spänn? Nån av de lite "lyxigare" smakerna ska det va om det ska va lyxglass :D

Vaniljglass är inte ens gott.



Fan, ja kanske inte ens gillar glass alls.

Tricce
2008-03-12, 17:30
Vaniljglass är inte ens gott.





Tycker du!

tobbo
2008-03-12, 17:33
Fan, ja kanske inte ens gillar glass alls.

Där har vi det. Tråd låst.

shut teh face
2008-03-12, 18:17
Försvinn från min tråd innan du åker på en propp.



Make me. :laugh:

Timme
2008-03-13, 14:40
Och du tycker EAA är gott. *screwy*

Man förväntar sig inte att EAA ska smaka gott heller. Glass ska smaka gott och det gör inte big äckel pack.

Timme
2008-03-13, 14:42
Sluta klanka ned på B/J, seriöst jag blir sur. Ta eran äckliga ica glass försvinn. *mini*

+1!

Angel du kan dra från din egen tråd :P

Låt oss glassälskare gilla glass :D Både HD och BJ är helt underbart goda!

Rahf
2008-03-13, 15:37
Varken HD eller B&J Finns här uppe, jag har inte hittat någon av dem *mini*

Lejonet och Björnen kan inte kompensera B&Js optimala smak.

Slimfit
2008-03-14, 09:24
Vem köper vanlig vaniljglass för 50 spänn? Nån av de lite "lyxigare" smakerna ska det va om det ska va lyxglass :D

Skulle aldrig falla mig in att köpa HD för egna pengar, självklart blev jag bjuden ;)

Vin
2008-03-14, 09:33
Käkat Ben&Jerrys en gång, tyckte glassen smakade skit. Var stoooora chokladbitar i den och var inte alls god, påtok för stora.

Köper istället glassen Häugen Dasz (Stavning..) den är liknande som Ben&Jerrys, fast cirka 13kronor billigare och mycket godare. <3 Häugen Dasz strawberry cheesecake <3

Damonk
2008-03-14, 10:29
Käkat Ben&Jerrys en gång, tyckte glassen smakade skit. Var stoooora chokladbitar i den och var inte alls god, påtok för stora.

Köper istället glassen Häugen Dasz (Stavning..) den är liknande som Ben&Jerrys, fast cirka 13kronor billigare och mycket godare. <3 Häugen Dasz strawberry cheesecake <3

:smash:

Det är snudd på hädelse att förolämpa Chocolate Fudge Brownie! Eller New York Super Fudge Chunk för den delen.

Vin
2008-03-14, 16:32
:smash:

Det är snudd på hädelse att förolämpa Chocolate Fudge Brownie! Eller New York Super Fudge Chunk för den delen.

Ja, tyvärr. Käkade en HD Strawberry cheese cake och var jävligt nöjd. Köpte en BJ super fudge chunk eller chocolate fudge brownie skit samma vilken av dem, men god var den då inte. Käkade 2-3st skedar sen så "glömde" jag bort och äta upp den, den var verkligen så dålig.
Kan inte se det goda med chokladbitar stora som tennisbollar i munnen med glass?

Häugen Dasz for the win!

Evensar
2008-03-14, 16:41
Ja, tyvärr. Käkade en HD Strawberry cheese cake och var jävligt nöjd. Köpte en BJ super fudge chunk eller chocolate fudge brownie skit samma vilken av dem, men god var den då inte. Käkade 2-3st skedar sen så "glömde" jag bort och äta upp den, den var verkligen så dålig.
Kan inte se det goda med chokladbitar stora som tennisbollar i munnen med glass?

Häugen Dasz for the win!

Du har för liten mun. Åt lite Baked Alaska igår, den va god. Isbjörnarna av vit-choklad va goda. :) Men jag tycker häagen-dazs är god också, fast va länge sen jag åt nu. USA kan sin glass iaf.

egge
2008-03-14, 16:44
Kan inte se det goda med chokladbitar stora som tennisbollar i munnen med glass?

Jag kan inte se vad som inte är roligt med det. Seriöst. Choklad. Tennisbollar. Glass. *cupid*

Mazr
2008-03-14, 17:53
Jag åt en Chocolate Fudge Brownie igår, GAAAAAAAAAAH SÅ GOOOOOD! :D

lectris
2008-03-21, 14:54
har köpt nya smaken bohemian raspberry idag *popcorn* spännande!


återkommer för rapport. ;)

Olsson
2008-03-21, 15:55
Ska knapra på en Caramel Chew Chew ikväll :) Men är sugen på att smaka Chocolate Fudge Brownie oxå. Klarar man 2 på en kväll tro?

Baked alaska tyckte inte jag var god. Alldeles för sött och för lite kontrast i smakerna i de olika ingedienserna.

larkan
2008-03-21, 15:58
Ska knapra på en Caramel Chew Chew ikväll :) Men är sugen på att smaka Chocolate Fudge Brownie oxå. Klarar man 2 på en kväll tro?

Baked alaska tyckte inte jag var god. Alldeles för sött och för lite kontrast i smakerna i de olika ingedienserna.

Självklart klarar man 2 på en kväll ifall man inte har några problem att få i sig mycket kalorier samt att betala ca 100kr;P

Senast jag köpte en B&J var de Cookie Dough, den var inte den goaste av alla B&J som jag har smakat. Caramel Chew Chew är fett god iaf:D

Timme
2008-04-08, 15:04
Baked Alaska var vansinnigt god! Den var mer som glass än de andra B&J.

Så får er som vill ha mer glass och mindre godis så rekommenderar jag Baked Alaska starkt!

Lallle
2008-04-08, 15:07
Cookie Dough.

Timme
2008-04-08, 15:10
Bakes Alaska
http://www.benjerry.se/smakorama/baked_alaska.asp

Bohemian Raspberry
http://www.benjerry.se/smakorama/bohemian_raspberry.asp

tigerofsweden
2008-04-08, 15:19
Men satana helvete, vad gör du i denna tråden Timme *gah!* ;)

Jag älskar New York Super Fudge Chunk *drool* Fint med nötter och massa chokladbitar :thumbup:

Timme
2008-04-08, 15:36
Men satana helvete, vad gör du i denna tråden Timme

Jag älskar New York Super Fudge Chunk *drool* Fint med nötter och massa chokladbitar :thumbup:

haha :D Glass får jag inte äta förens på onsdag kväll och då blir det mycket glass vill jag lova. :)

Timme
2008-04-30, 13:26
Buuuump!

Nya BJ Chunky Maonkey är helt underbar! Jag ääääslaks bananglass!

Kabuto
2008-04-30, 14:05
Varken HD eller B&J Finns här uppe, jag har inte hittat någon av dem *mini*


Både HD och BJ finns på flera ställen här i Skeå nu för tiden :) Var bor du?

kohai
2008-04-30, 14:18
Finns ingen god Ben & Jerry...

Köp vanlig vaniljglass och oreos... Låt glassen smälta ett tag, krossa oreos och smacka i, mumma!!!!

Var nyss i staterna, där hade dom McFlurry med Oreos, så jäääääla gott asså!

AlexGBG
2008-04-30, 23:31
ingen här som äter mövenpick?

MAXX
2008-05-01, 00:28
Cookie Dough.

gör en +1 på den.

lovelysmile
2008-05-01, 10:56
Jag har tröttnat på Ben&Jerry och gått vidare till the famous Swiss Mövenpick ice cream (http://www.moevenpick-icecream.com/en/home.aspx). *drool*

Angel
2008-07-02, 18:21
Igår åt jag en Cheesecake &Brownie, med stora kladdkakebitar i, den va rätt god.

Kwon
2008-07-02, 18:35
Brukar köra både Ben 'n' Jerrys, HägenDasz och Mövenpick.

Hägens godaste e nog Strawberry Cheese och Ben's goaste e nog Cookie Dough eller Caramel Crunch.

L-Sami
2008-07-02, 18:39
Cookie Dough tycker jag om.

rbn
2008-07-02, 18:56
Testade Fossil Fuel häromdagen, riktigt god var den. I klass med Cookie Dough.

Kurash
2008-07-02, 19:12
Hägens godaste e nog Strawberry Cheese.

Jag brukar köpa den och Macademia sen blanda dom. En helkväll för 100 spänn.

lectris
2008-07-17, 10:30
http://www.expressen.se/noje/1.1234785/elton-john-nu-som-glass

http://www.expressen.se/polopoly_fs/1.1234789!slot50ArticleSmall/3447786819.jpg

Tråkigt att den inte säljs i sverige, den låter god. :D

Grisen
2008-07-17, 10:31
Cookie Dough tycker jag om.

+1

Grisen
2008-07-17, 10:32
Testade Fossil Fuel häromdagen, riktigt god var den. I klass med Cookie Dough.

Är det den med marchmellows (stavning)?

Kwon
2008-07-17, 10:35
Jag brukar köpa den och Macademia sen blanda dom. En helkväll för 100 spänn.

Bra combo Kurre!

Macadamia går ej av för hackor den heller! :)

willis
2008-07-17, 11:31
Är det den med marchmellows (stavning)?

Det är Baked Alaska.
Fossil Fuel är med små chokladdinosaurier (den är godast btw).

Testade Americone Dream när jag var i USA och den var inget speciellt tyvär..
Här i Sverige får vi i alla fall en ny smak vecka 38. Ska bli intressant *popcorn*

rbn
2008-07-17, 11:35
Är det den med marchmellows (stavning)?

Njae, inga marshmallows i denna.

"Vaniljglass packad med mäktiga chokladkaksbitar, chokladdinosaurier och virvlar av chokladfudge."

shut teh face
2008-07-17, 13:14
Jag äter bara Browniesmaken av Ben And Jerry.

Jag upptäckte att GB börjar sälja en variant av Brownieglass, den kostar typ 30 kr jämfört med BJ 50+ kr. De smakar ungefär likadant.

De har även börjat med lite andra smaker som är snarlika BJ's.


HD har jag även testat ett par stycken, de är helt okej.

Men för priset av en sån där liten burk kan man faktiskt köpa hem maränger, glass, chokladsås och lite sånt där. Blir billigare i längden och godare.

willis
2008-09-07, 20:17
Idag är det premiär!

http://i48.photobucket.com/albums/f233/Qui-Rae/halfbaked.jpg

Inte ens inlagd i systemet på konsum, varken streckkod eller sifferkoden funkade!
Den kanske inte ens ska vara till salu än :thefinger

Återkommer senare!

Arnesson
2008-09-07, 20:29
Relese w.38 tror jag. Jag har inte testat än, var den god?


Idag är det premiär!

http://i48.photobucket.com/albums/f233/Qui-Rae/halfbaked.jpg

Inte ens inlagd i systemet på konsum, varken streckkod eller sifferkoden funkade!
Den kanske inte ens ska vara till salu än :thefinger

Återkommer senare!

dared
2008-09-07, 20:35
Half Baked :thumbup: för namnet

Heniin
2008-09-07, 20:39
Ben & Jerrys är överskattat skräp

High1ander
2008-09-07, 20:47
Imagined Whirled Peace
Americone Dream
Phish Food
Karamel Sutra

De ar alla bra val. Men bast ar Strawberry Cheesecake!

mela
2008-09-07, 21:48
Ben & Jerrys är överskattat skräp

+1

Gillade det förut. Men nu vill jag ha kvallitetsglass. Godiset och kakorna tar jag hellre vid sidan om.

Three pigs
2008-09-07, 21:51
blir half baked nästa fredag

willis
2008-09-07, 22:38
Half baked

"A crazy concoction of chocolate ice cream & vanilla ice cream mixed with fudge brownies & chunks of chocolate chip cookie dough"

Ja, men nej. Det var chocolate fudge brownie med cookie dough-bitar i och inget mer. Det var gott men köp hellre var smak för sig.

Three pigs
2008-09-20, 00:52
Tyckte half baked var riktigt god faktiskt:P

Sitter med en caramel chew chew just nu, o den är inte särskild god alls, enligt mig. Smakar alldeles för sött.

pojken
2008-09-20, 02:18
"Chocolate Fudge Brownie" kniper förstaplatsen. På delad andraplats kommer de övriga smakerna *drool*

omnibus
2008-09-20, 07:20
Pistage är den godaste, synd att den inte finns i Sverige :(
Dom har ju galet många fler smaker än i Sverige, http://www.benjerry.com/our_products/flavorWorld.cfm

Annars är nog Chunky monkey en av favoriterna, förstår dock inte varför den står som "nyhet" på ben&jerrys hemsida, den har jag ätit för säkert 18mån sedan.

Blir nog New york super fudge chunk ikväll :)

Timme
2008-09-20, 08:19
"Chocolate Fudge Brownie" kniper förstaplatsen. På delad andraplats kommer de övriga smakerna *drool*

neeeh, bohemian raspberry är godare

lectris
2008-09-20, 08:31
neeeh, bohemian raspberry är godare

+1 min favorit!

Timme
2008-09-20, 08:33
+1 min favorit!

*cupid*

blaki
2008-09-20, 08:49
Phish food är ju underbar! Chokladglass med mashmallows, kolasås och chokladfiskar.....mmmmm..... Men Fossil Fuel är också lovely! Inte så förtjust i cookie dough dock. Men....vanlig hederlig dajmglass slår heller aldrig fel :)

Lellan
2008-09-20, 10:34
Hade fredagsmys med sonen igår, testade bohemian raspberry, absolut godkänd fast jag har lite svårt för vaniljen som B&J har..

Faktiskt hade det varit mkt godare med vaniljglass, hemgjord hallonsylt och kladdkaka.. Fast iofs bekvämt att köpa det i en burk. :)

stargate
2008-09-20, 11:43
Fossil Fuel och New York Super fudge är godast!

egge
2008-12-14, 19:13
Gaaaaaah, vill inte att min bägare med Phish Food ska ta slut. :/

AFanatic
2008-12-14, 20:11
B&J är verkligen inte god någonstans. Syntetsmak och en massa jocks i som inte alls är gott. Alldeles för sötsliskigt för min smak.

Tar man en snabb sväng i bloggvärlden verkar alla hylla denna avart till glass, vilket övergår mitt förstånd.

shut teh face
2008-12-14, 20:16
B&J är verkligen inte god någonstans. Syntetsmak och en massa jocks i som inte alls är gott. Alldeles för sötsliskigt för min smak.

Tar man en snabb sväng i bloggvärlden verkar alla hylla denna avart till glass, vilket övergår mitt förstånd.
Det är helt enkelt för att vi har rätt och du har fel.

AFanatic
2008-12-14, 20:57
Det är helt enkelt för att vi har rätt och du har fel.

:(

Och jag som var ganska nöjd med att det fanns så många människor med kass smak.

spoonchest
2008-12-15, 08:18
Tycker häägen dass smakar röv i jämförelse med Ben&Jerrys.
Min favorit är den med brownies i. Kommer inte ihåg vad den heter, men vem gör det.. På andra plats kommer körsbärssmaken, Cherry garcia heter den visst. Men de ska inte ätas djupfrysta, då smakar de ju ingenting.

raQblad
2008-12-15, 09:42
Jag tycker om Chunky Monkey....mmmm....tryckte en hel sån igår :D

lectris
2009-04-07, 07:49
*uppdate*

Ett glasstips såhär en solig tisdagsmorgon.

Alla Ben&Jerry's-tokar som bor i Hufvudstaden har väl inte missat att de har öppnat en B&J's glassbar i Gamla Stan? Närmare bestämt på Västerlånggatan 41. Finns säkert på andra håll i landet också.

Gå dit den 21 april, då är det nämligen "Free Cone Day" och B&J's bjuder på en glass! *drool*

*uppdate*

Prankie
2009-04-07, 08:03
*uppdate*

Ett glasstips såhär en solig tisdagsmorgon.

Alla Ben&Jerry's-tokar som bor i Hufvudstaden har väl inte missat att de har öppnat en B&J's glassbar i Gamla Stan? Närmare bestämt på Västerlånggatan 41. Finns säkert på andra håll i landet också.

Gå dit den 21 april, då är det nämligen "Free Cone Day" och B&J's bjuder på en glass! *drool*

*uppdate*

Jag var vägen förbi den 31:a Mars. Såg skylten att de skulle öppna 1:a April. :cryout:

lectris
2009-04-07, 08:33
Jag var vägen förbi den 31:a Mars. Såg skylten att de skulle öppna 1:a April. :cryout:

haha, bummer :D

Nitrometan
2009-04-07, 08:47
Jag var vägen förbi den 31:a Mars. Såg skylten att de skulle öppna 1:a April. :cryout:
April, april!

Kanske?;)

Alone_in_the_dark
2009-04-07, 09:41
Here ju go :D http://www.glassbar.se/ ska besökas snarast

willis
2009-04-07, 09:47
*uppdate*

Ett glasstips såhär en solig tisdagsmorgon.

Alla Ben&Jerry's-tokar som bor i Hufvudstaden har väl inte missat att de har öppnat en B&J's glassbar i Gamla Stan? Närmare bestämt på Västerlånggatan 41. Finns säkert på andra håll i landet också.

Gå dit den 21 april, då är det nämligen "Free Cone Day" och B&J's bjuder på en glass! *drool*

*uppdate*

:eating:

Juliette
2009-04-07, 09:49
Ni har väl inte missat den där nya "Wich" som är lite som en GB-sandwich men 1000 gånger godare?

Det är klart den godaste Ben&Jerry glassen :eating: Är redan beroende :)

Cerberus
2009-04-07, 09:53
ja tycker fan alla e rätt goda, chokladglassen gillar ja ej men de gäller all glass(smakar inte choklad tycker jag).


Cookie Dough e fortfarande favoriten :D grejen e att B&J måste smälta en stund så de blir lagomt mjukt, annars är det stenhårt och inte lika gott.

Alox
2009-04-07, 09:55
Det är helt sjukt hur många kalorier det finns i Ben&Jerrys. 5000 kcal i en stor burk.

Cerberus
2009-04-07, 10:13
tror du har räknat fel :P 400-500g e d väl på? har för mig ja räkna på runt 1300-1400kcal på en burk om ja inte minns fel

Prisman
2009-04-07, 11:18
Half baked *cupid*

L-Sami
2009-04-07, 11:21
Mina favoriter är:

Cookie Dough
Chunky Monkey
Baked Alaska

J.V
2009-04-07, 11:23
Half Baked, Chocolate Fudge Brownie och Bohemian Raspberry är bäst.

Det är helt sjukt hur många kalorier det finns i Ben&Jerrys. 5000 kcal i en stor burk.Haha, vad har du hittat för monsterförpackningar?
I t.ex. Chocolate Fudge Brownie (500ml) är det 1100 kcal.

Arnesson
2009-04-07, 11:27
Jag har en tom 4,5L bytta Phish Food bredvid mig, så den inehåller nog över 5000kcal :hbang:

Alone_in_the_dark
2009-04-07, 11:40
I följande ordning

Chunky Monkey
Baked Alaska
Bohemian Raspberry

Grabben kör stenhårt på Fossil fuel sen radar han sina dinos de ska avnjutas senare :D

Matsa
2009-04-07, 11:57
Tycker Ben&Jerry's är överarbetad och tillkrånglad. Visst, det är gott men det slår inte Häagen-Dazs jordgubb eller Bailey's.

Alox
2009-04-07, 12:38
tror du har räknat fel :P 400-500g e d väl på? har för mig ja räkna på runt 1300-1400kcal på en burk om ja inte minns fel



Half Baked, Chocolate Fudge Brownie och Bohemian Raspberry är bäst.

Haha, vad har du hittat för monsterförpackningar?
I t.ex. Chocolate Fudge Brownie (500ml) är det 1100 kcal.

Japp, 500 gram. När jag läste på förpackningen stod det ca 1000 kcal per 100 gram. Vi var ca tre personer som reagerade på detta, så alla borde inte ha läst fel. Eller så gjorde vi väll det. Men jag är fan rätt säker alltså, måste kolla upp det*popcorn*

userfriendly
2009-04-07, 12:38
KÖrsbÄr!!!!

omnibus
2009-04-07, 12:38
Japp, 500 gram. När jag läste på förpackningen stod det ca 1000 kcal per 100 gram. Eller så läste jag väll fel. Men jag är fan rätt säker alltså, måste kolla upp det*popcorn*

Du har fel.

Ligger runt 250-300kcal/100g

slappe
2009-04-07, 13:32
Japp, 500 gram. När jag läste på förpackningen stod det ca 1000 kcal per 100 gram. Vi var ca tre personer som reagerade på detta, så alla borde inte ha läst fel. Eller så gjorde vi väll det. Men jag är fan rätt säker alltså, måste kolla upp det*popcorn*

Bohemian Rasberry

Näringsvärde per 100g
Energi: 1000 kJ / 240 kcal
Protein: 3,5g
Kolhydrater: 28g
Fett: 13g

Du tittade nog på kJ istället för kcal.

blunder
2009-04-07, 13:36
Japp, 500 gram. När jag läste på förpackningen stod det ca 1000 kcal per 100 gram. Vi var ca tre personer som reagerade på detta, så alla borde inte ha läst fel. Eller så gjorde vi väll det. Men jag är fan rätt säker alltså, måste kolla upp det*popcorn*


NEW YORK SUPER FUDGE

Chokladglass, bitar med smak av mörk och vit choklad, pekannötter, valnötter, kakaoöverdragna sötmandlar.

Näringsvärde per 100g
Energi 1220 kJ / 290 kcal

Protein
5g

Kolhydrater
28g

Fett
18g

http://www.benjerry.se/smakorama/vad_finns_i_glassen_new_york_super_fudge_chunk.asp #innehall

Aimbert
2009-04-07, 14:04
Japp, 500 gram. När jag läste på förpackningen stod det ca 1000 kcal per 100 gram. Vi var ca tre personer som reagerade på detta, så alla borde inte ha läst fel. Eller så gjorde vi väll det. Men jag är fan rätt säker alltså, måste kolla upp det*popcorn*

Hade den innehållt rent fett hade den ändå inte haft mer än 900kcal/100g. Du kollade på kJ som tidigare påpekats.

G_lund
2009-04-07, 15:49
har bara smakat den där lilla som de säljer i "glasspinne-disken" den var god :)

Kabuto
2009-04-07, 16:07
Ni har väl inte missat den där nya "Wich" som är lite som en GB-sandwich men 1000 gånger godare?

Det är klart den godaste Ben&Jerry glassen :eating: Är redan beroende :)

Den är riktigt jäkla god, men för dyr :(

isterbuk
2009-04-07, 19:02
Har bara testat sandwichen, den var riktigt smarrig.

Pdaddy
2009-04-07, 19:31
Den där kakan ja, den e smarrig som attans, helt klart värd sina 25 kr HEHE

Super_Johan
2009-04-07, 20:09
Ingen Ben&Jerrys på 2 månader. Deff :(

Once you pop you cant stop när de gäller mig o sötsaker.

willis
2009-04-26, 12:57
RIP Fossil Fuel
http://www.benjerry.se/flavourgraveyard/

Cerberus
2009-04-26, 13:20
Den är riktigt jäkla god, men för dyr :(

äsch hur ofta köper man ben & jerrys :D. Blir ju jävla dyrt om man gör d varje dag dock(o man borde ju bli rätt fet).

tsp
2009-04-26, 13:22
Bohemian raspberry är nåt så jääävulskt god enligt mig! :D Älskar kakbitarna i!

-squat-
2009-04-26, 13:34
Äckligt söt glass. Köper den aldrig igen.

Morrris
2009-04-26, 14:18
Har aldrig gillat det. Min syster älskar det, enda hon äter när vi åker till usa... tror jag har nån lipsyl med chocolate fudge smak eller nåt nånstans dock...

Nordenator
2009-04-26, 14:20
Bohemian raspberry är nåt så jääävulskt god enligt mig! :D Älskar kakbitarna i!

Mhmm.. Den enda jag egentligen tycker är riktigt fantastiskt god. Testat de flesta men är inte djupt imponerad, men Bohemian Raspberry är bara löjligt god *drool*

victor_n
2009-04-26, 15:00
jag har börjat köpa half baked på sistone, den är kanon!

rockbell
2009-04-26, 15:46
Tycker alla är goda men ingen slår Häagen dazs.

tsp
2009-04-26, 15:48
Mhmm.. Den enda jag egentligen tycker är riktigt fantastiskt god. Testat de flesta men är inte djupt imponerad, men Bohemian Raspberry är bara löjligt god *drool*

Håller verkligen med dig! :D

Snygg_Gluteus
2009-04-26, 15:49
Den där som smakar kladdkaka typ, förjävla god men passar sig absolut inte nu i defftider :(

MojjMojj
2009-04-26, 15:51
Half baked är verkligen god, typ Cookie dough med chokladglass ist. :)

14K
2009-04-26, 15:52
4 månader sen man åt Ben&Jerrys. Deff.

Den jag gillar mest måste vara Chocolate Fudge och Cheesecake med jordgob.

Bohemian raspberry ska dock testas innan jag lämnar sverige :D

14K
2009-04-26, 15:52
Den där som smakar kladdkaka typ, förjävla god men passar sig absolut inte nu i defftider :(

Chocolate Fudge eller Cookie Fudge tror jag den heter

MojjMojj
2009-04-26, 17:17
Ska strax gå ner och inhandla B&J's-glass :D Får se om jag vågar testa mig på en bohemian ^^

egge
2009-04-26, 18:04
På RIP-sidan stod Half Baked med. Måste se om dom har kvar någon i lager. Och nu förstår jag varför jag inte hittade Fossil Fuel förra gången. :/

omnibus
2009-04-26, 18:18
VA! New York Super Fudge Chunk stod också med på RIP-sidan :(
Men det står 2005, jag åt den förra året, gammalt lager kanske *spy*

På RIP-sidan stod Half Baked med. Måste se om dom har kvar någon i lager. Och nu förstår jag varför jag inte hittade Fossil Fuel förra gången. :/

Half Baked finns kvar under "Våra smaker".

willis
2009-04-26, 18:21
På RIP-sidan stod Half Baked med. Måste se om dom har kvar någon i lager. Och nu förstår jag varför jag inte hittade Fossil Fuel förra gången. :/

Half Baked finns fortfarande med på smak-listan. Den lanserades 2008 men det står RIP 2007 på sidan. NY Super Fudge är ju också med på RIP-sidan men den ser jag jämt i butikerna. Den finns dock inte med på deras smak-lista.
RIP-sidan är konstig.

Men jag har inte hittat Fossil Fuel på 2 veckor. Kollat i 4 butiker så den verkar vara borta på riktigt. Svin.
Det får bli Haegen-Dazs i fortsättningen.

egge
2009-04-26, 18:25
Då blir det en half baked för mig nästa gång.

Matsa
2009-04-26, 18:47
Caramel Chew Chew är riktigt god, men jag tycker fortfarande inte att någon B&J sort slår Haegen-Dazs jordgubb eller Bailey's. ICA där jag bor säljer tyvärr inte Haegen-Dazs längre. Dock har jag inte provat alla B&J så jag ser mig gärna överbevisad.

Snobbe
2009-04-26, 20:42
Köpte precis en strawberry cheesecake för att bohemian raspberry va slut så var det ett stort jävla hål i mitten av den så typ 30% av glassen va borta?!?!?!?! Var ju inplastat osv så ingen som direkt öppnat o käkat men skumt som fan:o

Cerberus
2009-04-26, 21:02
fy fan va sugen ja blev på ben & jerrys o grejer nu, sitter o frossar i vattnig havregrynsgröt för o lugna hungern(inte pga ben & jerrysug, va hungrig innan).

MojjMojj
2009-06-19, 17:26
Hur ser det ut på B&J's-marknaden nu, ngt nytt gott man borde prova sig på under helgen? :)

Kimball
2009-06-20, 10:21
Nån som testat sorbet-smakerna som kom ut tidigare i år (?), inte funnit den någonstans än :(

willis
2009-06-20, 10:55
Nån som testat sorbet-smakerna som kom ut tidigare i år (?), inte funnit den någonstans än :(

Jamaican me crazy har jag testat. Kommer aldrig köpa igen.

Sess
2009-06-20, 11:38
Half baked ger mig en gastronomisk orgasm varje gång...ett säkert kort för mig mao.

Annars är alla smaker riktigt bra, ej prövat sorbeterna än...

Kimball
2009-06-20, 12:10
Jamaican me crazy har jag testat. Kommer aldrig köpa igen.

Lät ju inge vidare. Den verkade god på pappret. Annars tycker jag B&J är ganska överskattat, egentligen bara Bohemian Raspberry som är något att ha. Visst cookie dough är kul första gången, men de andra jag smakat (vilka är 7 smaker som finns på Maxi här i stan) har känts som smaklös glass med tuggmotstånd :(

willis
2009-06-20, 14:54
Lät ju inge vidare. Den verkade god på pappret. Annars tycker jag B&J är ganska överskattat, egentligen bara Bohemian Raspberry som är något att ha. Visst cookie dough är kul första gången, men de andra jag smakat (vilka är 7 smaker som finns på Maxi här i stan) har känts som smaklös glass med tuggmotstånd :(

Jag har övergivit B&J sedan dom slutade sälja min favorit Fossil Fuel. Nu blir det bara Häagen-Dazs. Choc choc chip, pralines and cream, macademia nut brittle och cookies & cream är deras bästa smaker tycker jag.

MrKashchei
2009-06-21, 21:42
Baked Alaska

Alfred Nobel
2009-06-21, 21:43
strååwberry chiiscejk!

Arnesson
2009-06-21, 22:26
Nån som testat sorbet-smakerna som kom ut tidigare i år (?), inte funnit den någonstans än :(

Jag har testat dem. Mango Berry föll mig inte i smaken (dock andra som tyckte den var riktigt god). Jamacian varianten var mycket godare tyckte jag och den kommer jag nog köpa några gånger.

Men det går ju inte att jämföra sorbet och kakgodisglass. Phish Food slår ju allt.

thatice
2009-06-21, 22:31
Alla med choklad

Pdaddy
2009-07-05, 19:18
Duuuude !!!

Testade "half baked" idag, den va nice som faan.

Pd

coxie
2009-07-05, 19:24
Half Baked är förbannat god.

jaaaaag
2009-07-05, 19:27
Jag älskar WICH!! fyfan vad god...

Onigiri
2009-07-05, 20:11
Sorbet-smakerna är ju ett väldigt kalorisnålt alternativ men inte så gott.

Min favorit är Fossil Fuel. Chokladdinosaurier är jag svag för.

Baked Alaska är även en storröjare. Chokladisbjörnar är jag svag för.

Hägen Daz hinkarna är också goda, men BJ vinner klart pga att de inte har några gränser i deras glassar plus de långa beskrivningarna på varje sort

Player
2009-07-06, 02:01
Hägen Daz hinkarna är också goda, men BJ vinner klart pga att de inte har några gränser i deras glassar plus de långa beskrivningarna på varje sort

Just deras långa beskrivningar på innehållsförteckningen gör ju att de definitivt sjunker under Hägen Daaz, i alla fall för mig.

Ganymedes
2009-07-06, 08:00
Mangosorbet (minns inte namnet) var nog det sämsta jag smakat på utav BJ's sortiment. Och då har jag smakat på nästan alla sorter. Bohemian Raspberry och Phish Food är mina favvo.

RavenFrost
2009-07-06, 09:15
Chocolate Fudge Brownie är lätt den godast. Om man gillar mycket chokladsmak så.
Provade Häagen-Dazs, Choc choc chip, den smakade ingenting!

CRZ
2010-01-15, 09:56
Låter som man får ta & käka lite Ben&Jerrys Fudge Brownie glass till en film som efterätt :D

Kwon
2010-01-15, 10:13
Fan då CRZ, nu fick du mig bli sugen på BJ.

CRZ
2010-01-15, 10:18
Men det är Fredag! En dag i veckan ska ju inte vara så farligt? Leet's EAA(t) :)

rooz
2010-01-15, 10:20
Cokie dough, eller half baked*drool*

Halldin
2010-01-15, 14:38
Fan då CRZ, nu fick du mig bli sugen på BJ.
Misströsta icke, de flesta killar är alltid sugna på BJ.

CRZ
2010-01-15, 14:46
Haha, klockrent Halldin! Tanken slog mig också faktiskt.. Det blev en Half-baked, LITE GOD :D

Nitrometan
2010-01-15, 14:48
Misströsta icke, de flesta killar är alltid sugna på BJ.
Självklart. Alltid BJ-sugen. *drool*

Ibland även B&J-sugen. *drool*

CRZ
2010-01-15, 14:59
Ja, dem sitter lika fint båda två! :D

Johan_P
2010-01-15, 15:02
Har testat de flesta och alla är fan riktigt goda! Men en New York Super Chunk Fudge går alltid hem.

willis
2010-01-15, 17:04
Självklart. Alltid BJ-sugen. *drool*

Ibland även B&J-sugen. *drool*

Man kanske borde prova på att kombinera någon gång. Fast jag kombinerar hellre Häagen-Dazs än B&J (Har fortfarande inte förlåtit B&J för att ha tagit bort Fossil Fuel) med BJ.

mtlca
2010-01-15, 17:08
Den här tråden är inte bra att besöka då man är på diet :P

CRZ
2010-01-15, 17:18
Haha nej absolut inte! Tur att man precis övergått till det motsatta. Lider dock med dig om du är på diet nu och läst igenom tråden :D Hehe..

omnibus
2011-03-09, 18:49
Provade en av de nya smakerna idag, Nordic Water Peace, mycket god!
Kul att det kommer någon ny smak då utbudet inte direkt är stort här i Sverige.

http://www.helalf.se/wp-content/uploads/2011/03/Nordic-Water-Peace.png

Är fortfarande tveksam till den nya kokossmaken, har inte provat den än, men kokos i glass?

Kimball
2011-03-09, 19:48
What?! Nya smaker?! Tycker B&J frysarna runtom HBG har haft samma utbud nu hur länge som helst varav bara några enstaka verkligen faller mig i smaken. Kan ju hoppas dedär nya smakerna gäller Sverige-wide då :)

Rahf
2011-10-10, 05:27
Bumpar för att bringa denna saligt goda smak. Vet ej om den finns i Svedala.

http://static.stickybits.com/media/images/fecd7283ad2e2302bc168b989c6ed7ad129004285878225601 9924153978_t.jpg

Sheogorath
2011-10-10, 06:02
http://www.helalf.se/wp-content/uploads/2011/03/Nordic-Water-Peace.png


Dude... 9 more weeks of diet then this bitch is going DOWN!

*eating gröt* *cry*

Kimball
2011-10-10, 09:51
Bumpar för att bringa denna saligt goda smak. Vet ej om den finns i Svedala.

http://static.stickybits.com/media/images/fecd7283ad2e2302bc168b989c6ed7ad129004285878225601 9924153978_t.jpg

Finns ju knappt några vettiga smaker kvar här sedan de tog bort Bohemian Raspberry. Sjukt bitter..

Fishtank
2011-10-10, 10:10
Fairly nuts tycker jag alltid funkar iaf
Tror jag beger mig ner en runda nu på ica
Måste ändå handla
Fast blir tungt på deff :S

proteinsynthesis
2011-10-10, 12:07
Tycker inte den är speciellt god ändå, sitter med en bytta Caramel Chew Chew as we speak

Prova djurgårdsglass , dansk äppelpaj. Den är riktigt god.

ceejay
2011-10-10, 12:08
cookie dough!

Snobbe
2011-10-10, 12:19
Tyckte den nya kokos glassen var grymt god, annars är min favorit phish food. Aldrig testat newyork fudge, blir nog nästa gång.

rbn
2011-10-10, 12:25
Fossil Fuel var godast tills B&J gjorde glasshistoriens största fail och tog bort den.

Chocolate Fudge Brownie, Cookie Dough och Strawberry Cheesecake är dem jag köper mest nuförtiden. Har fått upp ögonen för SIA's Berte glass också, deras äppelpaj och kladdkaka glass är riktigt goda.

emcalu
2011-10-10, 12:44
new york super fudge chunk är fantastisk om man gillar nötter, riktigt riktigt god är den. sen half baked, strawberry cheesecake, chunky monkey om man gillar banan och chocolate macademia är nog mina favoriter :)

Sheogorath
2011-10-10, 13:12
Fan alltså. Den här tråden under deff. Döden. I'm out.

Jokester
2011-10-10, 14:58
Prova djurgårdsglass , dansk äppelpaj. Den är riktigt god.

Ja, dansk äppelpaj samt belgisk choklad från Djurgårdsglace är riktigt goda. Synd att det inte är så många ställen som har dem bara. Hittills har jag bara hittat den på Ica Supermarket på Kungsholmen.

davvvan
2011-10-10, 15:03
Cookie dough tycker jag är godast. Half baked god tvåa. Ganska lika iofs men.

Macroman
2011-10-10, 16:04
Fairly nuts är klart godast!

The_RobRoy
2011-10-10, 16:13
Kanske skrivit detta tidigare i tråden, men B&J kvalité på glassen är högst medelmåttig. Glassen smakar ungefär som GB:s 2 liters-byttor med glass, och sämre smak på själva glassen får man ju jobba för att hitta.

Faktum är att t.ex. LIDL:s glass är betydligt bättre, godare och billigare än B&J:

http://lugglikeme.blogg.se/images/2010/bastaglassen_104005144.jpg

Äter massor av glass, men köper aldrig B&J.

LeBron
2011-10-10, 18:08
Cookie Dough, Half Baked :)

MasterChief
2011-10-10, 18:33
Jag tyckte Ben&Jerry var åttonde underverket när jag var i USA för 12 år sedan. Nu tycker jag nog att den är rätt...tja...vulgär? Föredrar mer och mer en bra välgjord glass med en smak och utan nötter/godis/sås/pajdeg/bacon/krutonger/ostburgare.

Snobbe
2011-10-10, 18:36
Jag tyckte Ben&Jerry var åttonde underverket när jag var i USA för 12 år sedan. Nu tycker jag nog att den är rätt...tja...vulgär? Föredrar mer och mer en bra välgjord glass med en smak och utan nötter/godis/sås/pajdeg/bacon/krutonger/ostburgare.

Beror vad man är sugen på tycker jag, ibland är B&J bäst och ibland är ren pistageglass från L&B helt underbar.

Frantic
2012-07-03, 18:33
Jag var lite sugen på ett avbrott i deffen och tyckte att det skulle sitta fint med en B&J. Den närmaste butiken som säljer glassen är Hemmakväll så jag gick dit och plockade på mig en av deras nya "Core"-sorter. När jag kom till kassan trodde jag att kassörskan skämtade med mig eftersom hon ville ha 69 jävla kronor för den lilla glassbyttan. Men eftersom jag inte orkade ställa tillbaka glassen och gå någon annanstans betalade jag och gick hemåt. När glassen tinat till sig lite började jag äta.

H*****e vad besviken jag blev. Jag hade njutit mer av en 0,5l från euroshopper eller en helt vanlig piggelin. Det fanns nästan inga kakdegsbitar i vaniljglassen, chokladglassen kändes torr och tråkig och kärnan, som skulle föreställa någon sorts brownie, var snustorr.

Fan.

Gober
2012-07-03, 18:40
Jag var lite sugen på ett avbrott i deffen och tyckte att det skulle sitta fint med en B&J. Den närmaste butiken som säljer glassen är Hemmakväll så jag gick dit och plockade på mig en av deras nya "Core"-sorter. När jag kom till kassan trodde jag att kassörskan skämtade med mig eftersom hon ville ha 69 jävla kronor för den lilla glassbyttan. Men eftersom jag inte orkade ställa tillbaka glassen och gå någon annanstans betalade jag och gick hemåt. När glassen tinat till sig lite började jag äta.

H*****e vad besviken jag blev. Jag hade njutit mer av en 0,5l från euroshopper eller en helt vanlig piggelin. Det fanns nästan inga kakdegsbitar i vaniljglassen, chokladglassen kändes torr och tråkig och kärnan, som skulle föreställa någon sorts brownie, var snustorr.

Fan.

Berry White var också riktigt dålig. Smakade billigt och konstgjort. Caramel sutra var ganska god men verkligen inte värd pengarna, finns mycket godare glass att lägga pengar på. Tycker B&J är väldigt överskattad. Dom gör dock mycket välgörenhet så det är ju bra.

Fishtank
2012-07-03, 18:49
Core är ett misslyckande faktiskt.
Jag håller mig till fairly nuts.

Nordenator
2012-07-03, 18:51
Bohemian Raspberry är den enda som jag tyckte var riktigt god, och den har jag inte sett på hur länge som helst :(

Sheogorath
2012-07-03, 18:54
On topic: Nordic Water Peace är bäst, tätt följd av Half Baked.

Berte-glass (kladdkaka) är en hård konkurrent.

Erik Eriksson
2012-07-03, 19:01
Finns bara Chocolate Fudge Brownie i min värld! *cupid*

martikainen
2012-07-03, 20:03
B&J är ju så mycket godare när den är färsk! Jag gillar inte den 5 månaders frysta varianten man köper på ICA.

Köpte en otroligt god bj inne i the rockefeller, massa grädde, någon stor varm kaka, kolasås och två olika smaker som inte finns i Sverige ännu. Det är just på det sättet den glassen ska ätas, som vilken annan glass som helst, med massa tillbehör! :D

wessmen
2012-07-03, 20:14
Choc fudge, Fairly Nuts, Chunky Monkey.

Den nya coren med choc fudge core och annat är också riktigt god.

Finska Lejonet
2012-07-03, 20:30
Tycker Berry white är det bästa de gjort, oralsex i glassform!

JB12K
2012-07-03, 20:38
B&J är ju så mycket godare när den är färsk! Jag gillar inte den 5 månaders frysta varianten man köper på ICA.

Köpte en otroligt god bj inne i the rockefeller, massa grädde, någon stor varm kaka, kolasås och två olika smaker som inte finns i Sverige ännu. Det är just på det sättet den glassen ska ätas, som vilken annan glass som helst, med massa tillbehör! :D

+1. Glass är egentligen ganska äckligt så den behöver dränkas i annat för bästa resultat. Men den bör göras själv. B&J är sämst.

Udd3n
2012-07-03, 20:49
Core är ett misslyckande faktiskt.
Jag håller mig till fairly nuts.

+1. Så tråkigt att dom slutat sälja den. Helt klart godast!

Fishtank
2012-07-03, 21:08
Finns alltid kvar här uppe.
Svår att hitta däremot då den alltid brukar ta slut men finns gör den tack och lov :)
Tror det blir en sån till helgen då man fyller år.

Albin Eriksson
2012-07-03, 23:30
Berte-glass (kladdkaka) är en hård konkurrent.

Agreed!

Faktum är att Häagen och B&J var lite ensamma i sitt slag ett tag, men nu ramlar det in nästan mer intressanta glassorter varje dag.
GB kör klassiker i 0.5l förpackningar, Berte (är det SIA) utklassar B&J´s äpplepaj med en mycket godare version osv.

Har nog prövat ALLA sorter på svenska marknaden inkl ett par i USA förra året, men inser att det är en liten hype kring märket och att det finns mkt annan glass som faktiskt både är godare och billigare.

Dock skall nämnas att jag testade Häagens Chokladfondant i lördags och den var riktigt fin, känns som lite mer "vuxna"-smaker öht från Häagen.

Adeem
2012-07-03, 23:37
Tänkte att jag skulle förlora min Ben&Jerry oskuld nu på Torsdag, min ätardag. Dock finns det ju så många jag vill prova. Antar att min plånbok kommer bli väldigt lidande :(

Jokester
2012-07-04, 00:22
+1 på Berte Glassen. Äppelpajen, blåbärscheesecaken och kladdkakan är gudomliga. B&J kommer inte ens nära, även om Doughblemewamy core eller vad den heter är väldigt bra.

Albin Eriksson
2012-07-04, 00:43
Jag tyckte dock Core-glassarna var B&J´s sämsta någonsin, Berry White är dock god glass i men själv kärnan (the core) är faktiskt näst intill avskyvärd.
Tacka vet jag att sitta på någon av B&J´s glassbarer och beställa sundays osv, det är fint.

aijou
2012-07-04, 07:17
Core är ett misslyckande faktiskt.

+1

Chunky monkey är en av mina favoriter. Åt även en sort i USA som var sjukt god. Den innehöll en massa kokos och karamel osv. Tyvärr har jag inte sett den i sverige.

Vad jag inte förstår är varför ts fortsätter äta dem efter alla misslyckanden.


Skickat från min Galaxy S3 via tapatalk2

Frantic
2012-07-04, 07:20
B&J kommer inte ens nära, även om Doughblemewamy core eller vad den heter är väldigt bra.

Det var den köpte och jag slängde halva. Den vanliga Cookie Doughen skulle jag dock ha sex med om den inte vore så kall.

Fugly
2012-07-04, 08:06
+1. Glass är egentligen ganska äckligt så den behöver dränkas i annat för bästa resultat. Men den bör göras själv. B&J är sämst.

Vaniljgräddglass med jordgubbssylt förstörs med tillbehör, detsamma gäller vanlig vaniljgräddglass.

Knatcharn
2012-07-04, 08:32
Half Baked when you're half baked :)

Holmeros
2012-07-04, 09:48
Half Baked when you're half baked :)

Kul kommentar i kombination med ditt namn :)
För övrigt är nog half baked min favorit ;)

Fishtank
2012-07-04, 10:08
Kanske får hoppa över till häägen nu på fredag.
Känns som att alla B&J har man smakat nu.
Chunky monkey kvar typ men finns inte i stan.

mallis
2013-02-02, 22:18
Är det bara jag som älskar alla smaker? Ben and jerrys är verkligen snuskigt goda ... svårt att välja en favorit! Tror baked alaska är favoriten trots allt :)

Lellan
2013-02-02, 22:31
Core;n med choklad. *drool*

Matsa
2013-02-02, 22:45
Åt precis en Vermonster, den var god men lite sliskig i längden.

narcissisten
2013-02-02, 22:54
Tycker nog alla Ben & Jerry-smaker blir lite sliskiga i längden.

Nä, tacka vet jag Lejonet & Björnens saffran- och honungsglass. Damn. *drool*

Duran
2013-02-03, 02:29
Half Baked when you're half baked :)

And watching Half baked.