handdator

Visa fullständig version : Triceps Problem


madshit
2008-03-11, 16:10
Hej, var och tränade idag!

det gick djävulskt dåligt då min triceps är helt störd, När jag gör TricepsExtention så kan jag inte ens dra upp en 8KG när jag klarade det förra veckan. (Jag har nyss börjat träna så därför vikten.)

det känns som musklen låser sig..

Och sen skulle jag vilja ha lite tips på bra tricepsövningar, då det känns som ingen av mina triceps övningar ger mej några muskler.

[Smal Bänkpress 4*6 , FrenchPress 3*6 , Liggande Tricepextetion 3*8 , Enarms hantelextention 2*10]

Och förra veckan då jag körde likadant pass med triceps, kändes det som det verkligen tog!

Animalistic
2008-03-11, 16:12
Hej, var och tränade idag!

det gick djävulskt dåligt då min triceps är helt störd, När jag gör TricepsExtention så kan jag inte ens dra upp en 8KG när jag klarade det förra veckan. (Jag har nyss börjat träna så därför vikten.)

det känns som musklen låser sig..

Och sen skulle jag vilja ha lite tips på bra tricepsövningar, då det känns som ingen av mina triceps övningar ger mej några muskler.

[Smal Bänkpress 4*6 , FrenchPress 3*6 , Liggande Tricepextetion 3*8 , Enarms hantelextention 2*10]

Och förra veckan då jag körde likadant pass med triceps, kändes det som det verkligen tog!

stående pushdowns med rak stång brukar kännas rätt gött, prova den! annars kan jag bara rekomendera dig att fortsätta me e övningar du kör med, tänk på att vila och så. kanske kan vara bra att värma upp innan? ifall det skulle kunna vara pga det

madshit
2008-03-11, 16:44
och nu efter pass kan jag inte spänna Triceps ?? :/

Animalistic
2008-03-11, 17:19
och nu efter pass kan jag inte spänna Triceps ?? :/

Låter som att du borde be om att få tråden flyttad till
"Träningsskador & Rehab" tråden. tror du kan få mer hjälp där, eller kan du beskriva hur det känns när du ska spänna? är det överdriven träningsvärk? eller på annat sätt?

madshit
2008-03-11, 17:36
Låter som att du borde be om att få tråden flyttad till
"Träningsskador & Rehab" tråden. tror du kan få mer hjälp där, eller kan du beskriva hur det känns när du ska spänna? är det överdriven träningsvärk? eller på annat sätt?

nej, alltså! inget som gör ont eller sådant. känns bara inte som en triceps där..

är inte världens vältränade så har lite fett på kroppen och har alltid känt en triceps under degen på armen men gör det inte idag. hur kan detta komma sig?

Animalistic
2008-03-11, 17:56
nej, alltså! inget som gör ont eller sådant. känns bara inte som en triceps där..

är inte världens vältränade så har lite fett på kroppen och har alltid känt en triceps under degen på armen men gör det inte idag. hur kan detta komma sig?

haha okej, nej men då är det nog du som inbillar dig ^^ ljuset kan göra väldigt mycket också. i "optiljus" ser det ut som man har dubbelt så mycket muskler nästan. men du har mitt ord på att din triceps inte har försvunnit. men är du helt säker på din sak, så ta en bild vetja

mallow
2008-03-11, 18:11
Och sen skulle jag vilja ha lite tips på bra tricepsövningar, då det känns som ingen av mina triceps övningar ger mej några muskler.

Hur länge har du tränat och hur snabbt förväntar du dig att du ska "få några muskler"? :)

madshit
2008-03-11, 19:25
Hur länge har du tränat och hur snabbt förväntar du dig att du ska "få några muskler"? :)

ska utveckla det lite mer då det jag skrev inte är så jag menar :) "hade bråttom"

jag menar, det känns inte som om jag har tränat när jag har gjort mina triceps övningar.