handdator

Visa fullständig version : Näring och träning


Bonde
2008-03-08, 00:28
Var hälsade,
Jag vet att det är fördelaktigt att få i sig bra näring ganska snabbt efter ett styrkepass för att träningen ska ge bästa effekt, men är det tillochmed så, att om man inte har tillgång till mat och inte äter på några timmar efter ett styrkepass, så ger inte träningen några resultat? *flex*

demode
2008-03-08, 01:07
Tveksamt men du får nog en förlängd återhämtningstid (träningsvärk t.ex)?

Mega_man1000
2008-03-08, 02:00
shit det det visste jag inte :O

King Grub
2008-03-08, 05:18
Tiden då proteinbalansen är negativ kommer att uppta en längre tid av dygnet ju längre man vänter, och sköter man även resten av dygnet mindre bra, är det inte omöjligt, att även hela dygnets proteinbalans blir negativ, dvs man förlorar muskelmassa.

pony
2008-03-09, 22:55
Ponera att man åt en kort tid innan träningen, borde inte det ge liknande effekt som att äta direkt efter? Själva tuggandet och sväljandet borde vara av mindre vikt då maten sannolikt inte ens lämnat magsäcken när man är klar med styrkepasset. Eller tänker jag helt galet?

TTT
2008-03-09, 23:07
Pony: Det beror väl på vad du ätit innan. Har du ätit ett paket florsocker så är risken stor att det redan har tagits upp. :P
Skulle du däremot äta något lågglykemiskt så försvinner inte det i tomma intet, men meningen med att äta direkt efter träning är att man så snabbt som möjligt skall återgå till anabol fas.
Höjer du inte insulinet och får fart på proteinsyntesen igen så blir du liten och klen. Och liten och klen = ful och misslyckad

L-Sami
2008-03-09, 23:14
Höjer du inte insulinet och får fart på proteinsyntesen igen så blir du liten och klen. Och liten och klen = ful och misslyckad

och göra slut på sig själv och hoppa från bron också, just pga man missade den opti protteshaken efter passet?

TTT
2008-03-09, 23:17
och göra slut på sig själv och hoppa från bron också, just pga man missade den opti protteshaken efter passet?

Just precis. Alternativt låter man någon grov kille förnedra en medelst okvädesord och hårda slag. Det är vad man förtjänar.