handdator

Visa fullständig version : Trollning


z_bumbi
2008-03-10, 15:26
Om man misstänker att någon trollar forumet så strunta i att svara utan rapportera bara eländet. Även om det i vissa fall verkar ligga så allvarliga störningar bakom att det inte spelar någon roll så kan det i andra fall kanske minska lusten att fortsätta.

Andy.da.wohoo
2008-03-10, 15:30
Förlåt för jag frågar men vad menas med "Trollning"? :confused:

Ivar_Lo-J
2008-03-10, 15:32
Ett internettroll, eller bara troll, är en användare som skriver artiklar eller debattinlägg på Internet (framför allt över Usenet och på internetforum) med huvudsyfte att reta upp övriga användare. De är mestadels ointresserade av fakta eller att föra en egentlig dialog, och ses ofta delta i ett otal diskussioner samtidigt, där de föder ilska, vanmakt och rent allmänt skadar stämningen hos övriga användare.


http://sv.wikipedia.org/wiki/Internettroll

Andy.da.wohoo
2008-03-10, 15:34
Okej tack!

tobbo
2008-03-10, 15:40
http://data.fuskbugg.se/skalman01/troll.JPG

Slartibartfast
2008-03-10, 21:06
Jag trodde bumbi hade köpt sig en trollerilåda, eller börjat med trollingfiske.

Nu är det bestämt jag som trollar.

mangs
2008-03-10, 21:33
Hokus Pokus Fillifikus!

Jarod
2008-03-10, 21:35
Nån user som kallade sig Jojje-nåt postade nyss nån länk till nåt bajs-spel. Han tyckte själv det var jätteskoj tills han snabbt toppade 100% på varnings-skalan. Troll.

tobbo
2008-03-10, 21:37
Nån user som kallade sig Jojje-nåt postade nyss nån länk till nåt bajs-spel. Han tyckte själv det var jätteskoj tills han snabbt toppade 100% på varnings-skalan. Troll.

Är du ironisk?

Jarod
2008-03-10, 21:39
Är du ironisk?

Nej. Hurså?

tobbo
2008-03-10, 21:43
Nej. Hurså?

Ville bara påpeka att han inte är ett troll och det är hans personlighet som är så.

TTT
2008-03-10, 21:44
Nu var det förmodligen något inlägg jag skrev som resulterade i denna tråd.
Ett troll är vad jag är, även om jag varken är tjock, ful eller hårig.

Jarod
2008-03-10, 21:48
Ville bara påpeka att han inte är ett troll och det är hans personlighet som är så.

Potato/potatis.

Jarod
2008-03-10, 21:48
Ville bara påpeka att han inte är ett troll och det är hans personlighet som är så.

Förresten....trollar du nu? :MrT:





:cool:

Eddie Vedder
2008-03-10, 21:49
Nu var det förmodligen något inlägg jag skrev som resulterade i denna tråd.
Ett troll är vad jag är, även om jag varken är tjock, ful eller hårig.

Nej det är inte du.

Det är i träningsdelen av forumet som det flera gånger per dag startas trådar av olika användare men med identiskt språkbrukt, samma attityd, samma frågeställningar, samma ihärdighet och nojjighet etc. Det blir lite misstänkt till slut och vi har fått banna en hel del senaste tiden.

bertbert
2008-03-10, 21:50
Hade vi inte nyligen besök av hårig rygg m fl igen? :(

Rahf
2008-03-10, 21:51
Nej det är inte du.

Det är i träningsdelen av forumet som det flera gånger per dag startas trådar av olika användare men med identiskt språkbrukt, samma attityd, samma frågeställningar, samma ihärdighet och nojjighet etc. Det blir lite misstänkt till slut och vi har fått banna en hel del senaste tiden.

Asså jae svaer! He va int ja! :D

TTT: Trollning är ett beteende, det har inte med utseendet att göra ;)

Eddie Vedder
2008-03-10, 21:52
Hade vi inte nyligen besök av hårig rygg m fl igen? :(

Vill inte avslöja för mycket men det har varit mer än bara ett besök om man säger så.

En stor anledning till varför det skulle uppkattas om även ni andra medlemmar är lite uppmärksamma på alla nya personer med få poster som startar trådar där språkbruk, frågor, inställningen och attityden etc. är identiska jämfört med andra.

Jarod
2008-03-10, 21:52
Trollning är ett beteende, det har inte med utseendet att göra ;)

Förutom i ditt fall... :D

TTT
2008-03-10, 21:52
Nej det är inte du.

Det är i träningsdelen av forumet som det flera gånger per dag startas trådar av olika användare men med identiskt språkbrukt, samma attityd, samma frågeställningar, samma ihärdighet och nojjighet etc. Det blir lite misstänkt till slut och vi har fått banna en hel del senaste tiden.

Så bra. Blev lite gnäll i en tråd här i det allmäna forumet, och denna tråden kom så lägligt upp några minuter senare.
Skönt att så inte var fallet, för speciellt farligt var det inte. Lite frihet är alltid kul.

TTT
2008-03-10, 21:54
Asså jae svaer! He va int ja! :D

TTT: Trollning är ett beteende, det har inte med utseendet att göra ;)

Jag är införstådd i begreppet trollning. :) Men visst hade det varit spännande att vara ett troll för en dag.

bertbert
2008-03-10, 21:58
Vill inte avslöja för mycket men det har varit mer än bara ett besök om man säger så.

En stor anledning till varför det skulle uppkattas om även ni andra medlemmar är lite uppmärksamma på alla nya personer med få poster som startar trådar där språkbruk, frågor, inställningen och attityden etc. är identiska jämfört med andra.

Ja, fast i det specifika fallet jag tänker på dök den lustiga avatartexten banned upp innan jag kände igen... beteendet.

Men önskemålet är noterat.

Rahf
2008-03-10, 22:04
Förutom i ditt fall... :D

Det är tacken det :furious: Fy faen alltså! Uchaligen! Uchaan (Norrköpingsmål).

z_bumbi
2008-03-10, 22:04
Ja, fast i det specifika fallet jag tänker på dök den lustiga avatartexten banned upp innan jag kände igen... beteendet.

Vi ser även andra saker än det som står i inläggen och ibland så går det undan.

bertbert
2008-03-10, 22:22
Vi ser även andra saker än det som står i inläggen och ibland så går det undan.

Jo tack, jag har sett ett par av de där inläggen som man i normala fall aldrig hinner se. Ibland är ni allt snabba. :)

Eddie Vedder
2008-03-11, 19:54
Bump.

Ryska_raketen
2008-03-11, 19:57
Sluta jiddra, börja trolla. LOL!

Stoltz
2008-03-11, 20:01
Sluta jiddra, börja trolla. LOL!

Jajävlar :D

Jag har blivit lurad av den här tråden tre gånger nu, i tron om att Bumbi antingen har börjat med trolleritrix eller lagt upp videos på trolleritrix.

Dock måste jag säga att ni verkar haffa dem jävligt snabbt, "mitt" wrestlingforum har så satans mycket troll, men här ser jag nästan aldrig dem.

tobbo
2008-03-11, 20:02
Sluta jiddra, börja trolla. LOL!

IVmVnvIZGsA

LOL1

och se upp för trollning.

Flykt
2008-03-11, 20:08
Nej det är inte du.

Det är i träningsdelen av forumet som det flera gånger per dag startas trådar av olika användare men med identiskt språkbrukt, samma attityd, samma frågeställningar, samma ihärdighet och nojjighet etc. Det blir lite misstänkt till slut och vi har fått banna en hel del senaste tiden.
Varför säger ni inte bara rakt ut att ni gör en IP-check på personerna helt enkelt?

mini
2008-03-11, 20:15
Varför säger ni inte bara rakt ut att ni gör en IP-check på personerna helt enkelt?

Just den här användaren är inte svår att känna igen även utan ip.

Allan
2008-03-11, 20:18
IP-check räcker inte emellanåt. Observera bara att det finns helt oanad kapacitet på Kolozzeum att snoka reda på folk. Den senaste stjärnan är i varje fall geografiskt identifierad

Trance
2008-03-11, 20:22
IP-check räcker inte emellanåt. Observera bara att det finns helt oanad kapacitet på Kolozzeum att snoka reda på folk. Den senaste stjärnan är i varje fall geografiskt identifierad

Hoppas du antyder google/läsa poster samt GeoTargeting och inte det andra olagliga alternativet.

Jarod
2008-03-11, 20:24
Hoppas du antyder google/läsa poster samt GeoTargeting och inte det andra olagliga alternativet.

Klart vi inte håller på med något olagligt.

Flykt
2008-03-11, 20:25
Jag är administratör på ett vBulletin forum.

Många är dumma nog och gå in på flera olika account på samma IP-adress, det är ett väldigt enkelt sätt att ta reda på om det är samma person. Det vet ni också, men skriver inte det.

Såg även förr ett inlägg från en admin i någon löne-tråd där jag tror att Cilia skrev "Nej jag tänker inte rösta i pollen, modsen kan säkert snoka rätt vad jag svarat på även fast pollen är anonym"

Då svarade en mod "Nej, vi kan inte alls se vad ni röstar på. Det är anonymt"

Jag hoppas innerligt att den modden inte visste om att man kan kolla detta, annars är det bara löjligt och ljuga för att folk ska rösta.

Stoltz
2008-03-11, 20:27
Jag är administratör på ett vBulletin forum.

Många är dumma nog och gå in på flera olika account på samma IP-adress, det är ett väldigt enkelt sätt att ta reda på om det är samma person. Det vet ni också, men skriver inte det.

Såg även förr ett inlägg från en admin i någon löne-tråd där jag tror att Cilia skrev "Nej jag tänker inte rösta i pollen, modsen kan säkert snoka rätt vad jag svarat på även fast pollen är anonym"

Då svarade en mod "Nej, vi kan inte alls se vad ni röstar på. Det är anonymt"

Jag hoppas innerligt att den modden inte visste om att man kan kolla detta, annars är det bara löjligt och ljuga för att folk ska rösta.

Sen är det kanske inte så jävla lysande att indirekt ge troll tips på hur de bör gå till väga för att det ska bli svårare att se ifall det är samma person.

Jarod
2008-03-11, 20:28
Jag hoppas innerligt att den modden inte visste om att man kan kolla detta, annars är det bara löjligt och ljuga för att folk ska rösta.

Mods KAN inte se hur folk röstar.

Flykt
2008-03-11, 20:29
Sen är det kanske inte så jävla lysande att indirekt ge troll tips på hur de bör gå till väga för att det ska bli svårare att se ifall det är samma person.
Jag har inte antytt något annat. Givetvis är det smartare att inte berätta om funktionen. :)

Flykt
2008-03-11, 20:30
Mods KAN inte se hur folk röstar.
Ni har gett dem för lite rättigheter då eller?

Om modden ifråga inte kunde se resultaten i pollen pga. för lite rättigheter så gjorde han/hon såklart helt rätt. Försöker inte klanka ner på någon :)

Jarod
2008-03-11, 20:34
Ni har gett dem för lite rättigheter då eller?

Vilka rättigheter vi ger ut till dom olika användartyperna är knappast något du behöver bry dig om. Vi har tex. en användargrupp som heter "Spamming user". Vill du testa den?

:D

Flykt
2008-03-11, 20:43
Ja fy fan, 0.86 inlägg per dag borde bli ban direkt nästan :D
Jag frågade inte rättigheter ni gett ut till dom, jag frågade bara om anledningen till att dom inte ser är för att ni gett för lite rättigheter till dom.

Du vet ju att ju mer rättigheter = större penis. ;) Du vill inte skapa osämja i crewet genom att ta upp ämnet? :D

jojjep91
2008-03-17, 12:57
Ville bara påpeka att han inte är ett troll och det är hans personlighet som är så.

insult?

Diggler
2008-03-17, 16:19
Skyldig, skall försöka skärpa mig.

Timme
2008-03-17, 20:25
Skyldig, skall försöka skärpa mig.

Du är ett roligt troll när du trollar och du gör det med glimten i ögat *cupid*