handdator

Visa fullständig version : Rush + Protein frågor


Pylan
2008-03-08, 11:32
Hejsan, jag är 17 år och har gymmat sen 4 år tillbaka. Tränar hårt 4 ggr i veckan och har lite funderingar kring Nya Rush. Har tidigare kört svulla metoden, men nu har de här me proteinpulver blivit lite mer intressant och tycker väl att det är värt att testa iaf.

så till frågorna:

1. Räcker de endast med Amino Rush elr ska man ta ett vanligt proteintillskott dagarna man inte tränar?

2. Om man nu ska ha ett vanligt proteintillskott, vilket rekommenderas (vassle elr kasein, elr blandning), har kikat på pro fx.

3. är Amino Rush ens något som påverkar nån i min ålder märkbart? (tänker mer på om de blir någon annan skillnad än om man använder vanligt vassle efter träning)

4. är det värt att skaffa proteinpulver när man är 17, snart 18 år? elr ska man satsa på annat och bara försöka äta lite mer än vanligt (vet ju att de bara är ett tillskott så intaget på vanlig mat kmr egentligen inte förändras).

Aja de va allt för mig

Ha d

King Grub
2008-03-08, 11:34
1. Om du får tillräckligt med protein från kosten, behöver du inte komplettera med tillskott av något slag. Får du inte det, eller önskar använda tillskott pga enkelheten, går det bra.

2. En kombination av kasein och vassle är bäst i vila.

3. Ja, EAA är vad som stimulerar nybildningen av muskelprotein, oavsett ålder.

4. Se 1.

Pylan
2008-03-08, 11:36
haha tackar för snabbt svar :P

sjukt snabb du var

3.1415926535
2008-03-08, 14:39
Har det gjorts studier på hur EAA påverkar folk under 18?

King Grub
2008-03-08, 14:51
...

Nu talar vi inte direkt om spjutspetsforskning, utan om väletablerade saker här. EAA är inte något som är utvecklat för styrketräning eller idrottare i allmänhet. Att det är aminsyror som används i nybildningen av protein är klarlagt sedan många årtionden, oavsett ålder, och ordet "essentiella" finns där av en anledning.

Det som inte är klarlagt är ett barns exakta proteinbehov, men att det är aminosyror som stimulerar proteinsyntesen, för alla varelser, är 100% klarlagt och bortom allt tvivel.