handdator

Visa fullständig version : Mer kondition, mindre gym


Pappa-Keno
2008-03-09, 14:58
Jag håller på och deffar för tillfället och kör då 4 gånger i
gymmet och 3 konditionspass. Funderar på att efter deffen satsa mer på konditionsträning och dra ner lite på gymmandet. Tänkte gå igenom hela kroppen på 2 pass per vecka, förutom ben som jag lägger in nån gång ibland.

Så, frågan lyder,hur många konditionspass kan man köra per vecka utan att kroppen säger emot om man bara tränar 2 gånger i veckan på gymmet? Funderar på att köra fotboll 2-3 gånger i veckan och kickboxning 2-3 gånger i veckan. Alltså 5-6 konditionspass och 2 gympass i veckan ,för mycket, lagom eller kan man till och med köra ännu mer?

Tack på förhand!

regus
2008-03-09, 15:00
För mycket för vad? För mycket för att behålla musklerna maximalt, antagligen ja. För mycket för dig? Tror inte det/vet inte/beror på.

Pappa-Keno
2008-03-10, 01:08
För mycket för att slippa riskera att bli övertränad?

Får man räkna med att gå ner x antal kilo muskelmassa och man lägger om träningen som tänkt eller är inte det en självklarhet? Kan man räkna med att en del överhudsfett försvinner också?

Slartibartfast
2008-03-10, 08:21
För mycket för att slippa riskera att bli övertränad?

Får man räkna med att gå ner x antal kilo muskelmassa och man lägger om träningen som tänkt eller är inte det en självklarhet? Kan man räkna med att en del överhudsfett försvinner också?

Du börjar knappast tappa muskler av att träna mera kondition, så länge du äter tillräckligt. Men du bygger knappast mera muskler heller.

jojjep91
2008-03-10, 09:24
Du kan lätt träna kondition varje dag, bara du inte tar ut dig helt. Dvs tex intervaller. Ät bra, Vila bra så går det.

Jag löpte minst 6km varje dag + fotbollsträningar när jag satsade på fotbollen.

Och jag har aldrig mått bättre.