handdator

Visa fullständig version : dubbelpass per dag info sökes


Paolo
2003-05-19, 22:44
hejallabarn.... :thumbup:

mmm gissa vem som e tebx :angel:

aja nu e läget sån att ja hittar ingen site eller info ställe om dubbelpass per dag... asså en på morgonen o en på kvällen pass.

så ja tänkte kolla även med er om ni känner till nått/några prog som ser nice ut.

väger nu 79kg och det går fort upp (+11kg sen förra lördagen). behöver köra tyngre pass nu då. och nej ja har inte bulkat med fett o salt och ja e inte fet hihihi

menmen så om nån snäll själ som känner till nån site eller så som har bra info om dubbelpass per dag så skulle ja bli väldigt gla.

Officer
2003-05-19, 22:47
Originally posted by Paolo


väger nu 79kg och det går fort upp (+11kg sen förra lördagen). behöver köra tyngre pass nu då. och nej ja har inte bulkat med fett o salt och ja e inte fet hihihi


Hepp, vad är det för snack, man går inte upp 11 kilo "sen förra lördan" utan att gå upp i fettvikt! Om det var det du menade alltså.

Jarod
2003-05-19, 23:06
http://www.thinkmuscle.com/articles/haycock/muscle-memory.htm

Paulo--> :rolleyes: Jösses!

Castro
2003-05-20, 00:00
Paolo. Jag avråder dig starkt ifrån att köra dubbelpass. Även om du känner att du har krafter som kan försätta kryptonit så kommer du att gå in i väggen inom kort. Det är bättre att du använder dina krafter till att verkligen ta ut dig maximalt under de singelpass du kör! Och kan du inte göra det så får du se till att lära dig! Kör hårt!

Tompi
2003-05-20, 01:30
Håller helt med! Finns ingen anledning att köra två pass/dag. Du kommer definitivt inte att bygga mer muskler än om du kör hårt under ett pass/dag och använder resten av tiden till återhämtning för musklerna.
Sen att du har gått upp 11kg på en dryg vecka är bara knäppt. Det är inte många av dom grammen som är muskler sen för att veta hur mkt man verkligen gått upp eller ner måste man väga sig samma tid på dygnet och helst på samma våg!
Ride on!

Paolo
2003-05-20, 07:42
Originally posted by Tompi
Håller helt med! Finns ingen anledning att köra två pass/dag. Du kommer definitivt inte att bygga mer muskler än om du kör hårt under ett pass/dag och använder resten av tiden till återhämtning för musklerna.
Sen att du har gått upp 11kg på en dryg vecka är bara knäppt. Det är inte många av dom grammen som är muskler sen för att veta hur mkt man verkligen gått upp eller ner måste man väga sig samma tid på dygnet och helst på samma våg!
Ride on!

ok vi säger så här då, ja e nyfiken/intresserad av bara info ang. dubbelpass då? någon som vet nått ställe?

på vilket sätt är det knäppt att gå upp många kg på kort tid? Jag vet att det inte är muskler. Saken är den att jag har varit undernärd en väldigt lång period. så vad som sker i min kropp nu är väl att den balanserar sej till en normal vikt av all kost, vad vet jag? Det är ju inte normalt att väga
64-68 kg när man är 180lång.och nej ja tror inte det är så mycke fett pga att ja inte e fet... det är snarare vätska och bukfyllnad som det ser ut nu.

jag väger mej två gånger per dag på morgonen och på kvällen. På morgonen för att kolla hur mycke jag gått´ner under natten så att ja kan korrigera det med mer mat. problemet e att ja e så trött efter att ja tränat/jobbat så ja har inte lyckats komma upp 03,00 på nätterna ännu för att äta... men ja jobbar på det hehe



EDITEN
aja hitta nu lite info i alla fall. http://www.thinkmuscle.com/articles/goldstein/twist-double-split.htm

Castro
2003-05-20, 09:46
Men Paolo snälla...även om vi kom fel i den sista tråden så vill jag inte att du använder det där programmet. Jag skulle inte ens önska min värsta fiende ett sådant program. Det där är ett program som enbart kan fungera på de som verkligen pulat i sig steroider under en lång tid av livet och inget för en nybörjare som du. Tyvärr, jag upprepar:
(Loading Paolostyle Please Wait...)
Ta ut dig maximalt vid varje pass och du kommer inte behöva köra dubbelpass! Du skall grina efter varje reps, varje set, varje pass! Det skall göra ont och vara en pina att ge sig på vikterna och det skall vara resultaten och ökningarna som ger dig den stora tillfredställelsen. Du skall ta ut dig på gymmet så pass mycket att det skall ta dig MINST 24 timmar innan du ens vågar tänka på att gå dit igen. Vikterna skall inge skräck, men inte avskräcka dig. Lo0o00oooo00oL!
Kör hårt nu och lägg istället ner din tid på att hitta ett bra 4-5 dagars splitprogram - Det kommer garanterat gagna dig mer!

Paolo
2003-05-20, 09:54
Originally posted by Castro
Men Paolo snälla...även om vi kom fel i den sista tråden så vill jag inte att du använder det där programmet. Jag skulle inte ens önska min värsta fiende ett sådant program. Det där är ett program som enbart kan fungera på de som verkligen pulat i sig steroider under en lång tid av livet och inget för en nybörjare som du. Tyvärr, jag upprepar:
(Loading Paolostyle Please Wait...)
Ta ut dig maximalt vid varje pass och du kommer inte behöva köra dubbelpass! Du skall grina efter varje reps, varje set, varje pass! Det skall göra ont och vara en pina att ge sig på vikterna och det skall vara resultaten och ökningarna som ger dig den stora tillfredställelsen. Du skall ta ut dig på gymmet så pass mycket att det skall ta dig MINST 24 timmar innan du ens vågar tänka på att gå dit igen. Vikterna skall inge skräck, men inte avskräcka dig. Lo0o00oooo00oL!
Kör hårt nu och lägg istället ner din tid på att hitta ett bra 4-5 dagars splitprogram - Det kommer garanterat gagna dig mer!

men ja har ju så fruktansvärt med överskotts energi juh :(
ja kör mej slut på morgonen innan jobbet... men efter jobbet så bara blir det som en abstines om ja inte kan gå till gymmet o bara pressa ur mej meeeer.


ah hitta denna sida http://www.hardcorebodybuilding.com/advancedtraining.htm

den e väl lugn ?? köra ben som andra pass på kvällen typ 2 alt. 3 ggr vecka... de skadar väl inte??

Castro
2003-05-20, 13:24
Men Paolo du måste fråga dig själv vad det är du vill uppnå med din träning. Är det resultat du vill uppnå eller är det tillfredställelse genom endorfinkickar?

Det där schemat du hittade är beläget på http://www.hardcorebodybuilding.com/ och schemat är gjort för riktigt avancerade bodybuilder. Du som tränat i nån vecka faller inte in i den kategorin och schema passar dig inte resultatmässigt. Du är nybörjare Paolo, kör som vanligt folk och du kommer få bra resultat.

Officer
2003-05-20, 13:46
Castro, du har gjort ditt. Upp till han att lyssna eller inte.


Paolo: du kommer enbart bli övertränad. Bara för att du har överskottsenergi i kroppen så betyder det inte att dina muskler återhämtar sig på 5-6 timmar efter ett tungt pass.

Men dom du såå jävla gärna vill köra dubbelpass kan du testa:

Armar på morgonen --> Vader på kvällen
Axlar på morgonen --> mage på kvällen
ben på morgonen --> underarmar på kvällen
rygg på morgonen --> vettefan på kvällen


Men det är absolut inte att rekommendera!

King Grub
2003-05-20, 13:48
Originally posted by AnabolicProtein
Castro, du har gjort ditt. Upp till han att lyssna eller inte.


Paolo: du kommer enbart bli övertränad. Bara för att du har överskottsenergi i kroppen så betyder det inte att dina muskler återhämtar sig på 5-6 timmar efter ett tungt pass.

Men dom du såå jävla gärna vill köra dubbelpass kan du testa:

Armar på morgonen --> Vader på kvällen
Axlar på morgonen --> mage på kvällen
ben på morgonen --> underarmar på kvällen
rygg på morgonen --> vettefan på kvällen


Men det är absolut inte att rekommendera!

Ett tungt pass vettefan, sedan känner man hela kroppen växa som en tvättsvamp. :hbang:

Officer
2003-05-20, 14:18
Originally posted by King Grub


Ett tungt pass vettefan, sedan känner man hela kroppen växa som en tvättsvamp. :hbang:

:laugh: :laugh: :laugh:

dude
2003-05-20, 14:37
det är bara att köra på i ett par veckor sen kommer du bli sjuk och tappa träningslusten helt det kan jag lova.. tänkte du köra dubbel pass varje dag??? jag körde ett dubbel pass engång men det var bara pga att jag skulle bort den andra dagen så jag inte kunde träna då. jaja kör på du kommer märka att det inte fungerar i längden.. tycker inte man ska träna nån muskel mera än en gång per vecka egentligen. men om det är nån muskelgrupp som ligger efter så kan man ju lägga en ett extra pass men då får man dra ner på de andra muskelgrupperna...

Joachim B
2003-05-20, 14:46
Att träna två gånger per dag är ett av de bästa sätten att komma över en platå, eller att aktivera muskelminnet efter ett träningsuppehåll. Att prova det som nybörjare, med mindre än två års träning, är dock inget jag rekommenderar.

De som vill prova med två pass om dagen bör ta hänsyn till följande punkter:

1) Träningspassen bör vara väldigt korta, 30-40 minuter max (uppvärmning inte inräknat).

2) Det är samma kroppsdel/delar som ska tränas två gånger per dag. Forskning och erfarenhet pekar på att tung träning på morgonen och lättare träning senare under dagen fungerar bäst för muskeltillväxt. Övningarna bör dessutom varieras mellan de två passen. Och du bör max träna 3-4 dagar i veckan! (Ett 3- eller 4-split är idealiskt)

3) Återhämtningsdryck efter träningen är A och O! Protein, kolhydrater, kreatin, ALA och C-vitamin...

4) Det bör gå fyra till sex timmar mellan träningspassen, varken mer eller mindre. Detta är en kritisk punkt i programmet. Med mindre än fyra timmar kommer du inte att vara tillräckligt återhämtad. Med mer än sex timmar kommer du att förlora effekten på det Centrala Nervsystemet från första träningspasset (du är alltid starkare under fyra till sex timmar efter ett träningspass - en typ av superkompensation).

5) Efter två veckor med träning två gånger per dag bör du ta en vecka med endast träning en gång per dag för att motverka överträning. Forskning har visat att nivåerna med testosteron kan börja minska efter två veckor med denna typ av träning.

6) Dessa tre veckor bildar en "träningscykel "som kan upprepas om kroppen känns fräsch.

aron
2003-05-20, 15:16
Kanske inte har med tråden att göra men...[i]Det är samma kroppsdel/delar som ska tränas två gånger per dag. Forskning och erfarenhet pekar på att tung träning på morgonen och lättare träning [/B] "Lätt träning", vad menas egentligen med det? Ser det på många ställen, menas det att man inte ska ta ut sig helt i varje set eller dra ner på set eller övningar? T.ex efter att man tagit ett träningsuppehåll så menar folk att man ska köra "lätt" första passet. Ska man inte ge allt eller?

dude
2003-05-20, 15:34
kan ju höja repsen och inte köra till fail.. det är iallfall vad jag kallar lätt..