handdator

Visa fullständig version : Köra i lera(sthlm)?


Pepparkakssmurfen
2008-03-07, 22:33
Hej! har gått och skaffat mig en fyrhjulsdriven bil(bra på vintern i snön),men det verkar inte komma nån mer snö i vinter,så för att övertyga tjejen om fyrhjulsdriftens fördelar(och testa lågväxeln) tänkte jag testa kärran i lera,så min fråga till er är:finns det något lite större lerigt område någonstans i stockholmsområdet där man kan köra lagligt? Vill inte förstöra någon gräsfotbollsplan.

Mvh PepparKaksSmurfen

Mr. Moose
2008-03-08, 06:39
Leta upp ett gammalt grustag, borde va en lagom utmaning.*drool*

Muskelbyggaren
2008-03-08, 09:44
Stockholmare som köpt fyrhjulsdrivet och nu måste leta efter ett lerigt ställe för att få testa på. Det är humor på högsta nivå på många ställen i landet, no offence. :)

XroW
2008-03-08, 09:56
Stockholmare som köpt fyrhjulsdrivet och nu måste leta efter ett lerigt ställe för att få testa på. Det är humor på högsta nivå på många ställen i landet, no offence. :)

Det kan faktiskt vara svårt att ta sig fram i centrum när det snöat till ordentligt :laugh:

Varför köpte du en fyrhjulsdriven, har ni någon stuga som ligger avsides och svår att ta sig til?

z_bumbi
2008-03-08, 10:04
Nu var det inte frågan om varför han köpte en fyrhjulsdiriven bil utan var han kan åka.
Kontakta en 4x4/off-road-klubb.

Berguven
2008-03-08, 12:41
Leta upp ett gammalt grustag, borde va en lagom utmaning.*drool*

Grustag brukar visserligen utmärka sig genom sin närmast totala avsaknad på just lera. Sen är de kanske utmanande att köra i ändå, men jag måste likväl få ge dryga kommentarer.

Body Guard
2008-03-08, 12:46
minns att när jag gjorde lumpen ute i kungsängen var ute där omkring och testade våra jeepar, sjukt mycket lera, bra områden att köra på med en del roliga kullar, minns dock inte vart de riktigt var men de var i närheten av regementet om jag inte minns fel. De stackars jeeparna fick känna att de levde =)

Pepparkakssmurfen
2008-03-08, 16:59
Men LOL! vad provocerade vissa blir för att man (som stockholmare)skaffat en bil som driver på alla fyra istället för bakhjuls-/framhjulsdrift.
Vad är problemet?
Är inte efter nån terrängbana utan nånstans där det är halt(i brist på snö).

z_bumbi
2008-03-08, 17:08
En halkbana är väl det närmaste du kan komma att simulera halka, sjöis skulle jag inte chansa på i år.
Lera och ishalka är inte direkt samma sak när det gäller fyrhjulsdrift.

Pepparkakssmurfen
2008-03-08, 17:17
En halkbana är väl det närmaste du kan komma att simulera halka, sjöis skulle jag inte chansa på i år.
Lera och ishalka är inte direkt samma sak när det gäller fyrhjulsdrift.

Nej,sjöis skulle jag inte heller chansa på iår,är inte så tjockt denna vinter*whistle*

Nej,lera och ishalka är inte samma sak,men om man vill leka lite med sin nyinköpta fyrhjulsdrivna bil så duger lera bra åt mig.

Får väl ta och leka lite nere vid stallet när det är tomt där(lerigt som f-n där,dock på väldigt liten yta+ej så uppskattat skulle jag tro).

Solve
2008-03-09, 00:04
minns att när jag gjorde lumpen ute i kungsängen var ute där omkring och testade våra jeepar, sjukt mycket lera, bra områden att köra på med en del roliga kullar, minns dock inte vart de riktigt var men de var i närheten av regementet om jag inte minns fel. De stackars jeeparna fick känna att de levde =)

jepp var ute o sprang i trakterna där idag, som sagt kungsängen är jävligt lerigt... fast de är inte sthlm längre? ;) en station ifårn