handdator

Visa fullständig version : Den stora elitserietråden


Kebab-Arne
2008-03-09, 12:18
Kan inte minnas att det finns nån allmän tråd om elitserien i hockey så startar en. SAIK tråden är väl för SAIK:are så...

Slutspel snart, blir grymt kul. För LHCs del blir det antagligen Frölunda eller Djurgården. Känns lite hugget som stucket, spelat dåligt mot DIF i år men ett Frölunda på topp har nog en högre högsta nivå än DIF.

Är tveksam till att HV tar guld, tror nåt annat lag kommer och tar det. Vågar dock inte säga vilket.

Kul även att Mårtensson vann poängligan och Weinhandl skytteligan.

Finns det nån liknande tråd för väl nån mod ta bort tråden och jag förvisas till skamvrån.

Kebab-Arne
2008-03-18, 17:02
Stana slutspelsform är fan inte att leka med alltså.

Niklas Persson har även kommit in en grym form. Hans vilja och attityd. *cupid* Undra hur många blåmärken han hade efter gårdagen. Får hoppas LHC kan bli klara för semin idag. HV lär nog bli det iallafall. Färjestad - Förlunda känns helt öppen. Sen går nog Timrå vidare tillsslut.

747
2008-03-18, 22:40
Det får bli uteslutningsmetoden:
Timrås fans är så bedrövligt osportsliga och bemöter ett lycka till med "ni kan dra åte helvete" så dom går bort.
Linköping har ingen hockeykultur och deras jävla tidning är ett stort skämt. Dessutom är dom ett köpelag och grinar fortfarande för att ljuset slocknade förra året. Bort bort bort.
Färjestad gör ju ingen glad egentligen. Men å andra sidan så är publiken i Göteborg grymt överskattad och lika enögd som alla annan publik och dessutom skulle det svida om det blir några framgångar för frölunda. Kvar har vi då HV71 som jag faktiskt inte har något speciell emot alls, förutom en pajas på svenska fans, men det är ju inte HVs fel egentligen. Således hoppas jag nog att hv vinner.

Moeee
2008-03-19, 10:46
Elitserien är efter gårdagen helt ointressant.

Rövtimrå.

Psychological
2008-03-19, 10:52
Vem bryr sig om ES nu när KVALSERIEN börjar. FORZA VÄSTERÅS !!!!http://www.hockeyallsvenskan.se/bilder/data/laglogo_18.jpg

747
2008-03-19, 22:41
Jag håller med föregående talare:laugh:

Kebab-Arne
2008-03-19, 23:09
Men å andra sidan så är publiken i Göteborg grymt överskattad och lika enögd som alla annan publik och dessutom skulle det svida om det blir några framgångar för frölunda. .

Har man Ackeström som ordinarie back som Frölunda såg ut att ha i gårdagens match vinner man inga kvartsfinaler.

Om LHC inte skulle vinna guldet är HiV skjutersnett det lag jag minst vill se som vinnare. Bara det faktum att man har elitseriens största svin...

Noodles
2008-03-19, 23:46
När räknas ett lag som ett "köpelag"? Benämningen verkar användas om LHC, HV71, Färjestad, Malmö... Är det drömmen om en okommersiell idrott med riktiga grabbar från det lokala bruket som lockar?

Kebab-Arne
2008-03-20, 10:30
När räknas ett lag som ett "köpelag"? Benämningen verkar användas om LHC, HV71, Färjestad, Malmö... Är det drömmen om en okommersiell idrott med riktiga grabbar från det lokala bruket som lockar?

Alla lag är ju mer eller mindre köpelag idag. Skillnaden som jag ser det är väl de som kan fylla ut leden med juniorer och egna produkter eller om de köper in för det syftet med. Sen köper ju alla lag in spetskompetens.

tinus
2008-03-20, 10:37
Elitserien är efter gårdagen helt ointressant.

Rövtimrå.
Knappast..det är nu det börjar bli intressant!!

HEJA TIMRÅÅÅÅ

:hbang:

747
2008-03-20, 18:14
Om LHC inte skulle vinna guldet är HiV skjutersnett det lag jag minst vill se som vinnare. Bara det faktum att man har elitseriens största svin...

Fast frågan är ju om inte Fanny Lindström är det största svinet, om vi nu ska diskutera svin. Peter Nordström är en annan bra kandidat.

Edit: Förresten vem menade du var svinet? Var det Ward, Ledin eller Jämtin? Eller Davidsson?:laugh:

Edit2: Jag insåg precis att svin heter svin i pluralis också..

Kebab-Arne
2008-03-20, 19:39
Fast frågan är ju om inte Fanny Lindström är det största svinet, om vi nu ska diskutera svin. Peter Nordström är en annan bra kandidat.

Edit: Förresten vem menade du var svinet? Var det Ward, Ledin eller Jämtin? Eller Davidsson?:laugh:

Edit2: Jag insåg precis att svin heter svin i pluralis också..

Jag tänkte främst på Jämtin, han ser ju ut som ett också. :D

Sedis
2008-03-20, 19:42
Någon som ser på hockeyn nu?
På dagenstv.com så står det att den ska visas på kanal 9 men det är inget där:-(

Kebab-Arne
2008-03-23, 10:03
Semifinallagen klara.
HV71 - Timrå
LHC - Färjestad

Underhållande matchserier båda två.
Roligaste jag läste var:
"Linköping har ingen fördel av att ha vilat. Titta bara på fjolåret då vi hade fått vila innan semifinalerna och förlorade, sade Tommy Samuelsson. "

http://www.corren.se/archive/2008/3/22/jn49yhui4tdonpq.xml

För det hade ju inte LHC gjort då man vann med 4-0 mot Luleå. Så det säger ju mycket...

Hoppas Mattias Carlsson fortsätter på sin inslagna väg och forecheckar livet ur FBK backarna.

747
2008-03-23, 20:53
Semifinallagen klara.
HV71 - Timrå
LHC - Färjestad

Underhållande matchserier båda två.
Roligaste jag läste var:
"Linköping har ingen fördel av att ha vilat. Titta bara på fjolåret då vi hade fått vila innan semifinalerna och förlorade, sade Tommy Samuelsson. "

http://www.corren.se/archive/2008/3/22/jn49yhui4tdonpq.xml

För det hade ju inte LHC gjort då man vann med 4-0 mot Luleå. Så det säger ju mycket...

Hoppas Mattias Carlsson fortsätter på sin inslagna väg och forecheckar livet ur FBK backarna.

Fattar inte vad du menar. Förra året spelade MoDo 7 matcher i kvarten, 7 i semin och 6 i finalen och vilka som vann vet vi ju.

Wikner
2008-03-23, 21:03
svt 2100 nu om övik och modo

Kebab-Arne
2008-03-23, 22:37
Fattar inte vad du menar. Förra året spelade MoDo 7 matcher i kvarten, 7 i semin och 6 i finalen och vilka som vann vet vi ju.

Det jag menar var att både FBK och LHC kom till semin utvilade förra året då de möttes i den. Han kan dock syfta på att det inte var bra för FBK att fått vila men det funkade å andra sidan bra för LHC då.

747
2008-03-23, 22:59
svt 2100 nu om övik och modo

Det kom en liten tår. Alla borde ta efter oss.

Psychological
2008-03-24, 00:20
Silly season e visst igång. Ryktet går om att David Vyborny ska gå till HV71 nästa år. Grym värvning i så fall !

Kebab-Arne
2008-03-24, 22:16
Petter Rönnqvist såg lagom glad ut i kanal 9 studion efter matchen FBK - LHC. :D

Kebab-Arne
2008-03-26, 22:40
Skön seger. Trodde mer på FBK efter Stanas tavla. Mårtenssons solomål är världklass. Är bara att titta och njuta så länge han och Weinhandl är kvar.

Kommer Jörgen Jönsson till VM är nåt fel den saken är klar iallafall. Pinsamt agerade vid Gustavssons vattenflaska. Även om det inte är därför jag inte tycker han ska till VM men det fick mig inte att gilla han mer heller.

jakerbest
2008-03-26, 23:06
Tror timrå går hela vägen i år, btw hur gick det i andra matchen mellan hv o timrå? såg inte de sista fem minuterna...

747
2008-03-27, 14:43
Tror timrå går hela vägen i år, btw hur gick det i andra matchen mellan hv o timrå? såg inte de sista fem minuterna...

Som tur var vann HV med 2-1. Timrå sög riktigt hårt i de två första perioderna.

Kebab-Arne
2008-04-09, 21:56
Det här resultatet vågade jag inte tro på när jag bänkade min feta röv framför TVn. Zackrisson, vilket lirare. Känns skönt att ha han i laget en bra tid framöver. Trodde HV skulle ta det när de fick 1-1.

Carolinew
2008-10-22, 19:01
Alltså, är det bara CanalDigital/CanalPlus som sänder matcherna på TV? Känns lite surt nu när Rögle gick upp och man inte kan se på TV4Sport längre :(