handdator

Visa fullständig version : Ont kring hjärta


Fangtastic
2008-03-07, 18:33
Hej!

Jag har haft till och från anspänningar kring muskulaturen just i området kring hjärtat men de är liksom svårt att sätta ord men ska göra ett försök. De känns som stickningar, bränner, pulserar så de känns obehagligt givetvis och de uppkom rätt så nyligen även om jag har kunna känna av de förut men de har aldrig varit så jag var tvungen till att söka hjälp. Dock nu idag när jag var nere på gymmet så la jag mig på bänken och lasta på följt efter när jag var klar så fick jag sån smärta just till vänster om hjärtat som i nån muskel så blev jag livrädd och var inte långt ifrån att ringa efter ambulans. Jag tog de lugnt och gick till vårdcentralen så dom fick ta EKG men de visade inget konstigt alls. Blodtrycket var som de ska, ungefär 140-45/90 tror jag hon sa iaf så de är väl bara vänta. De kan ju röra sig om någon sträckning bara och vad jag vet bär jag inte på någon form av förkylning, infektion, virus som påverkar de hela. De känns då rätt så lugnt nu ändå men man jagar ju upp sig så mycket så de är inte undra på om de slår bakut heller.

Vad tror ni? Tacksam för svar så man kan lugna ner sig. :)

/

Trevlig helg allesammans!

Mvh,
Andreas

grimfish
2008-03-07, 19:35
Du kan lugna ner dig. :) Med den sjukhistorien och ett normalt EKG kan man rimligtvis utesluta alla former av hjärtproblem. Blodtrycket skulle jag inte bry mig om alls, det säger inte så mycket i det här fallet.

Fangtastic
2008-03-07, 20:16
Jaha, så skönt. De rör sig säkert om nån överansträngning eller sträckning skulle jag tro. Det känns mer som någon knut men hoppas de ger sig!

Fangtastic
2008-03-08, 13:06
Någon mer här???

Troikha
2008-03-09, 18:27
Jag vet precis vad du menar. Har hänt mig några gånger, den gång som jag minns mest är när vi grävde i trädgården för att dra upp rötterna från en Cypress. Det handlar om en överansträngning, i alla fall det som hände mig, och det kan också beskrivas som pulserande stickningar, som kommer i intensiva vågor och omgångar med olika intensitet. Jag behövde aldrig någon uppföljning, fick helt enkelt sätta mig ner där jag stod, i jorden, och vila 5 minuter, gick därefter in och tog det lugnt. Jag hade också en period när detta hände, men har inte haft det sedan dess.

InaIna78
2008-05-14, 12:29
Jag tror du kan vara lugn Andreas, det sitter en hel massa nerver där i bröstkorgen i hjärttrakten och det är ganska vanligt att de ibland kommer i kläm. Jag vet många som brukar få ont precis där på beskriver, men det går över efter ett tag. Om det återkommer ofta så kan det kanske ha att göra med att du har någon låsning i bröstryggen, värt att kolla upp hos sjukgymnast kanske.

Black Star Abyss
2008-05-14, 12:36
Har också haft ont i bröstkorgen vid hjärtat till och från i perioder, och det är mycket obehagligt. Har dock varit hos läkare som tagit blodtryck, ekg m.m. och de sa att ingenting var fel. Slutsatsen man kan dra är väl kanske att smärtor i bröstet kring hjärtat kan förekomma utan att det är någon fara?