handdator

Visa fullständig version : Stinkande kreatin


Alexx
2008-03-11, 18:07
Öppnade igår en ny påse crea fx och möttes av en odör som påminner om mindre färsk fisk vilket jag aldrig varit med om med detta kreatinmärke, och då har jag kört på samma i flera år. Smaken är för övrigt neutral som alltid, men lukten :confused:

Undrar helt enkelt om ngn annan möjligtvis fått kreatin från samma batch eller vet vad lukten kan bero på?

szander
2008-03-11, 18:53
Dom kanske la i lite omega 3 i ditt kreatin?
=) Nej vet inte, tittat så det inte är gammalt?

Racso
2008-03-11, 20:40
Jag undrar varför den gamla datum-lappen inte dög...

(den är bortriven och en ny är pålimmad)

Racso
2008-03-11, 20:42
Sorry, måste ta tillbaka det där. Ovanstående inlägg gäller CREATYL FX

NicoRacing
2008-03-11, 22:12
Öppnade igår en ny påse crea fx och möttes av en odör som påminner om mindre färsk fisk vilket jag aldrig varit med om med detta kreatinmärke, och då har jag kört på samma i flera år. Smaken är för övrigt neutral som alltid, men lukten :confused:

Undrar helt enkelt om ngn annan möjligtvis fått kreatin från samma batch eller vet vad lukten kan bero på?


möppe på samma sak, själva pulvret ser riktigt bra ut osv men de luktar skunk. Tror inte de gör ngt men endån, dem bör kolla upp de på ************ med crea FX!

MVH / Nico

Alexx
2008-03-11, 22:38
möppe på samma sak, själva pulvret ser riktigt bra ut osv men de luktar skunk. Tror inte de gör ngt men endån, dem bör kolla upp de på ************ med crea FX!

MVH / Nico


Tog du det ändå? :D



Har öppnat en till påse och det var samma lukt där, bäst före-märkning hittar jag ingen. Slår en signal till leverantören imorgon, vete fan vad det kan vara men fler borde ju ha fått samma kreatin tycker man.

Ant
2008-03-11, 22:43
Sorry, måste ta tillbaka det där. Ovanstående inlägg gäller CREATYL FX

Creatyl FX är CEE det smakar mer kemiskt än kreatin!

Alexx
2008-03-14, 02:22
Enligt leverantören är det inget fel på kreatinet, förutom lukten that is. Dom vet dock inte vad den beror på men försäkrar att det inte är farligt, jag börjar dock undra.. hur kan dom veta om det är farligt eller inte när dom inte ens vet vad lukten beror på?:confused:

NicoRacing
2008-03-15, 10:07
Enligt leverantören är det inget fel på kreatinet, förutom lukten that is. Dom vet dock inte vad den beror på men försäkrar att det inte är farligt, jag börjar dock undra.. hur kan dom veta om det är farligt eller inte när dom inte ens vet vad lukten beror på?:confused:

håller med dig värkar konstigt, för mig var det första gången jag provade fx creatinet och jag vet itn ehur de luktat innan, men de värkar iallafall fungera lika bra iallafall förutom att de luktar illa. Men slå en singnal till och säg att flera har reagerat på lukten och de bör undersökas?

MVH / Nico

EiseltUK
2008-03-15, 10:48
Jag undrar varför den gamla datum-lappen inte dög...

(den är bortriven och en ny är pålimmad)

Det är nog bara din burk, kanske klisterlappen först satt snett eller något. Det är ingen risk att vi märker om produkter.

Angående den nuvarande batchens lukt så vet vi som sagt inte vad det beror på men försöker kolla med leverantören om de har någon förklaring. Vi håller även på med stickprover för att se om det gäller hela batchen eller bara vissa påsar. Smaken verkar vara ok. Om både smak och lukt är dålig så är det ett tydligt tecken på att man inte bör äta det eftersom det skulle kunna tyda på att kreatinet har degraderats i stor utsträckning.

I vilket fall så kan alla som fått av det senaste få nytt när vi fått in den nya leveransen som vi hoppas ha inne om cirka 4 veckor. Det är bara att skriva till oss exempelvis nästa gång man beställer. Vill man inte vänta så länge så kan vi säkert hitta andra lösningar.

WHITEFOLKS
2008-03-17, 00:38
Det är väl nåt schysst lösningsmedel som är restprodukt efter att kreatinet extraherats från grisnjurarna ;)

Nää luktar väl lite som "torkat kiss" eller nåt men smakar inte illa, löser sig bra och får "kreatineffekten".

EiseltUK
2008-03-17, 12:42
Det parti som inte luktade bra var batch 6 så de som har beställt av denna batch kan få nytt av batch 7 som är bra och finns i lager nu.

Alexx
2008-03-17, 18:08
Det parti som inte luktade bra var batch 6 så de som har beställt av denna batch kan få nytt av batch 7 som är bra och finns i lager nu.

Låter fint :thumbup: