handdator

Visa fullständig version : Hjälp med kompis!


Honken
2008-03-11, 18:54
"Jag vill inte träna ben för mina är redan stora"
"Jag vill inte träna triceps för de är redan utvecklade, jag vill jobba på mina svagheter"
"Spelar ingen roll om du ligger på kaloriöverskott eller inte, tänk och andvänd logiken! tränar du en muskel så kommer den att växa"
"Jag vill inte träna tugnt för jag vill inte bli jättebiffig"

Spelar ingen roll vad jag än säger för han har ställt in sig på att bicepcurls och pec flye's ger en rund och jämn fysik. För övrigt så är killen väldigt smart, det är säkerligen en av anledningarna till varför han inte lyssnar på mig (han pluggar medicin och anser att han vet mer om kroppen än vad jag gör).

Hade uppskattat om man hade kunnat få lite stöd/motargument.

EDIT: Han har gymmat i 2-3 månader, har en bakgrund i basket och är 173cm @ 65-70kg.

Handcuff
2008-03-11, 18:56
Är han också 18?


Hur som helst, be kompisen kolla in den här tråden om en liten stund :thumbup:

Honken
2008-03-11, 19:00
Därför jag postade :D. Aa, han är 18. Väldigt motiverad men verkar gå emot allt jag säger eftersom "så gör inte alla andra".

Han tränar på ett jävla b*ggym där alla powerwalkar på löpband, gör crunches på swissbollar och tonar muskler med ½kgshantlar.

tobbo
2008-03-11, 19:04
Därför jag postade :D. Aa, han är 18. Väldigt motiverad men verkar gå emot allt jag säger eftersom "så gör inte alla andra".

Han tränar på ett jävla b*ggym där alla powerwalkar på löpband, gör crunches på swissbollar och tonar muskler med ½kgshantlar.

Som mitt gym och det fungerar lysande. Dra in han på kolozzeum kanske han lär sig lite.

Honken
2008-03-11, 19:07
Funkar gör det! Stället är ju smäckfyllt varje dag. Majoriteten där inne kör monkey see monkey do (stalkar BBaren och härmar).

Timme
2008-03-11, 19:12
Hoppas att han är lite klokare efter några år medicin.

jakkan
2008-03-11, 19:23
första två quotsen från han är väl hans åsikt om sin egen kropp så dem kan du skita i.

Johan_P
2008-03-11, 19:27
första två quotsen från han är väl hans åsikt om sin egen kropp så dem kan du skita i.

Varför så aggressiv?

Rex
2008-03-11, 19:32
Det är samma för alla som börjar träna.

1- Jag vill inte bli som mr olympia..
2- Jag vill inte träna ben.. dom är asstora redan
3- Måste träna mage och få 6 pack

Bästa vore ifall han fattade att man inte blir "biffig" ifall man tränar hårt.. 2kg/muslker per år. Han väger mellan 65-70kg.. Efter ett par år så kan han dra upp till runt 74kg.

barfota
2008-03-11, 19:34
varför bry sig? låt han lära sig av sina kommande misstag.

AJO
2008-03-11, 20:56
"Jag vill inte träna ben för mina är redan stora"
"Jag vill inte träna triceps för de är redan utvecklade, jag vill jobba på mina svagheter"
"Spelar ingen roll om du ligger på kaloriöverskott eller inte, tänk och andvänd logiken! tränar du en muskel så kommer den att växa"
"Jag vill inte träna tugnt för jag vill inte bli jättebiffig"



1" Han har rätt. Om han tycker att hans ben har tillräcklig muskulär volym bör han inte träna dem.
2"Han har rätt. Se ovan. Han tränar det han vill förbättra. Varför ska han träna något annat? För din skull? (Givetvis ska han ju inte träna så att han blir sned i kroppen eller får dålig hållning etc., men det verkar inte vara något problem i nuläget.)
3" Han har delvis rätt. Som nybörjare kan han öka muskelvolymen vid kaloribalans, även om han ökar betydligt mer på kaloriplus. Om inte annat blir han starkare när cns stärks.
4"Han har fel. Hans vilja är inte fel. Vill han inte bli jättebiffig är det upp till honom. Men även för att lägga på sig lite muskler är det mest effektivt att träna tungt.

Jacksatan
2008-03-11, 23:37
Det är ju inte så att han har spritproblem eller nåt sånt. Låt honom hållas. Jag orkar aldrig hålla på o tjata på folk som inte är mottagliga, det är bara att slösa med tid och energi.

Rahf
2008-03-11, 23:40
Det är ju inte så att han har spritproblem eller nåt sånt. Låt honom hållas. Jag orkar aldrig hålla på o tjata på folk som inte är mottagliga, det är bara att slösa med tid och energi.

Håller med Jacksatan här, om han inte lyssnar trots att du bara försöker hjälpa så skit i honom då. Låt honom köra som han vill och bry dig inte så mycket, det är hans förlust i slutändan. Han har på ett sätt sagt till dig att hans framtida karriär på gymmet är utanför ditt ansvarsområde nu och hans prestationer, bromsklossar och möjliga skador vilar på hans axlar, det är inte ditt problem längre.

Man ska vara hjälpsam, alltid och konstant, men vill inte mottagande part ha någon hjälp så anser jag att man ska ge blanka fan i att bry sig och låta dem hållas. Ska du ge honom hjälp i framtiden så ska han be om det, snäser han bort då också så är det bara att ärligt berätta för honom varför du inte orkar bry dig längre.