handdator

Visa fullständig version : Morgonpromenad + kolisar


Sputnik
2003-05-19, 20:04
Låt oss säga att jag käkar sista målet vid 20.00 på kvällen, äter då exempelvis en portion ris + något kött. Ris = rikt på kolisar

Min fråga är då hur lång tid det tar innan kolisarna tar "slut" i kroppen. Med tanke på morgonpromenaden vill man ju inte ha några kolisar kvar i kroppen för nå optimal fettförbränning. Går 09.00 varje morgon.

Någon? ;)

Diana
2003-05-19, 20:18
beror nog helt på hur mkt ris du käkar o lite på va du käkat underresten av dagen, din förbränning osv efter sån lång tidutan mat känner ja iaf mej svagare ode känns som förbränningen stannat av o då kan de nog inte va optimalt att gå morronpromenad,iaf för mej,men alla e vi ju olika..

King Grub
2003-05-19, 20:19
Originally posted by Sputnik
Låt oss säga att jag käkar sista målet vid 20.00 på kvällen, äter då exempelvis en portion ris + något kött. Ris = rikt på kolisar

Min fråga är då hur lång tid det tar innan kolisarna tar "slut" i kroppen. Med tanke på morgonpromenaden vill man ju inte ha några kolisar kvar i kroppen för nå optimal fettförbränning. Går 09.00 varje morgon.

Någon? ;)

Ja inte tar de helt slut över natten, om du tillbringar tiden i sängen sovande. Viktigare är att insulinnivåerna kommer att vara låga eller obefintliga på morgonen, så fettförbränningen är hög under knallandet.

Tanman
2003-05-20, 08:18
"Med tanke på morgonpromenaden vill man ju inte ha några kolisar kvar i kroppen för nå optimal fettförbränning."

Jo det vill man. Kolhydraterna underlättar fettförbränningen (citronsyracykeln) och gör att man bränner väldigt lite protein. Fettet bränner man iallafall, det beror mer på vilken puls man motionerar vid. Insulinnivåerna kommer att vara låga på morgonen eftersom blodsockret är lågt, all mat man ätit på kvällen har ju redan lagrats in.

Janna
2003-05-20, 16:15
det är ju inget fel med att ha kolhydrater lagrat som glykogen det stoppar inte fettförbränningen utan det är som Grub sa insulinnivån man ska kontrollera