handdator

Visa fullständig version : En pizza eller dylikt.


madshit
2008-03-09, 21:15
Hej, imorgon ska jag till Malmö och titta på synagoga med klassen (boooring)

så hade tänkt och trycka ner mej ngn sorts snabbmat!

jag undrar bara,

hur farligt är en pizza då och då? läggs det på mycket fett ifall man kmr lite över kcal intaget om dagen? sen när jag kmr hem ska jag även ta ett hårt gympass på ca 1.5 timme!

och ska jag skippa Gainern efter träning bara för idag? då jag har ätit pizza och fått i mig många kcal.

Scratch89
2008-03-09, 21:18
Men herregud. Hur farligt tror du att det är med en pizza då och då?
Har du slutat dra i snabeln för att inte påverka hormonnivåerna också?

Eddie Vedder
2008-03-09, 21:20
Du behöver inte be om lov för en pizza, klart du ska äta den.

Gainern skippar du ju om du vill, den fyller ju samma akuta funktion direkt efter passet oavsett övrigt kaloriintag men om du känner att du får i dig så mycket du behöver ändå är det ju inget krav på gainer, det är aldrig något krav på gainer för träningsresultat.

Pizza är gott och ät den utan dåligt samvete.:)

King Grub
2008-03-09, 21:28
Du lägger inte på dig mer fett av 1500 kcal pizza än 1500 kcal potatis och kyckling.

petah
2008-03-09, 21:31
JAg äter tom pizza ibland under deffen

Rahf
2008-03-09, 21:33
Jag har spenderat föregående vecka med att då och då inmundiga pizza och hamburgare. Jag är just nu på deff och har alltså varit hos min syster som "förstörde" en vecka för mig.

Ve och fasa! Vågen står på minus under den gångna veckan! Jag har tappat i vikt och fett!

Gott var det också :D

Alfred Nobel
2008-03-09, 21:55
Ät du din pizza och var inte orolig. Känner du dig tung kan du kompensera det med en extra promenad imorgon eller ett springpass i veckan. Fast de brukar oftast jämna ut sig.

madshit
2008-03-09, 22:04
okej tack för alla kommentarer! nu ska jag äta min pizza med gott samvete :)

sissa
2008-03-10, 10:12
Hej, imorgon ska jag till Malmö och titta på synagoga med klassen (boooring)

så hade tänkt och trycka ner mej ngn sorts snabbmat!

jag undrar bara,

hur farligt är en pizza då och då? läggs det på mycket fett ifall man kmr lite över kcal intaget om dagen? sen när jag kmr hem ska jag även ta ett hårt gympass på ca 1.5 timme!

och ska jag skippa Gainern efter träning bara för idag? då jag har ätit pizza och fått i mig många kcal.


Bara för att man teoretiskt kanske hamnar på lite plus en dag så går man inte upp för det. Isåfall skulle det varit fler som var överviktiga och gick upp i vikt. Kroppen självreglerar små överskott (genom att höja ämnesomsättningen tror jag)

Ville bara säga att man inte ska tro att man måste "kompensera" för allt. Det är väldigt små överskott i det stora hela och det rubbar inte kroppens vikt

Ät!:-)

Martin.V
2008-03-10, 13:28
Du lägger inte på dig mer fett av 1500 kcal pizza än 1500 kcal potatis och kyckling.

+1

shut teh face
2008-03-10, 13:30
Du lägger inte på dig mer fett av 1500 kcal pizza än 1500 kcal potatis och kyckling.
Men man blir ungefär 3x mer mätt utav potatisen och kycklingen. ;)

Nimille
2008-03-10, 13:49
Ät och var lycklig