handdator

Visa fullständig version : Joggade ca 4h


kalle_banan
2008-03-10, 16:09
Jag och mina kompanjoner var ute och joggade i förrgår, och det blev långt, vi joggade inte konstant, men vi var ute 4h. Det var inte planerat, och när vi väl börjat var det inget att göra åt för att öht kunna ta sig hem.
Jag åt en banan ca 30 minuter in, och en dextropur efter 90-120 minuter. Jag är otränad för tillfället, jag har inte tränat sen förra året och då var jag ändå inte i form.
Så jag frågar mig hur mycket skada jag gjort och när jag fortsätta träna (jogga och med kroppen som vikt).

Folk som vill klaga på hur korkat det var undanbedes!!

DarcyGrahn
2008-03-10, 16:10
Det gjorde ingenting. Någon enstaka gång kommer inte spela någon roll. Eller vad menar du för skada egentligen?

kalle_banan
2008-03-10, 16:57
Det gjorde ingenting. Någon enstaka gång kommer inte spela någon roll. Eller vad menar du för skada egentligen?

Fan vet jag, det borde varit katabolt nått sånt sjukligt åtminstone?

DarcyGrahn
2008-03-10, 16:58
Fan vet jag, det borde varit katabolt nått sånt sjukligt åtminstone?

Haha inte gör det där något. Värre om du gör det regelbundet.

King Grub
2008-03-10, 17:00
Kroppen klarar att arbete fyra timmar utan att ta skada.

Påverkan av 12 timmars löpning:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17933286?ordinalpos=1&itool=EntrezSystem2.PEntrez.Pubmed.Pubmed_ResultsP anel.Pubmed_RVAbstractPlusDrugs1

jakkan
2008-03-10, 17:00
Yep troligtvis försvann 5-6kg ren muskelmassa, kollade du dig i spegeln efteråt? Hade du förvandlats till en senig maratonlöpare?

kalle_banan
2008-03-10, 17:15
Yep troligtvis försvann 5-6kg ren muskelmassa, kollade du dig i spegeln efteråt? Hade du förvandlats till en senig maratonlöpare?

Dude?

Med andra ord kan jag fortsätta träna som vanligt?

z_bumbi
2008-03-10, 17:35
Jag skulle inte sticka ut och köra några längre joggingturen den närmaste tiden då du gjort något du inte är van vid men om du inte joggade hela tiden utan varvade med att gå så påminner det om en normal friluftsdag i skolan.

Mson
2008-03-10, 17:36
Du känner väl själv hur det känns i kroppen.

kalle_banan
2008-03-10, 17:58
Jag skulle inte sticka ut och köra några längre joggingturen den närmaste tiden då du gjort något du inte är van vid men om du inte joggade hela tiden utan varvade med att gå så påminner det om en normal friluftsdag i skolan.

Det var inte som en normal friluftsdag, jag fick kramp och kunde inte springa normalt eftersom mina muskler var helt slutkörda och jag hade skavsår, det var liite hårdare än en friluftsdag.

Hakka P
2008-03-10, 22:56
Att få kramp, bli trött i musklerna och få skavsår är knappast något att oroa sig över. Om du nu i efterhand börjar få ont i musklerna så har du råkat ut för något som kallas träningsvärk. Det är inte heller skadligt.

Anton K
2008-03-11, 08:16
Ta det lite extra lugnt i ett tag. Du kommer inte få några skadliga effekter av en 4 timmars löprunda då och då. Inget jag rekommenderar att köra var dag dock. Jävligt kul med lite variation och tävlan med kamrater ibland!

DaGoose
2008-03-11, 15:24
Tror inte det är direkt farligt men ändå dårfullt att du lyckades jogga i 4 timmar om du är otränad? :S Vet att du inte jogga hela tiden men antar att ni gjorde det större delen av tiden.